Сьогодні о 18:00
Вебінар:
«
Креативні методики читання, що мотивують та виховують
»
Взяти участь Всі події

Корекційно-розвивальні занняття відповідно до РІБЦУН Ю. В. ПРОГРАМА З КОРЕКЦІЙНО-РОЗВИТКОВОЇ РОБОТИ «КОРЕКЦІЯ РОЗВИТКУ» ДЛЯ 1-4 КЛАСІВ СПЕЦІАЛЬНИХ ЗАКЛАДІВ ЗАГАЛЬНОЇ СЕРЕДНЬОЇ ОСВІТИ ДЛЯ ДІТЕЙ З ТЯЖКИМИ ПОРУШЕННЯМИ МОВЛЕННЯ

Інклюзивна освіта

Для кого: 1 Клас

23.02.2021

1629

199

0

Опис документу:
Дана програма занять призначена для індивідуальної корекційно-розвивальної роботи з здобувачем освіти, який відповідно до висновку ПМПК потребує комплексної психолого-педагогічної корекції порушення мовлення. Мета: дати змогу здобувачеві освіти з особливими освітніми потребами, зокрема з тяжкими порушеннями мовлення, на засадах рівності та доступності, взаємної довіри, толерантності і поваги здобувати освіту у Новій українській школі.
Перегляд
матеріалу
Отримати код

Заняття 1

Введення в програму. Знайомство з корекційною програмою. Інструктаж безпеки життєдіяльності.

Гра «Знайомство»

Інструменти: смайлики.

Хід роботи

Кожен по черзі говорить своє ім’я та обирає смайлика.

Гра «М’яч»

Мета: створити умови для кращого знайомства, розвиток мовленнєвих навичок.

Інструмент: м’яч

Хід роботи

За допомогою м’яча ми зараз будемо краще знайомитись. Кожен по черзі дає дитині м’яч, та говорить щось хороше (одне, два слова не більше) яке він повторює.

Інструктаж

Мета: Засвоєння небезпечних ситуацій, розвиток мовлення.

Інструменти: картки з зображенням різних ситуацій.

Хід роботи

Показувати картки по черзі, короткими фразами проговорити , що на зображених малюнках. Дитина має повторювати.

Гра «Прощання»

Мета: розвиток мовленнєвих навичок, запам’ятання імен педагогів.

Хід вправи

По черзі проговорювати: до побачення та своє ім’я (слова супроводжувати не різкими рухами)

Заняття 2

Діагностика

Гра -тест фонематичного слуху

Мета; перевірити рівень фонематичного слуху.

Інструкція.

Психолог пропонує дитині: «Давай пограємось в школу: ти будеш учителем, а я учнем». Отримавши згоду, продовжує «Я буду повторювати слово, а якщо помилюсь і ти почуєш інше слово, ти хлопни в долоні».

Набір слів:

Рама, рама, рама, рама, лапа, рама, рама.

Поріг, поріг, поріг, поріг, політ, поріг, поріг, поріг.

Рампа, рампа, рампа, лампа, рампа.

Гра-тест «Будиночок»

Мета – діагностика рівня розвитку довільної сфери; може використовуватися при визначенні готовності дітей до шкільного навчання. Методика дозволяє виявити: вміння дитини орієнтуватися в своїй роботі на зразок; вміння скопіювати його. Ці вміння потребують певного рівня розвитку довільної уваги, просторового сприйняття, сенсо-моторної координації та тонкої моторики руки.

Вік досліджуваних 5-10 років.

Інструкція:

Перед дитиною кладеться аркуш з намальованим будиночком, чистий аркуш такого ж розміру, що і аркуш з будиночком. “Перед тобою лежить аркуш паперу й олівець. На цьому аркуші намалюй точно таку картинку, яку ти бачиш на малюнку. Не поспішай, будь уважний, постарайся, щоб малюнок був такий же, як цей зразок.

Заняття 3

Діагностика

Гра «Паравозик»

Мета: створення позитивного емоційного фону, підвищення впевненості у собі, усування страхів.

Хід гри

Присутні стають один за одним, тримаючись за плечі. «Паравозик» везе пасажирів долаючи різні перешкоди: присісти, пострибати на місці.

Гра-тест діагностика сприймання. Чого не вистачає на цих малюнках? (ЗА НЄМОВИМ Р.С)

Мета: визначення рівня розвитку сприймання.

Обладнання: серія картинок представлених на малюнку.

Інструкція та процедура проведення: сутність цієї методики полягає в тому, що дитині пропонується серія картинок представлених на малюнку. На кожній з картинок цієї серії не вистачає певної істотної деталі. Дитина отримує завдання: визначити і назвати відсутню деталь.

Гра «Оплески»

Мета: заспокоєння, зняття збудження та імпульсивності.

Хід гри

Присутні стають у коло. За психологом виконують оплески долонями, оплески об ніжки, тихенькі оплески.

Гра «Прощання»

Мета: розвиток мовленнєвих навичок, запам’ятання імен педагогів.

Хід вправи

По черзі проговорювати: до побачення та своє ім’я (слова супроводжувати не різкими рухами)

Заняття 4

Діагностика

Вправа «Привітання»

Мета: розвиток мовленнєвих навичок, запам’ятання дитиною імен.

Привітання з дитиною, проговорювати своє ім’я та звертатися до дитини по імені.

Гра-тест копіювання безглуздих складів.

Мета: виявити рівень саморегуляції.

Обладнання: 10 наборів карток зі складами.

Інструкція.

Подивись, тут щось написано. Виявляється у нас в гостях був Лунтік і залишив тобі записку. Перемалюй так само, як написав Лунтік.»

Вправа «М’яч»

Мета: зняття імпульсивності, агресивних тенденцій.

Хід гри

Учасники стають обличчям один до одного. Ведучий «Візьміть м’яч і передавайте його по колу. Обов’язково передавати саме в руки, та говорити щось приємне про дитину.

Гра «Повторюй за мною»

Мета: розвиток уваги, мовленнєвих навичок.

Хід гри

Психолог всі свої дії проговорює, дитина має повторити дії та проговорити їх.

Гра «Прощання»

Мета: розвиток мовленнєвих навичок, запам’ятання імен педагогів.

Хід вправи

По черзі проговорювати: до побачення та своє ім’я (слова супроводжувати не різкими рухами)

Заняття 5

Діагностика

Вправа «Привітання»

Мета: розвиток мовленнєвих навичок, запам’ятання дитиною імен.

