Педагогіка, "Формування орфографічної грамотності в учнів початковихкласів".

Опис документу:
В початкових класах закладаються основи грамотного письма, тому вже з першого класу необхідно працювати над формуванням у учнів орфографічних умінь та орфографічної пильності. Джерело: Інтернет ресурси. .

Відображення документу є орієнтовним і призначене для ознайомлення із змістом, та може відрізнятися від вигляду завантаженого документу. Щоб завантажити документ, прогорніть сторінку до кінця

Перегляд
матеріалу
Отримати код Поділитися

Формування орфографічної грамотності учнів початкових класів.

В початкових класах закладаються основи грамотного письма, тому 
вже з першого класу необхідно працювати над формуванням в учнів 
орфографічних умінь та орфографічної пильності.

Навчання правопису невіддільне від усієї навчальної роботи з мови. Орфографічна грамотність як частина всієї мовної культурискладається з таких етапів:

І. Вивчення теоретичного матеріалу (засвоєння орфографічного правила).

ІІ. Проведення системи тренувальних вправ, що забезпечують вироблення необхідних умінь і навичок.

У початковій школі вивчають такі правила орфографії:

-         вживання букв для позначення звуків мови;

-         вживання великої букв;

-         загальні правила переносу слів з рядка в рядок;

-         вживання м’якого знаку;

-         подвоєння букв;

-         спрощення в групах приголосних;

-         чергування голосних;

-         чергування приголосних;

-         сполучення букв ЙО, ЬО;

-         вживання апострофа;

вживання букв И, І після Г, К, Х, Ж, Ч, Ш, Щ.

Як підтверджує педагогічний досвід, орфографічна грамотність учнів
залежить від загального рівня мовної культури, від ступеня розвитку усної
та писемної мови.

Молодшим школярам важко усвідомити системність правил української  орфографії, оскільки вони не вивчають орфографію як окремий розділ;
вивчення орфографії проводиться в нерозривному зв’язку з морфологією, будовою слова і словотворенням. Не розкриваються системні зв’язки між окремими правилами та загальні закономірності правопису.
 Учням важко зрозуміти таке поняття, як орфограма. Я вважаю,що розвинути в учнів уміння виділяти в словах орфограми – важливе завдання кожного вчителя. 
Орфограма - це написання слова, що відповідає орфографічному правилу. Засвоєння орфограм у початковій школі закладає основи грамотності. Вміння виділяти орфограму в слові тісно пов’язане з орфографічною пильністю. Потрібно вчити учнів безпосередньо в процесі письма виділяти будь-які орфограми, пов’язані з відхиленням від  фонематичного закону українського письма, незалежно від способу перевірки цих орфограм.

Основні причини, що гальмують розвиток орфографічних умінь та навичок, на мій погляд, такі:

1.     Невміння учнів виявляти орфограму в слові, тобто відсутність орфографічної пильності. Учні під час написання слів не усвідомлюють відхилення  від основного фонематичного закону українського письма. Це призводить до описок (пропуск букв, спотворений запис слів). У боротьбі з такими помилками пропонується виховувати в учнів акуратність в письмі, виробляти навички самоперевірки.

2.     Незнання правил. Дітям  важко запамятати орфографічне правило.

3.     Невміння застосовувати правило орфографії під час письма, коли виникає проблема звязку теорії з практикою. У дітей відсутня орфографічна пильність, навички самоконтролю, пишуть вони на слух, як чують.

4.     .Роль діалектичного середовища. Ці помилки здебільшого зустрічаються у творчих роботах, де дитина сама добирає слова. Але трапляються вони і в текстових диктантах у дітей зі слабим фонематичним слухом. Уникнути таких помилок допомагає робота над збагаченням активного словника школярів та розвитком фонематичного слуху.

Крім згаданих труднощів, при вивченні орфографічних правил, є і інші. Але головне завдання - як подолати ці труднощі, як підвищити орфографічну грамотність учнів, як ефективно організувати роботу над виявленими помилками.

Зверніть увагу, свідоцтва знаходяться в Вашому особистому кабінеті в розділі «Досягнення»

Курс:«Цифрові практики Нової української школи: створення освітнього відеопроєкту»
Ілляхова Марина Володимирівна
30 годин
590 грн

Всеосвіта є суб’єктом підвищення кваліфікації.

Всі сертифікати за наші курси та вебінари можуть бути зараховані у підвищення кваліфікації.

Співпраця із закладами освіти.

Дізнатись більше про сертифікати.