Розвиток продуктивного мислення молодших школярів

Опис документу:
З'ясовано, що продуктивне мислення розвивається тоді, коли дитина розв'язує нестандартні завдання, коли шукає нові підходи до стандартних, коли самостійно освоює навколишній світ. Проблема розвитку продуктивного мислення молодших школярів в наш час досить актуальна. Пропоную презентацію з досвіду роботи саме з цього питання.

Відображення документу є орієнтовним і призначене для ознайомлення із змістом, та може відрізнятися від вигляду завантаженого документу. Щоб завантажити документ, прогорніть сторінку до кінця

Перегляд
матеріалу
Отримати код Поділитися
Опис презентації окремими слайдами:
Розвиток продуктивного мислення молодших школярів Презентацію з досвіду роботи підготувала вчитель початкових класів Кузьмінова О.В.
Слайд № 1

Розвиток продуктивного мислення молодших школярів Презентацію з досвіду роботи підготувала вчитель початкових класів Кузьмінова О.В.

Творче мислення Творче мислення – один з найцікавіших феноменів,що виділяє людину з світу тварин. Одні вчені стверджують, що інтелектуальні творчі ...
Слайд № 2

Творче мислення Творче мислення – один з найцікавіших феноменів,що виділяє людину з світу тварин. Одні вчені стверджують, що інтелектуальні творчі здібності людини вроджені, і якщо у людини їх немає, то навчити її цьому неможливо. Дослідження інших вчених доводять, що можна навчити всіх творчо мислити, особливо якщо ця робота розпочата в молодшому шкільному віці.

Завдання вчителя полягає в тому, щоб розкріпостити мислення дитини, збільшити коефіцієнт корисної дії. Нарешті, викорис- тати ті великі можливості,...
Слайд № 3

Завдання вчителя полягає в тому, щоб розкріпостити мислення дитини, збільшити коефіцієнт корисної дії. Нарешті, викорис- тати ті великі можливості, що дала їй природа.

Дослідження рівня логічного розвитку мислення школярів Мета та завдання : 1.З’ясувати рівень логічного розвитку мис- лення молодших школярів на поч...
Слайд № 4

Дослідження рівня логічного розвитку мислення школярів Мета та завдання : 1.З’ясувати рівень логічного розвитку мис- лення молодших школярів на початковому етапі. 2. Провести діагностику рівня розвитку мис- лення молодших школярів

Завдання для дослідження 1.   Порівняти вирази  (3 бали) В + М … В – М (1 бал) С + Д … С + П, якщо П > Д (1 бал) К – М … К – Р, якщо Р < М (1 бал) ...
Слайд № 5

Завдання для дослідження 1.   Порівняти вирази  (3 бали) В + М … В – М (1 бал) С + Д … С + П, якщо П > Д (1 бал) К – М … К – Р, якщо Р < М (1 бал) 2.   Порівняти двоцифрові   числа: (Увага! В завданні є пастка!) (4 бали) 2А … 7Б (1 бал) ЛД … М (1 бал) М2 … М3 (1 бал) ПН … НП (1 бал)

3.  Розв’яжи приклади з двоцифровими та одноцифровими числами:   (6 балів) 8С – 4С = (1 бал) А – Т = А (1 бал) 2Б + 10 = (1 бал) 3К – К = (1 бал) А...
Слайд № 6

3.  Розв’яжи приклади з двоцифровими та одноцифровими числами:   (6 балів) 8С – 4С = (1 бал) А – Т = А (1 бал) 2Б + 10 = (1 бал) 3К – К = (1 бал) А + А + А = 3 (1 бал) 2 – Ф = Ф (1 бал) 4.     Знайди зайве число у кожному рядку.(3 бали) 5, 10, 11, 15, 20. (1 бал) 40, 30, 19, 20. (1 бал) 12, 16, 34, 13. (1 бал) Всього: 16 балів.

Нестандартні задачі В основі будь-якої творчості лежить здогадка, гіпо- теза або власний домисел дитини.В цьому відношен- ні великі можливості є на...
Слайд № 7

Нестандартні задачі В основі будь-якої творчості лежить здогадка, гіпо- теза або власний домисел дитини.В цьому відношен- ні великі можливості є на уроках математики, особ- ливо при розв’язанні нестандартних задач. Такі задачі не сковують учня жорсткими рамками одного рішення. Потрібен пошук розв’язання, що потребує творчої роботи мислення та сприяє його розвитку .

Види нестандартних задач Розв’язання задач, в яких бракує даних “Хлопчику купили іграшки: ведмедика та машин- ку.Машинка коштує 25 грн. Скільки ігр...
Слайд № 8

Види нестандартних задач Розв’язання задач, в яких бракує даних “Хлопчику купили іграшки: ведмедика та машин- ку.Машинка коштує 25 грн. Скільки іграшки коштують разом?”. Задачі, що не можуть бути розв’язані Спочатку дається задача. “У Катрусі було 5 ляльок, у Світланки - 1 лялька. Скільки ляльок у дівчаток?” А потім наступна задача: “У Катрусі було 5 ляльок, у Світланки 1 лялька. Скільки ляльок у Наталки?”

Завдання на виявлення закономірності “ Встав пропущене число” 2, 5, …, 11,14 ? Завдання для формування умінь проводити дедуктивні міркування : “Гіт...
Слайд № 9

Завдання на виявлення закономірності “ Встав пропущене число” 2, 5, …, 11,14 ? Завдання для формування умінь проводити дедуктивні міркування : “Гітара – музичний інструмент. У Артема вдома музич- ний інструмент. Значить, у нього вдома гітара?”.Вірне це міркування чи ні. Якщо ні, то чому?

