Корекційно-розвивальна програма для розвитку психічних процесів дітей молодшого дошкільного віку «Країна дитинства»

Опис документу:
Дошкільне дитинство – короткий відрізок у житті людини, лише шість років. Але вони надзвичайно важливі. Розвиток дитини в цей період відбувається дуже стрімко: формуються основи особистості, розширюється сфера діяльності. У цей період інтенсивно прогресує пізнання. Дитина опановує рідну мову, відбувається вдосконалення сприйняття кольору, форми, об’єму, простору, часу. Розвиваються види та особливості уваги, пам’яті, мислення.

Відображення документу є орієнтовним і призначене для ознайомлення із змістом, та може відрізнятися від вигляду завантаженого документу. Щоб завантажити документ, прогорніть сторінку до кінця

Перегляд
матеріалу
Отримати код

Корекційно-розвивальна програма для розвитку психічних процесів

дітей молодшого дошкільного віку «Країна дитинства»

Пояснювальна записка

Дошкільне дитинство – короткий відрізок у житті людини, лише шість років. Але вони надзвичайно важливі. Розвиток дитини в цей період відбувається дуже стрімко: формуються основи особистості, розширюється сфера діяльності. У цей період інтенсивно прогресує пізнання. Дитина опановує рідну мову, відбувається вдосконалення сприйняття кольору, форми, об’єму, простору, часу. Розвиваються види та особливості уваги, пам’яті, мислення.

Все життя дошкільника пов’язане з грою: за цей період дитині треба пройти довгий шлях розвитку ігрової діяльності. Для того, щоб правильно і цікаво організувати ігри, важливо викликати у дітей життєрадісний настрій, активну поведінку: вчити гратися з іграшками, дбайливо до них ставитися, помічати їх привабливість, красу, виховувати бажання гратися разом з однолітками, формувати прагнення до спілкування, доброзичливого ставлення одне до одного.

Під час ігор розвивається мовлення дітей; вони ознайомлюються з назвами предметів; тим, як діяти з ними, з їх призначенням, з деякими якостями; уточнюється і поглиблюється уявлення про довкілля, виховується кмітливість.

Особлива увага в ранньому та молодшому дошкільному віці відводиться діям з предметами, під час яких розширюється сенсорний досвід малюка, дитина вчиться орієнтуватися в ознаках предмета. Важливе значення практичних дій з предметами – розвиток м’язів рук, дрібної моторики пальців. Фізіологи довели, що розвиток дрібної моторики безпосередньо впливає на мислення та стимулює мовленнєвий розвиток.

Розвиток дрібної моторики відбувається через гру, дії з предметами, якими можуть бути не лише звичайні іграшки, а й ґудзики, кришечки, мочалки, палички, прищіпки тощо. Під час виконання вправ дитина створює образи, використовуючи різноманітні, доступні їй матеріали. Практичні ігрові дії дітей доцільно збагачувати застосуванням художнього слова (загадками, віршами).

Мета програми: розвиток пізнавальних процесів молодших дошкільників.

Завдання програми:

  • формувати позитивні відносини;

  • розвивати довільну увагу та швидкість реакції;

  • вдосконалювати розвиток дрібної моторики руки;

  • підвищувати рівень розвитку пам’яті, логічного мислення, сприйняття.

Зміст програми: заняття проводяться в ігровій формі, з використанням розвивальних ігор і вправ.

Організація занять: заняття проводяться з групою дітей молодшого дошкільного віку, два рази на тиждень. Кожне заняття складається з 3 етапів:

  1. Організаційний етап:

  • створення емоційного настрою в групі;

  • залучення уваги дітей.

  1. Практичний етап:

  • завдання на розвиток пізнавальних процесів (сприйняття, пам'яті, мислення, уваги), дрібної моторики рук;

  • обробка отриманих навичок на практиці.

  1. Рефлексивний етап:

  • узагальнення отриманих знань;

  • підведення підсумків заняття.

Заняття №1

Мета: розвивати загальну і дрібну моторику, зорове сприйняття (форми, кольору, величин), мислення, увагу, пам'ять.

Матеріал: одяг із фланелевих серветок, прищіпки; малюнки, гусінь, геометричні площинні форми, пісочниця.

Хід заняття

Етап І. Організаційний

Вправа «Привітання»

Мета: розвивати дружні взаємини.

Діти стають у коло та вітаються.

Доброго ранку, сонце привітне!

Доброго ранку, небо блакитне!