Привітання з дитиною, проговорювати своє ім’я та звертатися до дитини по імені.

Гра-тест словника

Мета: виявити рівень словникового розвитку дитини.

Обладнання. Вісім рівноцінних наборів слів.

Набори слів

  1. Велосипед, цвях, лист, парасолька, хутро, герой, качатися, з’єднувати, кусати, гострий.

  2. Літак, молоток, книжка, плащ, пір’я, друг, плигати.

  3. Автомобіль, віник, блокнот, чоботи, луска, боягуз, бігти, зв’язувати, щипати, колючий.

  4. Автобус, лопата, альбом, капелюх, пух, ябеда, вертітися, розв’язувати, чесати, м’який.

  5. Мотоцикл, щітка, зошит, черевики, шкура, ворог, спотикатися, збирати, погладжувати, шорсткий.

  6. Пароплав, граблі, посилка, пальто, волосся, нероба, їхати, розрізати, розкидати, твердий.

  7. Човен, ганчірка, ручка, рукавиця, шкіра, ледар, повзати, приліпити, жувати, липкий.

  8. Самокат, викрутка, журнал, хустка, кігті, умілець, кружляти, відриватися, складний, мокрий.

Інструкція

«Уяви, що ти зустрівся з Лунтіком , який погано знає слова. Він попросив тебе пояснити, що таке «велосипед».

Гра «Прощання»

Мета: розвиток мовленнєвих навичок, запам’ятання імен педагогів.

Хід вправи

По черзі проговорювати: до побачення та своє ім’я (слова супроводжувати не різкими рухами)

Заняття 6

Діагностика

Вправа «Привітання»

Мета: розвиток мовленнєвих навичок, запам’ятання дитиною імен.

Привітання з дитиною, проговорювати своє ім’я та звертатися до дитини по імені.

Гра- тест короткочасної пам’яті та умовиводів.

Мета: визначити рівень короткочасної смислової пам’яті.

Інструкція.

«Тобі подобається слухати різні історії? Зараз я прочитаю твір, а ти запам’ятай, щоб повторити.

Були собі три хлопчики: Микола, Петрик та Іван. Микола нижчий за Петрика, Петрик нижчий за Іванка. Повтори!».

«А хто з них найвищий? Глєб високий?»

Гра «Карлючка»

Мета: зняття імпульсивності, агресивних станів.

Хід гри

Психолог на аркуші паперу малює невеличку карлючку. Потім передає аркуш дитині, завдання полягає в тому, щоб доповнити карлючку так, аби вийшов предмет, або тварина, тобто те, що має значення.

Гра «Прощання»

Мета: розвиток мовленнєвих навичок, запам’ятання імен педагогів.

Хід вправи

По черзі проговорювати: до побачення та своє ім’я (слова супроводжувати не різкими рухами)

Заняття 7

Розвиток уміння здійснювати класифікацію предметів та слів

Вправа «Привітання»

Мета: розвиток мовленнєвих навичок, запам’ятання дитиною імен.

Привітання з дитиною, проговорювати своє ім’я та звертатися до дитини по імені.

Вправа «Хто куди?»

Мета: розвивати навички класифікування предметів.

Інструменти: картки з різними зображеннями.

Хід роботи

Перед дитиною ставляться карки з зображенням: тварин; рослин; предметів для навчання; одягу; овочів; фруктів. Завдання дитини посортувати карки відповідно до їх спільних ознаках, приналежностей.

Вправа «З’єднай предмети»

Мета: розвиток сприйняття предметів за кольором

Дитині пропонується з’єднати предмети, які однакові за кольором та розфарбувати їх

Вправа «Жива – нежива природа»

Мета: вчити розрізняти об’єкти живої та неживої природи

Дитині пропонується розглянути малюнок і визначити, що на малюнку належить до живої природи, а що – до неживої.

Гра «Прощання»

Мета: розвиток мовленнєвих навичок, запам’ятання імен педагогів.

Хід вправи

По черзі проговорювати: до побачення та своє ім’я (слова супроводжувати не різкими рухами)

Заняття 8

Розвиток уміння узагальнювати, аналізувати поняття

Вправа «Привітання»

Мета: розвиток мовленнєвих навичок, запам’ятання дитиною імен.

Привітання з дитиною, проговорювати своє ім’я та звертатися до дитини по імені.

Ігрова вправа «Орієнтуємося у просторі»

Мета: розвиток навичок орієнтування у просторі та засвоєння просторових понять

Дітям пропонується розглянути малюнки і дати відповіді на питання:

Хто стоїть першим по порядку? Хто — останнім? Хто стоїть між слоном і ведмедиком? Хто стоїть біля їжачка?

Дидактична вправа «Добери зображення»

Мета: розвиток вміння виділяти об’єкти на підставі співставлення його з іншими

Звірята придбали собі повітряні кульки. Дітям пропонується відгадати, де чиї? З'єднати тварин із їхніми кульками.

Гра «Прощання»

Мета: розвиток мовленнєвих навичок, запам’ятання імен педагогів.

Хід вправи

По черзі проговорювати: до побачення та своє ім’я (слова супроводжувати не різкими рухами)

Заняття 9

Розвиток мовленнєвих навичок

Вправа «Привітання»

Мета: розвиток мовленнєвих навичок, запам’ятання дитиною імен.

Привітання з дитиною, проговорювати своє ім’я та звертатися до дитини по імені.

Гра «Повторюй за мною»

Метпа: формує навички правильної вимови, розбиває артикуляційний апарат.
Читайте дитині короткі римування і просіть повторювати за вами останній склад:


Прибігла дітвора - ра-ра-ра, ра-ра-ра.
Ногу вище, крок сміливіше – ше-ше-ше, ше-ше-ше.
Ми побачимо листопад - пад-пад-пад, пад-пад-пад.
Маленька бджілко не сумуй – уй-уй-уй, уй-уй-уй.

Гра для розвитку мовлення «Вгадай тварину»

Мета: сприяє розвитку мовлення, апарату артикуляції, знайомить з тваринним світом
Необхідний інвентар: картки із зображеннями тварин.
Це гра для дружньої компанії. Картки переверніть і, перемішавши, складіть в купку. Кожен учасник по черзі дістає картку і озвучує тварину, яка там зображена, а інші повинні вгадати, що це за тварина.

