Сьогодні відбувся
Вебінар:
«
PRO-акаунт на «Всеосвіті» як інструмент саморозвитку та професійної самореалізації
»
Взяти участь Всі події

Класифікація прокатних станів. Поняття про прокатний стан. Головна лінія прокатного стану.

Опис документу:
Лекція містить визначення прокатного стану. Основні види обладнання, Схему головної лінії робочої кліті та її опис. Наведена- класифікація прокатних станів за призначенням; схеми станів з горизонтальними валками, з вертикальними валками і універсальних станів, станів з косо розташованими валками та схеми стану бандажепрокатного і колесопрокатного з іх використанням.
Перегляд
матеріалу
Отримати код

«Класифікація прокатних станів. Поняття про прокатний стан. Головна лінія прокатного стану»

Прокатний стан включає комплекс машин і агрегатів, призначених для здійснення пластичної деформації металу в валках (власне прокатки), подальшої його обробки (різання, правки, термообробки, упаковки і т.д.) і транспортних операцій.

Все обладнання прокатного стану ділиться на дві групи:

1. обладнання головних ліній прокатних станів;

2. допоміжне обладнання для транспортування та обробки металу.

У прокатних цехах встановлюються також нагрівальні печі і колодязі, печі для термічної обробки металу, агрегати для очищення поверхні і нанесення покриттів на смугу і т. п.

Всі машини і агрегати прокатного стану і допоміжне технологічне обладнання, необхідне для випуску готового прокату, відносяться до механічного обладнання прокатного цеху.

Основні елементи головної лінії прокатного стану

Рисунок 1. Схема головної лінії робочої кліті.

а) індивідуальний привід валків від індивідуальних електродвигунів; б)привід валків від електродвигуна через шестеренну кліть; в) привід валків від електродвигуна через редуктор і шестеренну кліть

Основним робочим органом (інструментом) прокатного стану є валки, що обертаються в підшипниках, встановлених в робочих клітях. Привід валків здійснюється від електродвигуна через проміжні передавальні механізми і пристрої. Механізми і пристрої, призначені для передачі обертання валкам і сприйняття зусиль і крутних моментів, що виникають при пластичної деформації металу, складають головну лінію прокатного стану (рис. 1).

Обладнання головної лінії складається з робочої кліті 1, передавальних механізмів 2, 4, 5, 6, 7 і головного електродвигуна 3. Робоча кліть включає дві масивні сталеві литі станини 12 встановлені на плитовинах 13, прикріплених до фундаменту анкерними болтами 14. У станинах встановлюють подушки з підшипниками і валками 9, 10 і 11, а також пристрої для переміщення верхнього валка по висоті, його осьової фіксації, напрямні проводки для металу і т. д.

Передавальні механізми і пристрої можуть призначатися для індивідуального приводу робочих валків. В цьому випадку привід здійснюється від окремих електродвигунів за допомогою універсальних шпинделів 2, проміжних валів 15 і муфти (рис. 1, а). На інших станах привід валків здійснюється від електродвигуна через шестеренну кліть. В цьому випадку між електродвигуном і робочою клітиною розташовують моторну муфту 6, шестеренну кліть 4 і універсальні шпинделі 2 з врівноважують пристроями 8. Якщо швидкість обертання якоря електродвигуна не збігається за частотою зі швидкістю обертання валків, то додатково встановлюють редуктор 5 і корінну муфту 7 (рис. 1, в).

Головний двигун прокатного стану є двигуном спеціального (металургійного) типу з повітряним продуваємим охолодженням; для станів з постійною швидкістю прокатки використовують більш економічні синхронні (рідше-асинхронні) ел.двигуни. Для станів з регульованою швидкістю прокатки –двигуни постійного струму, живляться від спеціальних перетворювачів або випрямлячів.

Класифікацію прокатних станів роблять за

1)призначенням;

2)конструкцією;

3) взаємному розташуванню основних елементів.

Класифікація прокатних станів по розташуванню валків в робочій кліті

Розрізняють стани: 1) з горизонтальними валками; 2) з вертикальними валками; 3) з горизонтальними і вертикальними валками; 4) з косо розташованими валками і 5) з різним розташуванням валків.

