До ЗНО з ІСПАНСЬКОЇ МОВИ залишилося:
0
5
міс.
1
9
дн.
0
0
год.
Готуйся до ЗНО разом із «Всеосвітою»!

Формування духовності підростаючого покоління засобами проектної діяльності

Опис документу:
Завданням проектної діяльності якомога більше учнів залучити до самостійної творчої пошукової роботи,виробити навики та вміння презентувати свою роботу,брати участь у заходах районного та обласного рівнів.

Відображення документу є орієнтовним і призначене для ознайомлення із змістом, та може відрізнятися від вигляду завантаженого документу. Щоб завантажити документ, прогорніть сторінку до кінця

Перегляд
матеріалу
Отримати код Поділитися

Ковальчук Ганна Михайлівна

Заклад загальної середньої освіти І-ІІІст.

м Заставна Чернівецької обл.

Формування духовності

підростаючого покоління

засобами проектної діяльності

(Проектні технології як розвиваючий фактор самостійної

діяльності учнів на уроках словесності та українознавства)

Вчити учнів сприймати мову серцем і душею, потрапляти у прекрасний дивосвіт мистецтва слова допомагають уроки , які  йдуть від душі,з любов`ю. Реформування освіти в Україні вимагає суттєвих   змін як у її змісті , так і у формі організації навчального процесу. Сучасна школаа повинна дати  не тільки знання, а й вміння самостійно працювати, розвивати свою компетентність у всіх галузях знань. Це вимагає нових форм і методів навчання. Саме тут має спрацювати творчість  учителя. Необхідно створити такі умови, які б давали можливість учням самостійно працювати,ставали стимулами до навчання,дослідницько-пошукової роботи. Шляхів досягнення цієї мети безліч. Та намагаюся знайти такі,які б формували ідеали прекрасного, возвеличуючи найсвітліші людські почуття. Життєвий і педагогічний досвід переконав: для мене формування національного інтелекту та відродження моральних чеснот має первинне значення. Ця їдея проходить через уроки української мови,літератури та українознавства. Для того,щоб уроки були цікаві,застосовую нестандартні методи навчання. При цьому використовую такі форми, які б формували творчу індивідуальність особистості,розвивали уяву,спонукали до творчого пошуку. Цього можна досягти,проводячи урок-пошук,урок-диспут,урок-турнір,урок-конференцію, уроки мужності,пам’яті. Часто провожу інтегровані уроки, залучаючи вчителів історії,права. На уроках українознавства учителів української літератури. Так,під час проведення тижня українознавства «З Україною у серці» у рамках проекту дослідницько-пошукової роботи « Пам’ятати. Відродити. Зберегти.»,який проходив з 14 по 22 листопада 1912 року,основною метою запланованих заходів було виховання юного покоління на багатих культурних цінностях українського народу,прищеплення учням любові до рідного краю,відродження звичаїв та традицій. Уроки та заходи були присвячені 75-річчю від дня смерті відомого буковинського майстра пензля Миколи Івасюка і 75-річчю від дня народження поета-шістдесятника Василя Стуса. Проведено інтегрований урок «Микола Івасюк та Василь Стус – патріоти, борці за національну ідею». На цьому уроці учні ознайомилися з двома відомими постатями,які належали до різних епох,але мали спільну ідею – відроджувати національний дух українського народу. Під керівництвом учителя української мови та літератури С.Д.Лашти одинадцятикласники декламували та аналізували поезію В.Стуса, учні українознавціі розповідали про художника та його картини..Продовженням цього уроку стала конференція « Микола Івасюк – художник,патріот,українознавець».На конференції виступив Василь Джуран – поет, журналіст,який розповів про актуальність таких заходів у навчально-виховному процесі. Цінність заходу полягала і в тому, що на ньому була присутня творча група вчителів району

Проектні технології у моїй практиці є одним із способів досягненням

мети. Завданням було якомога більше учнів залучити до самостійної творчої

пошукової роботи,виробити навики та вміння презентувати свою

роботу,брати участь у заходах районного та обласного рівнів.

Так,у шостих класах відбувся урок «мистецька вітальня»,де учні з успіхом на уроці українознавства презентували проекти «Пісенний вернісаж України»,а на уроці української мови провела урок-подорож з піснею. Учні 7-10 класів мали можливість взяти участь в учнівській конференції «Іван Бажанський –письменник,педагог,українознавець».Під час створення навчального проекту учні працюють над розв’язанням заданої проблеми,використовуючи матеріали власних досліджень. Така робота вимагає і певної організації

Проектні технології на уроках української мови відкривають можливості повторювати та самостійно опрацьовувати матеріал,добираючи приклади,пишучи творчі роботи. Урок-подорож до країни «Морфології» у 6 кл. мав на меті реалізацію проекту «Головні ознаки частин мови»та формувати навики добирати приклади на граматичне правило. Проект «Фольклор літнього календарного циклу» на уроці української літератури у 6 кл. не тільки збагатив знання учнів ,а й викликав інтерес до пошукової роботи.Учні 5 кл.формували навики пошукової роботи,працюючи над проектом « Таємний світ народних уявлень»методом інтеграції української літератури і українознавства.

