• Всеосвіта
  • Бібліотека
  • Хімія
  • Впровадження інтерактивних методів навчання як засіб формування пізнавальної активності учнів в процесі навчання хімії

Впровадження інтерактивних методів навчання як засіб формування пізнавальної активності учнів в процесі навчання хімії

Опис документу:
21 лютого 2017 року на базі КЗ «ЗШ ІІ-ІІІ ступенів №31 ВМР» відбувся майстер-клас для вчителів хімії «Впровадження інтерактивних методів навчання як засіб формування пізнавальної активності учнів в процесі навчання хімії». Найголовнішим завданням педагога на кожному уроці є активізація пізнавальної діяльності.

Відображення документу є орієнтовним і призначене для ознайомлення із змістом, та може відрізнятися від вигляду завантаженого документу. Щоб завантажити документ, прогорніть сторінку до кінця

Перегляд
матеріалу
Отримати код
Опис презентації окремими слайдами:
Майстер клас учителя Гуйван Т.В. Впровадження інтерактивних методів навчання як засіб формування пізнавальної активності учнів в процесі навчання х...
Слайд № 1

Майстер клас учителя Гуйван Т.В. Впровадження інтерактивних методів навчання як засіб формування пізнавальної активності учнів в процесі навчання хімії

Зацікав, щоб пізнати навчай, щоб вміли вчитись, твори, щоб осмислили пізнання
Слайд № 2

Зацікав, щоб пізнати навчай, щоб вміли вчитись, твори, щоб осмислили пізнання

Проблема над якою працюю: «Впровадження інтерактивних методів навчання як засіб формування пізнавальної активності учнів в процесі навчання хімії»
Слайд № 3

Проблема над якою працюю: «Впровадження інтерактивних методів навчання як засіб формування пізнавальної активності учнів в процесі навчання хімії»

Срібло
Слайд № 4

Срібло

Актуалізація опорних знань
Слайд № 5

Актуалізація опорних знань

Актуалізація опорних знань Третій зайвий ( вилучи зайве) Знайти третього зайвого і літеру, під якою він знаходиться і отримаєте закодоване слово 1)...
Слайд № 6

Актуалізація опорних знань Третій зайвий ( вилучи зайве) Знайти третього зайвого і літеру, під якою він знаходиться і отримаєте закодоване слово 1). к)Al(OH)3, о)HCl, а) H2SO4 2). о)HNO3, и)H2O, в) H3PO4 3) м)H2CO3, с) HCl, у) H2SO4 4) д)HI, н)HF, л) H2SiO3 5) о)H2O2, т) H2SO3, п)HNO3 6) л)H2SO4, а)HCl, т)CuCl2 7) е)Mg, в) Fe, и)S КИСЛОТИ

Актуалізація опорних знань Загадковий диктант Обрати вірні твердження. Скласти з ключових літер слово —Т  електрони – негативно заряджені частки ат...
Слайд № 7

Актуалізація опорних знань Загадковий диктант Обрати вірні твердження. Скласти з ключових літер слово —Т  електрони – негативно заряджені частки атома; —У Протони  - нейтральні частинки; —К  Основами називають складні речовини, які містять атоми металу та кислотний залишок; —М  Найдрібнішою частинкою речовини, що зберігає її властивості називають молекулу; —І  Цифра, що показує кількість атомів у хімічній формулі – коефіцієнт; —А  Алотропія це явище існування хімічного елемента у вигляді двох та більше простих      речовин; —О Найпоширеніший хімічний елемент на землі - Оксиген.

