Методичні рекомендації щодо впровадження кусу «Економічна грамотність» в 4 класі початкової школи

Опис документу:
Методичні рекомендації містять вихідні положення, що покладені в основу написання програми, стислий опис змісту навчальної програми. Зазначено, що всі теми побудовані за принципом «спіралі», тобто, вивчаючи новий матеріал, учні мають змогу повернутись до раніше вивченого з метою більш глибокого засвоєння , уточнення та повторення. Рекомендації щодо додаткової підготовки вчителя до проведення занять даного циклу. Тематика уроків курсу "Економічна грамотність".

Відображення документу є орієнтовним і призначене для ознайомлення із змістом, та може відрізнятися від вигляду завантаженого документу. Щоб завантажити документ, прогорніть сторінку до кінця

Перегляд
матеріалу
Отримати код Поділитися

Методичні рекомендації

щодо впровадження кусу «Економічна грамотність»

в 4 класі початкової школи

Наші діти – наша надія. Саме з ними ми пов’язуємо майбутнє нашої держави, сподівання на гідне місце України у світовому співтоваристві, надію на економічне зростання та добробут кожної родини.

Ми працюємо для дітей як вчителі, як батьки, як громадяни, працюємо, щоб підготувати їх до дорослого життя, до свідомого прийняття професійного вибору. Працюємо, щоб прищепити їм якості, які ми хочемо бачити в сучасній молодій людині: самостійність, незалежність, відповідальність, ініціативність, діловитість, прагнення до успіху. Працюємо, щоб молода людина була здатна сприймати соціальні та економічні перетворення без упереджень, легко адаптуватись у житті.

Відкритим залишається питання про те, з якого віку варто розпочинати економічну освіту. Прислухаємось до розмови малечі – вони обговорюють і проблеми безробіття батьків, і дефіцит сімейного бюджету, і перспективи зростання рівня цін, і, навіть, динаміку курсу долара. Звичайно, це відбувається на рівні гри «в дорослих» та з використанням власної дитячої лексики. Та ніхто не буде заперечувати, що економічні проблеми хвилюють дітей, починаючи з початкової школи.

Саме з цією метою і був створений курс «Економічна грамотність» для учнів 4 класу початкової школи.

Під час розробки програми у якості вихідних положень були покладені наступні:

  • мислення молодших школярів носить конкретний характер, тому за основу покладено ті явища та поняття, з якими учні неодноразово зустрічались у житті;

  • для активізації процесу навчання та виховання використовуються різні методи (розповідь, тренінг, гра, розбір ситуацій, проблемні питання, обговорення, дискусія), що включають учнів в конкретну навчальну діяльність;

  • зміст навчального економічного матеріалу повинен стати основою для подальшого вивчення економіки у середній та старшій школі;

  • соціально – економічні знання, що отримають учні, покликані формувати громадянина, що відповідає нормам та правилам, які існують у цивілізованому суспільстві.

Зміст навчання передбачає:

  • ознайомлення з поняттям «економіка» як засобом раціонального ведення господарства;

  • ознайомлення з поняттям «обмеженості ресурсів» та неможливістю відновити деякі з них;

  • ознайомлення учнів з наявністю постійно зростаючих потреб людей та виробництва та обмеженістю їх задоволення;

  • оволодіння поняттями «продавець» та «покупець»;

  • формування уміння робити вибір та приймати обґрунтоване рішення;

  • формування розуміння необхідності праці та раціонального використання всіх видів ресурсів;

  • формування розуміння ролі грошей у життя людини;

  • розвиток позитивного відношення до освіти та корисної праці .

Ввести учнів в ту чи іншу економічну проблему можуть допомогти вже відомі їм казки, герої мультфільмів, ситуації з різних ігор і т.д.

Враховуючи вікові особливості учнів початкової школи, коли вони

прагнуть повчати інших, самостверджуватися, залучення дітей до вирішення проблемних ситуацій викликає у них значну зацікавленість.

Всі теми побудовані за принципом «спіралі», тобто, вивчаючи новий матеріал, учні мають змогу повернутись до раніше вивченого з метою більш глибокого засвоєння , уточнення та повторення.

Творчі завдання, які є в рекомендаціях, розвивають в учнів пізнавальну активність та логічне економічне мислення (вміння аналізувати, порівнювати, узагальнювати, робити пропозиції та висновки).

Завдання можна виконувати як індивідуально с подальшим обговоренням, так і колективно, не виключаючи дискусій, які сприяють формуванню вміння відстоювати свою точку зору. Характер питань спонукає самостійно думати, міркувати, вибирати та робити припущення.

Для проведення уроків даного циклу необхідна додаткова підготовка вчителя. А саме:

  • уважно ознайомитись із змістом розробок уроків, наведених нижче;

  • підготовити необхідний дидактичний матеріал;

  • перевірити наявність необхідного технічного оснащення;

  • перечитати додаткову літературу з даної теми;

  • підібрати відповідний відео та аудіо матеріал.

Тематика уроків курсу «Економічна грамотність»

Тема уроку

Розділ 1. Вступ

1-2

Що ми будемо вивчати?

3

Для чого треба вивчати економіку?

Розділ 2. Потреби.

4

Різноманітність потреб.

5

Потреби у їжі, воді, повітрі, теплі (фізіологічні потреби).

6

Потреба у безпеці та збереженні здоров’я

7

Урок перевірки знань з теми «Потреби»

Розділ 3. Джерела задоволення потреб.

8

Ресурси.

9

Природні ресурси

10

Економічні ресурси

11

Трудові ресурси

12

Надання послуг

13

Потреба у виявленні інтересів.

14

Урок перевірки знань з теми «Джерела задоволення потреб».

Розділ 4. Проблема вибору.

15

Можливості задоволення потреб.

16

Обмеженість ресурсів

17

Обмеженість часу

18

Вибір.

19

Вигідний варіант

20

Без чого людині не обійтись?

21

Хочу і можу

22

Речі першої необхідності у вашій оселі.

23

Урок перевірки знань з теми «Проблема вибору»

Розділ 5. Гроші.

24-25

Що таке гроші та їх походження

26

Для чого потрібні гроші

27

Потреба людини у грошах

28

Гроші у твоїй родині

29-30

Як и де зберігаються гроші

31

Гроші у різних країнах світу

32

Урок перевірки знань з теми «Гроші»

  • 31.07.2019
  • Особливості організації освітнього процесу у 2019/2020 навчальному році
  • Інші методичні матеріали
  • 61
  • 0
  • 0
  • Стежити

Зверніть увагу, свідоцтва знаходяться в Вашому особистому кабінеті в розділі «Досягнення»

Курс:«ZOO-психологія: як навчитися розуміти тварин»
Левченко Вікторія Володимирівна
36 годин
590 грн
590 грн

Всеосвіта є суб’єктом підвищення кваліфікації.

Всі сертифікати за наші курси та вебінари можуть бути зараховані у підвищення кваліфікації.

Співпраця із закладами освіти.

Дізнатись більше про сертифікати.