Всеосвіта

Головне меню порталу

Головне меню порталу

Сьогодні о 18:00
Вебінар:
«
Важливі питання освітньої діяльності ЗЗСО на завершення І семестру
»
Взяти участь Всі події
Платна розробка

Консультація «Театралізована діяльність як засіб розвитку мовлення дітей дошкільного віку»

docx

театр

Для кого: Дошкільнята (5-6 років)

21.06.2022

136

0

0

Вміст матеріалу: показано 2 з 3 сторінок

Відображення документу є орієнтовним і призначене для ознайомлення зі змістом, та може відрізнятися від вигляду завантаженого документа.

Опис методичного матеріалу:

Консультація

«Театралізована діяльність як засіб розвитку мовлення дітей дошкільного віку»

Сучасна педагогіка з дидактичної поступово стає розвиваючою. Під цим мається на увазі розвиток особистості кожної дитини, його творчого потенціалу, здібностей, інтересів. В цьому плані неможливо переоцінити роль рідної мови, яка допомагає дітям усвідомлено сприймати навколишній світ і є допомогою для спілкування. Процес розвитку мови передбачає освоєння не тільки змістовною, а й образної, емоційної сторони мови. Психолог і філософ С. Л. Рубін штейн писав: «Чим виразніше мова, тим більше вона мова, а не тільки мову, тому що чим виразніше мова, тим більше в ній виступає говорить; його обличчя, він сам ».Виразність він розглядав як якісну характеристику мови, яка тісно пов'язана з проявом індивідуальності людини. Відповідно використання дітьми різноманітних засобів виразності мовлення - найважливіша умова своєчасного інтелектуального, мовного, літературного та мистецького розвитку.

Виразність мови розвивається протягом усього дошкільного віку: від мимовільної емоційної у малюків до інтонаційної мовної у дітей середньої групи і до мовної виразності мовлення у дітей старшого дошкільного віку. Поняття «виразність мови» має інтегрований характер і включає в себе вербальні (інтонація, лексика і синтаксис) і невербальні (міміка, жести, поза)

Для розвитку виразного боку промови необхідне створення таких умов, в яких кожна дитина могла б проявити свої почуття, бажання і погляди, причому не тільки в звичайній розмові, а й публічно, не соромлячись присутності сторонніх слухачів. До цього важливо привчати ще в ранньому дитинстві, оскільки нерідко буває, що люди з багатим духовним змістом, з виразною промовою виявляються замкнутими, сором'язливими, уникають публічних виступів, губляться в присутності незнайомих осіб. Звичку до виразної публічних промовах можна виховати в людині тільки шляхом залучення його змалку до виступів перед аудиторією. У цьому величезну допомогу можуть надати театралізовані заняття. Вони завжди радують дітей і користуються у них незмінною любов'ю. Виховні можливості театралізованої діяльності широкі. Беручи участь в ній, діти знайомляться з навколишнім світом у всьому його різноманітті через образи, фарби, звуки, а вміло, поставлені питання змушують їх думати, аналізувати, робити висновки і узагальнення. З розумовим розвитком тісно пов'язане і вдосконалення мови. В процесі роботи над виразністю реплік персонажів, власних висловлювань непомітно активізується словник дитини, удосконалюється звукова культура мови, її інтонаційний лад.

Використовувана роль, вимовлені репліки ставлять малюка перед необхідністю ясно, чітко, зрозуміло висловлюватися. У нього поліпшується діалогічна мова, її граматичний лад. Можна стверджувати, що театралізована діяльність є джерелом розвитку почуттів, глибоких переживань і відкриттів дитини, прилучає його до духовних цінностей. Але не менш важливо, що театралізовані заняття розвивають емоційну сферу дитини, примушують його співчувати персонажам, співпереживати розігруються події. Таким чином, театралізована діяльність - найважливіший засіб розвитку у дітей емпатії, тощо. Здібності розпізнавати емоційний стан людини по міміці, жестах, інтонації, уміння ставити себе на його місце в різних ситуаціях, знаходити адекватні способи сприяння.

Театралізована діяльність дозволяє формувати досвід соціальних навичок поведінки, завдяки тому, що кожний літературний твір або казка для дітей дошкільного віку завжди мають моральну спрямованість (дружба, доброта, чесність, сміливість та ін.). Завдяки казці дитина пізнає світ не тільки розумом, а й серцем. І не тільки пізнає, а й висловлює своє власне ставлення до добра і зла. Улюблені герої стають зразками для наслідування і ототожнення. Саме здатність дитини до такої ідентифікації з улюбленим чином дозволяє педагогам через театралізовану діяльність надавати позитивний вплив на дітей. При навчанні дітей засобам мовної виразності необхідно використовувати знайомі й улюблені казки, які концентрують в собі всю сукупність виразних засобів української мови і надають дитині можливість природного ознайомлення з багатою мовною культурою українського народу. Крім того, саме розігрування казок дозволяє навчити дітей користуватися різноманітними виражальними засобами в їх поєднанні (мова, наспів, міміка, пантоміма, руху). Спочатку фрагменти з казок можуть використовуватися як вправи. Наприклад, дітям пропонується попроситися в теремок, як жабка або ведмідь (казка «Теремок») після чого вихователь запитує у дітей, хто з них був більш схожим по голосу і манерам на цих персонажів. Наступного разу можна ускладнити завдання, запропонувавши одній дитині (за бажанням) розіграти діалог двох персонажів (промовляючи слова і діючи за кожного) і т. д. Таким чином, ненав'язливо і невимушено діти вчаться словесному перевтіленню, прагнучи, щоб характер персонажа, голос і його звички легко дізнавалися усіма. Тут важливо надавати дітям більше свободи в діях, фантазії при імітації рухів. Дошкільнята із задоволенням включаються в театралізовані ігри: відповідають на питання ляльок, виконують їхні прохання, дають поради, перевтілюються в той чи інший спосіб.

Театралізована діяльність дозволяє вирішувати багато завдань різних програм, рекомендованих для дитячого садка: від ознайомлення з навколишнім світом, суспільними явищами, формуванням елементарних математичних уявлень до фізичного вдосконалення. А вміло, поставлені питання спонукають їх думати, аналізувати досить складні ситуації, робити висновки і узагальнення. З розумовим розвитком тісно пов'язане і вдосконалення мови. Нова роль, особливо діалог персонажів, ставлять дитину перед необхідністю ясно, чітко і зрозуміло висловлюватися. У дошкільника поліпшується діалогічна мова, її граматичний лад, він починає активно користуватися словником, який в свою чергу теж поповнюється. Художня виразність образів, комічність персонажів підсилюють враження від їхніх висловлювань, вчинків, подій в яких вони беруть участь. Естетичний вплив на дітей надає виконане зі смаком оформлення вистави. Активну участь дітей у підготовці атрибутів, декорацій розвиває їх смак, виховує почуття прекрасного.

Методичні прийоми керівництва театралізованої діяльності випливають з принципу педагогіки про провідну роль вихователя, логопеда в формуванні особистості дитини, корекції його мови і поведінки. Логопед працює з дітьми індивідуально. Крім вихователя і логопеда беруть участь і музичний керівник, і батьки. У нашій групі для театральної діяльності створена предметно-розвиваюче середовище - це різноманітні види театрів (ляльковий, пальчиковий, настільний, тіньовий, театр на магнітах, декорації і костюми для драматизації. Дітям дуже подобається ця форма роботи «гра в театр». Вони відчувають себе справжніми артистами.

03011q7a-adc9-800x533.jpg

03011q7b-1d2b-500x316.png

Всі придбані матеріали зберігаються в кабінеті покупок.