матеріал

Презентація

Для кого: 11 Клас, Дорослі

WORKSHOP на тему: «Основи діагностичної діяльності вчителя початкових класів».

Опис документу:
Семінарсько-практичне заняття для студентів педагогічних спеціальностей закладів фахової передвищої освіти. Основною метою заняття є розкриття сутності педагогічної діагностики в системі педагогічної діяльності вчителя.

Відображення документу є орієнтовним і призначене для ознайомлення із змістом, та може відрізнятися від вигляду завантаженого документу. Щоб завантажити документ, прогорніть сторінку до кінця

Перегляд
матеріалу
Отримати код
Опис презентації окремими слайдами:
WORKSHOP на тему: «Основи діагностичної діяльності вчителя початкових класів». Викладач психолого-педагогічних дисциплін К.В. Шаповалова
Слайд № 1

WORKSHOP на тему: «Основи діагностичної діяльності вчителя початкових класів». Викладач психолого-педагогічних дисциплін К.В. Шаповалова

ПЛАН ЗАХОДУ Сутність педагогічної діагностики в системі педагогічної діяльності вчителя. Методики діагностики навчально-пізнавальної діяльності учн...
Слайд № 2

ПЛАН ЗАХОДУ Сутність педагогічної діагностики в системі педагогічної діяльності вчителя. Методики діагностики навчально-пізнавальної діяльності учнів початкових класів. 2.1. Методики педагогічної діагностики готовності дитини до навчання в школі. 2.2. Педагогічна діагностика учнів першого та другого класів. 2.3. Основні напрями діагностичної діяльності в третьому та четвертому класах. 3. Діагностика особливостей особистісного розвитку.   3.1. Вивчення темпераменту та характеру 3.2. Вивчення самооцінки   3.3. Особливості діагностики емоційних станів дітей. Вивчення невербальних сигналів.  4. Дослідження міжособистісних стосунків

Діагностика як поняття вживається у декількох значеннях, а саме як: розділ педагогіки і психології, метою якого є постановка педагогічного або псих...
Слайд № 3

Діагностика як поняття вживається у декількох значеннях, а саме як: розділ педагогіки і психології, метою якого є постановка педагогічного або психологічного діагнозу; обстеження дитини для визначення рівня розвитку й індивідуальних особливостей її психіки та поведінки, виявлення можливих відхилень у психічному розвитку 1.Сутність педагогічної діагностики в системі педагогічної діяльності вчителя Предметом психологічної діагностики є встановлення індивідуально-психологічних розбіжностей як у нормі, так і в патології.

Діагностика проводиться двома основними шляхами: більш-менш різнопланове короткочасне обстеження з використанням низки психодіагностичних методик (...
Слайд № 4

Діагностика проводиться двома основними шляхами: більш-менш різнопланове короткочасне обстеження з використанням низки психодіагностичних методик (тестів); тривале вивчення дитини в умовах навчально-виховного чи лікувального закладу (відоме як клінічний метод).

Складові діагностичної діяльності — це процес присвоєння числового значення певній властивості особистості відповідно до її кількісного прояву із з...
Слайд № 5

Складові діагностичної діяльності — це процес присвоєння числового значення певній властивості особистості відповідно до її кількісного прояву із застосуванням чітко визначених правил вимірювання. Вимірювання Оцінювання — це процес оперування (систематизація, аналіз, узагальнення тощо) чисельними показниками, які виміряні відповідно до певних правил.

психомоторний (навички) особистісний (ставлення) Об’єкти оцінювання когнітивний (знання та вміння)
Слайд № 6

психомоторний (навички) особистісний (ставлення) Об’єкти оцінювання когнітивний (знання та вміння)

Окремі напрями виховного процесу Text in here Text in here Об’єкти педагогічної діагностики Особистість учня початкової школи (його інтереси, здібн...
Слайд № 7

Окремі напрями виховного процесу Text in here Text in here Об’єкти педагогічної діагностики Особистість учня початкової школи (його інтереси, здібності, рівень навчальних досягнень, вихованості тощо) Педагогічна майстерність і професійна компетентність учителів, вихователів, управлінців Зміст , методи, організаційні форми і засоби навчання Якість діяльності шкільних колективів (класу, школи, суспільно-політичних, дитячих і юнацьких, неформальних об’єднань)