Ефективні результати дає робота в групах. Використання проектних технологій на уроках словесності та українознавства сприяє вихованню в учнів духовності і моральних принципів,відповідальності,гордості за свою національну культуру і мову.

Для учнів робота над проектом є стимулом для поглибленого вивчення матеріалу,дає можливість відчути свою значимість у колективі і водночас навчитися цінувати внесок інших учнів у спільну справу.

Творчі пошуки,практичні роботи запалюють в учнів бажання дізнатися про щось нове,відкрити для себе якусь особистість,гідну пам’яті і велечі,навчитися працювати з підручником,інформаційними матеріалами.

В.Сухомлинський писав : «…Учитель,який хоче мати високі результати навчання повинен знати стилі пізнання своїх учнів,покладати це в основу організації спільної діяльності педагогів і школярів на уроці.»,

Отже,тому так важливо при виборі проекту враховувати вік та рівень підготовленості учнів.

Урок, у всіх його різновидах – складне педагогічне явище. Як отримати від кожної хвилини віддачу? Над цим питання постійно б’ється ячительська думка. Урок був і залишається основним елементом школи,але в системі особистісно орієнтованого навчання,яке є складовою у творчому методичному процесі вчителя, суттєво змінюються його функції. У цьому випадку урок підпорядкований не повідомленню та перевірці рівня знань (хоча і такі уроки потрібні ), а виявленню набутого досвіду учнів співпрацювати на уроці разом з вчителем. Саме у цьому виграє проект.

Головні умови організації роботи над проектом

  • Знання вчителем методики проектно діяльності.

  • Формування в учнів навиків роботи в проекті .

  • Бажання учнів працювати над проектом.

  • Доводити проект до кінця.

  • Наявність інформації щодо роботи над проектом.

Основні вимоги до використання методу проектів

  • Наявність значущої у творчому плані проблеми,яка

вимагає дослідницького пошуку для її розв`язання.

  • Практична, теоретична, пізнавальна значущість пе –

редбачуваних результатів.

  • Самостійна (індивідуальна,парна,групова) діяльність

учнів.

  • Визначення базових знань із різних галузей

необхідних для роботи над проектом.

  • Визначення проблеми,завдань дослідження,які випли-

вають із проблем, висування гіпотези їх розв`язання.

  • Результативність виконаних проектів (оформлення).

Вимоги до проекту

  • Чітке визначення теми.

  • Значущість роботи для найближчого оточення учнів.

  • Робота з проектом має дослідницький характер,

  • Проект педагогічно значущий. Учні в процесі роботи

здобувають нові знання.

  • Проект заздалегідь спланований спільними зусиллями

Методика реалізації проектної технології

... виходячи з своїх інтересів,діти разом з учителем проектують вирішення якого-небудь практичного завдання. Матеріал різних навчальних предметів групується навколо комплексів-проектів.

1905р.Росія.С.Т.Шацький

Проектна діяльність у сучасних

освітніх технологіях на уроках української

словесності, українознавства

Навчання,впливаючи на розум,почуття і волю,

гармонійно виховує цілісну людину...

А.Дістерверг

1.Особистісно орієнтоване навчання

2. Технології формування творчої особистості

3. Технології розвиваючого навчання

Піраміда засвоєння інформації учнями під час

роботи над проектом

1.Інформація від вчителя ( слухання)-5%.

2.Читання ( самостійне опрацювання літератури)-10%.

3.Вербальне сприйняття-20%.

4.Робота вгрупах-40%.

5.Робота в парах-50%.

6.Самостійна робота-70%.

7.Презентація роботи-90%.

Зверніть увагу, свідоцтва знаходяться в Вашому особистому кабінеті в розділі «Досягнення»

Курс:«Створення та ведення власного блогу на платформі Blogger»
Левченко Ірина Михайлівна
36 годин
590 грн

Всеосвіта є суб’єктом підвищення кваліфікації.

Всі сертифікати за наші курси та вебінари можуть бути зараховані у підвищення кваліфікації.

Співпраця із закладами освіти.

Дізнатись більше про сертифікати.