Сьогодні о 18:00
Вебінар:
«
Методичні ігри для урізноманітнення уроків природничого циклу
»
Взяти участь Всі події

Оборотні й необоротні реакції

Хімія

Для кого: 9 Клас

11.11.2019

4270

178

0

Опис документу:
Формування предметних компетентностей в курсі хімії 9 класу з теми: «Хімічні реакції». З метою реалізації формування предметних компетентностей у вивченні курсу хімії 9 класу, а саме в розділі «Хімічні реакції» доцільно використовувати інформаційно-комунікаційні технології у поєднанні з традиційними методами навчання.
Перегляд
матеріалу
Отримати код

Урок № 30 Тема: Оборотні й необоротні реакції. Навчально-освітня мета: навчити учнів самостійно систематизувати знання про класифікацію хімічних реакцій за можливістю перебігу у протилежних напрямах; розвивати вміння відрізняти оборотні й необоротні реакції, реакції за участі каталізатора, процеси позитивного каталізу та інгібування ; виховувати цікавість до перебігу хімічних процесів Очікувані результати: 1Знаннєвий-компонент знає і розуміє суть понять: оборотні й необоротні реакції, процеси позитивного каталізу та інгібування; 2 Діяльнісний – компонент класифікує реакції за різними ознаками; 3 Ціннісний -компонент висловлює судження про значення хімічних реакцій та знань про них у природі, промисловості , побуті. Цілі: Формування ключових компетентностей: комунікативна, уміння вчитись упродовж життя, соціальна, інформаційно- цифрова. Формування предметних компетентностей: продовжувати формування предметної компетентності в темі «Хімічні реакції», «Оборотні й необоротні реакції» «Хімічна рівновага», класифікація хімічних реакцій за можливістю перебігу у протилежних напрямах , формувати знання про оборотність хімічних реакцій, умови їх перебігу. актуалізувати уявлення учнів про хімічні реакції та вже вивчені типи реакцій, сприяти свідомій орієнтації учнів у типах хімічних реакцій – оборотні й необоротні типи реакцій, розвивати хімічну мову, виховувати інтерес до хімії. Тип уроку: урок засвоєння нових знань Технологія уроку: інформаційно-комунікаційне навчання. Місце уроку в навчальній темі: урок № 10 Обладнання і матеріали: мультимедійний проектор, комп’ютер. Структура уроку: 1.Мотивація навчальної діяльності учнів 2. Оголошення, подання теми та очікуваних навчальних результатів 3. Надання необхідної інформації 4.Інтерактивна вправа 5.Рефлексія результатів 6. Підсумки уроку 7. Повідомлення домашнього завдання

Хід уроку:

1 .Мотивація навчальної діяльності учнів Демонстрація горіння магнію

Прийом «Хімічний крос» 1)Написати рівняння реакції горіння магнію. 2)Класифікувати за:

  • за кількістю і складом реагентів і продуктів реакції

  • за участі каталізатора – за зміною ступеня окиснення – за тепловим ефектом 3)Скласти окисно-відновне рівняння , зрівняти методом електронного балансу

2. Оголошення, подання теми та очікуваних навчальних результатів

3. Надання необхідної інформації

Презентація «класифікація реакцій за напрямом реакції»

Слайд 1.

Демонстрація горіння речовин (фосфору, сірки, складних речовин)

Слайд 2.

Відео про властивості СаСО3 за різних температур

Слайд 3.

Слайд 4.

Слайд 5.

При підвищенні концентрації вихідних речовин рівновага зміщується в бік продуктів реакції, а при зниженні концентрації вихідних речовин – у бік вихідних речовин.

N2 + 3H2 ↔ 2NH3

  • С(N2) ↑→ С(N2) ↓←

  • С(Н2) ↑→ С(Н2) ↓←

  • С (NH3) ↑← С (NH3) ↓→

При підвищенні температури рівновага зміщується в бік ендотермічної реакції, а при зниженні температури – в бік екзотермічної реакції.

  • N2 + 3H2 ↔ 2NH3+Q

  • t ↑← t ↓→

  • У реакціях, які протікають без теплового ефекту, зміна температури не призводить до зміщення рівноваги

При підвищенні тиску рівновага зміщується в бік тих речовин, що займають менший об’єм (враховується об’єм лише газів). При зниженні тиску рівновага зміщується в бік речовин, що займають більший об’єм. 

N2(г) + 3H2(г) ↔ 2NH3(г)

4 2

Р→ Р ↓←

Якщо об’єми газоподібних речовин в оборотній реакції не змінюються, то зміна тиску не впливає на стан хімічної рівноваги.

4.Інтерактивна вправа

Слайд 6.

Слайд 7.

5.Рефлексія результатів

Слайд 8.

Прийом «Мікрофон»

Збереження карти пам’яті.

6. Підсумки уроку. Прийом «Рефлексивне коло»

7. Повідомлення домашнього завдання Підготуватись до контрольної роботи.

8

Відображення документу є орієнтовним і призначене для ознайомлення із змістом, та може відрізнятися від вигляду завантаженого документу.