Доброго ранку, у небі пташки!

Доброго ранку тобі і мені!

Етап ІІ. Практичний

Вправа «Розвішуємо білизну»

Мета: учити розрізняти й називати кольори, розвивати дрібну моторику.

Хід гри:

Ганнуся просить підібрати для речей прищіпки такого ж кольору й повісити сушитися на мотузці. (Діти виконують прохання).

Пальчикова гімнастика «Дружба»

Пальці роблять зарядку

(три ритмічних хлопка у долоні)

Що б менше втомлюватися

(стискати та розтискати кулачки)

А потім вони в альбомах

(трусимо ручками в повітрі)

Будемо знову малювати

(плескаємо в долоні)

Вправа «Весела гусінь»

Мета: розвиток дрібної моторики руки; закріпити знання дітей про колір та форму.

Психолог: Наша подружка гусениця дуже весела. Давайте покажемо їй, що ми також вміємо радіти. (Діти посміхаються). З яких фігур складається наша гостя?

Відповіді дітей.

Психолог: Перед вами різні фігури виберіть ті, які відповідають формі гусениці та викладіть свою. Назвіть із яких кольорів вона складається.

Молодці. У нас вийшла чудова гусінь. Давайте з нею пограємося.

Вправа «Стежинка» (з використанням  піску )

Мета: розвиток тактильних відчуттів, дрібної моторики рук.

Психолог: Діти, подивіться гусениця привела нас до пісочку. Який він?

Відповіді дітей: Мокрий, жовтий, колючий….

Психолог: У нашої подружки дуже багато ніжок, давайте  подивимося, які сліди вона залишить на піску. (Психолог утворює для зразка  сліди). Тепер спробуйте самостійно відтворити сліди гусені.

Рухлива гра «Зайченята»

Психолог і діти, взявшись за руки, стають у коло та імітують рухи за словами віршика:

Вийшов зайчик погуляти (крокують по колу взявшись за руки),

Ля-ля-ля.

Лапки трохи розім’яти ( струшують руками і злегка кружляють у колі),

Ля-ля-ля.

Плиг-скік, плиг-скік (злегка стрибають),

Лапки трохи розім’яти (струшують руками і злегка кружляють у колі),

Ля-ля-ля.

Етап ІІІ. Рефлексивний

Психолог пропонує малюкам пригадати, що вони робили на занятті.

Вправа «Прощання»

Діти стають у коло.

«До побачення квіточко!» - (присідають донизу)

«До побачення сонечко!» - ( тягнуться догори)

«До побачення друзі!» - (обіймаються).

Заняття №2

Мета: розвивати увагу та швидкість реакції, мислення, дрібну моторику, творчу уяву, спонукати дітей правильно називати колір.

Матеріал: розрізні малюнки, кольорові овочі та фрукти, кольорові відерця.

Хід заняття

Етап І. Організаційний

Вправа «Привітання»

Мета: розвивати дружні взаємини.

Діти стають у коло та вітаються.

«Я скажу привіт тобі

Твій привіт летить мені

Ми хороші друзі

Обіймімось дуже»

Етап ІІ. Практичний

Вправа «Допоможемо бабусі»

Мета: розвивати мислення, увагу.

Дітям необхідно розкласти намальовані овочі та фрукти у відеречка відповідного кольору (наприклад: «Давай допоможемо бабусі зібрати врожай. Що це за фрукт? Правильно – яблуко. А якого воно кольору? Червоного. Поклади червоне яблуко у відеречко червоного кольору і т.д.»).

Вправа «Веселі малюнки»

Мета: розвивати увагу та дрібну моторику.

Дітям пропонується скласти малюнок розрізаний на декілька частин, та розповісти, що вийшло.

Пальчикова гімнастика «Бджілка»

Вирівняти вказівний палець правої руки і робити ним колові рухи. Потім виконати ту саму вправу вказівним пальцем лівої руки.

До квіточки лечу –

Дзижчу: «Жу-жу-жу!»

А як звати – не скажу!

Гра «Дорослі та діти»

Мета: збагачення словникового запасу, розвиток уваги.

Ведучий називає велику тварину та імітує звук, діти називають маленьких.

Рухливо-хороводна гра «Ми йдемо до сонечка»

Психолог і діти стають у коло та ведуть хоровод, промовляючи такі слова:

Ми йдемо до сонечка (крокують по колу, взявшись за руки),

Ля-ля-ля.

Щоб погрітись трішечки (труть долоньки об долоньку),

Ля-ля-ля.