Гра «Прощання»

Мета: розвиток мовленнєвих навичок, запам’ятання імен педагогів.

Хід вправи

По черзі проговорювати: до побачення та своє ім’я (слова супроводжувати не різкими рухами)

Заняття 10

Розвиток чуття ритму, бажання виконувати різноманітні рухові вправи.


Вправа «Привітання»

Мета: розвиток мовленнєвих навичок, запам’ятання дитиною імен.

Привітання з дитиною, проговорювати своє ім’я та звертатися до дитини по імені.

Вправа «Лікувальна класика».

Мета: розвиток чуття ритму

В цю гру грають за допомогою невеликих аудіо-фрагментів з класичних музичних творів за мотивами казок («Лускунчик», «Черевички», «Спляча красуня» та ін.) І карток з відповідними зображеннями. Описувати вголос картинки під музику, а потім включайте фрагменти і пропонуйте малюкові показати картинку, яка підходить до музики.

«М’ячик, йди».

Мета: розвиток бажання виконувати рухові вправи.

Сядьте на підлогу навпроти дитини і штовхніть до нього м’ячик. Запропонуйте дитині повертати м’яч таким же способом. Коли він навчиться грати в парі, можна буде перейти і до групової гри.

Гра «Оплески»

Мета: заспокоєння, зняття збудження та імпульсивності.

Хід гри

Присутні стають у коло. За психологом виконують оплески долонями, оплески об ніжки, тихенькі оплески.

Гра «Прощання»

Мета: розвиток мовленнєвих навичок, запам’ятання імен педагогів.

Хід вправи

По черзі проговорювати: до побачення та своє ім’я (слова супроводжувати не різкими рухами)

Заняття 11

Розвиток зорово-моторної координації

Вправа «Привітання»

Мета: розвиток мовленнєвих навичок, запам’ятання дитиною імен.

Привітання з дитиною, проговорювати своє ім’я та звертатися до дитини по імені.

ЗАВДАННЯ НА РОЗВИТОК ЗОРОВО-МОТОРНОЇ КООРДИНАЦІЇ

Зорово-моторна координація – це координація рухів, що здійснюється під контролем зору.

Розвиток зорово-моторної координації є необхідним елементом визначення готовності дитини до школи.

Такі види вправ направлені на:

  1. розвиток вміння втримувати в полі зору зоровий стимул при виконанні завдань;

  2. розвиток уміння проводити лінії (прямі, похилі) від заданого початку до заданого кінця, за зразком тощо;

  3. розвиток вміння раціональний спосіб дій при виконанні графічних завдань;

  4. розвиток дрібної моторики.

Вправа 1. Масаж всього тіла долонями

Опис вправи: Вибираємо найприємнішу дитині форму для масажу. Починаємо з розігріваючого масажу – погладжування, можна супроводжувати примовками. Переходимо до більш динамічних форм:

  • «Дощик». Легке плескання кінчиками пальців по поверхні тіла. Сила тиску поступово збільшується.

  • «Рубання». Легкі удари ребром долоні під різним кутом до тіла дитини.

  • «Човник». Дорослий складає долоні човником і і плескає ними тіло дитини.

  • «Тісто». Дорослий розминає тіло дитини, ніби місить тісто.

  • «Кулачки». Масаж виконується кулачками, притискаючи їх до тіла дитини.

  • «Черв'ячок». Зібрати шкіру дитини пальцями й легенько пересувати її знизу догори.

  • «Гусачок». Пощипування тіла дитини кінчиками пальців.

Погладжування тіла дитини долонями, здійснюючи кругові руки.

Гра «Прощання»

Мета: розвиток мовленнєвих навичок, запам’ятання імен педагогів.

Хід вправи

По черзі проговорювати: до побачення та своє ім’я (слова супроводжувати не різкими рухами)

Заняття 12

Розвиток асоціативних зав’язків

Вправа «Привітання»

Мета: розвиток мовленнєвих навичок, запам’ятання дитиною імен.

Привітання з дитиною, проговорювати своє ім’я та звертатися до дитини по імені

Вправа «Протилежні»

Мета: розвиток асоціативних зав’язків, мовлення.

Назви протилежні слова: тонкий — ... гострий — ... чистий — ... гучний — ... низький —... здоровий — ...

Закінчи речення: Влітку тепло, а взимку... Птахи літають, а змії... Восени листя жовте, а влітку...

Вправа “Підбери слово”

Мета: розвиток асоціативного мислення та мовлення.

Ворона каркає, а сорока? Сорока ... /стрекоче/. Сова літає, а кролик? Кролик ... /стрибає/. Корова жує, сіно, а собака? Собака ... /гризе кістку/. Кріт риє нірку, а ластівка? Ластівка ... /в’є гніздо/. Який? Яка? Яке? Кофточка шовкова, а шуба? Шуба… (хутряна). Яйце овальне, а м’яч? М’'яч… (круглий). Лимон кислий, а сіль? Сіль… (солона). Гірчиця гірка, а абрикос? Абрикос… (солодкий). Білка пухнаста, а їжак? Їжак… (колючий)

Вправа «Встав за аналогїєю»

Мета: розвиток мовлення, аналітичного мислення.

Закінчи речення за допомогою запитання: У дерева є гілки, а у сонця що? (проміння). У салату ми їмо вершки, а у моркви що? (корінці). По дорозі їде машина, а в небі летить що? (літак). Гавкає собака, а нявчить хто? (кішка). В норі живе лисиця, а в барлозі хто? (ведмідь).

Вправа «Ким був раніше?»

Мета: встановлення взаємозв’язку.

Дорослий називає предмет (тварину, рослину), а діти повинні назвати, чим (ким) він був раніше: курка – яйцем риба - ікринкою кінь – лошам яблуня - зернинкою корова – телям хліб – борошном сорочка – тканиною будинок – цеглиною. Дати визначення предмета: Мак – … Вовк -… Лебідь -…

Гра «Прощання»

Мета: розвиток мовленнєвих навичок, запам’ятання імен педагогів.

Хід вправи

По черзі проговорювати: до побачення та своє ім’я (слова супроводжувати не різкими рухами)

Заняття 13

Розвиток самоконтролю, вміння розпізнавати та зображати почуття й настрої інших людей.

Вправа «Привітання»

Мета: розвиток мовленнєвих навичок, запам’ятання дитиною імен.