Педагогічний діагноз — це визначення характеру та об’єму здібностей учнів, труднощів, які виникають у процесі навчання, відхилень у поведінці. Резу...
Слайд № 8

Педагогічний діагноз — це визначення характеру та об’єму здібностей учнів, труднощів, які виникають у процесі навчання, відхилень у поведінці. Результат педагогічної діагностики Педагогічний діагноз встановлюється на основі даних про засвоєння учнями шкільних програм, спостережень за їх навчанням, діяльністю, вивчення їх результатів тощо. педагогічний діагноз Педагогічна мета Індивідуальні особливості учнів Педагогічні засоби

2. Методики діагностики навчально-пізнавальної діяльності учнів початкових класів. 2.1. Методики педагогічної діагностики готовності дитини до навч...
Слайд № 9

2. Методики діагностики навчально-пізнавальної діяльності учнів початкових класів. 2.1. Методики педагогічної діагностики готовності дитини до навчання в школі. Speaker - Іваненко Олена,141 група Звертаємо особливу увагу на режим проведення діагностичних процедур, а також на перший етап діагностичної діяльності вчителя — прийом дітей до першого класу. Режим проведення діагностичних процедур вивчення загального фізичного розвитку учня, виховних можливостей колективу класу, вимовного потенціалу сім'ї учня доцільно проводити впродовж: чотирьох років навчання н школі І ступеня; рівень розвитку соціальних якостей учнів варто встановлювати з 2 по 4 класи; пізнавальні, виховні, особистісні нахили дітей необхідно вивчати впродовж чотирьох років в навчання.

У психологічному словнику поняття "Готовність до шкільного навчання" розглядається як сукупність морфо-фізіологічних особливостей дитини старшого д...
Слайд № 10

У психологічному словнику поняття "Готовність до шкільного навчання" розглядається як сукупність морфо-фізіологічних особливостей дитини старшого дошкільного віку, яка забезпечує успішний перехід до систематичного, організованого шкільного навчання. Мотиваційна Інтелектуальна Готовність до шкільного навчання - це бажання і усвідомлення необхідності вчитися, що виникає в результаті соціального дозрівання дитини, появи у неї внутрішніх протиріч, які визначають мотивацію до навчальної діяльності. Особистісна Нейрофізіологічна

Для вивчення мотиваційної готовності дитини пропонуємо Методика “Бесіда”. (за Т.А.Нєжновою) Джерело: Мартиненко С.М. Основи діагностичної діяльност...
Слайд № 11

Для вивчення мотиваційної готовності дитини пропонуємо Методика “Бесіда”. (за Т.А.Нєжновою) Джерело: Мартиненко С.М. Основи діагностичної діяльності вчителя початкової школи [Текст] : навч. метод. посіб. / С.М. Мартиненко. - К.: Сім кольорів, 2010. – 262 с. Мета. Визначити рівень мотиваційної готовності до школи, уявлення про школу та співвідношення уявлень і бажання на¬вчатися. Інструкція виконання: визначення мотиваційної готовності дитини до навчання у школі відбувається шляхом бесіди. Вчитель ставить нескладні запитання на тему, близьку до життєвих інтересів дитини: Чи відвідував ти дитячий садочок? Чи маєш братів і сестер, які вже також ходять до школи? Чи розповідали вони тобі щось про школу? Чи хочеш ти ходити до школи? Як ти думаєш, що гарного, цікавого буде в школі? Навіщо у школі дзвоник?

Оцінка результатів. Високий рівень (5 балів) — відповіді, в яких бажання йти до школи, стати школярем, вчитися подається з адекватним уявленням про...
Слайд № 12

Оцінка результатів. Високий рівень (5 балів) — відповіді, в яких бажання йти до школи, стати школярем, вчитися подається з адекватним уявленням про школу. Наприклад, діти відповідають: “Усім потрібно навчатися у школі, щоб, коли виростеш, добре працювати”, “Хто добре навчається в школі, той зможе стати лікарем, учителем, бізнесменом, юристом”. Достатній рівень (4-3 бали) — відповіді, в яких бажання йти до школи, прагнення стати школярем з поверховим уявленням про школу, з окремими яскравими враженнями, неістотними для вимог школи: “У школі цікаво, там багато дітей”, “Мені вже купи¬ли форму і портфель”. Низький рівень (2-0 балів) — відповіді свідчать про начебто правильне уявлення дітей про вимоги, які ставить школа, і водночас викривають їхні побоювання, навіть острах: “Я боюся, що не почую, що говорить учителька”, “Я, напевне, не зумію зробити те, що вчителька каже”.

