Тези на тему:" Професійна компетентність майстра виробничого навчання: Стан, проблеми, перспективи розвитку"

Опис документу:
Професійна компетентність майстра виробничого навчання при підготовці кваліфікованих робітників за професією оператора поштового зв'язку, призначена як методичні рекомендації для молодих спеціалістів як методичний матеріал при підготовці кваліфікованих робітників.

Відображення документу є орієнтовним і призначене для ознайомлення із змістом, та може відрізнятися від вигляду завантаженого документу. Щоб завантажити документ, прогорніть сторінку до кінця

Перегляд
матеріалу
Отримати код Поділитися

Використання дидактичних можливостей системи Інтернет в освітньому процесі закладів професійної (професійно-технічної) освіти

ВИКОРИСТАННЯ ДИДАКТИЧНИХ МОЖЛИВОСТЕЙ СИСТЕМИ ІНТЕРНЕТ В ОСІТНЬОМУ ПРОЦЕСІ ПРИ ПІДГОТОВЦІ КВАЛІФІКОВАНИХ РОБІТНИКІВ

Подопригора Віта Василівна

голова методичної комісії звязку та

інформаційно-комунікаційних технологій

Дніпровський центр професійно-технічної освіти,

майстер виробничого навчання І категорії,

викладач вищої категорії

м.Дніпро, Дніпропетровська область

На сьогодні здобувачі освіти прагнуть володіти сучасними технологіями з обраної професії «Оператора поштового зв’язку,оператора комп’ютерного набору», вільно орієнтуватися в інформаційному просторі за допомогою комп’ютерної техніки, виробничих програм з надання послуг користувачам, обслуговування населення, нових технологій, які використовуються на виробництві поштового зв’язку, управляти автоматизованими системами виробництва, автоматизованими робочими місцями відділення поштового зв’язку АРМ-ВЗ, застосовувати комунікаційні здібності при наданні поштових послуг та інформаційно-комунікаційних послуг на виробництві.

Методична компетентність педагога визначається, як здатність ефективно організовувати навчально-виробничий процес, що ґрунтується на системі розвинених психолого-педагогічних, комунікаційних, фахових, виробничих, методичних знань і вмінь, використовуючи в освітній процесі Інтернет ресурси, «Вікіпедію», освітні та методичні сайти які я використовую https://naurok.com.ua/profile/401523 , https://vseosvita.ua/user/id276548 , сайти якими можуть користуватися учні при проходженні заданої теми домашнього завдання, також можуть закріпити пройдений матеріал на сайтах у вигляді тестових завдань з інформаційнгих технологій https://learningapps.org/ при підготовці кваліфікованих робітників за професією «Оператор поштового зв’язку, оператор комп’ютерного набору».

Використання дидактичних можливостей системи Інтернет в освітньому процесі на сьогодні сучасно і актуально, швидко і зручно можна застосувати напрацювання колег, також поділитися своїм досвідом роботи на освітніх, методичних сайтах, цим підвищити свою кваліфікацію і отримати сертифікати з публікацій. Також пройти онлайн вебінари з освітніх програм педагогам. На освітніх сайтах дуже багато методичних напрацювань, які можна використовувати при підготовці та проведенні уроків професійно-теоретичної та професійно практичної підготовки, та виховних заходів, використання методичного матеріалу значно покращує підготовку до уроку в освітньому процесі, значно більше уваги ми приділяємо для підготовки практичних робіт з технологій: «Поштовий зв'язок» та виробничого навчання де використовуємо дидактичні матеріали: практичні завдання та інструкційні карти до них, довідники з поштової індексації, тарифи, виробничу документацію, інструкційно-операційні карти з технологічного процесу приймання поштових відправлень.

Домашнє завдання інтернет ресурси «Порядок пересилання поштових відправлень»https://www.google.com/search?q=%D0%9F%D0%BE%D1%80%D1%8F%D0%B4%D0%BE%D0%BA+%D0%BF%D0%B5%D1%80%D0%B5%D1%81%D0%B8%D0%BB%D0%B0%D0%BD%D0%BD%D1%8F+%D0%BF%D0%BE%D1%88%D1%82%D0%BE%D0%B2%D0%B8%D1%85+%D0%B2%D1%96%D0%B4%D0%BF%D1%80%D0%B0%D0%B2%D0%BB%D0%B5%D0%BD%D1%8C+%D0%A3%D0%BA%D1%80%D0%BF%D0%BE%D1%88%D1%82%D0%B0&oq=%D0%9F%D0%BE%D1%80%D1%8F%D0%B4%D0%BE%D0%BA+%D0%BF%D0%B5%D1%80%D0%B5%D1%81%D0%B8%D0%BB%D0%B0%D0%BD%D0%BD%D1%8F+%D0%BF%D0%BE%D1%88%D1%82%D0%BE%D0%B2%D0%B8%D1%85+%D0%B2%D1%96%D0%B4%D0%BF%D1%80%D0%B0%D0%B2%D0%BB%D0%B5%D0%BD%D1%8C+%D0%A3%D0%BA%D1%80%D0%BF%D0%BE%D1%88%D1%82%D0%B0&aqs=chrome..69i57.25591j0j8&sourceid=chrome&ie=UTF-8

