Стаття «Профілактика екзаменаційної тривожності»

Різне

Для кого: 11 Клас, 12 Клас

11.11.2018

400

0

0

Опис документу:
Роль класного керівника під час підготовки до ЄДІ важко переоцінити. Саме він виконує координуючу функцію, здійснюючи взаємодія з усіма, хто так чи інакше включений в даний процес. Класний керівник є головною сполучною ланкою в ланцюжку: вчителі-предметники - навчаються - батьки випускників.
Перегляд
матеріалу
Отримати код

«Профілактика екзаменаційної тривожності»

Роль класного керівника під час підготовки до ЄДІ важко переоцінити. Саме він виконує координуючу функцію, здійснюючи взаємодія з усіма, хто так чи інакше включений в даний процес. Класний керівник є головною сполучною ланкою в ланцюжку: вчителі-предметники - навчаються - батьки випускників. На вчителя багато в чому лягає моральна, психологічна підтримка випускників, зв'язок з батьками, їх інформованість, облік вимог предметників. Класний керівник може допомогти учням свого класу сформувати у дітей конструктивне сприйняття іспиту. Звичайно, неможливо змусити їх радіти майбутнього іспиту, але в силах класного керівника зробити все для створення у учнів і батьків позитивної мотивації, створити таку позитивну психологічну атмосферу, що кожен учасник освітнього процесу відчував себе захищеним. Завдання класного керівника - зняти напругу, надати психологічну допомогу учням і їх батькам.

У кожної дитини є свої шкільні та соціальні проблеми і труднощі, але підлітків об'єднує те, що в цьому віці на перший план виходять проблеми спілкування і самопізнання.

У роботі з підлітками віддаємо перевагу груповій формі проведення психологічних занять.

Спілкування з однолітками сприймається підлітками як щось дуже важливе і особистісне, проте відомо, що у хлопців існує потреба в сприятливому, довірчому спілкуванні з дорослими.

Як показує досвід, особливі труднощі в спілкуванні відчувають діти, яким не вистачає батьківської уваги і тепла. Найчастіше соціально-емоційні порушення виникають внаслідок тривалого впливу на дитину травмуючих ситуацій, порушень міжособистісних відносин з дорослими і однолітками, закріплення негативного досвіду, це в свою чергу веде до підвищення невпевненості в собі і формування особистісної тривожності.

Для більшості дітей, що зазнають труднощів в навчанні і поведінці, характерні часті конфлікти з оточуючими і агресивність. Такі діти не вміють і не бажають визнавати свою провину, у них домінують захисні форми поведінки, вони не здатні конструктивно вирішувати конфлікти.

Заняття спрямовані на корекцію емоційно-особистісної сфери дітей, розвиток навичок адекватного спілкування з однолітками і дорослими. Програма покликана сприяти гармонізації відносин дітей з навколишнім середовищем, їх соціалізації.

На заняттях учні отримають знання про те, як спілкуватися, повправлятися в застосуванні різних способів поведінки, оволодіють навичками ефективного спілкування.

Велика увага на заняттях приділяється обговоренню різних ситуацій, рольового програвання, творчого самовираження, самоперевірки і групового тестування.

Відображення документу є орієнтовним і призначене для ознайомлення із змістом, та може відрізнятися від вигляду завантаженого документу.