Для вивчення інтелектуальної готовності дитини пропонуємо методика “Намалюй людину”; тест короткочасної пам’яті та умовиводів; тест словника; Вчите...
Слайд № 13

Для вивчення інтелектуальної готовності дитини пропонуємо методика “Намалюй людину”; тест короткочасної пам’яті та умовиводів; тест словника; Вчителю початкових класів для діагностування розвитку мислення і мовлення дитини можна також використати Методика “Мислення і мова” . Мета. Виявити рівень розвитку мислення і мовлення дитини. Зміст завдання. Дитина будує розповідь за малюнком, описуючи побачене на ньому, розкриваючи зміст малюнка. Роздатковий матеріал: серія малюнків. Інструкція виконання. Розглянь малюнок і поясни, що ти бачиш на ньому.   Для з’ясування початкових математичних уявлень пропонуємо таку методику: Мета. Виявити рівень сформованості словесно-логічного мислення та рівень пізнавальної активності дитини. Зміст завдання. Відтворення числа ряду, встановлення суміжних чисел, кількісних відношень між предметами. Роздатковий матеріал: палички для лічби.

Методика “Графічний диктант”, розроблену Д.Б. Ельконіним. Методика «Візерунок». Графічна методика «Кактус» Для вивчення емоційно-вольової готовност...
Слайд № 14

Методика “Графічний диктант”, розроблену Д.Б. Ельконіним. Методика «Візерунок». Графічна методика «Кактус» Для вивчення емоційно-вольової готовності дитини пропонуємо

Методика "Сходинки" Для вивчення особистісної готовності дитини пропонуємо
Слайд № 15

Методика "Сходинки" Для вивчення особистісної готовності дитини пропонуємо

2.2. Педагогічна діагностика учнів першого та другого класів. Speaker - Кучеренко Юлія, 133 група Напрями діагностичної діяльності вчителя на друго...
Слайд № 16

2.2. Педагогічна діагностика учнів першого та другого класів. Speaker - Кучеренко Юлія, 133 група Напрями діагностичної діяльності вчителя на другому та третьому етапі (1та 2 клас). аналіз навчальних досягнень учнів з основних предметів; тестові випробування фізичного розвитку дітей; діагностування рівнів вихованості та міжособистісних стосунків між учнями; вивчення виховного потенціалу сім’ї учня; діагностування моральної спрямованості особистості учні і класу; визначення рівнів адаптації дитини до умов навчання школі; складання відповідної діагностичної карти; використання діагностичних даних для удосконалення навчально-виховного процесу, здійснення особистісно-орієнтованого підходу.

Приклади методик для вивчення деяких пізнавальних умінь і навичок. Для перевірки рівня сформованості навички читання, яка характеризується правильн...
Слайд № 17

Приклади методик для вивчення деяких пізнавальних умінь і навичок. Для перевірки рівня сформованості навички читання, яка характеризується правильністю, швидкістю, усвідомленістю, виразністю вчителю на уроках читання варто користуватися традиційними методиками, які включають: виконання тестових завдань (вибір правильних відповідей з кількох запропонованих; доповнення речень образними словами тощо); наведення порядку в структурі речень, тексту; складання за опорними словами віршованих рядків (сенкан). Оцінка результатів. Учитель фіксує швидкість виконання завдань і продуктивність асоціацій.

