і отримати безкоштовне
свідоцтво про публікацію
! В а ж л и в о
Предмети »

Відкритий урок "Валентність хімічних елементів"

Перегляд
матеріалу
Отримати код Поділитися

Відкритий урок

у 7 класі

«Валентність хімічних елементів»

Підготувала

вчитель хімії

Кримняк І.В.

Цілі уроку:

визначити поняття «валентність» як здатність атомів утворювати хімічні сполуки; ознайомити учнів зі значеннями валентностей окремих атомів;

показати учням найпростіші способи визначення валентності за періодичною системою;

навчити учнів складати формули бінарних сполук за валентністю;

закріпити знання учнів читати формули хімічних речовин, визначати якісний і кількісний склад простих та складних речовин;

розвивати логічне мислення;

розвивати вміння та навички: працювати з періодичною системою хімічних елементів , виконувати завдання за алгоритмом.

Тип уроку: комбінований

Методи і методичні прийоми:

  • словесний (бесіда, розповідь, робота з підручником, періодичною системою хімічних елементів, виконання тренувальних вправ,

  • наочний (демонстрація слайдів).

Обладнання: періодична система хімічних елементів Д. І. Менделєєва, алгоритми складання формул за валентностями, мультимедійний проектор.

Базові поняття та терміни: валентність, структурні формули, бінарні сполуки, найменше спільне кратне.

«Знати – добре, але вміти – краще».

Гембель

Хід уроку

І. Організаційний момент

Пошук емоційного контакту

Учитель.

Доброго здоров’я, друзі, доброго вам дня!

Хай вам ясно світить сонце у вікно щодня,

Хай сміється мирне небо і дивує світ.

А Земля нехай дарує вам барвистий цвіт.

-Доброго дня. Доброго всім здоров’я.

Чергові.

Уже дзвінок сигнал нам дав –

Працювати час настав.

Тож і ми – часу не гай –

Працювати починай!

Учитель. А зараз прошу сідати красу, грацію та елегантність нашого класу. Наступними сідають мужні, сильні і відчайдушні.

Учитель. Доброго дня! Я вітаю вас іще з одним чудовим днем. Ви, звичайно, можете заперечити, тому поясню: я хочу, щоб цей день став чудовим завдяки нашій спільній продуктивній роботі, нашій співпраці.

Почнімо наш урок з простого засобу, відомого з давніх-давен для підвищення імунітету, що актуально восени. Відомий учений Іван Павлов назвав цей засіб «зарядкою для мозку, що мобілізує захисні сили організму на боротьбу проти захворювань». Від себе додам, що цей засіб не вимагає матеріальних витрат, доступний усім і можемо його використовувати за власним бажанням у будь-який момент. Назвіть і продемонструйте його. (Сміх, посмішка).

Впоратися із завданням. Подолати будь-які труднощі в житті вам завжди допоможе віра в себе, у свої сили. Я бажаю вам упевненості, віри в те, що ви зумієте бути лише переможцями й успішними людьми.

Учитель. Для оцінки своєї роботи на уроці ви отримали візитку учня.

«Пам’ять – щоденник, який ми носимо із собою», - стверджував Оскар Уайльд.

1.Вправа «Бліцопитування»

1. Наука про речовини (Хімія)

2.Найдрібніша частина речовини (Атом)

3.Властивості речовини, які визначають спостереженням або вимірюванням, без перетворювання її на іншу речовину (Фізичні)

4.Речовини, що складаються з атомів одного виду (Прості)

5.Кілька речовин, узятих разом (Суміш)

6.Ознаки, за якими одну речовину відрізняють від іншої (Властивості)

7.Речовини, що складаються з атомів різних видів (Складні)

8. Простір навколо ядра заповнений… (електронами)

9.Кількість електронів в атомі дорівнює кількості… (протонів)

10.Прості речовини поділяють на… (метали і неметали)

11.Число, що ставиться перед формулою (Коефіцієнт)

12.Якісний і кількісний склад частинки або речовини відображає… (хімічна формула).

2.Вправа «Метання списів» (робота в групах)

(Учні «метають списи» й вказують координати, куди саме поцілили. Противники повинні прочитати формулу і сказати, проста чи складна речовина.

