Сьогодні о 11:00
онлайн-конференція:
«
Освіта проти насильства: методи профілактики та алгоритми реагування
»
Взяти участь Всі події

Жири як представники естерів. Класифікація жирів, їхні хімічні властивості. Застосування жирів.

Хімія

Для кого: 10 Клас

22.10.2021

32

0

0

Опис документу:

Мета уроку:

  • освітня: сформувати поняття про жири як естери; ознайомити учнів із поширенням, складом і фізичними і хімічними властивостями жирів на прикладі гідролізу й гідрування; сформувати вміння записувати формули жирів. показати поширення жирів у природі, їх біологічну роль, застосування;

  • розвивальна: розвивати вміння висловлювати власну думку, узагальнювати факти, використовуючи набуті знання про будову, склад, властивості та способи одержання жирів; розвивати творчі здібності учнів, пам'ять; вибирати головне з тексту підручника;

  • виховна: виховувати культуру спілкування, комунікативність, вміння співпрацювати.

Перегляд
матеріалу
Отримати код

10 клас

Урок № 25

Тема: Жири як представники естерів. Класифікація жирів, їхні хімічні властивості. Застосування жирів.

Мета уроку:

  • освітня: сформувати поняття про жири як естери; ознайомити учнів із поширенням, складом і фізичними і хімічними властивостями жирів на прикладі гідролізу й гідрування; сформувати вміння записувати формули жирів. показати поширення жирів у природі, їх біологічну роль, застосування;

  • розвивальна: розвивати вміння висловлювати власну думку, узагальнювати факти, використовуючи набуті знання про будову, склад, властивості та способи одержання жирів; розвивати творчі здібності учнів, пам'ять; вибирати головне з тексту підручника;

  • виховна: виховувати культуру спілкування, комунікативність, вміння співпрацювати.

Матеріали та обладнання: презентація, робочі зошити, підручники, ручки

Очікувані результати: На кінець уроку учні:

  • наводять приклади жирів, пояснюють іх фізичні властивості;

  • розуміють різницю між твердими і рідкими жирами, іх складом і будовою.

  • розрізняють за складом природні і гідрогенізовані жири, тваринні і рослинні, тверді і рідкі жири;

Компетентності: спілкування державною мовою (формулювати відповідь на поставлене запитання, робити висновки), математична компетентність (використовувати логічне мислення, зокрема, для розв’язування рівнянь та задач), основні компетентності у природничих науках (виконувати творчі завдання на засвоєння властивостей жирів), екологічна грамотність і здорове життя (усвідомлює значення природних і синтетичних органічних сполук, обґрунтовує роль органічних сполук у живій природі; висловлює судження щодо значення органічних речовин у суспільному господарстві, побуті, харчуванні, охороні здоров’я).

Наскрізні змістові лінії: здоров’я і безпека (учні розуміють значення органічних сполук для здоров’я, з іншого боку – можливу шкоду продуктів сучасної хімічної технології у разі неналежного використання їх); екологічна безпека і сталий розвиток (учні усвідомлюють, застосування речовини і продуктів, їх одержання).

Тип уроку: засвоєння знань, умінь і навичок.

ХІД УРОКУ

І. Організаційний етап уроку

Вчитель вітається з учнями, записує відсутніх до журналу.

ІІ. Мотивація навчальної діяльності

Учитель. Ми з вами уже кілька уроків вивчаємо оксигеновмісні органічні речовини. Продовжимо вивчення окремих представників . Сьогодні на уроці ми поведемо мову про речовину, яка становить одну з основних частин нашої їжі.

ІІІ. Актуалізація опорних знань

Інтерактивна гра – «Куля питань»

  1. Які сполуки називаються оксигеновмісними?

  2. Які класи оксигеновмісних органічних речовин вам відомі?

  3. Які сполуки називаються спиртами?

  4. Які сполуки називаються карбоновими кислотами?

  5. Як класифікують карбонові кислоти?

  6. Формула гліцерину

  7. Яка загальна формула карбонових кислот?

  8. Яка реакція називається реакцією гідролізу?

ІV. Вивчення нового матеріалу

Жири – це теж естери, які утворені із гліцеролу і вищих карбонових кислот.





До складу природних жирів входять вищі карбонові кислоти з парним числом атомів Карбону:

• пальмітинова C15H31COOH;

• стеаринова C17H35COOH;

• олеїнова C17H33COOH;

• лінолева C17H31COH;

• ліноленова C17H29COOH.



Бертло (Бертело) П’єр Ежен Марселен (1827 – 1907 р. р.). Французький хімік, академік, державний діяч. Синтезував аналоги стеарину, пальмітину, олеїну та інших жирів (1854 р.).Шаврель Мішель Ежен (1786 – 1889 р. р.) разом з А. Браконно встановив (1817 р.), що більшість жирів складається із стеарину та олеїну, виділив стеаринову, олеїнову і пальмітинову кислоти. Виділив холестерин із тканин тварин (1815 р.), виробив патент на виробництво стеаринових свічок (1825 р.), що поклало початок новій ері освітлення.

V. Узагальнення і систематизація знань

1. Гідролізом називають реакцію жиру з……..(водою), внаслідок якої утворюються………(гліцерин) і ………(відповідні) кислоти.

2. Гідроліз відбувається при….(участі каталізатора).

3 Якщо гідроліз здійснювати за наявності лугу, то крім гліцерину утворюються ..….(мила).

4. Якщо рідкі жири приєднують……..(водень), то вони перетворюються на …….(тверді жири). Цей процес називається…………(гідруванням).

5. Маргарин – це………..Його виробляють із…….

6. Термічний розклад – це……..

7. Внаслідок окиснення жирів на повітрі утворюються…..

VІ. Підведення підсумків уроку.

Оцінювання роботи учнів.


VІІ. Домашнє завдання

Опрацювати §

Відображення документу є орієнтовним і призначене для ознайомлення із змістом, та може відрізнятися від вигляду завантаженого документу.