Використання методу Storytelling під час викладання біології

Опис документу:
У педагогічному ессе вміщено інформацію про історію виникнення та застосування на уроках біології методу Storytelling, який дозволить зробити навчальний процес цікавим та захоплюючим. Адже саме зараз вчителі готуються до свої перших уроків у новому 2019 - 2020 навчальному році. У статті наведено приклади історій для учнів шостих, восьмих, дев'ятих та десятих класів. Розповідається, чому саме цей метод необхідно використовувати під час уроків біології.

Відображення документу є орієнтовним і призначене для ознайомлення із змістом, та може відрізнятися від вигляду завантаженого документу. Щоб завантажити документ, прогорніть сторінку до кінця

Перегляд
матеріалу
Отримати код Поділитися

Херсонська загальноосвітня школа І – ІІІ ступенів № 36

Херсонської міської ради

Чуприна Тетяна Василівна

вчитель біології, спеціаліст І категорії

Використання методу Storytelling під час викладання біології

У статті вміщено інформацію про історію виникнення та застосування на уроках біології методу Storytelling, який дозволить зробити навчальний процес цікавим та захоплюючим

Ключові слова: метод Storytelling, біологія, емоційна методика

У сучасному світі зацікавити і здивувати дітей новою необхідною для них інформацією дуже важко. Тому, готуючись до уроку, вчитель стоїть перед вибором, які форми і методи підібрати, щоб увімкнути учнів у роботу. Особливо це важливо, на початку навчального року, на уроках з тих предметів, які учні починають вивчати вперше.

Біологію починають вивчати із 6 класу. Здавалося б, що це дуже цікава для всебічного розвитку наука, адже вона вивчає все живе і саму людину в тому числі. Але до шостого класу діти вважають, що знають дуже багато про живе і зацікавити їх інколи важко. Тому я використовую на перших уроках метод Storytelling. Крім цього, застосовую методику емоційного викладання інформації.

Сторітеллінг (у перекладі з англійської story означає історія, а telling – розповідати; отже, сторітеллінг – це розповідь історій) – це мистецтво захоплюючої розповіді та передачі за її допомогою необхідної інформації з метою впливу на емоційну, мотиваційну, когнітивну сфери слухача. Ця методика була розроблена та успішно випробувана на особистому досвіді Девідом Армстронгом, головою міжнародної компанії Armstrong International.

У процесі створення сторітеллінга Девід Армстронг врахував відомий психологічний фактор: історії значно легше сприймаються, вони більш захоплюючі та цікаві, ніж правила або директиви. Після того, як людина вислухала вас, вона починає вам довіряти. Вам же стає значно простіше переконати її у чомусь та мотивувати.

Наприклад, перша тема, яку вивчають учні 6 класу - це «Клітина». Звичайно, учнів захоплює розгляд клітини в мікроскоп, викликає подив та здивування, але необхідно вивчити історію дослідження різноманітних клітин та їх структур, запам’ятати вчених, які розглядали ці клітини. А це вже не так захоплююче. І саме з цим нам допоможе метод Storytelling. А історію необхідно ще розпочати із емоції: «А ви уявляєте, що колись давно – давно жив у далекій країні……».

Також цей метод спрацьовує під час вивчення таких на перший погляд не цікавих тем, але дуже необхідних, як захворювання систем органів людини. Тема зацікавить, коли вчитель розпочне історію емоційно: «А ви уявляєте, у мене є родичка (або подруга), у якої є наступні симптоми……, чи чули ви колись про таке?....... Що це за хвороба? Як вберегтися від неї?!...»

У 9 – 10 класах під час вивчення генетики, просто неможливо захопити увагу учнів під час розв’язування задач без цікавих історій, пов’язаних із життям. Наприклад: «А ви уявляєте, у мене є сусід, який нещодавно одружився…» і у історію підставляємо реальну задачу:

Блакитноокий чоловік, батьки якого мали карі очі, одружився з кароокою жінкою, у батька якої очі були блакитними, а в матері — карими. Якого потомства можна очікувати в цьому шлюбі, якщо відомо, що ген карих очей домінує над геном блакитних?

Звичайно, на кожному уроці історії розповідати не варто, але ж є теми з 6 по 11 клас, які знайомлять учнів з біологічними відкриттями, природодослідниками та науковцями, які ці відкриття зробили(так звані «скучні» для дітей теми). І донести до учнів цю інформацію просто і цікаво, і так, щоб вони запам’ятали, допоможе метод Storytelling. Отже, сторітеллінг – це один із найприродніших і водночас найефективніших способів надати навчальному процесу особливої якості.

Література:

  1. Учительський журнал on-line,

  2. Методичка з генетики

  • 10.08.2019
  • Особливості організації освітнього процесу у 2019/2020 навчальному році
  • Інші методичні матеріали
  • 93
  • 0
  • 2
  • Стежити

Зверніть увагу, свідоцтва знаходяться в Вашому особистому кабінеті в розділі «Досягнення»

Курс:«Селф-коучинг (самонаставництво) як технологія професійного розвитку педагога Нової української школи»
Вікторія Вікторівна Сидоренко
36 годин
590 грн

Всеосвіта є суб’єктом підвищення кваліфікації.

Всі сертифікати за наші курси та вебінари можуть бути зараховані у підвищення кваліфікації.

Співпраця із закладами освіти.

Дізнатись більше про сертифікати.