і отримати безкоштовне
свідоцтво про публікацію
! В а ж л и в о
Акція
Вебінарний безліміт
Заощаджуйте понад 5000грн

Замовляйте усі свідоцтва за вебінари (понад 90 вебінарів)

з 12 липня
до 25 липня
199грн
з 26 липня
до 15 серпня
299грн
з 16 серпня
до 31 серпня
399грн
Активуйте «Вебінарний Безліміт» та отримайте
30 днів необмеженого доступу до 90 вебінарів
Предмети »

Урок хімії в 11 класі профіль біолого-хімічний з теми "Окисно-відновні реакції".

Відображення документу є орієнтовним і призначене для ознайомлення із змістом, та може відрізнятися від вигляду завантаженого документу

Перегляд
матеріалу
Отримати код Поділитися

3

Урок № 157-158

Тема уроку: Окисно-відновні реакції.

Мета уроку: поглибити знання учнів про окисно-відновні реакції, удосконалювати навички складання рівнянь окисно-відновних реакцій методом електронного балансу; розвивати вміння самостійно здобувати знання з різних джерел інформації, формувати вміння виступати перед аудиторією, діяльнісну компетентність; виховувати пізнавальний інтерес учнів до предмету хімії.

Обладнання: Періодична система хімічних елементів Д. І. Менделєєва. Пам’ятки з визначення ступеня окиснення. Презентація «Окисно - відновні реакції навколо нас».

Епіграф: Мудрим ніхто не вродився, а навчився.

Хід уроку: ММ № 1,2 СУ

І. Актуалізація опорних знань.

1.Бліц-опитування: Закінчи речення.

  1. Окисно-відновні реакції – це…

  2. Відновник –це…

  3. Окисник – це…

  4. Окиснення– це…

  5. Відновлення– це…

  6. Тільки окисниками можуть бути …

  7. Тільки відновниками виступають у окисно-ввідновних реакціях…

2. Тестові завдання.( Взаємоперевірка).

ІІ. Мотивація. Ми вчились складати окисно- відновні реакції і от настав час з'ясувати їх значення.

ІІІ. Формування нових знань.

  1. Повідомлення теми уроку.

  2. Сформулюйте: Чого чекаєте ви від уроку? Які ваші сподівання? ( Метод мікрофону).

  3. Вчитель: Отже, разом ми визначаємо мету:

- Повторити теоретичний матеріал про окисно- відновні реакції.

- Удосконалювати навички складання електронних балансів окисно- відновних реакцій.

- Розкрити значення окисно- відновних реакцій.

  1. Проблемне питання:Фантастична ситуація: А що було б, якби зникли окисно –відновні реакції? ( учні відповідають, метод «мікрофону»)

Вчитель:Отже, вони всюди. Наша планета – величезна макролабораторія.

Починаємо нашу подорож.

  1. Окисно- відновні реакції в природі.

«Гроза». Звучить музика Вівальді: стрімка, велична, тривожна. Так композитор зобразив грозу. А ми знаємо, що це явище супроводжується окисно- відновними реакціями. Завдяки їм за один грозовий дощ у ґрунті опиняється від 4 до 15 кг нітрогену на гектар.

«Вулкан». Ще одне грізне природне явище. Історія знає, як навіки зникло місто Помпея під вулканічним попелом завтовшки у 3м.

Біля дошки виконуються завдання: Скласти електронний баланс окисно- відновної реакції (слайд4,5). Завдання 1-4.

1)N2 + O2 → NO

2) NO + O2 → NO2

3) H2S + O2 → SO2 +H2O

4) H2S + SO2H2 SO4 + S

«Корозія» Завдання 5-6.( біля дошки)

Щорічно корозія з’їдає 20% від загальної маси вироблених металів та сплавів.

5) Fe + O2 + H2O → Fe(OH)2

6) Fe(OH)2 + O2 + H2O → Fe(OH)3

Фізкультпауза: «Руки-ноги».

  1. Окисно- відновні реакції в живих організмах. Кожна клітина живого організму - це мікролабораторія, в якій природа - наймайстерніший хімік на молекулярному рівні творить свої справи.

  2. Окисно- відновні реакції в металургії..

Біля дошки виконуються завдання: Скласти електронний баланс окисно- відновної реакції. Завдання біля дошки 7- 9.

7) FeO + CFe + CO 8) Cr2O3 + AlCr + Al2O3 9) V2O5 + H2 V + H2O

  1. Окисно- відновні реакції в побуті.

  2. Хто перший? Виконується завдання 10) KClO3 + S KCl + SO2

  3. Окисно- відновні реакції в хімічній промисловості.

Учні доповнюють на основі своїх повідомлень про значення аміаку та сульфатної кислоти.