Нумо, дітки, веселіше, не баріться, і до сонечка ласкаво посміхніться.

(усі разом посміхаються).

І долоньки всі разом з’єднайте,

І на місці покрутіться, покружляйте.

(діти утворюють пари і кружляють, узявшись за руки).

А тепер присіли, встали,

Усміхнулись, заспівали

Ля-ля-ля.

Етап ІІІ. Рефлексивний

Психолог пропонує малюкам пригадати що вони робили на занятті.

Вправа «Прощання»

Діти стають у коло.

«До побачення квіточко!» - (присідають донизу)

«До побачення сонечко!» - ( тягнуться догори)

«До побачення друзі!» - (обіймаються).

Заняття №3

Мета: закріпити знання дітей про емоції, розвивати увагу та швидкість реакції, дрібну моторику, уміння аналізувати та класифікувати, розвивати дружні взаємини.

Матеріал: матеріал для малювання – аркуш паперу, синя фарба, зображення стовбурів дерев, ґудзики, лабіринти, малюнки, прищіпки, горішки.

Хід заняття

Етап І. Організаційний

Вправа «Привітання»

Мета: розвивати дружні взаємини

Діти стають у коло та вітаються.

Я всміхаюсь сонечку

Я всміхаюсь квіточці

Друзям усміхаюся

Щиро обіймаюся.

Етап ІІ. Практичний

Вправа «Лабіринт»

Мета: розвивати дрібну моторику, увагу та мислення.

Психолог пропонує дітям допомогти тваринкам дістатися до улюблених ласощів.

Пальчиковий живопис «Дощ з хмари»

Психолог. Подув вітерець, нагнав хмарку, і пішов справжній дощик. Холодний, осінній! (Долоньками, горизонтально розміщеними, діти зображують хмарки, пальчиками – дощик. Націлюємо дітей на те, що дощик «йде» усюди і малювати його треба по всьому аркуші паперу, хмарки – вгорі, на небі і, відповідно, зобразити їх треба у верхній частині аркуша).

Вправа «Прикрась дерева»

Мета: розвивати увагу, дрібну моторику рук.

На аркушах паперу зображені стовбури дерев без листочків. Дітям потрібно прикрасити дерева листочками із ґудзиків різних кольорів: червоних, чорних і т.д.

Пальчикова гімнастика «Горішок»

Психолог кладе горішки в долоні дітей та пропонує стискати та розтискати кулачки.

Цей горішок – фантазер

Він чудовий масажер

Візерунчастий бочок.

Розвиває кулачок

Міцно ти його здави

Свою силу прояви.

Вправа «Допоможемо друзям»

Мета: закріпити знання дітей про емоції, розвиток дрібної моторики руки; розвиток уваги, мислення.

Психолог: Діти, подивіться, хто до нас прийшов?

Діти: Це сонечко, хмаринка, коник, гусінь, сонечко-комашка, рибка.

Психолог: Так правильно. Але вони чомусь сумні?

Діти: Тому що у них немає: промінчиків, ніжок, вусиків, краплинок, плавників.

Психолог: Діти за допомогою прищіпок створимо для наших друзів усе це. Але будьте уважні для кожного свій колір. Молодці. Наші друзі повеселішали.

Етап ІІІ. Рефлексивний

Психолог пропонує малюкам пригадати що вони робили на занятті.

Прощання

Прощавай мій любий друже.

Посміхнись, обіймись.

Долоньками доторкнись.

Заняття №4

Мета: розвивати дрібну моторику, увагу, зорову та слухову пам’ять, розвивати дружні взаємини.

Матеріал: «коробочка відчуттів», паперові листочки і деревця, рукавички з різноманітними зображеннями.

Хід заняття

Етап І. Організаційний

Вправа «Привітання»

Мета: розвивати дружні взаємини.

Нумо разом всіх вітаємо

Добрий день

Дружно й весело всі скажемо

Добрий день

Вліво вправо поверніться

Одне одному всміхніться

Дружно скажемо

Добрий день

І я вас дітки, всіх вітаю

І міцно, міцно обіймаю.

Етап ІІ. Практичний

Вправа на дихання –

Мета: розвиток відчуття колективу, навчання диханню під звуки.

«Повітряні кульки»(звук с), «Морські хвильки»(звук ш), «Веселі комахи» (звук ж).

Вправа «Коробочка відчуттів»

Мета: розвивати мислення, сприймання, довільне запам’ятовування та відтворення.

