• Всеосвіта
  • Бібліотека
  • Хімія
  • План-конспект "Альдегіди. Склад, будова молекул альдегідів. Альдегідна характеристич-на (функціональна) група. Загальна та структурні формули, систематична номенклатура і фізичні властивості альдегідів"

План-конспект "Альдегіди. Склад, будова молекул альдегідів. Альдегідна характеристич-на (функціональна) група. Загальна та структурні формули, систематична номенклатура і фізичні властивості альдегідів"

Опис документу:
Здатність до креативності, творчості є однією з найбільш важливих умов для успішного самовираження особистості і її всебічної самореалізації та адаптації в сучасному світі. тому специфіка уроків повинна базуватися на самостійній роботі здобувачів освіти. Причому широко проводиться як індивідуальна робота, так і групова інтерактивна діяльність. В процесі навчання з’являються завдання для самостійної самоосвітньої діяльності, які випробовують учнівські здібності

Відображення документу є орієнтовним і призначене для ознайомлення із змістом, та може відрізнятися від вигляду завантаженого документу. Щоб завантажити документ, прогорніть сторінку до кінця

Перегляд
матеріалу
Отримати код Поділитися

Клас 10

Дата _______

Розділ теми. Тема 3. Оксигеновмісні органічні сполуки

Тема. Альдегіди. Склад, будова молекул альдегідів. Альдегідна характеристич-на (функціональна) група. Загальна та структурні формули, систематична номенклатура і фізичні властивості альдегідів

Цілі (мета) уроку.

Освітня компетентність. Вивчити загальні формули та характеристичну групу альдегідів, гомологічний ряд, фізичні властивості альдегідів; навчитися пояснювати вплив характеристичної групи на властивості альдегідів

Розвиваюча компетентність. Розвивати навички складати молекулярні та структурні формули альдегідів

Виховна компетентність. Формувати в учнів екологічну грамотність і здорове життя, уміння вчитися впродовж життя. Розвивати хімічну мову, інтерес до вивчення хімії

Компетентності учнів на уроці (цілі)

Я знатиму (освітня)

Пригадай. Поняття гомологічна різниця, елементи-органогени, гомологічний ряд, явище ізомерії

Я вмітиму (розвиваюча)

Створи. Складати молекулярні та структурні формули альдегіді, називати їх за міжнародною номенклатурою, розрізняти речовини за характеристичною функціональною групою

Я могтиму (виховна)

Пам‘ятай. Поняття альдегіди; будову альдегідів

Тип уроку - комбінований

Базові поняття та терміни: альдегіди, формільна характеристична група

СТРУКТУРА УРОКУ (модулі або блоки уроку)

Технологічна картка

Фази уроку

Етапи уроку

Методи та форми

Зміст

Актуалізація (передбачення, виклик)

1. Стимулювання навчальної діяльності

Привітання, організація, мотивація діяльності, слово вчителя

Рефлексія

Встали рівно, підтягнулись, один-одному всміхнулись, за старанність не забули, а тепер тихесенько присіли

2. Актуалізація опорних знань учнів (повтори або знання)

Колективна +

Індивідуальна +

Групова +

Парна

Хімічна розминка 4 б

Хімічний тренажер. Задача 5, ст.73

Кросворд. Вправа 8, ст.73 (2 бали)

3. Мотивація навчальної діяльності (зорієнтуйся або розуміння)

Колективна +

Індивідуальна +

Групова +

Парна +

Методичні прийоми

Гра «Відгадай»

«Про що йде мова?» (картинка)

«Відгадай слово»

Вивчення нового матеріалу (побудова знань, конструювання)

4. Побудова знань (Повідомлення теми, мети і завдань уроку "вивчи" або застосуй)

Колективна

Індивідуальна +

Групова

Парна

Мікроцілі (оголошення компетентностей учнів (я знаю, я вмію, я можу))

Тема. Альдегіди. Склад, будова молекул альдегідів. Альдегідна характеристич-на (функціональна) група. Загальна та структурні формули, систематична номенклатура і фізичні властивості альдегідів

Проблемне питання

Альдегіди – «дегідрований алкоголь» або «спирт без водню»

План

1. Поняття альдегіди. Загальна формула. Функціональна характеристична група. Номенклатура. Ізомерія.