Привітання з дитиною, проговорювати своє ім’я та звертатися до дитини по імені

Вправа “Коло любові”

Мета: створити невимушену позитивну атмосферу, сприяти зняттю напруги і підвищити контактність учасників.
   Учасники кладуть руку (праву) на ліве плече сусіда та кажуть: “Ти мені подобаєшся”.
   Розминка, релаксація. Гра “Насос і м'яч”

Мета: зняття емоційного навантаження.

Учасники розбиваються на пари. Один член пари - м'яч, інший людина, яка качає насос. Діти зображують процес надування м'яча. Спочатку м'яч здутий ( дитина сидить наприсядки), наприкінці, коли м'яч дуже накачали, він здувається та літає по кімнаті ( дитина бігає по кімнаті). Далі партнери міняються місцями.
Вправа «Зобрази емоцію»

Мета: розвиток емоційної та комунікативної сфери дитини

Хід вправи

По черзі дитині показують картки з зображенням різних емоцій та проговорюють їх. Дитині пропонують назвати та зобразити емоцію, яку вона бачить.

Гра «Прощання»

Мета: розвиток мовленнєвих навичок, запам’ятання імен педагогів.

Хід вправи

По черзі проговорювати: до побачення та своє ім’я (слова супроводжувати не різкими рухами)

Заняття 14

Зняття агресії та страхів

Вправа «Привітання»

Мета: розвиток мовленнєвих навичок, запам’ятання дитиною імен.

Привітання з дитиною, проговорювати своє ім’я та звертатися до дитини по імені

«Конкурс художників»

Мета: руйнувати стереотипне сприйняття агресивних персонажів казок і фільмів.

Психолог заздалегідь готує чорно-білий малюнок якогось казкового агресивного персонажа. Дитині пропонується пограти в художника, який зможе зробити цей малюнок добрим. Дитині дається заздалегідь підготовлений малюнок, до якого він має домальовувати «добрі деталі»: пухнастий хвіст, яскравий капелюшок, красиві іграшки і т. п.

«Чому побилися хлопчики»

Мета: розвивати у дитини рефлексію (здатність аналізувати причини і наслідки) своєї агресивної поведінки.

Психолог заздалегідь готує малюнок, на якому зображені хлопчики, що б'ються. Показує цей малюнок і пропонує придумати, чому хлопці побилися, чим закінчиться бійка, чи будуть вони шкодувати про те, що побилися, і як можна було б вчинити по-іншому.

На наступних заняттях можна розглядати інші аналогічні малюнки, задаючи ті ж питання.

«Я можу захистити...»

Мета: формувати у дитини здатність використовувати агресивні дії в соціально бажаних цілях.

Дитина і психолог перекидаються м'ячиком. Той, у кого в руках м'ячик, закінчує фразу «Я можу захистити..., тому що...».

«Мишарік»

Мета: надати дитині можливість відреагувати на свої агресивні почуття;

формувати у дитини довіру до оточуючих.

Психолог розповідає дитині казку і при цьому робить масаж. Дитина лягає на матрацик (можна на стіл), а дорослий розповідає казку, руками зображуючи дії персонажів на спині дитини. «Жив-був маленький мишарік, от якось раз вирішив він оселитися на спині у (Каті, Вані...) біля шиї (ведучий бігає пальцями по спині дитини, потім" лягає спати" біля його шиї). Але хитрий заєць вирішив з'їсти мишаріка, він прискакав на спину до (Каті, Вані...) (пальці психолога скачуть по спині дитини). Знайшов заєць мишаріка і давай його зубами хапати (ведучий пощипує спину дитини). Але мишарік розсердився і з'їв зайця (провідний захоплює зайця своєю долонею) ». Далі на спину дитини приходять олень, вовк, ведмідь, слон. Психолог розігрує на спині дитини бої цих тварин з мишаріком. Всякий раз мишарік здобуває перемогу. Потім психолог говорить, що від такої кількості з'їденого у мишаріка захворів живіт, він йде в туалет (психолог на деякий час стискує свою руку в кулак і притискає його до спини дитини), а потім знову весело гуляє по спині дитини (психолог бігає пальцями по спині дитини).

Гра «Прощання»

Мета: розвиток мовленнєвих навичок, запам’ятання імен педагогів.

Хід вправи

По черзі проговорювати: до побачення та своє ім’я (слова супроводжувати не різкими рухами)

Заняття 15

Уміння розпізнавати почуття й настрій інших, зображувати ці настрої та почуття

Вправа «Привітання»

Мета: розвиток мовленнєвих навичок, запам’ятання дитиною імен.

Привітання з дитиною, проговорювати своє ім’я та звертатися до дитини по імені

Вправа «Різний настрій»

Мета: розвиток навичок  розпізнавання настрою і почуттів.  

 А зараз  ваше завдання зобразити   руками,  мімікою відповідний настрій. Читаю вірш, діти зображують настрій.

Наш Сашко бува веселий,
коли друзі всі в оселі.
Наш Сашко бува сердитий,
коли лоб його набитий,
Наш Сашко сумний буває,
коли іграшки не має,
Наш Сашко, буває, плаче,
коли хтось відніме м'ячик.
Наш Сашко, бува, хитрує,
коли фокуси майструє,
А як його насварять -
він ображений стоїть.
Як незвичне щось побачить,
то дивується одначе.
А як чогось злякається -
у кущі ховається.

Запитання:

- Від чого буває весело? 
- Від чого сумно? Страшно? 
- Коли люди дивуються, сердяться? 
- Коли почувають себе винними? 
- Коли стомлюються? 
- Коли у людини буває хитре обличчя?
- Поверніться до своєї квітки успіху.  
Вправа «Розмалюй емоцію»

Мета: зняття емоційного напруження.


Гра «Прощання»

Мета: розвиток мовленнєвих навичок, запам’ятання імен педагогів.

Хід вправи

По черзі проговорювати: до побачення та своє ім’я (слова супроводжувати не різкими рухами)

Заняття 16

Розвиток комунікативної сфери

Вправа «Привітання»

Мета: розвиток мовленнєвих навичок, запам’ятання дитиною імен.

Привітання з дитиною, проговорювати своє ім’я та звертатися до дитини по імені

Дидактична вправа «Буквені схованки»

Мета: розвиток уваги, мовлення.

