Сьогодні о 18:00
Вебінар:
«
Методичні ігри для урізноманітнення уроків природничого циклу
»
Взяти участь Всі події

Обдаровані діти

Різне

27.03.2018

631

5

0

Перегляд
матеріалу
Отримати код

У наші дні проблема виявлення обдарованих дітей викликає значний інтерес у психологічних і педагогічних колах. Численні

Дослідження особливостей розвитку обдарованих дітей підкреслюють актуальність цієї проблеми як у нашій країні, так і за кордоном.

Обдарованими називають дітей, які, на думку фахівців, через видатні здібності демонструють високі досягнення в одній або декількох сферах : інтелектуальній, у сфері творчого або продуктивного мислення, організаторській, художній, спортивній та ін.

Чітких критеріїв обдарованості дотепер не вироблено, хоча більшість фахівців погоджується з думкою, що обдарованим дітям притаманний випереджальний розвиток, тобто випередження своїх однолітків за низкою психічних параметрів. У пізнавальній сфері це виявляється у надзвичайній допитливості, здатності стежити за декількома процесами одночасно, активно досліджувати навколишній світ, сприймати зв’язки між явищами і робити відповідні висновки, створюючи в уяві альтернативні системи тощо. Перевищення середньовікових норм на стадії «прийому» інформації поєднується з відмінною пам’яттю і раннім мовленнєвим розвитком, що сприяють накопиченню та інтенсивному використанню значного обсягу інформації. Крім того, обдарованих дітей зазвичай відрізняють зосередженість і велика завзятість у розв’язанні поставлених завдань, винахідливість і багата фантазія.

Сьогодні існує декілька теоретичних моделей обдарованості, що визначають основні параметри, за якими будуються навчальні програми, за якими будуються навчальні програми, педагогічні технології роботи з обдарованими дітьми.

Д.Б. Богоявленська виділила три головні види обдарованості:

* академічна, що виявляється в швидкості та легкості опанування значного обсягу готових знань;

* інтелектуальна, що полягає в особливій розумовій самотності, у підвищеній критичності мислення, здатності самостійно глобально, по-філософськи осмислювати складні інтелектуальні проблеми;

* творча, тобто здатність до творчої самореалізації в різних галузях життєдіяльності.

Характерні особливості обдарованих дітей

1. Мають гарну пам'ять, особистий світогляд, добре розвинуте абстрактне мислення.

2. Добре розвинута свідомість, теоретичний спосіб мислення.

3. Дуже активні та чимось зайняті. Прагнуть працювати більше за інших або займають себе самі, інколи справами, що безпосередньо не стосуються уроку.

4. Висувають до себе високі вимоги,у них гостре відчуття справедливості, боляче сприймають спільну несправедливість.

5. Наполегливі в досягненні результату у сфері, що їх цікавить, для них характерний творчий пошук.

6. Хочуть навчатися і досягають у цьому успіхів.

7. Завдяки численним умінням здатні краще за інших займатися самостійною діяльністю.

8. Вміють критично оцінювати навколишню діяльність і прагнуть проникнути у суть речей і явищ, фантазувати.

9. Ставлять багато запитань і зацікавлені у позитивних відповідях на них.

10. Урок для них особливо цікавий тоді, коли використовується дослідницький метод.

11. З задоволенням виконують складні та довгострокові завдання.

12. Виявляють стійкий інтерес до читання, мають значний за обсягом словниковий запас.

13. Завдяки частому звертанню до засобів масової інформації, уміють швидко виділяти найбільш значущі відомості, намагаються самостійно знайти важливі джерела інформації.

14. Ставлять перед собою завдання, виконання яких вимагає багато часу.

15. Притаманне почуття гумору, мають добре здоров’я, життєрадісні. Хоча зрідка трапляються діти зі слабким здоровям.

Відображення документу є орієнтовним і призначене для ознайомлення із змістом, та може відрізнятися від вигляду завантаженого документу.