Найважливіші окисники:

1)    (NH4)2S2O8, KMnO4, K2Cr2O7, K2CrO4, KBrO3, KClO3, KJO3;

2)    Cl2, Br2, J2, JCl, JBr, NaClO, NaBrO, CaOCl2;

3)    H2O2, HNO3, H2SO4конц., MgO2, Na2O2, HCl+HNO3, H2O2+HCl (суміш Комаровського);

4)    Cu2+, Fe3+, Hg2+.

Найважливіші відновники:

1)                Zn, Fe, Mg, Al, лужні і лужноземельні метали;

2)                Sn2+, Mn2+, Fe2+;

3)                S2-, SO32-, S2O32-, J-, Br-, C2O42-.

Можна виділити і третю групу речовин, які володіють двоякими окиснювально-відновними властивостями –

редокс-амфотерні речовини:

Mn2+ ¬ MnO2 - MnO4-

H2O ¬ H2O2 - O2

NH3, N2O, NO ¬ NO2- - NO3-

S2- ¬ SO32- - SO42-

Розв’язання вправ

1. H2S + K2Cr2O7 + H2SO4 = S + Cr2(SO4)3 + K2SO4 + H2O.

2. PbO2 +MnSO4 + H2SO4 = HMnO4 +PbSO4 + H2O.

3. MnO2 + KClO3 + KOH = K2MnO4 + KCl + H2O.

4. Cu + 4HNO= Cu(NO3)2 + 2NO2 + 2H2O.

5. К2Сr2O7 + 6FeSO4 + 7H2SO4 = Cr2(SO4)3 + 3Fe2(SO4 )3 + K2SO4 +7H2O.

ІІІ. Підсумки міні модулів 1,2. Питання: Так що ж було б, якби зникли окисно - відновні реакції? ( Метод мікрофону).

ММ № 3 АДАПТИВНО-ПЕРЕТВОРЮЮЧИЙ

Самостійне розв’язання вправ.

4. NaCrO2 + Br2 + NaOH = Na2CrO4 + NaBr + H2O.

5. K2Cr2O7 + SnSO4 + H2SO4 =Cr2(SO4)3 + Sn(SO4)2 + H2O + K2SO4 .

6. Mg + H2SO4 = MgSO4 + H2S + H2O.

7. Cu + HNO3 = Cu(NO3)2 + NO2 + H2O.

8. Ni + H2SO4 = NiSO4 + SO2 + H2O.

9. Fe + HNO3 = Fe(NO3)3 + NO + H2O.

10. Co + HNO3 = Co(NO3)2 + N2 + H2O.

11. K2Cr2O7+Н2S+H2SO4 = Cr2 (SO4 )3+S+K2SO4+Н2O .

12. 3H2S + К2Cr2O7 + 4H2SО4 → 3S + Cr2(SO4)3 + К2SO4 + 7 Н2О.

13. Cr2(SO4)3 + 3Fe2(SO4)3 + K2SO4 + 7H2O = К2Сr2O7 + 6FeSO4 + 7H2SO4

14.S + KOH = K2S2O3 + H2O;

15.HClO3 = HClO4 + ClO2;

16.(NH4)2Cr2O7 =N2 + Cr2O3 + H2O;

17.Cu2O + HNO3 = NO + Cu(NO3)2;

18.Sn + NaOH + H2O = H2 + Na2[Sn(OH)4].

19.Cr2(SO4)3 + I2 + H2O = K2Cr2O7 + H2SO4 + KI;

20.FeCl3 + Na2SO+ H2O = FeCl2 + Na2SO4 + HCl;

21.Zn(NO3)2 + 2 NO + 4 H2O =Zn + 8 HNO3.

Підготовка до ДПА та ЗНО: розбір ланцюжком завдань збірника для ДПА, з’ясування утруднень .

Перевірка правильності відповідей, корекція.

  1. Оцінювання роботи на уроці за карткою.

  2. Рефлексія:

  1. Чи справдились ваші очікування від уроку?

  2. З яким настроєм підійшли до кінця уроку?

  3. Над чим ще треба б попрацювати вам особисто?

ІV. Домашнє завдання. Повторити якісні реакції на органічні речовини. Розв’язати варіант № ДПА. Стіна цікавих повідомлень. (Учні одержали завдання підготувати повідомлення про одну окисно- відновну реакцію та розмістили своє повідомлення на стіні цікавих повідомлень. План повідомлення: 1) заголовок; 2) рівняння реакції з електронним балансом; 3) значення реакції; 4) малюнок чи фото.)

Опис документу:
Урок хімії в 11 класі профіль біолого-хімічний з теми "Окисно-відновні реакції" в межах теми "Узагальнююче повторення". Містить 21 окисно-відновне рівняння для самостійного розв'язання.

Зверніть увагу, свідоцтва знаходяться в Вашому особистому кабінеті в розділі «Досягнення»

Курс:«Емоційна ефективність учителя: теорія і практика»
Швень Ярослава Леонідівна
36 годин
590 грн
354 грн

Бажаєте дізнаватись більше цікавого?


Долучайтесь до спільноти