2. Фізичні властивості

5. Первинне усвідомлення навчального матеріалу (аналіз)

Колективна +

Індивідуальна+

Групова +

Парна _____________________

Робота з підручником

Прийом Інсерт (§. 16, ст.76-77)

+ (знаю)

-

! (нове)

? (хочу дізнатися)

Методичний прийом

Хімічний словник - опиши та створи хімічний словник у вигляді карти пам‘яті (таблиця)

6. Сприйняття та осмислення зв‘язків і співвідношення в об‘єктах вивчення (синтез)

Колективна +

Індивідуальна +

Групова

Парна

Пізнавальна хвилинка

«Вплив деяких альдегідів на організм людини»

Консолідація (рефлексія, закріплення)

7. Систематизація знань та узагальнення вивченого (оцінка)

Колективна+

Індивідуальна +

Групова +

Парна +

Інтерактивні вправи

Міні-тест

8. Підведення підсумків уроку

Оцінювання учнів

Прийом «Підіб’ємо підсумки»

Я знаю ....

Я розумію ....

Я застосовую....

Я аналізую, я синтезую...

Я оцінюю...

9. Інформація про домашнє завдання (досліджуй вдома)

Повторити §. 16, ст.76-77 М.М.Савчин Хімія (рівень стандарту), Київ «Грамота», 2018, ст.76-77

Вправа 2, ст. 79

10. Рефлексія

Колективна________________

Індивідуальна_______________

Групова____________________

Парна _____________________

Анкета-рефлексія

ХІД УРОКУ

Обладнання: повідомлення «Пізнавальна хвилинка; «Інформаційна хвилинка»; «Картка пам‘яті» стікери

Ментальна карта (інформаційна модель)

ІІ. ПОВТОРИ (ЗНАННЯ)

Мікроцілі: пригадати поняття органічні речовини, багатоатомні спирти, ароматичні спирти

Завдання

Форма роботи

Хімічна розминка

Хімічний тренажер. Задача 5, ст.73 (4 бали)

Кросворд. Вправа 8, ст.73 (2 бали)

К олективна, парна, індивідуальна

ІІІ. ЗОРІЄНТУЙСЯ (РОЗУМІННЯ) Епіграф уроку

Гра «Відгадай» (2 бали)

«Про що йде мова?» (картинка)

Як дізнатися, наскільки небезпечна пластмаса? На кожному виробі з пластмаси виробник зобов'язаний вказати матеріал, з якого вона зроблена.

Мікроцілі: розвивати хімічну мову; вміння записувати формульні одиниці складових речовини

«Відгадай слово»

  1. Третя літера другого представника алканів.

  2. П‘ята літера ароматичного спирту.

  3. Остання літера українського алфавіту.

  4. Перша літера десятого представника алкенів.

  5. Перша літера спирту, який є основою алкогольних напоїв.

  6. Перша літера одного з продуктів нафтопереробки, що використовують як пальне для реактивних і тракторних двигунів.

  7. Друга літера з назви зв’язку, який легко розірвати.

  8. Перша літера процесу вибухового згорання бензину.

( АЛЬДЕГІД)

Форма роботи

Колективна, індивідуальна,

ІV. ВИВЧИ

(ЗАСТОСУВАННЯ)

Тема уроку.

Альдегіди. Склад, будова молекул альдегідів. Альдегідна характеристич-на (функціональна) група. Загальна та структурні формули, систематична номенклатура і фізичні властивості альдегідів

План (завдання)

1. Поняття альдегіди. Загальна формула. Функціональна характеристична група. Номенклатура. Ізомерія.

