Сьогодні о 18:00
Вебінар:
«
Особливості адаптації та модифікації освітнього процесу в контексті інклюзивного навчання
»

Календарно-тематичне планування з хімії для учнів 10 класу (рівень стандарту)

Хімія

Для кого: 10 Клас

30.08.2021

128

15

0

Опис документу:
Розробка особистого календарно-тематичного планування з хімії для учнів 10 класу. Вивчення хімії у старшій школі на рівні стандарту спрямоване на подальше формування у випускників наукового світогляду, хімічної культури як складника загальної культури сучасної людини і розвитку їхнього творчого потенціалу задля успішної соціалізації в сучасному суспільстві.
Перегляд
матеріалу
Отримати код

10 клас

52 год, 1,5 год на тиждень

Дата

Зміст (тема) уроку

К-ть годин

Демонстрації, П/р, Л/р, Н/п, задачі, наскрізні змістові лінії

Д/з

Очікувані результати навчально-пізнавальної діяльності

Повторення початкових понять про органічні речовини

2



Учень (учениця):

називає десять членів гомологічного ряду алканів (СН4 – С10Н22);

розуміє належність речовин за їхнім складом до вуглеводнів, оксигеновмісних, нітрогеновмісних сполук.

складає

молекулярні, структурні формули метану, гомологів метану, етену, етину, метанолу, етанолу, гліцеролу, етанової та аміноетанової кислот;

рівняння реакцій: горіння; заміщення для метану; приєднання для етену й етину; що описують хімічні властивості етанової кислоти.

обґрунтовує

застосування метану, етану, етену, етину, метанолу, етанолу, гліцеролу, етанової кислоти;

роль органічних сполук у живій природі;

оцінює вплив на здоровя і довкілля окремих органічних речовин;

висловлює судження щодо необхідності знан ь про органічні сполуки для їх безпечного застосування.

1


Склад, властивості, застосування окремих представників вуглеводнів (метан, етан, етен, етин)


1



2


Склад, властивості, застосування окремих представників оксигеновмісних сполук (метанол, етанол, гліцерол, етанова кислота) та нітрогеновмісних органічних речовин на прикладі аміноетанової кислоти.





















1



Тема 1. Теорія будови органічних сполук

4




3


Класифікація органічних сполук.

1




Учень/учениця:

Знаннєвий компонент

пояснює

суть явища ізомерії;

залежність властивостей речовин від складу і будови їхніх молекул на основі положень теорії будови органічних сполук;

наводить приклади органічних сполук із простими, подвійними, потрійними карбон-карбоновими зв’язками.

Діяльнісний компонент

розрізняє

органічні сполуки за якісним складом: вуглеводні, оксигено- і нітрогеновмісні речовини;

простий, подвійний, потрійний карбон-карбонові зв’язки;

характеризує суть теорії будови органічних сполук;

розв’язує задачі на виведення молекулярної формули речовини за масовими частками елементів, обґрунтовуючи обраний спосіб розв’язання.

Ціннісний компонент

усвідомлює необхідність знання властивостей речовини для встановлення її впливу на власне здоров’я і довкілля;

висловлює судження про значення теорії будови органічних сполук для розвитку органічної хімії;

робить висновки про багатоманітність органічних сполук на основі теорії хімічної будови.

4


Теорія будови органічних сполук. Залежність властивостей речовин від складу і хімічної будови молекул. Поняття про явище ізомерії та ізомери.

1

Демонстрації:

1. Моделі молекул органічних сполук (у тому числі 3D-проектування ).

2. Моделі молекул ізомерів (у тому числі 3D-проектування).

Наскрізні змістові лінії

Екологічна безпека і сталий розвиток, Підприємливість і фінансова грамотність


5


Ковалентні карбон-карбонові зв’язки у молекулах органічних сполук: простий, подвійний, потрійний.

1

Навчальні проєкти:

1.Ізомери у природі.

2.Історія створення та розвитку теорії будови органічних сполук.

3.3D-моделі


6


Виведення молекулярної формули речовини за масовими частками елементів.

1

Розрахункові задачі

Наскрізні змістові лінії

Підприємливість і фінансова грамотність


Тема 2. Вуглеводні


11





7


Класифікація вуглеводнів. Алкани. Загальна формула алканів, структурна ізомерія, систематична номенклатура.