Тест Ліпмана (подані нижче рядки чисел складені в певному порядку, за певного закономірністю. Завдання полягає в тому, щоб знайти цю закономірність...
Слайд № 18

Тест Ліпмана (подані нижче рядки чисел складені в певному порядку, за певного закономірністю. Завдання полягає в тому, щоб знайти цю закономірність і відповідно до неї продовжити числовий рядок, наприклад: 26,28, 30, 32,34 — кожне наступне число на 2 більше за попереднє. Отже, закономірно продовжити рядок так: 36, 38, 40 тощо), Логічні задачі А. Зака, «Четвертий зайвий» (учням пропонується знайти зайве слово та пояснити за якими ознаками вона його виділила). Методика «Судження за аналогією». Для перевірки розвитку узагальненості мислення, навчальних досягнень з математики, анлітичності та встановлення закономірностей пропонуємо наступні методики:

Завдання на розв'язування арифметичних задач. Учневі пропонується шість різноманітних задач. Фабула і числові дані для всіх задач зберігаються: — У...
Слайд № 19

Завдання на розв'язування арифметичних задач. Учневі пропонується шість різноманітних задач. Фабула і числові дані для всіх задач зберігаються: — У Мишка було 5 листівок, а в Сергійка — 3. скільки всього листівок було у хлопчиків? — У Мишка було 5 листівок, а в Сергійка — 3. на скільки листівок більше було у Мишка? — У Мишка було 5 листівок, а в Сергійка на 3 листівки більше. Скільки листівок було у Сергійка? — У Мишка було 3 листівки. Скільки листівок було у Сергійка, якщо всього у хлопчиків було 5 листівок? — У Мишка було 5 листівок, а у Сергійка на 3 листівки менше. Скільки листівок було у Сергійка? — У Мишка було 5 листівок, 3 він віддав Сергійку. Скільки листівок залишилося в Мишка? Оцінка результатів: Узагальнення на високому рівні, якщо розв’язано всі 6 задач (0-1 помилки); достатньому, якщо розв’язано 4-5 задач; низькому, якщо розв’язано менше 4 задач.

Гнучкість, логічність мислення у процесі вивчення математики можна перевірити також за допомогою виконання цікавих задач. Наприклад: — На тину 10 г...
Слайд № 20

Гнучкість, логічність мислення у процесі вивчення математики можна перевірити також за допомогою виконання цікавих задач. Наприклад: — На тину 10 горобчиків. Микола кинув камінчик, і вони полетіли. Скільки залишилось горобчиків? — Горіло 5 свічок. Вітер подув і 2 свічки загасив. Скільки свічок залишилось? — З однієї берези зірвали 13 яблук, а з другої 10. Скільки всього яблук зірвали з берези? — Що важче: 1 кг пір’я чи 1 кг заліза? — Дорослий і малий сидять на лавці. Дорослий каже: “Ти мені син, але я тобі не батько. Хто я тобі?” — Півень важить на одній нозі 3 кг. А скільки він важить на ногах? Хід дослідження: вчитель пропонує дітям уважно прослухати цікаву задачу і здогадатись, як її розв’язати. На аркуші паперу за-писати відповіді пронумерувавши їх. Оцінка результатів: Високий рівень логічності мислення мають діти, які розв’язано иг менше 5 задач; достатній — 3-4 задачі; середній — 2-3 задачі; низький — 1-0.

Для перевірки розвитку мотивації навчальної діяльності, рівня адаптації до умов навчання в школі, вчителю варто провести в кінці навчального року і...
Слайд № 21

Для перевірки розвитку мотивації навчальної діяльності, рівня адаптації до умов навчання в школі, вчителю варто провести в кінці навчального року індивідуальні бесіди Подаємо орієнтовні питання для бесіди. 1. Тобі подобається відвідувати школу? 2. Який урок тобі найбільше подобається? Чому? 3. Який урок тобі не подобається? Чому? 4. Коли ти пропускаєш школу (через хворобу), чи хочеться тобі йти до школи? Чому? 5. Чи будеш сумувати ти за школою влітку? 6. Чи хотів би ти зробити канікули довшими? 7. Чи задоволений ти своїми навчальними успіхами? Чим за-доволений? 8. Що тобі найбільше подобається: працювати на уроці чи са-мостійно вдома? 9. Чи хочеш ти, коли виростеш, бути вчителем? 10. Чому кожна людина має навчатися? 11. Ким ти хочеш бути в майбутньому?