Психолог ставить перед дітьми коробочку із двома отворами. У коробочці знаходяться дощечки, обклеєні різними матеріалами: хутром, шовком, сірниками і т.д. Діти по черзі опускають руки в отвори, торкаються дощечок і описують на що вони схожі.

Рухлива гра «Поверни листочок»

Мета: розвивати загальну моторику дітей, увагу, вміння слухати та виконувати почуте.

Психолог: (роздає дітям кольорові листки) Діти, у кожного з вас є листочок. А на цій галявині ростуть деревця, з яких ці листочки опали. Зараз ми їх позбираємо і повернемо деревцям.  Кожен чіпляє листочок на деревце такого ж кольору (використовуються кленові листочки червоного, зеленого та жовтого кольорів.) Звучить весела музика.

Пальчикова гімнастика «Рибка»

Дорослий допомагає дітям скласти прямі долоні притиснені одна до одної. Пальці спрямовані в бік «від себе». Слід повертати зімкнені долоні вправо й вліво, імітуючи рухи рибки хвостиком.

Рибка маленька на річці пливе,

Рибка маленька хвостиком б’є.

Вправа «Знайди пару»

Мета: розвивати пам’ять, увагу.

Дітям роздаються рукавички з різноманітними зображеннями. Їм потрібно серед інших рукавичок розкладених на столі знайти пару.

Етап ІІІ. Рефлексивний

Психолог пропонує малюкам пригадати що вони робили на занятті.

Прощання

Ти і я, я і ти

Всі ми друзі назавжди. (обіймаються)

Заняття №5

Мета: розвивати дружні взаємини, мислення, зорову та слухову увагу, пам’ять, швидкість реакції, дрібну моторику.

Матеріал: кольорові зображення квітів основних кольорів та сонечка, зображення овочів, фруктів, малюнок саду та огороду.

Хід заняття

Етап І. Організаційний

Вправа «Привітання»

Мета: розвивати дружні взаємини.

Доброго ранку мені,

Доброго ранку тобі,

Доброго ранку всім –

І дорослим, і малим!

Етап ІІ. Практичний

Вправа «І в саду, і на городі»

Мета: вчити дітей класифікувати предмети за спільними ознаками, формувати узагальнюючі поняття.

Психолог пропонує дітям розмістити плоди по своїх місцях: фрукти на дерева в садку, овочі на грядки.

Вправа – розвага «Сонечка»

Мета: емоційний розвиток дітей; розвиток уваги, сприймання; закріпити знання дітей про кольори; розвиток загальної моторики. (вправа супроводжується  мелодією звуків природи)

Психолог: Діти, подивіться, ми потрапили на квітучу галявину (на килимі розкладені квіти основних кольорів).

Психолог: (психолог дає кожній дитині сонечко-комашку). А ось і сонечка прилетіли. Кожне сонечко повинне знайти та сісти на ту квітку, у якої пелюстки такого самого кольору, як і сонечко.

Пальчикова гімнастика «Хованки»

Психолог допомагає дітям стискати й розтискати пальці рук за текстом вірша.

Пальці в хованки всі грались,

Ось так, ось так.

В кулачки всі заховались,

Ось так, ось так.

Вправа «Їстівне - не їстівне»

Мата: розвивати слухову увагу, пам’ять та швидкість реакції.

Психолог називає які не будь предмети, діти коли чують їстівне - повинні плескати у долоні, а коли не їстівне, то сидіти тихенько.

Вправа «Частини тіла»

Мета: уміння знімати напруження, погодженості своїх рухів.

Діти виконують віршовані команди:

Плечі кажуть – я стрункий! Спина каже – я старий! Палець каже – йди сюди.

Голова – Так! Ні! Вухо каже –Дуже голосно. Ніс каже – Приємний запах.

Ротик каже – Весело. Язик каже – Смачне варення!

Етап ІІІ. Рефлексивний

Психолог пропонує малюкам пригадати що вони робили на занятті.

Прощання

Із звірятами ми дружим

Залюбки їм допоможем

У біді їх не залишим.

Час прощатись, обійматись.

Заняття №6

Мета: розвивати дружні взаємини, класифікувати предмети, розвивати пам'ять, увагу та дрібну моторику, закріпити назви кольорів.

Матеріал: зображення лісу, річки, неба, невеликі силуети тварин що їх населяють, геометричні фігури (коло, трикутник, квадрат), картки з зображеннями предметів, різнокольоровий контур фруктів і овочів, обруч із кольоровими стрічечками.