1



Учень/учениця:

називає

алкани, алкени і алкіни за систематичною номенклатурою;

загальні формули алканів, алкенів, алкінів;

фізичні властивості бензену;

пояснює суть структурної ізомерії вуглеводнів;

розпізнає структурні ізомери певної речовини;

наводить приклади

насичених, ненасичених й ароматичних вуглеводнів;

структурних формул ізомерів алканів, алкенів і алкінів.

розрізняє вуглеводні різних гомологічних рядів;

складає

на основі загальної формули молекулярні формули вуглеводнів певного гомологічного ряду;

молекулярну і структурну формули бензену;

структурні формули алканів, алкенів і алкінів;

структурні формули ізомерів алканів, алкенів і алкінів за молекулярною формулою сполуки;

рівняння реакцій, які описують хімічні властивості алканів, етену і етину, бензену, одержання алканів, етену, етину, бензену;

класифікує

вуглеводні різних гомологічних рядів, порівнює їхні будову і властивості;

характеризує

хімічні властивості алканів, етену та етину, бензену, способи одержання їх;

дотримується

правил безпечного поводження з вуглеводнями і їхніми похідними у побуті;

розв’язує задачі

на виведення молекулярної формули речовини за загальною формулою гомологічного ряду та густиною або відносною густиною; масою, об’ємом або кількістю речовини реагентів або продуктів реакції, обґрунтовуючи обраний спосіб розв’язання.

робить висновки щодо властивостей речовин на підставі їхньої будови і про будову речовин на підставі їхніх властивостей;

усвідомлює необхідність збереження довкілля під час одержання і застосування вуглеводнів;

обґрунтовує застосування вуглеводнів їхніми властивостями;

оцінює

пожежну небезпечність вуглеводнів;

екологічні наслідки порушення технологій добування і застосування вуглеводнів та їхніх похідних;

висловлює судження про значення засобів захисту рослин і їхній вплив на здоров’я людей та довкілля за їх неправильного використання.

8


Фізичні та хімічні властивості алканів.

1

Демонстрації:

3.Відношення насичених вуглеводнів до лугів, кислот.


9


Одержання та використання алканів.

1

Наскрізні змістові лінії

Підприємливість і фінансова грамотність



10


Алкени і алкіни. Загальні та молекулярні формули алкенів і алкінів, структурна ізомерія, систематична номенклатура.


1



11


Хімічні властивості етену та етину. Одержання алкенів та алкінів.

1

Наскрізні змістові лінії

Підприємливість і фінансова грамотність


12


Виведення молекулярної формули речовини за загальною формулою гомологічного ряду та густиною або відносною густиною.

1

Розрахункові задачі

Наскрізні змістові лінії

Підприємливість і фінансова грамотність



13


Виведення формули речовини за масою, об’ємом або кількістю речовини реагентів або продуктів реакції.


1

Розрахункові задачі

Наскрізні змістові лінії

Підприємливість і фінансова грамотність


14


Арени. Бензен: молекулярна і структурна формули, фізичні властивості.

1

Навчальні проєкти:

4.Октанове число та якість бензину.

5.Цетанове число дизельного палива.

6.Ароматичні сполуки навколо нас.

7.Смог як хімічне явище.

8.Коксування вугілля: продукти та їх використання.

9.Біогаз.

10.Вплив на довкілля вуглеводнів та їхніх похідних.

Наскрізні змістові лінії

Громадянська відповідальність. Здоров’я і безпека. Екологічна безпека і сталий розвиток.



15


Хімічні властивості бензену. Методи одержання бензену. Застосування бензену та ароматичних сполук.

1



16


Контрольна робота № 1


1




17


Аналіз контрольної роботи № 1


1




Тема 3. Оксигеновмісні органічні сполуки


6




18


Спирти. Поняття про характеристичну (функціональну) групу. Гідроксильна характеристична (функціональна) група.

Насичені одноатомні спирти: загальна та структурні формули, ізомерія (пропанолів і бутанолів), систематична номенклатура. Водневий зв’язок, його вплив на фізичні властивості спиртів.

1



Учень/учениця:

Знаннєвий компонент

називає

загальні формули та характеристичні (функціональні) групи спиртів, альдегідів, карбонових кислот, естерів;

за систематичною номенклатурою спирти, альдегіди, насичені одноосновні карбонові кислоти, естери;

пояснює

вплив характеристичної групи на фізичні і хімічні властивості оксигеновмісних органічних сполук;

водневого зв’язку на фізичні властивості оксигеновмісних органічних сполук;

наводить приклади

спиртів, альдегідів, насичених одноосновних карбонових кислот, естерів, жирів, вуглеводів і їхні тривіальні назви;

поширення оксигеновмісних органічних сполук у природі і харчових продуктах.