Назви, які букви «сховалися». Як ти думаєш, яку пору року вони відвідали? Як ти здогадався (-лась)?

Дидактична вправа «Знайди букви»

Мета: розвиток мовлення, уваги.

Дидактична вправа «Склади слово»

Мета: розвиток мислення, мовлення.

Із запропонованих літер склади слово-назву зображеного предмета, запиши у клітинки. Яка буква виявилася зайвою?

Вправа «Пильні очка»

Мета: розвиток уваги, мовлення, читання.

Не повертаючи голови, складай зі складів слова. 

сік

по

Ле

ка


ша

мо


ре

мак

си

то

ва

за

пе

ро

дуб

в

а

з

о

н

к

а

б

а

н

п

е

н

а

л

Гра «Прощання»

Мета: розвиток мовленнєвих навичок, запам’ятання імен педагогів.

Хід вправи

По черзі проговорювати: до побачення та своє ім’я (слова супроводжувати не різкими рухами)

Заняття 17

Розвиток уваги

Вправа «Привітання»

Мета: розвиток мовленнєвих навичок, запам’ятання дитиною імен.

Привітання з дитиною, проговорювати своє ім’я та звертатися до дитини по імені

Вправа «Аналогії»

Мета: розвиток мовлення, аналітичного мислення.

Продовж:

Кінь - лоша, корова – …

Ложка – каша, виделка - …

Ковзани – зима, човен - …

Вухо – чути, зуби - …

Собака – шерсть, щука - …

Чай – цукор, суп - …

Дерево – гілка, рука - …

Дощ – парасолька, мороз - …

Ніж – залізо, стіл - …

Птах – гніздо, людина - …

Завдання «Повторюшка»

Мета: розвиток уваги, моторики рук.

У цій вправі дитині потрібно за зразком заповнити порожні фігури значками, як показано на зразку. а кожному занятті таблиці і значки змінюються.

ЗАВДАННЯ НА РОЗВИТОК УВАГИ "ДІВЧАТКА"

Мета: розвиток уваги.

Пропонуються бланки із зображенням дівчаток, розташованих по вісім у кожному ряду. Варіант завдання:
а) / підкресли, / порахуй / дівчаток з чорними бантиками (білими);
б) / підкресли, / порахуй / дівчаток з чорним волоссям і чорними бантиками;
в) / підкресли, / порахуй / с білим волоссям і білими бантами;
г) / підкресли, / порахуй / с білим волоссям і чорними бантами;
д) / підкресли, / порахуй / с чорним волоссям і білими бантами.

ЗАВДАННЯ НА РОЗВИТОК УВАГИ "РОЗФАРБУЙ АБО ОБВЕДИ ВСІ ЗАДАНІ ПРЕДМЕТИ"

Гра «Прощання»

Мета: розвиток мовленнєвих навичок, запам’ятання імен педагогів.

Хід вправи

По черзі проговорювати: до побачення та своє ім’я (слова супроводжувати не різкими рухами)

Заняття 18

Розвиток навичок зосередженого та старанного виконання завдань педагога

Вправа «Привітання»

Мета: розвиток мовленнєвих навичок, запам’ятання дитиною імен.

Привітання з дитиною, проговорювати своє ім’я та звертатися до дитини по імені

Вправа „ЧИСЛОВІ ЗАКОНОМІРНОСТІ” Продовж числовий ряд

2, 3, 4, 5, 6, 7, .....................................

10, 9, 8, 7, 6, 5, ....................................

5, 10, 15, 20, 25, ..................................

6, 9, 12, 15, 18, ....................................

3, 7, 11, 15, 19, 23, .............................

24, 21, 18, 15, 12, 9, ..........................

1, 2, 4, 8, 16, 32, .................................

25, 24, 22, 21, 19, 18, .......................

12, 14, 13, 15, 14, 16, ........................

16, 12, 15, 11, 14, 10, ......................

4, 5, 8, 9, 12, 13, ..............................

1, 4, 9, 16, 25, 36.............................

15, 16, 14, 17, 13, 18, ......................

9, 1, 7, 2, 5, 1, .................................

2, 12, 4, 11, 6, 10, ...........................

Проби Хеда

Мета: розвиток відтворення дій за зразком.

Педагог і дитина сидять навпроти один одного. Дитина повторює за педагогом спочатку одно-, а потім дворучні проби. Те, що виконує педагог лівою (правою) рукою, дитина повторює дзеркально, тобто правою (лівою) рукою.

Вправа-розвага «Читати цікаво – хоч вліво, хоч вправо»

Мета: розвиток навичок читання, мовлення.

Спочатку прочитай рядок зліва направо, а потім – справа наліво. Чи помітив (-ла) ти, що прочитані слова та їх послідовність залишилися незмінними?

 ДІД     БІБ     ОКО    ТУТ   ПІП   КОК

АЛЛА     ЗАРАЗ    КОРОК   ПИЛИП     

Я – ЛЯЛЯ    ОН І КІНО     КОЗАК З КАЗОК

Я НЕСУ ГУСЕНЯ    А В ЯРУ КУРЯВА

ДЕ ПОМИТИ МОПЕД?   

І ЩО САЛО? ЛАСОЩІ! 

Козі – віл і візок,

Коню – віз і в’юнок,

Козубу – бузок.

***

На ринок дід Кониран

Сіно ніс,

Курка – біб, а крук –

Сир і рис.

Кіт утік.

Гра «Прощання»

Мета: розвиток мовленнєвих навичок, запам’ятання імен педагогів.

Хід вправи

По черзі проговорювати: до побачення та своє ім’я (слова супроводжувати не різкими рухами)

Заняття 19

Розвиток короткочасної зорової, слухової пам’яті

Вправа «Привітання»

Мета: розвиток мовленнєвих навичок, запам’ятання дитиною імен.

Привітання з дитиною, проговорювати своє ім’я та звертатися до дитини по імені

Гра «Прощання»

Мета: розвиток мовленнєвих навичок, запам’ятання імен педагогів.

Хід вправи

По черзі проговорювати: до побачення та своє ім’я (слова супроводжувати не різкими рухами)

Заняття 20

Розвиток основних видів мовлення

Вправа «Привітання»

Мета: розвиток мовленнєвих навичок, запам’ятання дитиною імен.

Привітання з дитиною, проговорювати своє ім’я та звертатися до дитини по імені

Вправа для розвитку дрібної моторики рук. Пропоную учню виконати вправи:

  • «Гра на музичних інструментах» - імітуємо пальцями гру на музичних інструментах: піаніно, сопілці.