2.3. Основні напрями діагностичної діяльності в третьому та четвертому класах. Speaker – Сьомик Марина,143 група Особливістю четвертого етапу педаг...
Слайд № 22

2.3. Основні напрями діагностичної діяльності в третьому та четвертому класах. Speaker – Сьомик Марина,143 група Особливістю четвертого етапу педагогічної діагностики — третій рік навчання дітей у школі — є те, що вона охоплює такі аспекти: аналіз навчальних досягнень учнів з основних предметів; тестові випробування фізичного розвитку дітей; вивчення виховного потенціалу сім’ї учнів; діагностування міжособистісних стосунків у класі; вивчення моральної спрямованості особистості учня та класу; Діагностичні методики можна вважати ефективними, якщо вони: вказують індивідуальні особливості кожної дитини (виявлення); окреслюють проблему (аналіз); допомагають виробити успішну програму дій та оцінити її (втручання).

Систему вивчення учня третього класу подаємо на рисунку Напрям перший — втручання на рівні загального контексту, яке дозволяє встановити індивідуал...
Слайд № 23

Систему вивчення учня третього класу подаємо на рисунку Напрям перший — втручання на рівні загального контексту, яке дозволяє встановити індивідуальні проблеми й потреби дитини у певних видах навчально-пізнавальної діяльності, під час взаємодії з іншими дітьми. Коли ці аспекти визначено, можна розробляти план діагностичних дій. Напрям другий — втручання на рівні окремої дитини. У цьому випадку ми складаємо список дітей, які викликають у нас певне занепокоєння і потребують додаткової допомоги та підтримки. На третій стадії визначаємо тип втручань і починаємо вживати заходи з метою розробки подальшої стратегії. Оскільки діагностика класу проводиться двічі на рік, необхідно враховувати зміст програми вивчення дитини, орієнтований на процес, і методичні рекомендації щодо використання діагностичних методик.

Методика визначення навчальних завдань з предметів і аналіз навчальних досягнень учнів третього класу залишається незмінною (можна використовувати ...
Слайд № 24

Методика визначення навчальних завдань з предметів і аналіз навчальних досягнень учнів третього класу залишається незмінною (можна використовувати методики для другого класу і деякі для першого). Рівень логіки мислення можна перевірити за допомогою виконання таких завдань: З поданих слів склади речення. 1.Це, сім, число, один, сімнадцять, десяток, і, одиниць. 2.Довжина, його, чотирикутника, сума, периметрі, сторін, є. 3.Додавати, порядку, числа, в будь-якому, можна. 4.Чотирикутник, прямокутником, всі, у якого, кути, називається, прямі. 5.Прямокутник, всі, це, рівні, квадрат, у якого, сторони. 6.Різниці, і від’ємника, дорівнює, сума, зменшуваному. 7.Множників, добуток, переставлення, від, не зміниться. 8.Поділити, на множник, одержимо, множник, добуток, другий. 9.Добуток, в стільки ж разів, той в кілька раз, з множників, якщо один, збільшиться, збільшити. 10.Зменшуване, різниця, зменшити, зменшиться, на кілька, на скільки одиниць. Оцінка результатів. Якщо впродовж 3 хвилин виконано 7-8 завдань — високий рівень, 5-6 завдань — середній рівень, та 5 завдань — низький рівень. Можна проаналізувати результати також за допомогою часу виконання: 5 хв. — високий рівень, 7-8 хв. — середній, більше 8 хв. — низький.

У четвертому класі вчителю на уроках математики необхідно особливу увагу звернути на розвиток просторового, логічного та образного мислення. Наприк...
Слайд № 25

У четвертому класі вчителю на уроках математики необхідно особливу увагу звернути на розвиток просторового, логічного та образного мислення. Наприклад — Серед суджень одне завжди неправильне. Знайди його. Мати старша за сина. Сестра молодша брата. Батько ровесник матері. Брат ровесник брату. Бабуся молодша за матір. — Які з цих суджень завжди правильні? Чому? В січні 31 день. Осінь наступає після весни. Лютий коротший від березня. Двоцифрове число більше одноцифрового. 44 — число п’ятого десятка. 17 слідує за 18. — Оцінка результатів. Високий рівень — правильно розв’язано 4-5 задач; середній — 2-3 задачі; низький — 0-1 задачі.

