Заняття з театралізованої діяльності
в молодшій групі
«Пригоди в лісі»
Мета:
Знайомство з дикими і домашніми тваринами. Формування у дітей інтересу до навколишньої дійсності. Розвиток творчих здібностей.
Завдання:
- Сформувати знання про деякі види диких і домашніх тварин;
- Розширювати кругозір і активізувати словниковий запас дітей;
- Допомагати дітям вживати в мові іменники в формі однини і множини, що позначають тварин і їх дитинчат;
- Розвивати увагу, пам'ять, мислення, мову; сприяти розвитку зв'язного мовлення, артикуляційного апарату;
- Розвивати стійкий інтерес до театралізованої ігрової діяльності;
- Спонукати дітей імпровізувати.
- Виховувати ініціативу і фантазію;
- Виховувати добре ставлення до диких і домашніх тварин, бажання допомогти;
- Продовжувати формувати інтерес до живої природи;
- Виховувати почуття любові до навколишнього світу, дбайливе ставлення до мешканців живої природи.
(Вихователь пропонує дітям привітатися з гостями і представитися по іменах. (Педагог в цей час перетворюється в кішку)
Вихователь: Діти ви впізнали мене, хто я така?
Діти: Кішка
Вихователь: А як ви мене впізнали?
Діти: (Відповіді дітей) По масці, хвостику і м'яким лапкам.
Вихователь: Правильно, молодці. Діти, я до вас прийшла за допомогою. Мій синочок-кошеня Сніжок втік зі своїми друзями в ліс і заблукав. Ви допоможете їх знайти?
Діти: Так, допоможемо.
Вихователь: Які тварини живуть в лісі ви знаєте?
Діти: Дикі.
Вихователь: Ох, треба як швидше їх знайти, поки не попалися в лапи диким тваринам. Ви знаєте, як себе в лісі треба вести?
Діти: Тихо, не шуміти.
Вихователь: Правильно, щоб не турбувати лісових жителів. Я вас зараз перетворю в моїх помічників, я - кішка, а ви будете ...
Діти: Кошенята (Педагог допомагає дітям одягти хвости)
Вихователь: Подивіться, скільки дерев у лісі?
Діти: Багато.
Вихователь: Скільки стежинок?
Діти: Дві
Вихователь: Ось з цієї стежкою ми і підемо.
(Педагог з дітьми вирушили в дорогу, раптом помічають на шляху вовка і ховаються за дерево)
Вихователь: Діти, я там помітила якусь дику тварину, він сірий з гострими зубами. Хто це?
Діти: Вовк.
Вихователь: Як же нам пройти повз вовка?
(Діти пропонують варіанти)
Вихователь: Давайте на рахунок три вибіжемо і налякаємо вовка, заричимо всі разом?
Ігрова вправа «Налякай вовка»(діти вистрибують і ричать)
(Педагог з дітьми знову ховаються за дерево)
Вихователь: Дітки, вовк не боїться нас. Що ж робити?
(Діти знову пропонують варіанти)
Вихователь: Давайте ми з вами станемо метеликами, адже вовки не бігають за ними. Ви згодні?
Діти: Так.
Вихователь: Подивіться, з правого боку галявина з квітами. Скільки там квітів?
Діти: Багато.
Вихователь: Так, для нас квітів вистачить. Раз, два, три - ми тепер метелики. Метелик Катя, лети на червону квітку ... .тощо.
(Педагог відправляє всіх «метеликів» на певну квітку)
Фізкультхвилинка:»Метелики»
Метелики прокинулися.
Потягнулися, посміхнулися.
Раз - росою вона вмилися,
Два - вишукано покружилися.
Три - нагнулися і присіли,
На чотири – полетіли.
А на п'ять - на місце сіли.
Вихователь: Раз, два, три - я знову кішка, а ви ...
Діти: кошенята.
Вихователь: Дітки подивіться, ялинка трясеться, чого б це?
Діти: Під ялинкою сидить заєць, він трясеться, боїться, тому ялинка хитається.
(Вихователь бере зайця і зображує його тремтячими)
Вихователь: Давайте мої кошенята заспокоєм зайчика різними лагідними словами, погладимо його.
Вихователь: Давайте ми навчимо зайчика бути сміливим.
Ігрова вправа «Вовк і заєць»
Вихователь: Раз, два, три - Кіра, буде вовком, я - зайчиха, а ви дітки ...
Діти: Зайченята.
(Виконання гри)
Вихователь: Ми не боїмося вовка, потопаємо дужче дужче ніжками на нього.
Вихователь: Попрощаємося з зайчиком, залишимо його тут, і підемо далі шукати мого Сніжка.
Вихователь: Раз, два, три - я знову кішка, а ви малята ....
Діти: Кошенята.
(Продовжують йти по дорозі)
Вихователь: Хто нам перегородив дорогу?
Діти: Ведмідь.
Вихователь: Дітки, нам треба прикинутися ведмедями, щоб він нас пропустив. Раз, два, три - я ведмедиця, а ви маленькі ....
Діти: Ведмежата.
(Виконання пісні про ведмедика з рухами)
Вихователь: Тепер можемо проходити. Раз. Два, три - я знову кішка, а ви ...
Діти: кошенята.
Вихователь: А хто це на стежці стоїть?
Діти: Лисиця і колобок.
Вихователь: Що ж лисиця хоче зробити, як ви вважаєте дітки?
Діти: Лисиця хоче з'їсти колобка.
Вихователь: Діти, треба перешкодити лисиці. Проженемо її геть. Іди, лисиця, не їж Колобка!
(Гонять лисицю)
Вихователь: Діти, а ви помітили, що всі ці дикі тварини і колобок прийшли до нас з однієї казки. З якої казки?
Діти: З казки «Колобок»
Вихователь: Правильно. Колобок як і моє кошеня теж втікло з дому. Від кого втік Колобок?
Діти: Від діда, бабусі, вовка, зайця і ведмедя.
Вихователь: Чим закінчилася казка про колобка?
Діти: Лисиця з'їла колобок.
Вихователь: Вірно, а ми його врятували. Давайте з собою візьмемо.
(Продовжують шлях)
Вихователь: Дітки, подивіться хто знайшовся! Ось він мій синок - кошеня Сніжок! Дітки а хто ще втік із Сніжком?
(показує тваринок)
Діти: Свинка, коник, кошеня, собачка.
Вихователь: Які це тварини?
Діти: Домашні тварини.
Вихователь: Ви всі молодці! Допомогли знайти мого синочка і його друзів. А тепер нам пора повертатися. Дітки, вам було страшно у лісі?
Діти: Відповіді дітей
Вихователь: А що вам сподобалося сьогодні в нашій подорожі?
Діти: Відповіді дітей
Вихователь: Діти, а можна маленьким діткам одним тікати в ліс?
(Відповіді дітей)
Вихователь: Звісно ви праві. А зараз давайте повертатися додому.
Вихователь: Раз, два, три - ви знову діти!
(Діти прощаються)