Всеосвіта

Головне меню порталу

Головне меню порталу

Платна розробка

Конспект освітньої діяльності з дітьми старшого дошкільного віку «Драматичний і ляльковий театри»

docx

театр

Для кого: Дошкільнята (5-6 років)

27.09.2022

117

0

0

Вміст матеріалу: показано 3 з 9 сторінок

Відображення документу є орієнтовним і призначене для ознайомлення зі змістом, та може відрізнятися від вигляду завантаженого документа.

Опис методичного матеріалу:

Конспект освітньої діяльності з дітьми старшого дошкільного віку «Драматичний і ляльковий театри»

Мета:

Формування уявлень про види театру.

Освітні завдання:

• познайомити з історією драматичного театру, його архітектурними особливостями;

• розширити уявлення про ляльок в ляльковому театрі;

• збагачувати уявлення дітей про професії;

• вчити підбирати епітети, синоніми, споріднені слова;

• розвивати уяву, творчу активність;

• розширити словниковий запас;

• розвивати спритність, координацію рухів.

Обладнання: карта, символи, презентація.

Попередня робота: розгляд залу для глядачів театру, бесіда про зорові місця в театрі: бельетаж, партер, амфітеатр, балкон.

Хід заняття:

Вихователь: Дітки ви вірите в диво?

-Які чарівні перетворення ви бачили?(Відповіді дітей)

(Показати фокус з ниткою) (Інформація на ютуб каналі)

Вихователь: Діти а ви знаєте, де ж відбуваються дива і чудові перетворення?

-У казках буває диво?

- Що більше любите, слухати або дивитися казки, спектаклі?

- Де можна побачити спектакль? (в театрі)

- Які театри ви знаєте? (Драматичний, ляльковий)

-В яких театрах ви були?(Відповіді дітей)

Вихователь: Хочете зробити чарівне перетворення? Який театр ви хотіли б відвідати? Як туди можна дістатися? Давайте підійдемо до карти і складемо маршрут нашої подорожі?

Вихователь: Маршрут складений, пора вирушати.

Автобус чекає вас.

Автобус відправляється,

До поїздки всі готові?.

квитки продаємо

За гарне слово.

Вихователь: В автобусі місце займе лише той, хто скаже, яке наше місто(село)? (Сучасне, зелене, упорядковане, рідне, кохане, чисте, красиве, миле, ошатне, чудове, дороге, тощо.)

(Дітям роздають «сердечка» - квитки, вони сідають в автобус)

Вихователь: Ви були просто дітками, а, сівши в автобус, стали ким?

(Ми стали пасажирами.)

Вихователь: Подивіться, на табло з'явився напис: «Гарної дороги любі пасажири!».

-Дітки, як ще можна ввічливо попрощатися? (На прощання можна сказати: щасливої ​​дороги, бувайте здорові, всього доброго, до побачення тощо)

Вихователь: Вирушаємо в путь. Щоб наша подорож була цікавою, я пропоную вам пограти «Скажи зі словом»

• міська (школа, лікарня, дорога і ін.)

• міський (будинок, магазин, цирк, парк та ін.)

• міське (будівля, дерево, училище та ін.)

Вихователь: А ось і перша зупинка «Національний академічний драматичний театр ім. Івана Франка» Подивіться на театр, давайте опишемо, де розташований, який він.(Розгляд картини театру)

Національний академічний драматичний театр імені Івана Франка - театр у місті Києві, знаходиться за адресою: площа Івана Франка, тощо.

Вихователь: Як ви думаєте, для чого люди ходять в театр? Давайте підійдемо ближче. Подивіться, перед ним - барвистий яскравий плакат. Що ж це таке? (Театральна афіша).

-Навіщо вона потрібна? На ній за допомогою малюнків, фотографій і різних слів міститься інформація про майбутні вистави.