Актуалізація опорних знань Загадковий диктант —Т  електрони – негативно заряджені частки атома; —У Протони  - нейтральні частинки; —К  Основами наз...
Слайд № 8

Актуалізація опорних знань Загадковий диктант —Т  електрони – негативно заряджені частки атома; —У Протони  - нейтральні частинки; —К  Основами називають складні речовини, які містять атоми металу та кислотний залишок; —М  Найдрібнішою частинкою речовини, що зберігає її властивості називають молекулу; —І  Цифра, що показує кількість атомів у хімічній формулі – коефіцієнт; —А  Алотропія це явище існування хімічного елемента у вигляді двох та більше простих      речовин; —О Найпоширеніший хімічний елемент на землі - Оксиген. Атом

Актуалізація опорних знань Спіймай помилки та склади слово: 1. (А) Д.І.Менделєєв в основу розташування хімічних елементів поклав заряд ядра атома. ...
Слайд № 9

Актуалізація опорних знань Спіймай помилки та склади слово: 1. (А) Д.І.Менделєєв в основу розташування хімічних елементів поклав заряд ядра атома. 2. (М) Кількість електронів дорівнює порядковому номеру елемента. 3. (Е) Періоди – це горизонтальні ряди в таблиці Д.І.Менделєєва. 4. (У) Групи діляться на великі та малі підгрупи. 5. (Н) Купрум, Арґентум, Аурум становлять побічну підгрупу першої групи. 6. (Д) У Берілію на зовнішньому рівні два електрони. 7. (К) У Натрію 14 нейтронів. 8. (Е) У Феруму заряд ядра +26. 9. (У) У Калію три енергетичних рівня. 10.(Л) Натрій виявляє властивості металів сильніше ніж Літій. 11. (Р) Схема будови електронних оболонок Сульфуру має вигляд: 2,8.7. 12. (Є) До лужних металів належіть: Натрій, Калій , Рубідій, Цезій. 13.(Р) Силіцій є більш сильнішим неметалом ніж Фосфор. 14.(Є) Флуор, Хлор, Бром, Йод – галогени. 15.(В)На другому енергетичному рівні немає d-підрівня. МЕНДЕЛЄЄВ

Актуалізація опорних знань Явище Хімічне Фізичне Утворення сніжинок С А Плавлення алюмінію А Т Горіння свічки Т Н Танення льоду Е О Прокисання моло...
Слайд № 10

Актуалізація опорних знань Явище Хімічне Фізичне Утворення сніжинок С А Плавлення алюмінію А Т Горіння свічки Т Н Танення льоду Е О Прокисання молока І М Згіркнення масла Л І Зрідження кисню К М Горіння деревної скіпки О У відповідь тіло атом

«Цей елемент надає зеленого кольору листкам, бо входить до складу хлорофілу і забезпечує усіх життєдайним киснем. У людському організмі виконує про...
Слайд № 11

«Цей елемент надає зеленого кольору листкам, бо входить до складу хлорофілу і забезпечує усіх життєдайним киснем. У людському організмі виконує протизапальну та судинорозширювальну дію, бере участь у вуглеводневому та фосфатному обмінах. За його нестачі з’являються судомні напади, трофічні виразки, неспокій і страх. При надлишку – з’являється сонливість, уповільнення серцебиття, пригнічення дихання. Який це елемент? Відповісти на це запитання нам допоможе задача: Масова частка двовалентного елемента в його оксиді дорівнює 60%. Знайдіть цей елемент? Записати для нього електронну схему, формулу і графічну формулу». Упізнай мене

Дидактична картка з неорганічної хімії 7 клас 8 клас 9 клас А Б В Г Д Е Ж 1 HCl CO2 Al(OH)3 HNO3 O2 Zn P2O5 2 LiOH K2CO3 MgSO4 Fe2O3 H2S Ca(OH)2 Ba...
Слайд № 12

Дидактична картка з неорганічної хімії 7 клас 8 клас 9 клас А Б В Г Д Е Ж 1 HCl CO2 Al(OH)3 HNO3 O2 Zn P2O5 2 LiOH K2CO3 MgSO4 Fe2O3 H2S Ca(OH)2 BaCl2 3 CuО Fe(OH)2 SО2 LiOH CаCO3 S Cu 4 HPO3 NaOН K2S P CuS Fe(OH)3 K2O 5 Mn Cl2 H2O CuSO4 Na2O Al NaCl 6 Zn(OH)2 H2SiO3 Al2O3 AgNO3 Ca H2SO4 FeCl2 7 Ba KІ C SO3 CuCl2 Na KOH 8 N2O5 KСl Pb H3PO4 BaO Fe KNO3

