Сьогодні о 18:00
Вебінар:
«
Критика і розвиток. Як не знищити мотивацію
»
Взяти участь Всі події

Практична робота №1. Дослідження якісного складу солей. 11 клас

Хімія

Для кого: 11 Клас

19.10.2019

12956

396

3

Опис документу:
Інструктивна картка до практичної роботи "Дослідження якісного складу солей" містить правила техніки безпеки та інструкцію щодо виконання роботи. Окремі досліди передбачають самостійне складання учнями плану експерименту. Робота відповідає чинній програмі.
Перегляд
матеріалу
Отримати код

Прізвище та ім`я учня_________________________________________Дата___________

Інструкція з техніки безпеки під час проведення практичної роботи №1. «Дослідження якісного складу солей»

Перед початком роботи:

1. Звільніть робоче місце від предметів, які непотрібні для проведення досліду.

2. Чітко визначте порядок і правила безпечного виконання досліду.

3. Перевірте наявність і надійність посуду, приладів та реактивів, необхідних для виконання досліду.

4. Починайте виконувати завдання тільки з дозволу вчителя.

Під час виконання досліду:

  1. Проводьте лише ті досліди, які зазначені в роботі або узгоджені з вчителем.

  2. Не пробуйте речовини на смак.

  3. Користуйтесь тільки тим посудом та реактивами, які видані вчителем. Не беріть посуд і реактиви з інших столів.

  4. Не беріть речовини руками. Для цього використовуйте металеві, скляні або керамічні ложечки, шпателі, щипці, піпетки тощо.

  5. Не залишайте відкритими склянки з хімічними реактивами.

  6. Насипайте або наливайте речовини на столі (сухі над аркушем паперу, рідкі над лотком чи іншою посудиною).

11. Не проливайте і не просипайте речовини. Якщо все ж таки це трапилося,помістіть забруднений реактив у спеціальну посудину.

12.Обережно працюйте з лугом. При попадання на шкіру змийте великою кількістю проточної води і за необхідності нейтралізуйте слабким розчином оцтової кислоти.

13.Обережно нагрівайте пробірку. Спочатку прогрійте всю пробірку, а потім ту її частину, де знаходиться досліджувана речовина.

14 .Не змішуйте самостійно невідомі вам речовини.

15. Про всі несподівані ситуації терміново повідомте вчителя.

Після закінчення роботи:

  1. Приберіть робоче місце: зберіть у лоток посуд, поставте пробірки у штатив, протріть стіл.

  2. Вимийте руки з милом.

З правилами техніки безпеки ознайомлений________________

Практична роботи №1.

Тема: Дослідження якісного складу солей.

Мета: узагальнити знання про властивості основних класів неорганічних сполук, продовжити формувати практичні навички проводити якісні реакції на виявлення катіонів та аніонів; складати план експерименту й проводити його, робити висновки та узагальнення.

Обладнання та реактиви: пробірки, штатив для пробірок, пробіркотримач, пальник, лакмусовий папірець, шматочок накипу з чайника(CaCO3,MgCO3 ), шкарлупа курячого яйця (CaCO3), вапно для побілки (Ca(OH)2), харчова (питна) сода (NaHCO3), розчини оцтової кислоти, барій хлориду, сульфатної кислоти, аргентум нітрату, натрію гідроксиду; кристалічні - амоній хлорид, натрій хлорид.

Хід роботи.

Дослід 1. Виявлення карбонатів.

Визначте, які з досліджуваних речовин містять карбонат-йон.

У вас є набір матеріалів: шматочок накипу з чайника(CaCO3,MgCO3 ), шкарлупа курячого яйця (CaCO3), вапно для побілки (Ca(OH)2), харчова (питна) сода (NaHCO3). Випробуйте перелічені речовини розчином оцтової кислоти (оцту).

Що спостерігається?_______________________________________________________

__________________________________________________________________________

Зробіть висновки, які з випробуваних матеріалів містять карбонат - йони? _________

__________________________________________________________________________

Складіть рівняння рекцій у молекулярному та йонному вигляді, де можливо.

____________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

Де у побуті можна використати цю реакцію?____________________________________

__________________________________________________________________________

__________________________________________________________________________

Дослід 2. Довести якісний склад.

Доведіть якісний склад барій хлориду. Складіть план виявлення катіону барію та хлорид-йону. ______________________________________________________________

____________________________________________________________________________________________________________________________________________________

Напишіть рівняння відповідних хімічних реакцій у молекулярному, повному та скороченому йонному вигляді.

____________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

Дослід 3. Як розпізнати.

У двох пронумерованих пробірках без надписів містяться сухі речовини: амоній хлорид і натрій хлорид. Як можна розпізнати ці речовини? Складіть план проведення експерименту. _______________________________________________________________________________

______________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

Напишіть рівняння відповідних реакцій у молекулярному, повному та скороченому йонному вигляді.____________________________________________________________

____________________________________________________________________________________________________________________________________________________

__________________________________________________________________________

Висновок:

Які реакції називаються якісними_____________________________________________

__________________________________________________________________________

За якими ознаками виявляють ті чи інші йони у розчині__________________________

__________________________________________________________________________

______________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

Які знання, здобуті на практичній роботі, допоможуть вам у повсякденному житті

________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

Відображення документу є орієнтовним і призначене для ознайомлення із змістом, та може відрізнятися від вигляду завантаженого документу.