Вихователь: Давайте увійдемо і подивимося, як влаштований театр всередині. Дивіться, перед нами невелике віконце. Це - «Театральна каса», для чого вона призначена? (Там продають квитки) А хто ж це робить? (Касир)

-Дітки, ким же ми стали, тепер, коли купили квиток? (Глядачами).

-Які правила повинні дотримуватися в театрі глядачі? (Не шуміти, не смітити, не розмовляти і тощо)

- Може хтось згадає найперше правило глядача? Куди повинні піти глядачі спочатку? (Роздягальня, гардероб). У театрі роздягальня називається гардероб.

- Знявши верхній одяг, ми прямуємо ... (Відповіді дітей).

-Правильно, в зоровий зал. Тут є затишні зорові місця: партер, амфітеатр, бельетаж та балкон. Зайнявши своє крісло, ми дивимося на найголовніше місце в залі (сцену, де скоро будуть грати свої ролі. (Актори). А поки сцена ще закрита театральною завісою.

Хто готує спектакль? (Загадки)

У театрі ставить він спектаклі,

І всіх головніше він там, чи не так?

В оркестрі править диригент,

Ну а в спектаклі? (Режисер)

В оформленні особа -

Перуки, розфарбування,

І шиньйони, і накладки,

І наклейки, маски -

Це все для гриму потрібно,

Потрібно все, без спору.

Потрібно майстру по гриму -

Художнику (гримеру)

У мене є олівець,

Різнобарвна гуаш.

Акварель, палітра, кисть

І паперу щільний лист,

А ще - мольберт

Тому що я (художник).

Є професія така,

Що відомо з давніх-давен.

Ролі людина грає,

Як звуть його? (Актор)

Вихователь: Актори грають різні ролі. Вони на сцені можуть перетворюватися в кого завгодно! Можуть грати дурного короля або примхливу принцесу. А можуть перетворитися в маленького безпорадного цуценя або боягузливого зайчика.

Етюд «Кошенята»

Вихователь: А хочете, і ми з вами спробуємо перетворитися в кого-небудь?

Ідіть до мене, встаньте, хто куди захоче. І ми з вами станемо на хвилинку акторами драматичного театру, уявімо, що ми з вами на сцені, а ось і глядачі. Отже, зазвучала музика і ми вже не діти, а - кошенята! Кошенята вибралися з теплого будинку на засніжений двір, принюхалися до холодного повітря, і ось пішов сніг! Кошенятам це не подобається! Вони стиснулися в грудочку, притиснули лапки, вушка, хвостики. Але сніг припинився, кошенята випростались, обтрусили передні лапки, задні, вушка, хвостик і всю шерсть. (Діти виконують етюд)

Етюд «Сніговики»

Вихователь: Ах, які ви молодці, справжні кошенята! А тепер ви вже не кошенята, а сніговики, яких дітки зліпили на прогулянці! Сніговики люблять морозні дні, їм весело, вони посміхаються! Але ось стало пригрівати сонечко, сніговички стали танути! Спочатку підтанула голова, потім - руки, потім - тулуб і сніговики перетворилися в чисті, прозорі калюжки.

(Діти виконують етюд)

Вихователь: Молодці, діти ви справжні актори!

Вихователь: Ну, а тепер ви можете сісти на стільчики, відпочити і подивитися, що я для вас приготувала. (Дістає маски 2 шт Веселу і сумну)

Бесіда «Маски»

- Що це? (Маски) Правильно, маски, але тільки не звичайні карнавальні маски, а театральні.

- Вони однакові чи різні? (Різні)

- Який настрій вони передають? (Весела і сумна)

Психогімнастика «Маски»

Вихователь: Ось зараз, дітки, ви можете підійти, взяти собі будь-яку маску і ми встанемо в коло. Розгляньте уважно свою маску, запам'ятайте, який настрій вона передає. І ми приміряємо наші маски. Ой, вас зовсім не впізнати! Зараз, шановні маски, ви зможете розповісти який у вас настрій, передаючи його голосом, а може навіть і рухом. Будь ласка, шановна маска, скажи, яка ти? (Я весела маска, тощо)

-Якщо маска весела вона про це говорить весело, радісно, ​​завзято, може навіть виконати який небудь веселий рух!