1 2 Zn HCl Al H2SO4 3 Fe HBr 4 5 6 Na2O HCl 7 8 MgО H3PO4 9 Fe2O3 HI Б А Завдання 1). Який об'єм водню виділить при дії кислоти на 3 г металу? 2). ...
Слайд № 13

1 2 Zn HCl Al H2SO4 3 Fe HBr 4 5 6 Na2O HCl 7 8 MgО H3PO4 9 Fe2O3 HI Б А Завдання 1). Який об'єм водню виділить при дії кислоти на 3 г металу? 2). Яка маса оксиду вступила в реакцію, якщо утворилось 2 моль солі?

Оголошення теми уроку
Слайд № 14

Оголошення теми уроку

«Відгадай загадку» · Цей елемент отримав свою назву від слова «світлоносець». Вважають, що він був відкритий в ХІІ столітті арабським алхіміком Алх...
Слайд № 15

«Відгадай загадку» · Цей елемент отримав свою назву від слова «світлоносець». Вважають, що він був відкритий в ХІІ столітті арабським алхіміком Алхідом Бехілом в 1669році. Хенінг Бранд отримав білу речовину, яка світилась в темноті. У 1771 році Карл Шеєле розробив спосіб отримання цієї речовини з кісток, який застосовувався до ХІХ століття. Цей елемент V групи 3-го періоду періодичної системи хімічних елементів Д.І. Менделєєва.  

Відео Оголошення теми уроку Здивуй мене
Слайд № 16

Відео Оголошення теми уроку Здивуй мене

Вивчення нового матеріалу та набування нових умінь
Слайд № 17

Вивчення нового матеріалу та набування нових умінь

Вивчення нового матеріалу і набування знань Демонстрація наочностей ( малюнки, схеми, таблиці, колекції, моделі)
Слайд № 18

Вивчення нового матеріалу і набування знань Демонстрація наочностей ( малюнки, схеми, таблиці, колекції, моделі)

Вивчення нового матеріалу і набування знань Наукові відеофільми
Слайд № 19

Вивчення нового матеріалу і набування знань Наукові відеофільми

«…Хімії в жодному разі навчитися неможливо, не убачивши самої практики й не беручись за хімічні операції» М.В. Ломоносов.
Слайд № 20

«…Хімії в жодному разі навчитися неможливо, не убачивши самої практики й не беручись за хімічні операції» М.В. Ломоносов.

забезпеченню творчої самоосвіти особи зростанню дослідницької творчої активності збільшенню числа учнів, які зацікавлюються вивченням предмета Експ...
Слайд № 21

забезпеченню творчої самоосвіти особи зростанню дослідницької творчої активності збільшенню числа учнів, які зацікавлюються вивченням предмета Експеримент на уроках хімії сприяє: активізації мислення учнів та задовольняє їх природну допитливість і дослідницький інтерес формуванню практичних навичок в учнів

"Скажи мені, і я забуду. Покажи мені, - я зможу запам'ятати. Дозволь мені це зробити самому, і це стане моїм назавжди". Древня мудрість
Слайд № 22

"Скажи мені, і я забуду. Покажи мені, - я зможу запам'ятати. Дозволь мені це зробити самому, і це стане моїм назавжди". Древня мудрість

Вивчення нового матеріалу і набування знань Демонстраційний експеримент
Слайд № 23

Вивчення нового матеріалу і набування знань Демонстраційний експеримент

Вулкан Беттгера – екзотермічний розклад амоній дихромату (NH4)2Cr2O7 Cr2O3 4H2O N2 t Речовина оранжевого кольору – амоній дихромат (NH4)2Cr2O7 розк...
Слайд № 24

Вулкан Беттгера – екзотермічний розклад амоній дихромату (NH4)2Cr2O7 Cr2O3 4H2O N2 t Речовина оранжевого кольору – амоній дихромат (NH4)2Cr2O7 розкладається з виділенням безпечного газу азоту, водяної пари та твердого оксиду хрому (ІІІ) Cr2O3 зеленого кольору.

