Мультимедійні додатки для формування інформаційно – цифрової компетентності учня та педагога.

Опис документу:
1.Одне з головних завдань освіти в умовах розвитку інформаційного суспільства – навчити учнів та вчителів використовувати сучасні інформаційні технології. 2.Інформаційна грамотність – це вміння: визначати можливі джерела інформації, аналізувати отриману інформацію, оцінювати її з позиції достовірності, точності. 3. Власний банк робіт.

Відображення документу є орієнтовним і призначене для ознайомлення із змістом, та може відрізнятися від вигляду завантаженого документу. Щоб завантажити документ, прогорніть сторінку до кінця

Перегляд
матеріалу
Отримати код Поділитися

Автор Пашкевич Валентина Михайлівна, Лиманський НВК «гімназія – ЗОШ І ступеня» Донецької області, e-mail valentina180662@ukr.net

Тема. Мультимедійні додатки для формування інформаційно – цифрової компетентності учня та педагога на уроках і заняттях із зарубіжної літератури, російської мови.

Мета роботи: впровадження сучасних мультимедійних засобів,що забезпечують подальше вдосконалення освітнього процесу, доступність та ефективність освіти, підготовку молодого покоління до життєдіяльності в інформаційному суспільстві, формування ключової компетентності, що покладена в основу Концепції Нової української школи - інформаційно-цифрової. Необхідне обладнання: програми PowerPoint, Glogster, Padlet, Linoit,LearningApps.org

План роботи:       1.Одне з головних завдань освіти в умовах розвитку інформаційного суспільства – навчити учнів та вчителів використовувати сучасні інформаційні та комунікаційні технології. 2.Інформаційна грамотність – це вміння:  визначати можливі джерела інформації, аналізувати отриману інформацію, оцінювати її з позиції достовірності, точності, достатності для вирішення проблеми (завдання). 3. Створення джерел інформації, власний банк робіт.

Робота містить пояснення до електронного ресурсу та доробки з досвіду роботи вчителя.

Інтерактивний плакат та особливості використання:

діалогічність, простота у використанні, багатий візуальний матеріал, груповий та індивідуальний формат співпраці, навчальний матеріал програм представлений у вигляді логічно завершених окремих фрагментів.

Перші плакати були створені з використанням програми PowerPoint.

Приклади плакатів та інтерактивних таблиць див. у Додатку 1.

Інтерактивна таблиця «Предлог» Подібні таблиці та плакати були створені з інших тем «Морфології»: «Союз как часть речи», «Имя числительное». Також у нагоді стали таблиці – алгоритми:

«Правописание Н и НН в причастиях», «Правописание Н, НН в прилагательных».

Інтерактивні плакати на уроках зарубіжної літератури допомагають структурувати матеріал,відібрати найнеобхідніші відомості до уроку.

Інтерактивні плакати можна знайти на освітньому сайті «Всеосвіта» за посиланням https://vseosvita.ua/site/lib-rating

При наявності інтернету в класній аудиторії зручний у використанні онлайн-сервіс Glogster (дозволяє розмістити текст, графіку і відео, будь-який елемент може стати гіперпосиланням; має шаблони й заготовки); Додаток 2

Інтерактивні плакати в програмі Glogster

ІП «Печорін. Психологічний портрет героя» побудований на зразок кластера: кожна риса характеру героя розкривається через посилання на текст твору або екранізацію роману, критичний матеріал). http://edu.glogster.com/glog/narrativa-digital-9098/2464kxtfvu2

ІП «Зірка, яка ніколи не згасне», присвячений життю Ж.Б.Мольєра та його комедії «Міщанин – шляхтич ». Окрім відомостей про автора комедії, посилання на однойменний спектакль, до плакату увійшли завдання «Граємо в театр», творчі доробки учнів (як «Досьє на персонажів твору», «Скрапбукінг») http://edu.glogster.com/glog/narrativa-digital-9182/2civ963rppi

ІП «Вічний Шекспір - вічні образи» об’єднав відеоенциклопедію про життєпис Шекспіра, вічні образи його творів, аудіо- та відеозаписи сонетів англійського поета, тексти сонетів трьома мовами) http://edu.glogster.com/glog/narrativa-digital-973/2e4c903nsce

На уроках мови інтерактивні плакати дають можливість структурувати зміст навчання, активізувати опорні знання, реалізувати на практиці особистісно-орієнтований підхід до навчання.

«Имя числительное как часть речи» та «Занимательная грамматика» https://edu.glogster.com/glog/authors-biography/2iifivt1wjf , https://edu.glogster.com/glog/narrativa-digital-59399e19e726b/2i9frk9mn5f

Використала ресурс Glogster для створення Е-контенту з російської мови, де на головній сторінці плакату були розміщені етапи опрацювання теми з російської мови в 9 класі «Сложное предложение с разными видами связи». Учні обирали «Маршрутний лист», опрацьовували послідовно тему, перевіряли рівень засвоєння матеріалу за контрольним тестом. Для зберігання розробок, безпосередньо виконаних учителем, використовувався гугл - диск педагога.

