Семінар для вихователів - методистів, асистентів вихователів, вихователів та практичних психологів закладів дошкільної освіти.
Закону України «Про освіту»
- статті 55. Права та обов’язки батьків здобувачів освіти батьки здобувачів освіти мають право обирати заклад освіти, освітню програму, вид і форму здобуття дітьми відповідної освіти;
- статті 20. Інклюзивне навчання у разі звернення особи з особливими освітніми потребами або її батьків заклад освіти утворює інклюзивний клас та/або групу в обов’язковому порядку.
Питання організації інклюзивного навчання у закладах дошкільної освіти регламентується:
Законом України «Про дошкільну освіту»
статтею11. Заклад дошкільної освіти та його повноваження, а саме: п. 5. «За рекомендаціями інклюзивно-ресурсного центру та письмовою заявою батьків або осіб, які їх замінюють, заклад дошкільної освіти забезпечує доступ до освітнього процесу асистента дитини з особливими освітніми потребами. Асистент дитини з особливими освітніми потребами проходить медичний огляд відповідно до вимог законодавства»;
статтею 12. Типи закладів дошкільної освіти, а саме: п. 3. «Для задоволення освітніх, соціальних потреб, організації корекційно-розвиткової роботи у складі закладів дошкільної освіти на підставі письмового звернення батьків або законних представників особи з особливими освітніми потребами в обов’язковому порядку утворюються інклюзивні та/або спеціальні групи для виховання і навчання дітей з особливими освітніми потребами».
Діти з особливими освітніми потребами можуть перебувати до семи (восьми) років у спеціальних закладах дошкільної освіти (групах) та інклюзивних групах закладів дошкільної освіти.
статтею 14. Комплектування груп закладу дошкільної освіти, а саме: п. 2. Наповнюваність груп у закладах дошкільної освіти становить: в інклюзивних групах - не більше трьох дітей з особливими освітніми потребами;
статтею 28. Права дитини у сфері дошкільної освіти, а саме: п. 2. «Дитина має гарантоване державою право на: діти з особливими освітніми потребами, що зумовлені порушеннями інтелектуального розвитку та/або сенсорними та фізичними порушеннями, мають право на першочергове зарахування до закладів дошкільної освіти»;
- статтею 30. Педагогічне навантаження, оплата праці, відпочинок педагогічних та інших працівників у сфері дошкільної освіти, а саме: п. 3. Педагогічне навантаження педагогічного працівника закладу дошкільної освіти незалежно від підпорядкування, типу і форми власності відповідно становить:
-вихователя інклюзивної групи, групи компенсуючого типу | - 25 годин; |
-асистента вихователя інклюзивної групи | - 36 годин. |