Вивчення нового матеріалу Демонстраційний експеримент (NH4)2Cr2O7 = Cr2O3+4H2O + N2 2Mg + O2 = 2 MgO
Слайд № 25

Вивчення нового матеріалу Демонстраційний експеримент (NH4)2Cr2O7 = Cr2O3+4H2O + N2 2Mg + O2 = 2 MgO

Ви дізнались про основні правила техніки безпеки під час виконання практичних робіт. Підтвердить свої знання – і ви отримаєте допуск до виконання р...
Слайд № 26

Ви дізнались про основні правила техніки безпеки під час виконання практичних робіт. Підтвердить свої знання – і ви отримаєте допуск до виконання роботи

Група 1. Перед вами три пробірки з уже підготовленими розчинами. Одну краплю з першої пробірки долийте у другу. Що ви спостерігаєте? Рідину з друго...
Слайд № 27

Група 1. Перед вами три пробірки з уже підготовленими розчинами. Одну краплю з першої пробірки долийте у другу. Що ви спостерігаєте? Рідину з другої пробірки доливаємо в третю. Що ви спостерігаєте?. Визначте, що містилось в кожній з трьох пробірок.

Група 2. «Виявлення сульфат іонів в розчині». Пропоную вам провести якісну реакцію на сульфат іон, запишіть рівняння в повній та скороченій іонній ...
Слайд № 28

Група 2. «Виявлення сульфат іонів в розчині». Пропоную вам провести якісну реакцію на сульфат іон, запишіть рівняння в повній та скороченій іонній формі. Що всі отримали? Який висновок можна зробити? Якісною реакцією на сульфат іон є дія катіонів барію.

Група 3. Зсідання білків під час нагрівання. Устаткування: дві пробірки 1- водний розчин яєчного білка; 2- водний розчин желатину. В полум’ї спирті...
Слайд № 29

Група 3. Зсідання білків під час нагрівання. Устаткування: дві пробірки 1- водний розчин яєчного білка; 2- водний розчин желатину. В полум’ї спиртівки на протязі однієї хвилини кип’ятити спочатку вміст 1 пробірки, потім другої. Що спостерігаєте?

Удосконалення знань і вмінь учнів «У дитячому віці гра – норма, і дитина повинна завжди гратися, навіть коли робить серйозну справу» А.С.Макаренко
Слайд № 30

Удосконалення знань і вмінь учнів «У дитячому віці гра – норма, і дитина повинна завжди гратися, навіть коли робить серйозну справу» А.С.Макаренко

Удосконалення знань і вмінь учнів «Морський бій»   А Б В Г Д 1 KOH C ZnO O2 O3 2 CuO Сa3P2 H2CO3 Fe N2O 3 LiH N2 S H2O Cu 4 P Na2O MgCl2 H2 AlCl3 5...
Слайд № 31

Удосконалення знань і вмінь учнів «Морський бій»   А Б В Г Д 1 KOH C ZnO O2 O3 2 CuO Сa3P2 H2CO3 Fe N2O 3 LiH N2 S H2O Cu 4 P Na2O MgCl2 H2 AlCl3 5 HNO3 Cl2 AgCl Cr2O3 Si

Удосконалення знань і вмінь учнів Лабіринт Старт Ti Rb As Fe Be Zn Ca Si Mn B Cu Ag Al Фініш
Слайд № 32

Удосконалення знань і вмінь учнів Лабіринт Старт Ti Rb As Fe Be Zn Ca Si Mn B Cu Ag Al Фініш

Ні Так Так Ні Так Ні Ні Так Ні Так Ні Так Так Ні Так Ні ні так I Ні Так Ні Так Так Ні Ні Так Так Ні Далі Далі Так Ні Так Ні Ні Так Так Ні Ні Так Та...
Слайд № 33

Ні Так Так Ні Так Ні Ні Так Ні Так Ні Так Так Ні Так Ні ні так I Ні Так Ні Так Так Ні Ні Так Так Ні Далі Далі Так Ні Так Ні Ні Так Так Ні Ні Так Так Ні Так Ні Ні Так Так Ні II Молодцы!