Хід заняття

Етап І. Організаційний

Вправа «Привітання»

Мета: розвивати дружні взаємини.

У лісочку новий день

Всім говорим, добрий день

Добрий день, тобі й мені

Всім ми скажем на Землі.

Етап ІІ. Практичний

Гра «Відшукай за контуром»

Мета: закріплення назви кольорів, розвиток пам’яті, уваги та моторики.

Дітям пропонується взяти різнокольоровий контур фруктів і овочів та розмістити на аркуші із зображенням цих предметів.

Вправа «Хто де живе»

Мета: вчити дітей класифікувати предмети за спільними ознаками, формувати узагальнюючі поняття.

Психолог пропонує дітям розмістити мешканців лісу, неба, й річки по своїх домівках.

Вправа «Добери фігуру»

Мета: класифікувати предмети, розвивати увагу.

Психолог питає дітей, які вони бачать геометричні фігури. Потім пропонує підібрати потрібні картинки до фігурок.

Пальчикова гімнастика «Павучок»

Психолог допомагає дітям поставити роз’єднані пальчики на поверхню стола та допомагає дітям «крокувати» пальчиками, імітуючи рухи павучка.

Маленький гарний павучок

Швидко крокує до діточок.

Гра «Карусель»

Психолог пропонує дітям покататися на веселій каруселі. Діти взявшись за стрічечки, імітують рух каруселі. Звучить весела музика.

Закрутилась карусель,

Ледве, ледве.

А потім бійцем, бійцем,

Все швидше, швидше, швидше!

Тихіше, тихіше, не поспішайте,

Карусель зупиніть!

Раз-два, раз-два –

Ось і скінчилася гра.

(Повторити гру двічі-тричі).

Етап ІІІ. Рефлексивний

Психолог пропонує малюкам пригадати що вони робили на занятті.

Прощання

Діти стають у коло.

«До побачення квіточко!» - (присідають донизу)

«До побачення сонечко!» - ( тягнуться догори)

«До побачення друзі!» - (обіймаються).

Заняття №7

Мета: розвивати увагу, мислення, пам’ять та дрібну моторику, дружні взаємини.

Матеріал: мішечок із різними іграшками, кольорові олівці, картки з різними зображеннями.

Хід заняття

Етап І. Організаційний

Вправа «Привітання»

Мета: розвивати дружні взаємини.

Усміхнуся сонечку:

Здраствуй, золоте!

Усміхнуся квіточці:

Хай вона цвіте!

Усміхнуся дощику:

Лийся, мов з відра!

Друзям усміхнуся:

Зичу вам добра!

Етап ІІ. Практичний

Вправа «Сонечко»

Мета: розвивати в дітей уміння виражати свій емоційний стан, почуття через дотик.

Встало вранці ясне сонце, зазирнуло у віконце.

Ми до нього потяглися, за промінчики взялися.

Нумо, дружно присідати, сонечко розвеселяти!

Встали, сіли, встали, сіли, бачте, як розвеселили!

Стало й сонце танцювати – нас до кола закликати.

Нумо – разом! Нумо-всі! Потанцюйте по росі!

«Хитрий мішечок»

Мета: розвиток уваги, вміння на дотик впізнавати предмет, створення позитивної атмосферу.

Діти по черзі опускають руку в мішечок і на дотик називають предмет, який їм трапився. За вірну відповідь діти отримують повітряну кульку.

Вправа «Кольорові олівці»

Психолог. А чи знаєте ви, як кошенята граються з олівцями? Вони вміють качати олівці по підлозі. Пограймося.

Психолог показує дітям, як прокотити олівці долонею, починаючи від кінчиків пальців і навпаки. Потім вони прокочують олівці між двома долонями.

Рухлива гра «Перевіримо поставу»

Діти стоять у колі. Психолог промовляє слова,

заохочуючи дітей до виконання рухів:

Стали прямо всі, малятка,

І позводили лопатки.

Походили на носочках

І на п’ятках по пісочку.

А тепер, коли є змога,

Як ведмедик клишоногий, (Ходьба на зовнішньому боці стопи).

Пострибали, мов зайці. (Стрибки на носочках).

Всі малята молодці!

Вправа «Великий та малий»

Мета: розвивати увагу та мислення.

Дітям пропонується відділити картки з великими зображеннями від маленьких.

Етап ІІІ. Рефлексивний

Психолог пропонує малюкам пригадати що вони робили на занятті.