Гра «Прощання»

Мета: розвиток мовленнєвих навичок, запам’ятання імен педагогів.

Хід вправи

По черзі проговорювати: до побачення та своє ім’я (слова супроводжувати не різкими рухами)

Заняття 21

Розвиток інтересу до навчання

Вправа «Привітання»

Мета: розвиток мовленнєвих навичок, запам’ятання дитиною імен.

Привітання з дитиною, проговорювати своє ім’я та звертатися до дитини по імені

Дидактична гра «Буквені загадки»

5

1

3

4

2

С

А

Л

А

Т

3

2

5

1

4

Б

А

Н

К

А

3

5

1

4

2

Р

А

М

К

А

3

5

1

4

2

Л

А

П

К

А

3

1

5

4

2

С

М

О

Л

А

4

5

3

2

1

Н

А

С

О

С

Дидактична гра 

«З одного слова – кілька»

 

КАР

Туз

Лик

Ета

Низ

Ась

тина

пати

топля

БАР

с

ан

жа

ви

ліг

абан

вінок

барис

 

 

 

ЛІС

Ок

Ник

Очок

Овик

Оруб

Ництво

По

ся

Уз

ся

Про

ок

Обе

К

Дидактична вправа «Прочитай і впізнай»

Дидактична вправа 

«Закресли зайві букви»

Нра дреревжах вришеньрки,

У тражві сжунрички.

Сжонречко із вришринжи

Нрам цілжує лричка.

(В. Паронова)

Хмариника деружить з деощикоми,

Кевітика диружить з горищикоме,

Веітериець – з лиситочеком,

Береижоки – з місеточиком.

Жеабенятико – з річикою,

А я дериужу з сеситеричекою.

(О. Богемський)

Расно-взрансці

В серседзу

Присгнавз

Псрокіпз чсередзу.

А ксоровзи

В чсередзі –

Рябзі, чорсні та срудзі.

(Г. Бойко)

Гра «Прощання»

Мета: розвиток мовленнєвих навичок, запам’ятання імен педагогів.

Хід вправи

По черзі проговорювати: до побачення та своє ім’я (слова супроводжувати не різкими рухами)

Заняття 22

Розвиток швидкої реакції

Вправа «Привітання»

Мета: розвиток мовленнєвих навичок, запам’ятання дитиною імен.

Привітання з дитиною, проговорювати своє ім’я та звертатися до дитини по імені

Вправа-гра «Спробуй вимовити»

Показую учню картинки та стараємося вимовити слова та речення: НІС, НІЖ, КОСА, КОЗА, РАМА, ЛАМА, СЛИВА, ЗЛИВА, ЖУК, СУК, ЖАБКА, ШАПКА, МИСКА, МИШКА, ҐАВА, КАВА. (див. ст.8 «Домашня логопедія»).

ВАСИЛЬКО – ХОРОШИЙ ТА ЧЕМНИЙ ХЛОПЧИК. ВІН СТАРАЄТЬСЯ ВИКОНУВАТИ ВСІ ЗАВДАННЯ. НАСТРІЙ У ВАСИЛЬКА СЬОГОДНІ ВІДМІННИЙ.

Читання вірша Г. Чубача «Небилиці від киці»

  • Ти куди мандруєш, кицю?

  • Та до хлопчика, до Гриця.

Попросив маленький Гриць

Розповісти небилиць.

  • А які ж то ти для Гриця

Знаєш, кицю, небилиці?

  • О, йому я розкажу,

Як я з мишками дружу.

Логіко-математична гра «Заповни квадрат»

Мета: розвиток уваги, швидкості прийняття рішення.

?

?

?

Гра «Прощання»

Мета: розвиток мовленнєвих навичок, запам’ятання імен педагогів.

Хід вправи

По черзі проговорювати: до побачення та своє ім’я (слова супроводжувати не різкими рухами)

Заняття 23

Розвиток вербально-понятійного мислення

Вправа «Привітання»

Мета: розвиток мовленнєвих навичок, запам’ятання дитиною імен.

Привітання з дитиною, проговорювати своє ім’я та звертатися до дитини по імені

Ігрові завдання з розвитку логічного мислення

Можливі варіанти завдань:

1) Вибери правильну відповідь. 

2) Один хлопчик (одна дівчинка) розв’язував (-ла) ці задачі і сказав (-ла), що у всіх відповідь (а). Знайди його (її) помилки.

1. У слові «СОН» переставили букви і вийшло «НСО». Така сама перестановка була в слові «МАК». Що вийшло?

КАМ

КМА

МКА

МАК

АКМ

АМК

(а)

(б)

(в)

(г)

(д)

(е)

2. Оля жила ближче до школи, аніж Іра. Хто з них жив від школи далі?

Іра

Ліза

Оля

Світланка

Інна

Катруся

(а)

(б)

(в)

(г)

(д)

(е)

3. На одному аркуші зображені троянда і конвалія, на іншому – тюльпан і кропива. Що на другій сторінці підходить до першої?

конвалія

тюльпан

кропива

Троянда

бузок

мімоза

(а)

(б)

(в)

(г)

(д)

(е)

4. Андрій – син Романа. Хто Роман Андрію?

батько

дядько

брат

дід

онук

Син

(а)

(б)

(в)

(г)

(д)

(е)

5. Веселий – сумний, тихо – ? 

темно

діти

негучно

гучно

Красиво

яскраво

(а)

(б)

(в)

(г)

(д)

(е)

6. Василько заліз на дерево вище за Петрика. Хто заліз не так високо?

Василько

Антон

Іванко

Сашко

Петрик

Богдан

(а)

(б)

(в)

(г)

(д)

(е)

7. Максим і Степан прибивали дошку. Хтось забивав короткі цвяхи, хтось – довгі. Степан забивав довгі цвяхи. Які цвяхи забивав Максим?

великі

довгі

маленькі

Короткі

іржаві

криві

(а)

(б)

(в)

(г)

(д)

(е)

8. На дошці написали кольоровими крейдочками слова:

МОРЕ                                                   МАРКА                                  КАНАВА

У синього та білого слів однакова перша буква, у білого та червоного – друга. Яке слово синього кольору?

9. Букви в зошиті у Зої дрібніше, ніж у Люди, у Катрусі дрібніше, ніж у Зої. У кого найдрібніші букви?

