Забезпечення, осучаснення дидактичної бази, як вагомого чинника отримання результатів навчання ( пам’ятка )

Опис документу:
Дидактична база – це сукупність дидактичного матеріалу, який використовується вчителем у навчально – виховному процесі. Вона упорядковується за допомогою ряду картотек. Рівень якості та ефективності використання картотек суттєво впливає на результативність всіх напрямків роботи.

Відображення документу є орієнтовним і призначене для ознайомлення із змістом, та може відрізнятися від вигляду завантаженого документу. Щоб завантажити документ, прогорніть сторінку до кінця

Перегляд
матеріалу
Отримати код Поділитися

Забезпечення, осучаснення дидактичної бази, як вагомого чинника отримання результатів навчання

( памятка )

Дидактична база – це сукупність дидактичного матеріалу, який використовується вчителем у навчально – виховному процесі.

Вона упорядковується за допомогою ряду картотек.

Рівень якості та ефективності використання картотек суттєво впливає на результативність всіх напрямків роботи.

Без звертання до картотек неможлива правильна та ефективна організація роботи вчителя, внутрішньосистемне використання сукупного дидактичного фонду.

Картотеки бувають : загальні, тематичні, спеціальні, краєзнавчі, систематичні, картотеки персоналій.

- загальна ( картотека журнальних і газетних статей );

  • тематична ( багатотемні картотеки типу: «На допомогу…»,

«Вибери собі майбутнє», «Що нам читати», «Сучасний урок»,

«Художня література»);

  • спеціальна ( картотека ілюстративних матеріалів, заголовків творів художньої літератури, алфавітні назви творів );

  • краєзнавча ( література про край ( район, місто, село ), тематичні краєзнавчі );

  • систематична ( систематична картотека статей );

  • картотека персоналій ( життя відомих людей ).

Планове методичне оновлення дидактичної бази проводиться систематично, не рідше одного разу на три роки та по мірі необхідності.

Санітарні вимоги

Дозволяється використовувати підручники та навчально – дидактичні посібники для учнів 1 – 12 класів, які мають відповідний гриф Міністерства освіти і науки України та дозвіл Міністерства охорони здоров’я України.

Кількість уроків із застосуванням ТЗН протягом тижня не повинна бути більшою трьох – чотирьох – для учнів початкової школи.

Тривалість безперервного застосування на уроках

різних технічних засобів навчання:

Класи

Тривалість перегляду ( хв.)

кінофільми

телепередачі

1 - 2

15 - 20

15

3 - 4

15 - 20

20

«Державні санітарні правила і норми

ДСанПіН 5.5.2. 008 – 01

Офіційне видання. Київ – 2001»

Навчання без творчості – це мука. Без пошуку, без фантазії, творчих знахідок спільна праця вчителя і учня – важкий тягар. І лише той педагог, який постійно перебуває у творчому натхненні, здатний захопити творчістю школярів, запалити у своїх вихованців яскравий вогник в очах і впевнено повести їх нескінченними стежинами чудової Країни Знань.

Нові соціальні запити, зміни у всіх сферах нашого життя вимагають від сучасної освіти пошуку таких шляхів і засобів, які допоможуть забезпечити повноцінний розвиток здібностей, потреб та інтересів учнів у всіх сферах їхньої діяльності.

Двадцять перше століття дає виклик усьому, що нас оточує. Стрімко міняється техніка і технології, і щоб устигнути за запаморочливими новинками, щоб не відчувати себе викинутим за борт сучасного життя, треба постійно вчитися. «Навчання» стає категорією, яка супроводжує людину протягом усього її життя.

Актуальним є навчання і виховання особистості, що базується на засадах індивідуалізації, створення умов для саморозвитку і самонавчання, осмисленого визначення своїх можливостей і життєвих цілей.

Питання, як зберегти і розвинути можливості кожного молодшого школяра, навчити всьому, що знаєш сам завжди є предметом уваги багатьох педагогічних працівників.

То ж що значить навчати по-справжньому? Напевно, немає однозначної відповіді на це питання. Спочатку ми, вчителі, одержуємо практично рівний «стартовий капітал», коли вчимося в університетах або інститутах. Але потім хтось витрать те, що дали, а хтось усе життя прирощуватиме і поповнюватиме свій

«педагогічний капітал».

У світовій педагогічній практиці існує безліч рецептів справжнього навчання. Але всі вони так чи інакше стосуються одних постулатів, я добре знайомі в тому або іншому вигляді.

Відомий американський педагог Гордон Драйден із цього приводу сказав: «Ідея – це нова комбінація старих елементів. Немає нових елементів, є тільки нові комбінації». Новизна – в інтеграції добре знайомих елементів педагогічних методик і прийомів, що в цілому формують цікавий, ефективний підхід.

Можна визначити шість кроків до продуктивного навчання. Справжній учитель розуміє, що величезне значення мають умови, в яких навчаються діти. А тому він намагається організувати класну кімнату так, щоб полегшити дітям навчання. Позитивний ефект має використання музики на початку уроку для створення відповідного настрою.

Зверніть увагу, свідоцтва знаходяться в Вашому особистому кабінеті в розділі «Досягнення»

Курс:«Як підготувати успішну особистість: евристичні технології в освітньому процесі»
Ілляхова Марина Володимирівна
36 годин
590 грн

Всеосвіта є суб’єктом підвищення кваліфікації.

Всі сертифікати за наші курси та вебінари можуть бути зараховані у підвищення кваліфікації.

Співпраця із закладами освіти.

Дізнатись більше про сертифікати.