4. Дослідження міжособистісних стосунків Для визначення морально-психологічного клімату в класі, міжособистісних стосунків між учнями доцільно пров...
Слайд № 26

4. Дослідження міжособистісних стосунків Для визначення морально-психологічного клімату в класі, міжособистісних стосунків між учнями доцільно провести анкетування для учнів. Методика «Я і мій клас», соціометричне дослідження, тест «Два будиночка».   Всі методики можна знайти тут Cистема дистанційного навчання - "Вчись он-лайн". - Основи психодіагностики молодшого школяра http://kyrskorped.bpc.ks.ua/

Список використаних джерел Семаго, Н. Я. Теория и практика оценки психического развития ребенка. Дошкольный и младший школьный возраст [Текст] / Н....
Слайд № 27

Список використаних джерел Семаго, Н. Я. Теория и практика оценки психического развития ребенка. Дошкольный и младший школьный возраст [Текст] / Н. Я. Семаго, М. М. Семаго. – СПб. : Речь, 2005. – 384 с. Туріщева, Л.В. Настільна книга шкільного психолога [Текст] : навч.-метод. посіб. для вчителя / Л. В. Туріщева. – Х. : Основа, 2008. – 256 с. Семаго Н.Я., Семаго М.М. Диагностический альбом. Диагностический альбом для оценки развития познавательной деятельности ребёнка. Дошкольный и младший школьный возраст. М.: Айрис-пресс, 2005. - (Библиотека психолога образования). 46 листов альбома (стимульный материал) + методические рекомендации + обложка Мартиненко С.М. Основи діагностичної діяльності вчителя початкової школи [Текст] : навч. метод. посіб. / С.М. Мартиненко. - К.: Сім кольорів, 2010. – 262 с. Коробко, С. Л. Робота психолога з молодшими школярами [Текст] : метод. посіб. / С. Л. Коробко, О. І. Коробко. – К. : Либідь, 2006. – 416 с. Бойбіна, Ю. В Обліково-звітна документація шкільного психолога [Текст] / Ю. В. Бойбіна, С. В. Гончарова. – Х. : Основа, 2008. – 216 с.

Особливості діагностики емоційних станів дітей
Слайд № 28

Особливості діагностики емоційних станів дітей

До критеріїв сприятливого стану психіки відноситься позитивний емоційний стан, тобто настрій, що включає: емоційну стійкість (самовладання); зріліс...
Слайд № 29

До критеріїв сприятливого стану психіки відноситься позитивний емоційний стан, тобто настрій, що включає: емоційну стійкість (самовладання); зрілість почуттів, відповідно до віку; керування негативними емоціями (страхом, гнівом, жадобою, заздрістю та ін.); вільний природний прояв почуттів та емоцій; здатність радіти; збереження звичного оптимального самопочуття.

ЕМОЦІЇ - особливий клас психічних станів, які відображають ставлення людини до навколишнього світу, до інших людей, до самої себе та до результатів...
Слайд № 30

ЕМОЦІЇ - особливий клас психічних станів, які відображають ставлення людини до навколишнього світу, до інших людей, до самої себе та до результатів своєї діяльності. Емоції поділяють на прості, що є безпосереднім відображенням взаємовідношень людини з тими чи іншими об'єктами, і складні, в яких це відображення має опосередкований характер. За силою, характером прояву і стійкістю серед емоцій виділяють афекти і настрої.

Керрол Ізард називає їх "фундаментальними емоціями", які мають свій спектр психологічних характеристик і зовнішніх проявів. радість, смуток, страх,...
Слайд № 31

Керрол Ізард називає їх "фундаментальними емоціями", які мають свій спектр психологічних характеристик і зовнішніх проявів. радість, смуток, страх, гнів, сором, відраза, зневага та деякі інші. До складних емоцій належать:

Інтерес (як емоція) - позитивний чи негативний стан, що сприяє розвитку навичок і умінь, засвоєнню знань, мотивує навчання.
Слайд № 32

Інтерес (як емоція) - позитивний чи негативний стан, що сприяє розвитку навичок і умінь, засвоєнню знань, мотивує навчання.

Здивування не має чітко вираженого позитивного чи негативного знака. Це емоційна реакція на раптові обставини. Радість - це позитивний емоційний ст...
Слайд № 33

Здивування не має чітко вираженого позитивного чи негативного знака. Це емоційна реакція на раптові обставини. Радість - це позитивний емоційний стан, пов'язаний з можливістю досить повно задовольнити актуальну потребу, вірогідність якої в цей момент була невелика і невизначена.