Зоя

Люда

Катруся

Сніжана

Віра

Ніна

(а)

(б)

(в)

(г)

(д)

(е)

10. На дошці написали кольоровими крейдочками слова:

БАКЛАЖАН

                                  БАРАБАН                                          БУДИНОК

Чорне слово лівіше жовтого, рожеве – вище жовтого. Якого кольору слово «БУДИНОК»?

жовте

червоне

рожеве

чорне

Синє

біле

(а)

(б)

(в)

(г)

(д)

(е)

Вправи для розвитку координації мови та рухів «Виліз ведмідь із барлогу».

Виліз ведмідь із барлогу (діти піднімаються, потягуються)

Почав розминати ноги,

Він на пальчиках пішов (руки на поясі, ходьба на носках)

Він на п’яточках пішов (ходьба на п’ятках)

І на зовнішній пішов (на зовнішній стороні ступні)

Тишком нишком він пішов, (навпочіпки, руки на колінах)

Встав і гучно загарчав «р-р-р» (діти ричать спочатку тихо, потім

голосніше і голосно)

І пустився навтьоки (діти біжать).

І пішов він кроком (крокують).

Діти шикуються у колони по 2-е (шаховим порядком).

Вчитель. Діти подивіться на екран, що на ньому зображено (відео

годинників).

Діти. Годинники.

Гра «Прощання»

Мета: розвиток мовленнєвих навичок, запам’ятання імен педагогів.

Хід вправи

По черзі проговорювати: до побачення та своє ім’я (слова супроводжувати не різкими рухами)

Заняття 24

Розвиток вербально-смислового аналізу

Вправа «Привітання»

Мета: розвиток мовленнєвих навичок, запам’ятання дитиною імен.

Привітання з дитиною, проговорювати своє ім’я та звертатися до дитини по імені

Фонетичні вправи. «Біля моря» (діти стоять, ноги на ширині плечей,

руки вільно).

До берега біжить хвиля (діти піднімають руки до грудей, вимовляють

«ш-ш-ш-...», довго вдихаючи повітря, руки випрямляють вперед, імітуючи

хвилі).

Піднімається хвиля (діти піднімають руки вгору «велика хвиля»,

вимовляють звук «у-у-у..»).

Падає хвиля на берег (діти виконують нахил вперед, імітують хвилю,

яка падає на берег, вимовляють «у-ух!», перший склад низьким голосом, а

другий − високим).

Вправа «Склади пазл» (котик).

Мета: розвиток мислення

 

Рефлексія

Вправа «Повітряна кулька»

Стань, заплющ очі, руки підніми угору, набери повітря у легені. Уяви, що ти — велика повітряна куля, що наповнена повітрям. Постій у такій позі 1—2 хвилини, напружуючи усі м’язи тіла. Потім уяви, що у кульці з’явилася невеличка дірочка. Повільно починай випускати повітря, одночасно розслаблюючи м’язи тіла: кисті рук, потім — м’язи плечей, шиї, корпусу, ніг тощо. Запам’ятай свої відчуття у стані розслаблення. Виконуй вправу доти, доки не досягнеш оптимального емоційного стану.

Гра «Прощання»

Мета: розвиток мовленнєвих навичок, запам’ятання імен педагогів.

Хід вправи

По черзі проговорювати: до побачення та своє ім’я (слова супроводжувати не різкими рухами)

Заняття 25

Розвиток вербально-понятійного мислення

Вправа «Привітання»

Мета: розвиток мовленнєвих навичок, запам’ятання дитиною імен.

Привітання з дитиною, проговорювати своє ім’я та звертатися до дитини по імені

Артикуляційні вправи «Котик» (фрагменти відео з мультфільму

"Котеня на ім’я Гав").

Котик п’є молоко. Діти імітують рухи язиком.

Котик облизує вуса. Діти облизують свої губи.

Котик вмивається. Діти імітують котика що вмивається.

Поспівка «Два кота» (діти разом з вчителем співають, а потім по двоє)

«Та-та два кота

Два пухнастеньких хвоста

Сірий кіт в чулані, вуса у сметані.

Чорний кіт поліз в підвал і мишку там спіймав»

Гра «Прощання»

Мета: розвиток мовленнєвих навичок, запам’ятання імен педагогів.

Хід вправи

По черзі проговорювати: до побачення та своє ім’я (слова супроводжувати не різкими рухами)

Заняття 26

Розвиток уміння встановлювати різні види відносин між поняттями

Вправа «Привітання»

Мета: розвиток мовленнєвих навичок, запам’ятання дитиною імен.

Привітання з дитиною, проговорювати своє ім’я та звертатися до дитини по імені

КВАСИМО КАПУСТУ

Руками імітуємо відповідні рухи:

- Ми капусту шаткували!

(двічі) − прямими, напруженими долонями імітуємо рухи сокири: уверх-

униз.

- Солі в неї ми поклали!

(двічі) − пальці зібрані "щіпкою", "солимо капусту".

- Ми капусту м’яли, дерли!

(двічі) − енергійно стискаємо пальці в кулачки, то одночасно на двох

руках, то по черзі.

- Смачну моркву туди терли!

(двічі) − пальці однієї руки стиснуті в кулак і здійснюють ритмічні рухи

уверх-униз по долоні другої руки. Після цього міняємо руки.

Гра «Прощання»

Мета: розвиток мовленнєвих навичок, запам’ятання імен педагогів.

Хід вправи

По черзі проговорювати: до побачення та своє ім’я (слова супроводжувати не різкими рухами)

Заняття 27

Розвиток просторових уявлень

Вправа «Привітання»

Мета: розвиток мовленнєвих навичок, запам’ятання дитиною імен.

Привітання з дитиною, проговорювати своє ім’я та звертатися до дитини по імені

ЧИСТОМОВКИ

Ла-ла-ла: Алла − дівчинка мала.

Ли-ли-ли: В гості ми до неї йшли.

Ло-ло-ло: В Алли тісто підійшло.

Ла-ла-ла: Пирогів вона спекла.

Л'є-л'є-л'є: Чаю Аллочка наллє.

Лі-лі-лі: Ось лимони на столі.

Лю-лю-лю: Дуже кисле не люблю.

Ло-ло-ло: Снігом землю замело.

Ля-ля-ля: Стала білою земля.