- А ти, маска, яка? (Я сумна маска) У сумної маски сумний голос, жести і рухи теж висловлюють смуток.

- А тепер всі сумні маски, зробіть крок в коло і поверніться до веселих масок. І я пропоную маскам привітатись один до одного.

- Спочатку привітають веселі маски, з сумними. Завзято і весело! "Здрастуй, сумна маско!"

- А тепер сумні маски. Тихо і сумно. "Здрастуй, весела маско!"

- А можна я привітаю вас? "Здрастуйте, шановні маски!"

(Помиляючись в інтонації)

- Я правильно передала голосом настрій маски? Чому неправильно?

- Які, дітки, ви молодці! Вас за масками неможливо було впізнати! Чудово голосом і рухом передавали настрій маски! А тепер можна покласти маску і трохи відпочити.

Вихователь: Діти ми з вами поговорили про драматичному театрі і навіть самі побували акторами, але зовсім забули про інший театр, який? (Ляльковий)

Сідаємо в автобус, поїхали. Їдемо далі, щоб в дорозі ви не нудьгували, пропоную пограти.

Ми живемо в місті Києві, значить ми ... (Кияни)

У Львові ... (Львів,яни)

У Вінниці ... (вінничани)

У Харкові … (Харків,яни)

У Одесі…(Одесити) тощо.

Вихователь: Давайте ще пограємо. Це «Мімічний кубик». Кожен з вас кидає кубик, вам випадає фрукт або овоч. Потрібно на обличчі зобразити його смак.

Вихователь: Зупинка «Ляльковий театр».

-Давайте опишемо будівлю театру. На що схожий театр? Що його відрізняє від інших будинків?

-Порівняйте театр драми і ляльковий. Що у них спільного? Чим відрізняються?

- Дітки, а хто найголовніший в ляльковому театрі? Звичайно, ляльки!

-У перших виставах були задіяні ляльки-маріонетки. У чому особливість цих ляльок. Потім актори стали працювати з тростинними ляльками. Чому вони так називаються? Актор управляє руками ляльок за допомогою палиць. У глядачів складається враження, що вони рухаються і розмовляють самостійно, завдяки чому виникає відчуття чарівництва. А лялькам хтось допомагає чи вони самостійно виступають на сцені або ширмі? (Допомагають люди).

- А як називають людей, які керують ляльками? Їх називають - ляльковод!

-Як ви думаєте, дітки, що повинні вміти ляльководи? (Щоб бути ляльководом потрібно впевнено, пластично рухатися по сцені, чітко і ясно промовляти слова, правильно дихати)

Вихователь: Давайте уявимо, що ми потрапили в театральну майстерню.

  1. Почнемо з того, що відновимо правильне дихання. Сідайте всі, випрямили спину, поклали руку на живіт.

  2. Вдихнули носом і повільно видихаємо через рот. (1 раз)

  3. Вдихнули - видихаємо зі звуком с-с-с-с-с (так свистить вітер).

  4. Вдихнули - видихаємо зі звуком ш-ш-ш-ш (так шумлять дерева).

  5. Уявімо, що на долоньці пір'їнка. Вдихнули і повільно видихаємо так, щоб пір'їнка залишилося на долоньці.

  6. Уявімо, що нам потрібно погасити 10 свічок. Набрали повітря і ...

Вихователь: А зараз ми зробимо гімнастику для губ і язика.

Для губ

  1. Зімкнуті губи витягнути вперед, як п'ятачок у поросяти; губи розтягнути в усмішці, оголюючи зубів.

  2. Зімкнуті губи (п'ятачок) рухаються то вгору, то вниз; то вправо, то вліво.

Для мови

"Уколи". Гострим язичком стосуватися поперемінно внутрішньої сторони лівої і правої щоки. Нижня щелепа нерухома.