Прощання

Ти і я, я і ти
Всі ми друзі назавжди.
(обіймаються)

Заняття №8

Мета: розвивати дружні взаємини, увагу, пам’ять, мислення, дрібну моторику та швидкість реакції.

Матеріал: картки з зображеннями тварин та їх дитинчат, різнокольорові кришки, 5 іграшок.

Хід заняття

Етап І. Організаційний

Вправа «Привітання»

Мета: розвивати дружні взаємини.

Моя посмішка весела

Моя посмішка чарівна

Ось, тримай і ти її

Посміхнись, не відпусти.

(супроводжуємо рухами)

Етап ІІ. Практичний

Вправа «Чиї малята»

Мета: розвивати пам'ять, мислення та увагу.

Психолог пропонує малятам роздивитися картинки з тваринами, та знайти їх дитинчат.

Гра «Знайдіть курчат»

Психолог пропонує дітям знайти діточок Курочки. Вони сховалися в мішечку. Дітям потрібно по черзі дістати кришечки і назвати їх колір. Хто витягне жовту кришечку, кладе її біля Квочки. (Гру проводять, доки мішечок не спорожніє.)

Пальчикова гімнастика «На морі»

Діти об’єднують обидві долоньки разом та виконують хвилеподібні рухи, імітуючи рибку, що пливе, змінюючи напрямок та положення рук.

На морі – морі,

На самім роздолі, там щука – риба грала,

Золоте перо мала,

Сама собі дивувала,

Що хороше вигравала.

Гра-вправа «День і ніч»

Діти сидять у колі на стільцях або на килимку. У центр кола ставлять іграшки (4-5 шт.). Психолог дає завдання: «Дітки! Подивіться уважно на іграшки і запам’ятайте їх». Потім малята заплющують очі на слово «ніч». Психолог ховає одну з іграшок. На слово «день» діти розплющують очі та визначають, якої іграшки не вистачає.

Гру повторюють 3-4 рази.

Рухлива гра «Чапля»

Діти стоять у колі, взявши руки в боки. За командою психолога ходять, як «чаплі», високо піднімаючи ноги. Психолог говорить:

Ой, яка трава висока!

Заблукаєм ненароком.

Піднімаєм вище ноги,

Бо не вийдем на дорогу.

Етап ІІІ. Рефлексивний

Психолог пропонує малюкам пригадати що вони робили на занятті.

Прощання

Із звірятами ми дружим

Залюбки їм допоможем

У біді їх не залишим.

Час прощатись, обійматись.

Заняття №9

Мета: розвивати дружні взаємини, мислення, пам’ять, дрібну моторику, увагу.

Матеріал: миска із різнокольоровими кришечками, бланки із намальованими кольоровими ниточками та шаблони кульок, картинки з зображенням тварин та їжею.

Хід заняття

Етап І. Організаційний

Вправа «Привітання»

Мета: розвивати дружні взаємини.

Діти стоять у колі, торкаються по черзі плеча сусідів та промовляють із посмішкою «Вітаю».

Етап ІІ. Практичний

Вправа «Хто що їсть»

Мета: розвивати пам’ять та мислення.

Психолог пропонує дітям роздивитися малюнки з тваринами та знайти - хто що полюбляє їсти.

Гра «Чарівний басейн»

У великій мисці знаходяться різнокольорові кришки від пластикових пляшок. Психолог пропонує кожній дитині дістати з миски по декілька кришечок різних кольорів і скласти фігурку на вибір.

  • Якого кольору кришки?

  • Скільки кришок у кожного в руках?

  • Яку фігурку ви склали?

Пальчикова гімнастика «Білочка»

Психолог читає вірш, а діти загинають по черзі пальчики на руці, починаючи з великого.

Білка ще й торгує трішки,

Продає вона горішки:

Лисичці – сестричці,

Горобцю, синиці,

Зайчику вухатому.

Кому - у дзьоб,

Кому – у жменю,

Кому – у кишеню.

Вправа «Надуємо кульки»

Психолог. Діти, звідки з’являються повітряні кульки?

  • А ми з вами можемо надути такі великі повітряні кульки? Ану спробуймо! Вдихаємо ротиком повітря. Якомога більше вдихаємо – тоді у нас вийде велика кулька, і надуваємо – видихаємо повітря (повторюємо кілька разів).

  • У мене вийшла ось така кулька (обводить руками коло в повітрі). А тепер покажіть, які кульки надули ви.