Асоціативні загадки Верблюд,пустеля,піраміди,материк. Нірка, сир, кіт, гризун. Папір, типографія,новини,кіоск. Ягоди,варення,ведмідь,застуда. Бруд,...
Слайд № 10

Асоціативні загадки Верблюд,пустеля,піраміди,материк. Нірка, сир, кіт, гризун. Папір, типографія,новини,кіоск. Ягоди,варення,ведмідь,застуда. Бруд,руки,вода,піна. Будівля ,навчання,учні,перерва. Звір, цар, грива, савана. Скло, очі, оптика, зір. Гравці, м’яч, ворота, гол.

Завдання на розвиток уваги та мислення Відгадай назву міста в Європі (10 букв) 1.Перша буква  двічі з’являється у кактусі. 2.Друга буква є в озері ...
Слайд № 11

Завдання на розвиток уваги та мислення Відгадай назву міста в Європі (10 букв) 1.Перша буква  двічі з’являється у кактусі. 2.Друга буква є в озері та у болоті. 3.Третя буква є в прерії, але не в савані. 4.Четверта буква двічі зустрічається у рецепті. 5.П’ята буква частіше з’являється в ананасі, ніж у дині. 6.Шоста буква є у гуски, але не в качки. 7.Сьома буква більше двох разів є в ананасі. 8.Восьма буква є в граді, але не в дощі. 9.Дев’ята буква зустрічається і в дереві, і в середі. 10. Десята буква є в нитці, але не в руці.

Подумай і скажи Хто швидше перепливе річку —каченята чи курчата? Якого кольору волосся у колобка? На яких деревах в’ють свої гнізда страуси? Хто го...
Слайд № 12

Подумай і скажи Хто швидше перепливе річку —каченята чи курчата? Якого кольору волосся у колобка? На яких деревах в’ють свої гнізда страуси? Хто голосніше ричить: тигр чи буйвол? Хто мешкає у морі на більшій глибині: щука, рак чи форель? Скільки землі буде в ямі глибиною 1 метр, довжиною 1 метр і шириною 1 метр? Що допомагає вижити білим ведмедям у пустелі, де немає води?

Творчі завдання з української мови «Перевернуті слова» (Перестав букви місцями, щоб вийшло слово) вабосак-ковбаса діропом - … докилорк- … налеп - …...
Слайд № 13

Творчі завдання з української мови «Перевернуті слова» (Перестав букви місцями, щоб вийшло слово) вабосак-ковбаса діропом - … докилорк- … налеп - … даум - … лохдо - … банка - … сосна - … шкала - …

Перетворити слова, додаючи один звук. віти – квіти лан – теля- лід – том- риби - оса- рис-
Слайд № 14

Перетворити слова, додаючи один звук. віти – квіти лан – теля- лід – том- риби - оса- рис-

Запитання-жарти Як із звичайного горщика з квіткою зробити квітчастий трав’яний килим? Чим відрізняється місце, де ростуть кавуни й дині, від висок...
Слайд № 15

Запитання-жарти Як із звичайного горщика з квіткою зробити квітчастий трав’яний килим? Чим відрізняється місце, де ростуть кавуни й дині, від високої вежі? Як перетворити кімнатну настільну гру в дуже велике число? Чи можна один із днів тижня зробити дуже примхливим?

Кольорова  вікторина Якого кольору кров у скорпіонів? Якого кольору стрілка компасу, що показує на південь Який колір отримаємо при змішуванні синь...
Слайд № 16

Кольорова  вікторина Якого кольору кров у скорпіонів? Якого кольору стрілка компасу, що показує на південь Який колір отримаємо при змішуванні синього та червоного? Якого кольору волосся у Мальвіни із казки «Золо- тий ключик»? Якого кольору полотнище Олімпійського прапору? Якого кольору очі у тварин-альбіносів?

Основа творчого мислення Максимум діяльності , здивування, інтерес, ініціатива, творчий пошук нових шляхів розв’язан- ня, кмітливість, творчість, о...
Слайд № 17

Основа творчого мислення Максимум діяльності , здивування, інтерес, ініціатива, творчий пошук нових шляхів розв’язан- ня, кмітливість, творчість, опора на емоції та почуття - ось ті наріжні камені, на яких базується творче мислення дитини.

«Дитина народжується не з готовими здібностями, а тільки з їх задатками. Тому, якщо створити відповідні умови для розвитку цих задатків то школяр п...
Слайд № 18

«Дитина народжується не з готовими здібностями, а тільки з їх задатками. Тому, якщо створити відповідні умови для розвитку цих задатків то школяр поглиблює їх швидко, невимушено, успішно.». В.О.Сухомлинський.

Зверніть увагу, свідоцтва знаходяться в Вашому особистому кабінеті в розділі «Досягнення»

Курс:«Мовленнєва майстерність педагога Нової української школи. Вербальний і невербальний імідж»
Вікторія Вікторівна Сидоренко
36 годин
590 грн

Всеосвіта є суб’єктом підвищення кваліфікації.

Всі сертифікати за наші курси та вебінари можуть бути зараховані у підвищення кваліфікації.

Співпраця із закладами освіти.

Дізнатись більше про сертифікати.