Особливості підготовки учнів до проектної діяльності

Опис документу:
Проект – завершена та належним чином оформлена розробка з вибраної тематики; це може бути робота з будь-якого предмета, у якій пропонуються науково обґрунтовані конкретні дії, спрямовані на вивчення і розв’язання актуальних проблем різних галузей науки.

Відображення документу є орієнтовним і призначене для ознайомлення із змістом, та може відрізнятися від вигляду завантаженого документу. Щоб завантажити документ, прогорніть сторінку до кінця

Перегляд
матеріалу
Отримати код Поділитися

Особливості підготовки учнів до проектної діяльності

в системі «Школа – МАН» на основі моделі формування пізнавальних інтересів

 

У системі розбудови суспільства вирішального значення набуває проблема майбутніх поколінь. Необхідність відтворення та розвитку духовного потенціалу народу, вихід вітчизняної науки, техніки і культури на світовий рівень надає актуальності проблемі виховання інтелектуальної еліти, гідної своєї цивілізованої держави.

Вищезазначену проблему можна вирішити шляхом залучення учнівської молоді до різноманітних конкурсів, а особливо конкурсів-захистів творчих робіт Малої академії наук України. Оскільки учнівська молодь характеризується різними здібностями, неоднаковою зацікавленістю у навчанні, певними уподобаннями у виборі майбутньої професії, важливо якомога раніше виявити і розвинути інтерес до дослідницької діяльності.

Найголовнішим у роботі педагога є уміння навчити учня концентрувати увагу, спостерігати за об’єктами і явищами природи, бути допитливим. Проте  не слід поспіхом задовольняти  дитячу допитливість у всіх аспектах. Краще, коли учень сам дізнається про те, що його цікавить. Якщо ж педагог замінить його розумове мислення своїм авторитетом, то учень з часом зовсім перестане думати і стане «іграшкою» чужої думки.

Необхідні такі передумови, щоб цілеспрямованого учня вразило будь-яке помітне явище, щоб воно декілька днів турбувало його, перш ніж він це явище  для себе відкриє. Справа учня – бажати, шукати, знаходити; справа педагога –  зробити знання доступними, зародити бажання вчитися, вказати на засоби досягнення мети. Позитивний результат дає спрямованість навчально-  виховного процесу на впровадження елементів дослідницької діяльності у процес навчання,  на підвищення ролі самостійної роботи учнів, на критичний аналіз знань, отриманих у процесі навчання, на вміння застосовувати потрібні знання на практиці у новій нетрадиційній ситуації.

Педагогічний досвід, спілкування з учителями шкіл показує, що розвиток умінь і навичок у самостійній пізнавальній діяльності з елементами  творчості, пошукової роботи в межах традиційної класно-урочної системи неможливий. Непересічна роль у формуванні нової генерації української творчої еліти для всіх галузей суспільного життя належить системі МАН України як невід’ємної складової системи неперервної освіти, яка надає учням додаткові можливості для духовного та інтелектуального розвитку, задоволення їх творчих та освітніх потреб.

Зрозуміло, що підготувати на конкурс-захист науково-дослідницьку роботу високого рівня не так просто. Це викликає великі труднощі у багатьох учнів, якщо в них немає певної підготовленості до науково-пошукової роботи. Найефективнішим методом вирішення такої проблеми є проектна діяльність учнівської молоді, в процесі якої навчання переростає в дослідницьку діяльність із забезпеченням якісного розвитку творчих здібностей дитини.

Проект – завершена та належним чином оформлена розробка з вибраної тематики; це може бути робота з будь-якого предмета, у якій пропонуються науково обґрунтовані конкретні дії, спрямовані на вивчення і розв’язання  актуальних проблем різних галузей науки. Саме наявність пропозицій щодо  конкретних дій, що можуть бути виконані на практиці, і є ознакою проекту.  Якщо проект включає не лише пропозиції конкретних дій та їх обґрунтування, а ще й результати реалізації (звіт про виконання),  це дає додаткові шанси його авторам на перемогу. Слід наголосити, що в  проектах мають бути наукові (наскільки це можливо для учнів) результати; вони мають бути практичними або дослідницькими роботами. Математичні розрахунки, виконані автором, – теж науковий результат. Простий виклад чужих думок – ні. Тому реферативні роботи з наведенням відомих наукових даних не можуть бути результатом проектної діяльності учнів.

Зверніть увагу, свідоцтва знаходяться в Вашому особистому кабінеті в розділі «Досягнення»

Всеосвіта є суб’єктом підвищення кваліфікації.

Всі сертифікати за наші курси та вебінари можуть бути зараховані у підвищення кваліфікації.

Співпраця із закладами освіти.

Дізнатись більше про сертифікати.

Приклад завдання з олімпіади Українська мова. Спробуйте!
До ЗНО з АНГЛІЙСЬКОЇ МОВИ залишилося:
0
4
міс.
0
6
дн.
0
2
год.
Готуйся до ЗНО разом із «Всеосвітою»!