2. Фізичні властивості

Компетентності учнів (мета)

Я ЗНАТИМУ (Пригадай)

Я ВМІТИМУ (Створи)

Я МОГТИМУ (Пам‘ятай)

Інструкції З БЖД папка

Проблемне питання

Альдегіди – «дегідрований алкоголь» або « спирт без водню»

V. ВІДТВОРИ (АНАЛІЗ) (Фізкульт-хвилинка)

Мікроцілі: сформувати поняття альдегіди, вміння називати їх за систематичною номенклатурою; повторити явище ізомеризації

Завдання

Форма роботи

Робота з підручником

Пізнавальна хвилинка

Прийом Інсерт (§. 16, ст. 76-77)

+ (знаю)

-

! (нове)

? (хочу дізнатися)

Методичний прийом (3 бали)

Хімічний словник - опиши та створи хімічний словник у вигляді карти пам‘яті (таблиця)

Пізнавальна хвилинка

«Вплив деяких альдегідів на організм людини»

Індивідуальна, парна, групова, колективна

VI. ЗАПАМ‘ЯТАЙ (СИНТЕЗ І ОЦІНКА)

Мікроцілі: розвивати вміння розрізняти ізомери від гомологів, хімічну мову, тобто називати речовини за систематичною номенклатурою

Завдання

Форма роботи

Повідомлення, інформаційна хвилинка

Тренувальні вправи

Міні-тест (2 бали)

Індивідуальна, парна

VII. ДОСЛІДЖУЙ ВДОМА

Повторити §. 16, ст.76-77 М.М.Савчин Хімія (рівень стандарту), Київ «Грамота», 2018, ст.76-77

Вправа 2, ст. 79

VIII. Підсумок уроку

Анкета-рефлексія

Підкреслити необхідно

На уроці працював(ла)

Активно/Пасивно

Своєю робото на уроці я задоволений (на)

Задоволений/ Не задоволений

Урок здався мені

Коротким/Довгим

За урок я

Не втомився/Втомився

Мій настрій

Покращився/погіршився

Матеріали уроку були мені

Зрозумілим/Незрозумілим

Цікавим/Нудним

Легким/Важким

Додаток

Прийом Інсерт (§. 16, ст. 76-77)

+ (знаю)

-

! (нове)

? (хочу дізнатися)

Хімічний словник Проблемне питання «Альдегіди – «дегідрований алкоголь» або «спирт без водню»»

Клас речовин

Способи одержання

Фізичні властивості

Хімічні властивості

Застосування

Альдегіди -

Елементи-органогени:

Функціональна (характеристична) група:

Загальна формула:

Гомологічний ряд насичених альдегідів, номенклатура:

Ізомерія:

ІХ

Будова карбонільної групи

1. Окиснення етену

2. Окислення спиртів

3. Гідратація етину (реакція Кучерова)

4. Окиснення метану при 5000С та каталізатору

Мурашинний альдегід – газ. Його 40-% розчин називається формаліном. До деканалю – рідини, а від деканалю тверді речовини....

Пізнавальна хвилинка

Повідомлення «Температури кипіння та плавлення деяких альдегідів»; «Параформ»

1. Реакція повного й часткового оксинення

2. Якісна реакція на альдегідну групу – реакція "срібного дзеркала" (взаємодія з аміачним розчином срібла ([Ag(NH3)2]2O)).

3. Якісна реакція – взаємодія з гідроксидом купруму (ІІ) – переписати з підручника.

4. Реакції приєднання (гідруванням)

5 Реакція полімеризації (повідомлення)

Формальдегід (метаналь застосовують для виробництва фенол- формальдегідних пластмас, уротропіну; для протруювання насіння, дублення шкір, дезінфекції, зберігання біологічних препаратів.

Оцтовий альдегід (Ацетальдегід) використовують для одержання оцтової кислоти й етанолу.

3

Іванна Качмар

Зверніть увагу, свідоцтва знаходяться в Вашому особистому кабінеті в розділі «Досягнення»

Всеосвіта є суб’єктом підвищення кваліфікації.

Всі сертифікати за наші курси та вебінари можуть бути зараховані у підвищення кваліфікації.

Співпраця із закладами освіти.

Дізнатись більше про сертифікати.

Приклад завдання з олімпіади Українська мова. Спробуйте!
До ЗНО з ХІМІЇ залишилося:
0
2
міс.
1
2
дн.
0
5
год.
Готуйся до ЗНО разом із «Всеосвітою»!