Науково-методична компетентність майстра направлена на удосконалення навчально-методичної діяльності, використання сучасних педагогічних методик та технологій, які використовуються при підготовці кваліфікованих робітників . Нові педагогічні технології передбачають використання новітніх інструментів накопичення, інтернет-ресурсів, обробки та передачі наукової та методичної інформації через інформаційні системи, web-сайти, також ділитися своїм напрацьованим досвідом роботи на вебінарах, методичних порталах, науково-практичних конференціях, майстер-класах з професії, та переймати досвід у колег використовуючи web-сайти та міжнародні освітянські мережі. Раціонально використовувати наступні форми проведення занять з використанням Інтернет-ресурсів: презентація, дослідження, віртуальний експеримент, лабораторні і практичні роботи(освітянські мережі «Всеосвіта», «на урок», де учні в онлайн і офлайн проходять олімпіади, конкурси і практичні роботи, які актуальні на сьогоднішній час та отримати сертифікати і дипломи за успішне проходження завдання, також сертифікати і подяки отримують викладачі і куратори ,які підготували учнів до успішного проходження конкурсів.Також раціонально використовувати тематичний проект, електронну вікорину, контроль знань, факультативів, мережевий проект, індивідуальне навчання здобувачів освіти.

Можливі інші форми проведення занять: мережева гра, «віртуальна екскурсія», прес-конференція, творчий звіт, дистанційні олімпіади, тести «на урок» https://naurok.com.ua/test/moe телекомунікаційні проекти, Веб-квести та ін.

Проблеми професійно-технічної освіти заключаються у використанні застарілої матеріально-технічної бази, в застарілому виробничому обаднанні, яке на сьогоднішній час використовується в навчальних виробничих майстернях, яке є морально застаріле і не відповідає сучасним вимогам підприємств замовників кадрів, виробничі майстерні не достатньо оснащені сучасним виробничим обладнанням, не в достатній кількості обладнані сучасні автоматизовані робочі місця в майстернях.Однією з проблем професійно-технічної освіти є відсутність навчальних посібників, навчально-методичної літератури з предметів професійно-теоретичної та професійно-практичної підготовки.Ось з такими проблемами стикається майстер виробничого навчання при підготовці кваліфікованих робітників при підготовці і проведенні уроків виробнчого навчання в навчальних майстернях.Тому майстру виробничого навчання окрему увагу потрібно акцентувати на удосконаленні професійно-практичної підготовки та ефективності підготовки в тих умовах які склалися в навчальному закладі, тісно співпрацювати з підприємствами замовниками кадрів в період проходження виробничого навчання та виробничої практики на виробництві АТ «Укрпошта», щоб підготувати конкурентноспроможного кваліфікованого робітника «Оператора поштового зв’язку, операторa комп’ютерного набору» згідно сучасних вимог підприємства, проходити стажування на підприємстві для підвищення рівня кваліфікації, багато часу приділяти на самоосвіту, зокрема вчасно підвищувати свою кваліфікацію через інформаційні методичні мережі, web-конференції, Всеукраїнські, Міжнародні науково-практичні інтернет -конференції.

Перспективи розвитку професійно технічної освіти заключаються в використанні сучасних засобів навчання, нових виробничих технологій та відповідної сучасної техніки і обладнання, яке використовується на виробництві, ефективних сучасних педагогічних методик та технологій, які використовуються при підготовці кваліфікованих робітників . Нові педагогічні технології передбачають використання новітніх інструментів накопичення, обробки та передачі наукової та методичної інформації через інформаційні та комп’ютерні технології, зокрема мультимедії, комп’ютери, локальні та міжнародні освітянські мережі( «Всеосвіта», «Педрада», «На урок»), методичні портали,навчальні платформи масових відкритих онлайн-курсів «ED ERА», «ВУМ online», «Prometheus» для викладачів, «Вікіпедія», web-сайти, відео-програми тощо, які утворюють інформаційну складову середовища навчального закладу. До основних властивостей інформаційного середовища відносять універсальність технологічних процесів створення, зберігання і використання дидактичних, навчально-методичних та інших ресурсів, що забезпечують ведення навчального процесу; інтегрованість у єдиний інформаційний простір різних груп засобів нових інформаційних технологій; інваріантність середовища й технологій до рівня і профілю освіти; методичне забезпечення професії, затверджені стандарти з професій

https://mon.gov.ua/ua/osvita/profesijno-tehnichna-osvita/derzhavni-standarti-navchalni-plani-ta-programi/zatverdzheni-standarti-profesijno-tehnichnoyi-osviti-2017 , за якими здійснюється підготовка.

Навчальні платформи масових відкритих онлайн-курсів створенні для педагогів з підвищення кваліфікації, актуалізації знань і використання практикумів (виконання різноманітних завдань) з віддаленим доступом. Таке середовище, з одного боку, є засобом інтеграції навчальної, науково-методичної й комунікативної діяльності майстрів виробничого навчання, а з другого – дидактичною умовою, яка здатна забезпечити ефективність самоосвіти та фахового самовдосконалення педагогів професійно-технічної освіти.

Зверніть увагу, свідоцтва знаходяться в Вашому особистому кабінеті в розділі «Досягнення»

Курс:«Воркшоп як інноваційна освітня технологія»
Швень Ярослава Леонідівна
36 годин
590 грн

Всеосвіта є суб’єктом підвищення кваліфікації.

Всі сертифікати за наші курси та вебінари можуть бути зараховані у підвищення кваліфікації.

Співпраця із закладами освіти.

Дізнатись більше про сертифікати.