Малювання «Повітряна кулька»

На аркушах паперу намальовані ниточки.

Завдання: підібрати до ниточки кульку такого самого кольору.

Етап ІІІ. Рефлексивний

Психолог пропонує малюкам пригадати що вони робили на занятті.

Прощання

Діти стають у коло плескають у долоні та кажуть разом: «До побачення!»

Заняття №10

Мета: розвивати дружні взаємини, увагу, сприйняття, пам’ять, дрібну моторику.

Матеріал: іграшки, «мишка», квасоля та горох, кольорові кубики.

Хід заняття

Етап І. Організаційний.

Вправа «Привітання»

Мета: розвивати дружні взаємини.

Доброго ранку, доброго дня

Хай плещуть долоньки

Хай тупають ніжки

Кивають голівки

І сяють усмішки

Доброго ранку, доброго дня

Бажаємо ми

Бажаю вам я.

Етап ІІ. Практичний

Вправа «Вгадай та знайди»

Мета: розвивати увагу, сприйняття, пам’ять.

Психолог розповідає про іграшки, предмети, які лежать на столі. Дітям потрібно знайти іграшку або предмет про яку йшла мова.

Вправа «Кольорові кубики»

Мета: розвивати увагу, уміння зосереджуватися.

Психолог кладе на стіл різнокольорові кубики, які заповнені різними матеріалами: крупами, монетами, кульками. Дітям потрібно знайди пару до кожного кубика не тільки за кольором, але й за звуком.

Пальчикова гімнастика «Хованки»

Психолог допомагає дітям стискати й розтискати пальці рук за текстом вірша.

Пальці в хованки всі грались,

Ось так, ось так.

В кулачки всі заховались,

Ось так, ось так.

Вправа «Погодуй мишку»

Мета: розвивати увагу та дрібну моторику рук.

Дітям пропонується «погодувати» мишку, зроблену із пластикової пляшки квасолею та горохом.

Рухлива гра «Прогулянка»

Мета: розвиток відчуття колективу, створення позитивного настрою, тренування моторної координації.

1,2,3,4 – у гайочок ми ходили, зайця сірого зустріли.

Зайчик прудко так стрибає, пташка весело літає.

Швидко лис десь пробіжить, їжачок в кущах сидить.

Посиділи і ми трішки, щоб спочили ручки, ніжки.

Всі веселі, от чудово! У гайок підемо знову.

Етап ІІІ. Рефлексивний

Психолог пропонує малюкам пригадати що вони робили на занятті.

Прощання

Прощавай мій любий друже.

Посміхнись, обіймись.

Долоньками доторкнись.

Заняття №11

Мета: розвивати дружні взаємини, мислення, пам’ять, увагу, дрібну моторики та швидкість реакції.

Матеріал: малюнки на яких не домальовані елементи, скрепки, фігури великі та маленькі, шнурівка, дерев’яні фігурки.

Хід заняття

Етап І. Організаційний.

Вправа «Привітання»

Мета: розвивати дружні взаємини.

Моя посмішка весела

Моя посмішка чарівна

Ось, тримай і ти її

Посміхайся і рости.

Етап ІІ. Практичний

Вправа «Домалюй тваринку»

Мета: розвивати мислення, увагу.

Психолог показує дітям малюнки, на яких є недомальовані елементи. Малюкам потрібно домалювати малюнок канцелярськими різнокольоровими скрепками.

Вправа «Склади рибку»

Мета: розвивати увагу.

На столі розташований шаблон рибки, складеної із різних фігур. Дітям роздають фігурки і дають завдання: скласти свою рибку і назвати фігури, із яких вона складається.

Пальчикова гімнастика «Дружба»

Пальці роблять зарядку

(три ритмічних хлопка у долоні)

Що б менше втомлюватися

(стискати та розтискати кулачки)

А потім вони в альбомах

(трусимо ручками в повітрі)

Будемо знову малювати

(плескаємо в долоні).

Вправа «Намисто для Ганнусі»

Мета: розвиток дрібної моторики.

Хід гри: нанизуємо дерев’яні фігурки на шнурівку.

Даруємо намисто Ганнусі. Вона дякує діткам.

Гра «Нудно, нудно нам сидіти»

Мета: створення позитивного настрою.

Діти сидять на стільцях. Біля протилежної стіни стоять сільці, але на одне менше, ніж гравців. Психолог каже:

Нудно, нудно так сидіти.

Один на одного нам дивитись.

