Редуктори, муфти . Підшипники. Приводи, шпінделі. шестерні кліті. Конструкція, принцип дії, застосування.

Професійна освіта

Для кого: Дорослі

09.02.2021

249

2

0

Опис документу:
Лекція містить призначення та класифікацію підшипників валків прокатних станів. Призначення редукторів, муфт, приводів, шпінделів, шистерінних клітей - їх конструкцію, застосування та принцип дії. Наведено схеми цих ліній.
Перегляд
матеріалу
Отримати код

ТЕМА 2.4 «Редуктори, муфти . Підшипники. Приводи, шпінделі, шестерні кліті. Конструкція, принцип дії, застосування.»

1. Підшипники валків.

1) Підшипники рідинного тертя (ПРТ) набули широкого поширення в прокатних станах. Принцип роботи - при великих тисках і невеликих швидкостях ковзання шийки. У підшипнику між тілом шийки і матеріалом підшипника завжди зберігається масляна плівка, завдяки чому шийка як би плаває в підшипнику. Коеф. тертя невеликий.

Підшипник складається з двох основних деталей:

1. Змінної втулки-цапфи, насадженої на шпонці на конічну шийку валка і обертається разом з нею;

2. Втулки-вкладиша з заливкою S=3-5мм, виготовленої з високооловянистого бабіту марки Б83

2 типи: - горизонтальні

- вертикальні

Основні параметри: діаметр і довжина бабітової заливки (dxl).

Гідродинамічні ПРТ-забезпечують рідинне тертя між втулкою і цапфою при високих швидкостях. Це підшипники комбінованого типу. Звичайна система змащення.

2) підшипники кочення-широко використовується у чотиривалкових станах гарячої та холодної прокатки листів, а також в тонколистових двовалкових і сортових станах. Використовують виключно роликові (виготовляють за спец замовленнями). Витримують великі навантаження при прокатці і мають габарити необхідні для монтажу їх в подушках валків (ø=1м і m=3т). Мастило рідке спеціальним туманом.

3) текстолітові підшипники – на обтискних станах. Використовують інтенсивне охолодження водою як бочки так і шийок валків тому використовують текстолітові вкладиші підшипників. Змащують водою або водною емульсією. Працюють при t не вище 60-80С (якщо вище розбухають і обвуглюються). Для запобігання шийок валків від іржавіння при тривалих перервах в роботі стану до шийок підводиться густе мастило.

2.Привід валків.

Шпиндель. Для передачі валками робочої кліті обертання і крутних моментів від шестеренної кліті або безпосередньо від ел. двигуна використовують. шпинделі 2-х основних типів: універсальні шарнірні і зубчасті.

Універсальні шпинделі - працюють плавно разом з тим передають великі крутні моменти. Використовують для приводу валків листових і сортових станів, обтискних, товстолистових і заготівельних. Оскільки шпинделі передають великі крутні моменти, то шарніри їх повинні бути досить міцними, призначені для передачі крутного моменту 50 кН∙м при частоті обертання 800 об/хв.

Для приводу валків жестепрокатних і дресирувальних станів при великих швидкостях прокатки (до 40 м / с) використовують кулькові (роликові) універсальні шпинделі.

3. Шестеренні кліті і редуктори.

Шестеренні кліті призначені для розділення крутного моменту, одержуваного від головного двигуна і приводу валків стану. Передбачені у всіх прокатних станах(виключення- стани з двома ел. двигунами-великі блюмінги, слябінги і деякі товстолистові чотирьохвалкові стани)

За основний параметр сортових прокатних станів прийнятий не діаметр робочих валків, а діаметр початкової окружності шестерень шестеренних клітей.

Конструкція шестеренних клітей і редукторів.

Шестеренні кліті роблять відкритими(зі знімною кришкою), складаються з: станини, кришки, шестерень (шестеренних валків) і подушок з підшипниками. Станини і кришки роблять з високоміцного або модифікованого чавуну – ВЧ 45-5, СЧ 32-52; шестерні – кована легована сталь 40ХН, зубці – поверхневий гарт; підшипники – роликові конічні, рідше бабітові. Мастило-рідке (брайтсток).

4. Зубчасті муфти.

Найширше застосування в прокатних станах отримали зубчасті муфти через простоту конструкції і передачі великих крутних моментів.

За призначенням і конструкції:

1) Муфти для безпосереднього з'єднання циліндричних кінців валів

2) Муфти для з'єднання валів за допомогою проміжного валу

За технологією виготовлення: ковані і литі.

Згідно ГОСТ 5006-86 передбачено 19 типорозмірів зубчастих муфт. Основними параметрами їх є величина передавального крутного моменту і діаметри з'єднуємих валів або отворів втулок.

Ковані обойми і втулки виготовляють зі сталі 40, литі - зі сталі 45Л. Масло (автотракторне або циліндрове) вводиться через фланці.

Переваги: передають великі крутні моменти при наявності перекосу валів до 0°30' і при радіальному зміщенні осей валів від 1мм до 10мм.

Одноклітьовий прокатний стан: 1-електродвигун; 2,4-муфти; 3-редуктор; 5-шестеренна кліть; 6-шпиндель; 7-робоча кліть.

Відображення документу є орієнтовним і призначене для ознайомлення із змістом, та може відрізнятися від вигляду завантаженого документу.