Удосконалення знань і вмінь учнів Знайди пару Назва хімічного елемента   Назва простої речовини Купрум   Золото Аурум   Срібло Плюмбум   Кисень Арг...
Слайд № 34

Удосконалення знань і вмінь учнів Знайди пару Назва хімічного елемента   Назва простої речовини Купрум   Золото Аурум   Срібло Плюмбум   Кисень Аргентум   Мідь Карбон   Свинець Оксиген   Вуглець

Удосконалення знань і вмінь учнів Розірвана шпаргалка BaSO4   Нітратна кислота CO2   Купрум(ІІ) нітрат Fe(OH)3   Ферум(ІІІ) гідроксид P2O5   Карбон...
Слайд № 35

Удосконалення знань і вмінь учнів Розірвана шпаргалка BaSO4   Нітратна кислота CO2   Купрум(ІІ) нітрат Fe(OH)3   Ферум(ІІІ) гідроксид P2O5   Карбон (IV) оксид CaCl2   Літій гідроксид Cu(NO3)2   Кальцій хлорид LiOH   Барій сульфат SO3   Фосфор (V)оксид HNO3   Сульфур(ІV)оксид SO2   Сульфур(VІ)оксид

Удосконалення знань і вмінь учнів Дешифрування Учні отримали СМС – повідомлення, яке потрібно розшифрувати: чисельником є цифра, під якою літера зн...
Слайд № 36

Удосконалення знань і вмінь учнів Дешифрування Учні отримали СМС – повідомлення, яке потрібно розшифрувати: чисельником є цифра, під якою літера знаходиться на кнопці мобільного телефону, а знаменник – порядковий номер літери на кнопці: СМС : 5/1, 4/1, 7/1 ,5/2, 6/1, 7/2, 4/1 кислоти 1 абв 2 где 3 єжз 4 иіїй 5 клмн 6 опр 7 сту 8 фхц 9 чшщ 0 ьюя

Удосконалення знань і вмінь учнів Дешифрування В повідомленні 2 зашифровано явище, під час якого хімічний елемент утворює кілька простих речовин. С...
Слайд № 37

Удосконалення знань і вмінь учнів Дешифрування В повідомленні 2 зашифровано явище, під час якого хімічний елемент утворює кілька простих речовин. СМС: 156766640 Алотропія 1 абв 2 где 3 єжз 4 иіїй 5 клмн 6 опр 7 сту 8 фхц 9 чшщ 0 ьюя

Удосконалення знань і вмінь учнів «Розслідування ведуть хіміки» Визначте невідомі речовини А,Б,В,Г, якщо вони вступають у реакції, що описуються та...
Слайд № 38

Удосконалення знань і вмінь учнів «Розслідування ведуть хіміки» Визначте невідомі речовини А,Б,В,Г, якщо вони вступають у реакції, що описуються такими схемами А + Н2О = Б Б + AlCl3 = B + Al(OH)3 H2SO4 + В = HCl + Г Відповідь: А – барій оксид BaО Б - барій гідроксид Ba(OH)2 В - барій хлорид BaCl2 Г - барій сульфат BaSO4 BaO + Н2О = Ba(OH)2 Ba(OH)2 + AlCl3 = BaCl2 +Al(OH)3 H2SO4 + ВaCl2 = HCl + BaSO4

Хімічний диктант у вигляді вірша
Слайд № 39

Хімічний диктант у вигляді вірша

Коли грієш рідину, Стежте за процесом, Щоб жодну краплину Не капнути часом. Потече вона на скло, Розігріте вами, Трісне жалісно воно – Пожалкуйте з...
Слайд № 40

Коли грієш рідину, Стежте за процесом, Щоб жодну краплину Не капнути часом. Потече вона на скло, Розігріте вами, Трісне жалісно воно – Пожалкуйте з нами. За якими правилами Пробірку нагрівати? Наливаєте води повну Чи наполовину, Нагріваєте завжди Ізгори донизу. Стежте за руками, Якими тримаєте і грієте. Як усе проходить добре, Знанням володієте.