Вихователь: Для того щоб вистава була яскравою і барвистою сцену прикрашають декорації. Вони допомагають глядачам опинитися у чудовому замку, або в дрімучому лісі у хатинки на курячих ніжках. А можна потрапити і на казкову галявину.

Театральна гра «Навколосвітня подорож»

Ліс - побігли.

Річка - попливли.

Кам'яниста дорога - ходьба по камінню.

Пустеля - жарко, ноги провалюються.

По морю на кораблі……

Дитячий садок…….

(Актори можуть показувати деякі дії без слів. Ми з вами теж зараз спробуємо)

"Іди сюди", "йди", "Здрастуйте", "До побачення", "тихо", "не грайся", "не можна", "відчепися", "думаю", "зрозумів", "немає ","

Вихователь: Поплескали собі - ми справжні актори.

-Ми сьогодні самі будемо ляльководами адже в нашому ляльковому театрі з нетерпінням вас чекають театральні ляльки! Хочете з ними познайомитися? Тоді зустрічайте!

- Ці ляльки виступають на ширмі, називаються вони - ляльки на гапіті.

- Що таке гапіт? Це паличка, на яку надіта лялька, паличка називається - ГАПІТ. від цього і назва - ляльки на гапіті!

- Сьогодні я навчу вас керувати цими ляльками, адже ви будете ляльководами.

Вихователь:Лялька з'являється поступово, як ніби піднімається вгору по сходах. Спочатку з'являється голова, потім - плечі, потім лялька видно до пояса, і коли вона доходить до середини ширми - то видно всю лялька. Лялька рухається по краю ширми, а не по повітрю. Коли лялька говорить, то вона злегка погойдується, а якщо на ширмі дві ляльки - то та лялька, яка слухає - стоїть нерухомо, щоб глядачі розуміли, яка з ляльок говорить. І ще, ляльковод, який говорить за свою ляльку, часто змінює голос, щоб він був схожий на голос його героя. Наприклад, якщо це мишеня, то голосок у нього який? А якщо це ведмідь або вовк?

- Дітки, вам хочеться самим побути ляльководами в нашому ляльковому театрі? Але для початку я вам відкрию один секрет. І в драматичному і в ляльковому театрі є така професія - режисер. Режисер - це помічник акторам і ляльководам. Він завжди допомагає їм, каже, що і як краще сказати і зробити на сцені або ширмі.

- Діти дозвольте мені побути в нашому ляльковому театрі режисером, можна?

- Тоді, я пропоную вам показати, за допомогою ляльок на гапіті, для наших глядачів ляльковий спектакль - казку "Ріпка". Ляльки наші виступатимуть на ширмі, а ви їм будете допомагати, щоб не забути правила водіння ляльки.

- Зараз кожен з вас може підійти і вибрати собі ляльку, яка вам сподобалася. Хто вибрав ляльку, проходите, сідаєте на стільчики і познайомтеся з нею.

-І коли я буду називати героїв казки, то ляльковод буде проходити за ширму і допомагати своїй ляльці ожити, адже ви. (Ляльководи)

- Ось тепер, коли все готово, ляльководи очікують свого виходу на сцену!

(Показують сценку)

Вихователь: Ось і закінчилася наша вистава. Тепер актори-лялькарі можете вийти з-за ширми і поклонитися глядачам, а глядачі вам поаплодують. Дітки, давайте поставимо на місце наших ляльок, я думаю, вони дуже хвилювалися під час виступу і їм, як і вам варто відпочити. Нам пора повертатися. Займаємо свої місця в автобусі.

- Сподобалися вам наші перетворення?

Давайте підійдемо до карти і відзначимо на ній наше сьогоднішнє подорож. Які символи виберемо?

-Куди ви хочете відправитися в наступний раз?0301gdxv-526b-328x154.jpg

0301gdxx-076e-275x183.jpg

Після покупки цей матеріал відразу стане доступним для використання повною мірою. Запитів на доступ не потрібно відправляти. Всі придбані матеріали зберігаються в кабінеті покупок.