Діяльнісний компонент

розрізняє

насичені й ненасичені жири;

моно-, ди-, полісахариди; реакції естерифікації;

класифікує

оксигеновмісні органічні сполуки за характеристичними групами;

складає

молекулярні і структурні формули спиртів, фенолу, альдегідів, насичених одноосновних карбонових кислот, естерів, жирів, вуглеводів;

рівняння реакцій, які описують хімічні властивості насичених одноатомних спиртів, гліцеролу, фенолу, етаналю, одноосновних карбонових кислот, естерів, жирів, глюкози, сахарози, крохмалю і целюлози, одержання етанолу, етаналю, етанової кислоти, фотосинтезу, утворення сахарози, крохмалю і целюлози у природі ;

порівнює

будову і властивості сполук з різними характерист. групами, одноатомних спиртів і фенолу, крохмалю і целюлози;

хімічні властивості насичених одноосновних карбонових і неорганічних кислот; властивості натуральних і штучних волокон;

характеризує

хімічні властивості одноатомних насичених спиртів, етаналю, насичених одноосновних карбонових кислот, естерів, жирів, вуглеводів;

способи одержання етанолу, етаналю, етанової кислоти, глюкози, сахарози, крохмалю і целюлози;

прогнозує

хімічні властивості оксигеновмісних органічних сполук на основі знань про властивості характеристичних груп;

установлює

причинно-наслідкові зв’язки між складом, будовою, властивостями, застосуванням і впливом на довкілля оксигеновмісних органічних сполук;

генетичні зв’язки між оксигеновмісними органічними сполуками;

виявляє

наявність альдегідів, карбонових кислот, глюкози;

дотримується правил

безпечного поводження з органічними речовинами;

обчислює

за хімічними рівняннями кількість речовини, масу або об’єм за кількістю речовини, масою або об’ємом реагенту, що містить певну частку домішок, обґрунтовуючи обраний спосіб розв’язання;

розв’язує

експериментальні задачі, обґрунтовуючи обраний спосіб розв’язання.

Ціннісний компонент

робить висновки

щодо властивостей оксигеновмісних органічних речовин на підставі їхньої будови і про будову оксигеновмісних речовин на підставі їхніх властивостей; на основі спостережень;

усвідомлює

взаємозв’язок складу, будови, властивостей, застосування оксигеновмісних органічних речовин і їхнього впливу на довкілля;

необхідність охорони довкілля від промислових відходів, що містять фенол;

висловлює судження

щодо впливу продуктів органічного синтезу на здоровя людини та екологічний стан довкілля;

розв’язує проблему

власного раціонального харчування на основі знань про жири і вуглеводи;

оцінює

біологічне значення жирів і вуглеводів для харчування людини;

раціональне співвідношення вживання рослинних та тваринних жирів, перевагу одягу з натуральних тканин;

безпечність органічних речовин і приймає обґрунтоване рішення щодо їхнього використання.

19


Хімічні властивості насичених одноатомних спиртів. Одержання етанолу.

















1

Демонстрації:

4.Окиснення етанолу до етаналю.

5.Окиснення метаналю (етаналю) амоніачним розчином арґентум(І) оксиду (віртуально).

6.Окиснення метаналю (етаналю) свіжоодержаним купрум(ІІ) гідроксидом.

Наскрізні змістові лінії

Громадянська відповідальність, Підприємливість і фінансова грамотність


20


Поняття про багатоатомні спирти на прикладі гліцеролу, його хімічні властивості.

1



21


Фенол: склад і будова молекули, фізичні та хімічні властивості.

1

Навчальні проєкти:

11.Екологічна безпечність застосування і одержання фенолу.

12.Виявлення фенолу в екстракті зеленого чаю або гуаші.


22


Альдегіди. Склад, будова молекул альдегідів. Альдегідна характеристич-на (функціональна) група. Загальна та структурні формули, систематична номенклатура і фізичні властивості альдегідів. Хімічні властивості етаналю, його одержання.

1

Демонстрації:

5.Окиснення метаналю (етаналю) амоніачним розчином арґентум(І) оксиду


23


Підсумковий урок.


1







Відображення документу є орієнтовним і призначене для ознайомлення із змістом, та може відрізнятися від вигляду завантаженого документу.