Е-контент «Сложное предложение с разными видами связи» та одна із його сторінок з маршрутним листом № 2. Робота розміщена за посиланням http://edu.glogster.com/glog/narrativa-digital-1982/2e762rgspls, є також в архівах конкурсу мультимедійної педагогічної творчості «Створи шедевр» в номінації «Методичні новації», за результатами конкурсу мала другий результат).

http://stvoryschedevr.wixsite.com/sajt

Додаток 3

Онлайн – дошки

Серед багатьох рекомендованих зручними є Padlet та Linoit. Це гібрид блогу, записної книжки і платформи онлайнового обміну файлами. Перший такий міні – блог апробувала в 11 класі під час підготовки до контрольного твору з мови. Учні підбирали цитати, факти із художніх творів та з життя щодо теми твору. Йшло обговорення в онлайн – режимі. Учитель слідкувала за підготовкою, коментувала, направляла думки учнів.

«Готовимся к сочинению» https://ru.padlet.com/vpashkevich1962/x59d4f2dexx4

Таким чином, подібний міні – блог учитель може використати у тому випадку, коли треба познайомитися з думками учнів, дати можливість дітям обмінятися ними (наприклад, обговорити прочитаний твір, вчинки героїв, подискутувати з якогось питання та інш., дати можливість дітям висловитися, навіть тим, хто мало говорить на уроках).

Подібні функції і дошки Linoit.

ІП «Стендаль»

http://linoit.com/users/vpashkevich/canvases/%D0%A1%D1%82%D0%B5%D0%BD%D0%B4%D0%B0%D0%BB%D1%8C%20%22%D0%A7%D0%B5%D1%80%D0%B2%D0%BE%D0%BD%D0%B5%20%D1%82%D0%B0%20%D1%87%D0%BE%D1%80%D0%BD%D0%B5%22 .

Інтерактивні вправи у програмі LearningApps.org.

Цікавим і корисним у моїй роботі став онлайновий сервіс, який дозволяє створювати інтерактивні вправи, LearningApps.org. Він є конструктором для розробки різноманітних завдань з різних предметних галузей для використанням і на уроках, і позаурочний час, і для малечі, і для старшокласників. За гіперпосиланням http://internet-servisi.blogspot.com/p/learning-apps.htm знайдемо рекомендації щодо користування сервісом. Сервіс Learningapps надає можливість отримання коду для того, щоб інтерактивні завдання були розміщені на сторінки сайтів або блогів педагогів та учнів. Використала такі шаблони: «Знайди пару», «Класифікація», «Заповни пропуски», «Вікторина».

Додаток 4

Приклад інтерактивних вправ, розроблених до тем «Имя числительное», «Местоимение» ( 6 клас).

1.https://learningapps.org/4751438«Количественные числительные.Склонение количественных числительных» 2 https://learningapps.org/display?v=podg4rgfc18 «Имя числительное. Найди ошибки» 3 https://learningapps.org/display?v=p043g5akn18 «Имя числительное» 4 https://learningapps.org/display?v=pgvaym9sc18 «Отгадай загадки» 5.«Местоимение.Орфограммы».https://learningapps.org/display?v=pb952wtav18 6. «Местоимение.Разряды местоимений» https://learningapps.org/display?v=p1mh5om8n18

7.«Тестирование по теме «Имя числительное.Местоимение».https://learningapps.org/display?v=pj66aqrvk18

Застосування мультимедійних засобів навчання на уроках словесності – умова підвищення інформаційної грамотності учня. Такий підхід дає можливість диференціювати завдання, використати для дистанційної освіти, для організації "перевернутого" навчання, проектної діяльності тощо. Свої авторські творчі доробки з використанням електронних інструментів розміщую на освітніх проектах: «НаУрок», «Всеосвіта».https://naurok.com.ua/journal, https://vseosvita.ua/.

  • 14.08.2019
  • Особливості організації освітнього процесу у 2019/2020 навчальному році
  • Інші методичні матеріали
  • 87
  • 0
  • 4
  • Стежити

Зверніть увагу, свідоцтва знаходяться в Вашому особистому кабінеті в розділі «Досягнення»

Курс:«Особливі діти в закладі освіти: характеристика нозологій, педагогічні підходи»
Мельничук Вікторія Олексіївна
30 годин
590 грн

Всеосвіта є суб’єктом підвищення кваліфікації.

Всі сертифікати за наші курси та вебінари можуть бути зараховані у підвищення кваліфікації.

Співпраця із закладами освіти.

Дізнатись більше про сертифікати.