Страждання , печаль - негативний емоційний стан, пов'язаний з одержаною інформацією (достовірною чи недостовірною) про неможливість задоволення важ...
Слайд № 34

Страждання , печаль - негативний емоційний стан, пов'язаний з одержаною інформацією (достовірною чи недостовірною) про неможливість задоволення важливих життєвих потреб, яке до цього моменту уявлялось більш або менш можливим, найчастіше виявляється у формі емоційного стресу.

Горе зводиться головно до страждання і суму, хоча часто є комбінацією емоцій афективних структур, до яких належать страх, почуття провини і гніву. ...
Слайд № 35

Горе зводиться головно до страждання і суму, хоча часто є комбінацією емоцій афективних структур, до яких належать страх, почуття провини і гніву. Горе - це реакція на втрату.

Гнів - емоційний стан, негативний за знаком, зазвичай, виявляється у формі афекту. На відміну від страждання, гнів має стенічний характер (тобто ви...
Слайд № 36

Гнів - емоційний стан, негативний за знаком, зазвичай, виявляється у формі афекту. На відміну від страждання, гнів має стенічний характер (тобто викликає піднесення, хоч і короткочасне, життєвих сил). Причинами гніву є відчуття фізичної або психологічної перешкоди на шляху до мети. Це можуть бути фізичні перешкоди, правила, закони або ж особиста безпорадність.

Відраза - це реакція на щось суб'єктивно дуже неприємне, негативний емоційний стан, спричинюваний зіткненням (фізична взаємодія, комунікація) з об'...
Слайд № 37

Відраза - це реакція на щось суб'єктивно дуже неприємне, негативний емоційний стан, спричинюваний зіткненням (фізична взаємодія, комунікація) з об'єктами (предметами, людьми, обставинами тощо), які не відповідають ідеологічним, моральним та естетичним принципам і настановам суб'єкта.

Зневага пов'язана з почуттям переваги. Це основний афективний компонент забобонів і пересудів. Оскільки зневага - найбільш холодна з усіх трьох емо...
Слайд № 38

Зневага пов'язана з почуттям переваги. Це основний афективний компонент забобонів і пересудів. Оскільки зневага - найбільш холодна з усіх трьох емоцій, пов'язаних з ворожістю, вона є афективним компонентом "холоднокровних" руйнівних тенденцій.

Страх - негативний емоційний стан, що виникає при одержанні суб'єктом інформації про можливе заподіяння шкоди його життєвому благополуччю, про реал...
Слайд № 39

Страх - негативний емоційний стан, що виникає при одержанні суб'єктом інформації про можливе заподіяння шкоди його життєвому благополуччю, про реальну або уявну загрозу.

Сором - негативний стан, що виражається в усвідомленні невідповідності особистих думок, вчинків і зовнішності не тільки очікуванням тих, хто навкол...
Слайд № 40

Сором - негативний стан, що виражається в усвідомленні невідповідності особистих думок, вчинків і зовнішності не тільки очікуванням тих, хто навколо, а й особистим уявленням про поведінку і зовнішність. Для подолання сорому люди вдаються до захисних механізмів заперечування, придушення і самоствердження. Часто сором, що переживається, може призвести до страждань і депресії.

Угадай емоцію Рис. 1 Рис. 2
Слайд № 41

Угадай емоцію Рис. 1 Рис. 2

Рис. 3 Рис. 4
Слайд № 42

Рис. 3 Рис. 4

Рис. 5 Рис. 6
Слайд № 43

Рис. 5 Рис. 6

Рис. 7 Рис. 8
Слайд № 44

Рис. 7 Рис. 8

Рис. 9 Рис. 10 Рис. 11
Слайд № 45

Рис. 9 Рис. 10 Рис. 11

Рис. 12 Рис. 13
Слайд № 46

Рис. 12 Рис. 13

Рис. 14 Рис. 15
Слайд № 47

Рис. 14 Рис. 15

Дякую за увагу!
Слайд № 48

Дякую за увагу!

Зверніть увагу, свідоцтва знаходяться в Вашому особистому кабінеті в розділі «Досягнення»

матеріал

Презентація

Для кого: 11 Клас, Дорослі