3.Вправа «Рубання лози»

Хімічний диктант: записати хімічні формули, які читають так:

А) калій два ес чотири;

Б) пе два о п’ять;

В) аш два о чотири;

Г) натрій два це о три.

І група: виберіть із переліку метали та зазначте відповідні номери.

ІІ група: виберіть із переліку неметали та зазначте відповідні номери.

  1. Гідроген 2. Натрій 3. Калій 4. Оксиген 5.Сульфур

6. Кальцій 7. Ферум 8. Літій 9. Карбон 10. Хлор

11. Аргентум 12. Нітроген

4. Вправа «Піраміда»

Скласти піраміду хімічних елементів за їх атомними масами

ІІ. Мотивація навчальної діяльності

Давньокитайсьа мудрість говорить: «Вважай нещасливим той день і ту годину, коли ти не засвоїв нічого нового». Тож давайте вперед до нових знань.

  • Сьогодні на уроці ми дізнаємося, чому атоми різних елементів утримують неоднакову кількість атомів гідрогену? Навчимося використовувати цю властивість у хімії, тобто знайти їй практичне застосування.

ІІІ. Вивчення нового матеріалу

1.Поняття про валентність

2.Казка про валентність (розповідь вчителя)

Отже, валентність це загальна властивість атомів приєднувати до себе певну кількість атомів іншого хімічного елемента. (Робота в зошитах)

У структурних формулах кількість хімічних зв’язків, які утворює атом хімічного елемента позначають рисками, саме кількість рисок і визначає його валентність.

Отже, структурна формулаце формула, яка показує порядок розташування та з’єднання атомів в молекулі. (Робота в зошитах)

-За одиницю валентності приймають атом Гідрогену. Вважають, що Гідроген має сталу валентність, яка дорівнює одиниці.

-Валентність хімічного елемента позначається над символом римською цифрою.

2.Визначення валентності за періодичною системою.

Хімічні елементи можуть проявляти змінну і постійну валентності.

(Робота з таблицею підручника)

Гімнастика для очей

3.Поняття про бінарні сполуки

4.Складання формул бінарних сполук

Розповідь вчителя з алгоритмом складання формул за валентністю.

Завдання: скласти формулу сполук у таблиці

Іᴠ. Узагальнення та закріплення знань

1.Вправа «Вихід з лабіринту» (Робота біля дошки).

Потрібно вийти з лабіринту валентностей

2.Робота в парах.

З наведеного переліку виписати окремо:

1парі – речовини одновалентних: 2 парі –двовалентних; 3 парі – тривалентних металів.

.Підведення підсумків уроку

Учитель проводить психологічний тест «Личка», який дає можливість установити психологічний настрій.наприкінці заняття.

І.Домашнє завдання

Опрацювати параграф підручника з використанням позначок:

«+» - якщо прочитане ви розумієте і знаєте.

« - « - якщо прочитане несе нову для вас інформацію.

«?» - якщо інформація не зрозуміла чи ви хочете знати про це більше

Учитель. Ну от і підійшов до завершення наш урок. Памятайте : наш світ корабель, на якому розум – вітрила, а думка – штурвал. З їхньою допомогою ви зможете перебороти таємні глибини океану життя, вибрати правильний курс для досягнення поставленої мети.

Відображення документу є орієнтовним і призначене для ознайомлення із змістом, та може відрізнятися від вигляду завантаженого документу

Опис документу:
Визначити поняття «валентність» як здатність атомів утворювати хімічні сполуки; ознайомити учнів зі значеннями валентностей окремих атомів; показати учням найпростіші способи визначення валентності за періодичною системою; навчити учнів складати формули бінарних сполук за валентністю.

Зверніть увагу, свідоцтва знаходяться в Вашому особистому кабінеті в розділі «Досягнення»

Курс:«Психологічні особливості навчання вчителів у системі формальної і неформальної освіти»
Швень Ярослава Леонідівна
24 години
490 грн
245 грн

Бажаєте дізнаватись більше цікавого?


Долучайтесь до спільноти