Треба трохи розім’ятись,

І місцями помінятись.

Як тільки психолог закінчує казати, діти повинні швидко побігти і сісти на стільці. Той хто залишився без стільця, дарує свою посмішку дітям.

Етап ІІІ. Рефлексивний

Психолог пропонує малюкам пригадати що вони робили на занятті.

Прощання

Ми дуже всі старалися,

Малювали й гралися.

Тож ви дітки посміхніться

і на друзів подивіться.

Ось й скінчилась наша гра.

До побачення дітвора!

Заняття №12

Мета: розвивати дружні взаємини, увагу, пам’ять, дрібну моторику.

Матеріал: тварини, тіні тварин, паперовий різнокольоровий одяг та пральна машина, розмотані клубочки, відеречка різних кольорів, аркуші паперу, жовта фарба, вологі серветки для кожної дитини.

Хід заняття

Етап І. Організаційний.

Вправа «Привітання»

Мета: розвивати дружні взаємини.

Вліво-вправо поверніться,

Посміхніться, посміхніться.

Досить сумувати,

Разом будемо гуляти?

Етап ІІ. Практичний

Вправа «Пральна машина»

Мета: учити розрізняти й називати кольори.

Дітям пропонується покласти паперовий одяг певного кольору до пральної машини відповідного кольору.

Малювання «Зернятко»

Мета: розвивати дрібну моторику.

Дітям пропонується допомогти курочці намалювати зернятка кукурудзи.

Малювати будемо пальчиками. Показує психолог, потім малюють дітки.

Пальчикова гімнастика «Горішок»

Психолог кладе горішки в долоні дітей та пропонує стискати та розтискати кулачки.

Цей горішок – фантазер

Він чудовий масажер

Візерунчастий бочок.

Розвиває кулачок

Міцно ти його здави

Свою силу прояви.

Вправа «Вгадай, чия тінь»

Мета: розвивати увагу.

Дітям пропонується знайти для кожної тварини свою тінь.

Рухлива гра «Намотаємо клубочки»

Мета: учити розрізняти й називати кольори, розвивати дрібну моторику.

Хід гри:

Наша бабуся полюбляє в’язати для любих онуків, для мама й тата.

Ой! Клубочки розкотились, ой! Клубочки розпустились.

А ми клубочки намотаємо, у відерця поскладаємо.

Психолог розсипає клубочки. Діти доганяють клубочок, намотують ниточку й знаходять відерце такого ж кольору, щоб покласти клубочок.

Гру за бажанням дітей можна повторити.

Етап ІІІ. Рефлексивний

Психолог пропонує малюкам пригадати що вони робили на занятті.

Прощання

Прощавай мій любий друже.

Посміхнись, обіймись.

Долоньками доторкнись.

Література:

  1. Гурковська Т.Л. Новачок у дитячому садку. К.: «Шкільний світ», 2008

  2. Дядишева В.М. Навчи мене малювати. Альбом №1.- Т.: «Мандрівець»,

2008.

  1. Лукша Т. Крокуємо з малечею дорогою адаптації. Психолог дошкілля// 2012.- №8

  2. Лучшие развивающие игры для детей от1 до 3 лет / А.Е. Кузнєцова. – М.: ДОМ ХХІ век, РИПОЛ класик,2011

  3. Нурєєва О.С. Таємниці адаптації. Психологічні особливості дітей

дошкільного віку. Третій рік життя. – Х.: Вид. Група «Основа», 2007.

  1. Пальчикові ігри для дошкільників / Упоряд. Шик Л.А. – Х.: Вид. група «Основа», - 2012

  2. Розвивальні ігри для дошкільників / Н.І. Нечипорук, О.П. Толяй. – Х.: Вид. група «Основа», - 2007

  3. Узорова О.В. Пальчикова гімнастика//К.: вид. «Школа», 2003

  4. Яловська О. Пальчики дошкільнят: розвиваємо руку – розвиваємо мозок //

Т.: «Мандрівець», 2011.

Зверніть увагу, свідоцтва знаходяться в Вашому особистому кабінеті в розділі «Досягнення»

Всеосвіта є суб’єктом підвищення кваліфікації.

Сертифікат від «Всеосвіти» відповідає п. 13 постанови КМУ від 21 серпня 2019 року № 800 (із змінами і доповненнями, внесеними постановою КМУ від 27 грудня 2019 року № 1133)

Обрати Курс або Вебінар.

Співпраця із закладами освіти.

Дізнатись більше про сертифікати.