Не можу уявити собі хіміка, не обізнаного з висотами поезії, з картинами живопису, з хорошою музикою. Навряд чи він створить що-небудь у своїй цари...
Слайд № 41

Не можу уявити собі хіміка, не обізнаного з висотами поезії, з картинами живопису, з хорошою музикою. Навряд чи він створить що-небудь у своїй царині… Арбузов О.Є.

Удосконалення знань і вмінь учнів Література і хімія Ж.Верн в романі «Таємничий острів»: «…Настане день, і вода замінить паливо; водень і кисень, з...
Слайд № 42

Удосконалення знань і вмінь учнів Література і хімія Ж.Верн в романі «Таємничий острів»: «…Настане день, і вода замінить паливо; водень і кисень, з яких вона складається , будуть застосовуватися й окремо; вони виявляться невичерпним і таким потужним джерелом тепла й світла, що вугіллю до них далеко!...Вода – вугілля прийдешних століть». Запитання: Чому вода може стати джерелом тепла ? В чому актуальність цього питання? Які хімічні реакції потрібно здійснити, щоб із води отримати водень і кисень? 4. Яким чином отримані продукти можуть замінити вугілля? 5. Які хімічні реакції потрібно при цьому здійснити?

Удосконалення знань і вмінь учнів Література і хімія Артура Конан Дойла «Собака Баскервілів». «... Чудовисько, що лежало перед нами, воістину могло...
Слайд № 43

Удосконалення знань і вмінь учнів Література і хімія Артура Конан Дойла «Собака Баскервілів». «... Чудовисько, що лежало перед нами, воістину могло кого завгодно злякати своїми розмірами і міццю. Це був не чистокровний шукач і не чистокровний мастиф,а, очевидно, помісь – сухорлявий, страшний пес завбільшки з молоду левицю. Його величезна паща усе ще світилася блакитнуватим полум’ям, глибоко посаджені дикі очі були обведені вогненними колами. Я доторкнувся до цієї світної голови і, віднявши руку, побачив, що мої пальці теж засвітилися в темряві.  - Фосфор, - сказав я »

1 2 3 4
Слайд № 44

1 2 3 4

Складання ланцюга перетворень з використанням малюнків
Слайд № 45

Складання ланцюга перетворень з використанням малюнків

Проблема над якою працюю: «Впровадження інтерактивних методів навчання як засіб формування пізнавальної активності учнів в процесі навчання хімії»
Слайд № 46

Проблема над якою працюю: «Впровадження інтерактивних методів навчання як засіб формування пізнавальної активності учнів в процесі навчання хімії»

Візьміть чашу терпіння, налийте туди повне серце любові, вкиньте дві пригорщі щедрості, хлюпніть гумору, посипте добром і додайте якомога більше ві...
Слайд № 47

Візьміть чашу терпіння, налийте туди повне серце любові, вкиньте дві пригорщі щедрості, хлюпніть гумору, посипте добром і додайте якомога більше віри – і все те добре перемішайте. Потім намажте на шматок відпущеного Вам життя і пропонуйте всім, кого зустрінете на своєму шляху. Рецепт щастя педагогам від Шалви Амонашвілі «Кожен із вас – промінчик сонця» Ш. Амонашвілі

Слайд № 48

Слайд № 49

Слайд № 50

Слайд № 51

Слайд № 52

Слайд № 53

Слайд № 54

Слайд № 55

Слайд № 56

Слайд № 57

Зверніть увагу, свідоцтва знаходяться в Вашому особистому кабінеті в розділі «Досягнення»