Таблиця 1. Класифікація прокатних станів за призначенням

Стани

Розмір валків в мм

Призначення

Обтискні

700-1400

-

Обтиснення злитків у велику заготовку

В тому числі:

а)блюмінги

800-1400

-

Обтискання злитків у блюми

б)слябінги

1100

-

Обтискання злитків у крупну полосову заготовку, називаємо слябом

Заготовочні

450-750

-

Прокатка блюмів в заготовку перерізом від 40×40 до 150×150

Рельсобалочні

750-900

-

Прокатка рельсів для широкої коліїі крупних балок висотою від 240 до 600 мм і більше

Крупносортні

500-750

-

Прокатка крупних профілів: сталь квадратна і кругла від 80 до 200 мм, балки двотаврові і швелери висотою від 120 до 240мм

Середньосортні

350-500

-

Прокатка середніх профілів: сталь квадратна і кругла від 38 до 100мм, балки двотаврові і швелери до 160мм, сталь кутова від 50×50 до 120×120 мм і ін..

Мілкосортні

230=350

-

Прокатка мілких профілів: сталь квадратна і кругла від 8 до 38мм, сталь кутова від 20×20 до 50×50мм і ін..

Проволочні

250-300

-

Прокатка проволоки діаметром від 5 до 9мм

Товсто- і середньолистові

-

2000-5000

Прокатка товстих листів товщиною більше 4мм

Широкополосові (листові)

-

500-2500

Прокатка широких листів (полос) шириною від 400 до 2800мм

Тонколистові

-

800-2000

Прокатка (гаряча) тонких листів і стрічок товщиною від 0,2 до 4мм

Холодної прокатки

-

300-2800

Холодна прокатка тонких листів і стрічок товщиною від 0,008 до 4мм

Трубопрокатні

-

-

Прокатка труб

Бандаже- і колесопрокатні

-

-

Прокатка бандажів і залізобетонних коліс

Спеціального призначення

-

-

Стани, які служать для прокатки різних спеціальних виробів

Таблиця 2. Схема станів з горизонтальними валками

Стан

Схема розташування валків

Використання

Дуо

а)Реверсивні стани для прокатки крупних профілей (блюмів, балок і рельсів) і товстих листів

б)Стани високої виробничості для прокатки заготовок і сортового металу

в)Для прокатки тонких листів (старим способом) і для холодної прокатки листів і стрічок

Тріо

а) Для прокатки балок, рель сів, заготовки, блюмів і інших крупних профілів

б) Для прокатки сортового металу при невисокій виробничості

Тріо з плаваючим валком

Для прокатки середніх і товстих листів

Подвійне дуо

Для прокатки мілких і середніх сортів сталі при невисокій виробничості

Кварто

Для гарячої і холодної прокатки листів, широких полос і стрічки

Шестивалковий

Для холодної прокатки листів і стрічок

Дванадцяти- валковий

Для холодної прокатки тонких листів і стрічок

Двадцятивалковий

Для холодної прокатки тонких листів і стрічок

Для прокатки на плиті

Для прокатки різного роду виробів невеликої довжини

Таблиця 3. Схема станів з вертикальними валками і універсальних станів

Стан

Схема розташування валків

Використання

Вертикальна кліть

Для обтиснення бокових поверхонь прокатуємого металу

Універсальний дуо (з однією парою вертикальних валків)

Для прокатки слябів і широких листових полос

Універсальний дуо (з двома парами вертикальних валків)

Для прокатки широких листових полос

Універсальний тріо (з однією парою вертикальних валків)

Для прокатки широких листових полос

Універсальний тріо (з двома парами вертикальних валків)

Для прокатки широких листових полос

Універсальний балочний

Для прокатки широкополосних балок висотою від 300 до 1200мм

Таблиця 4. Схема станів з косо розташованими валками (Табл.4)

Стан

Схема розташування валків

Використання

Прошивний косовалковий

Прошивка труб Ø60-650мм

Прошивний косоконічний

Прошивка труб Ø60-200мм

Прошивний дисковий

Прошивка труб Ø60-150мм

Трьохвалковий витяжний

(подовжуючий)

Витяжка труб за рахунок зменшення товщини стінки

Чотирьохвалковий витяжний

(подовжуючий)

Витяжка труб за рахунок зменшення товщини стінки

Рисунок 2 Схема стану а)бандажепрокатного і б)колесопрокатного.

Відображення документу є орієнтовним і призначене для ознайомлення із змістом, та може відрізнятися від вигляду завантаженого документу.