Лі-лі-лі: Ось замети чималі.

Ра-ра-ра: Дуже рада дітвора.

Ар-ар-ар: Ми поїдем в зоопарк.

Ро-ро-ро: Доберемось на метро.

Ру-ру-ру: В зоопарку кенгуру.

Ру-ру-ру: Риє кріт собі нору.

Ру-ру-ру: Заєць обдира кору.

Мухи”

Мета гри: зниження агресивності.

Ведучий пробує розігнати „мух‖, розмахуючи руками. Мухи дратують

його, намагаючись не попастися.

Варіанти гри: 1. „Мухи‖ повинні забрати іграшку, що стоїть біля ведучого

і не попастися.

2.„Мухи‖ повинні літати мовчки.

3. В грі може бути двоє ведучих.

4. Діти дратують ведучого парами, не розмикаючи рук.

Гра «Прощання»

Мета: розвиток мовленнєвих навичок, запам’ятання імен педагогів.

Хід вправи

По черзі проговорювати: до побачення та своє ім’я (слова супроводжувати не різкими рухами)

Заняття 28

Розвиток міжпонятійних зав’язків

Вправа «Привітання»

Мета: розвиток мовленнєвих навичок, запам’ятання дитиною імен.

Привітання з дитиною, проговорювати своє ім’я та звертатися до дитини по імені

КВАСИМО КАПУСТУ

Руками імітуємо відповідні рухи:

- Ми капусту шаткували!

(двічі) − прямими, напруженими долонями імітуємо рухи сокири: уверх-

униз.

- Солі в неї ми поклали!

(двічі) − пальці зібрані "щіпкою", "солимо капусту".

- Ми капусту м’яли, дерли!

(двічі) − енергійно стискаємо пальці в кулачки, то одночасно на двох

руках, то по черзі.

- Смачну моркву туди терли!

(двічі) − пальці однієї руки стиснуті в кулак і здійснюють ритмічні рухи

уверх-униз по долоні другої руки. Після цього міняємо руки.

Гра «Прощання»

Мета: розвиток мовленнєвих навичок, запам’ятання ім

По черзі проговорювати: до побачення та своє ім’я (слова супроводжувати не різкими рухами)

Заняття 29

Діагностика пізнавальної сфери

Гра -тест фонематичного слуху

Мета; перевірити рівень фонематичного слуху.

Інструкція.

Психолог пропонує дитині: «Давай пограємось в школу: ти будеш учителем, а я учнем». Отримавши згоду, продовжує «Я буду повторювати слово, а якщо помилюсь і ти почуєш інше слово, ти хлопни в долоні».

Набір слів:

Рама, рама, рама, рама, лапа, рама, рама.

Поріг, поріг, поріг, поріг, політ, поріг, поріг, поріг.

Рампа, рампа, рампа, лампа, рампа.

Гра-тест «Будиночок»

Мета – діагностика рівня розвитку довільної сфери; може використовуватися при визначенні готовності дітей до шкільного навчання. Методика дозволяє виявити: вміння дитини орієнтуватися в своїй роботі на зразок; вміння скопіювати його. Ці вміння потребують певного рівня розвитку довільної уваги, просторового сприйняття, сенсо-моторної координації та тонкої моторики руки.

Вік досліджуваних 5-10 років.

Інструкція:

Перед дитиною кладеться аркуш з намальованим будиночком, чистий аркуш такого ж розміру, що і аркуш з будиночком. “Перед тобою лежить аркуш паперу й олівець. На цьому аркуші намалюй точно таку картинку, яку ти бачиш на малюнку. Не поспішай, будь уважний, постарайся, щоб малюнок був такий же, як цей зразок.

Гра «Прощання»

Мета: розвиток мовленнєвих навичок, запам’ятання імен педагогів.

Хід вправи

По черзі проговорювати: до побачення та своє ім’я (слова супроводжувати не різкими рухами)

Заняття 30

Діагностика пізнавальної сфери

Гра «Паравозик»

Мета: створення позитивного емоційного фону, підвищення впевненості у собі, усування страхів.

Хід гри

Присутні стають один за одним, тримаючись за плечі. «Паравозик» везе пасажирів долаючи різні перешкоди: присісти, пострибати на місці.

Гра-тест діагностика сприймання. Чого не вистачає на цих малюнках? (ЗА НЄМОВИМ Р.С)

Мета: визначення рівня розвитку сприймання.

Обладнання: серія картинок представлених на малюнку.

Інструкція та процедура проведення: сутність цієї методики полягає в тому, що дитині пропонується серія картинок представлених на малюнку. На кожній з картинок цієї серії не вистачає певної істотної деталі. Дитина отримує завдання: визначити і назвати відсутню деталь.

Гра «Оплески»

Мета: заспокоєння, зняття збудження та імпульсивності.

Хід гри

Присутні стають у коло. За психологом виконують оплески долонями, оплески об ніжки, тихенькі оплески.

Гра «Прощання»

Мета: розвиток мовленнєвих навичок, запам’ятання імен педагогів.

Хід вправи

По черзі проговорювати: до побачення та своє ім’я (слова супроводжувати не різкими рухами)

Заняття 31

Діагностика пізнавальної сфери

Вправа «Привітання»

Мета: розвиток мовленнєвих навичок, запам’ятання дитиною імен.

Привітання з дитиною, проговорювати своє ім’я та звертатися до дитини по імені.

Гра-тест копіювання безглуздих складів.

Мета: виявити рівень саморегуляції.

Обладнання: 10 наборів карток зі складами.

Інструкція.

Подивись, тут щось написано. Виявляється у нас в гостях був Лунтік і залишив тобі записку. Перемалюй так само, як написав Лунтік.»

Вправа «М’яч»

Мета: зняття імпульсивності, агресивних тенденцій.

Хід гри

Учасники стають обличчям один до одного. Ведучий «Візьміть м’яч і передавайте його по колу. Обов’язково передавати саме в руки, та говорити щось приємне про дитину.

Гра «Повторюй за мною»

Мета: розвиток уваги, мовленнєвих навичок.

Хід гри

Психолог всі свої дії проговорює, дитина має повторити дії та проговорити їх.

Гра «Прощання»

Мета: розвиток мовленнєвих навичок, запам’ятання імен педагогів.

Хід вправи

По черзі проговорювати: до побачення та своє ім’я (слова супроводжувати не різкими рухами)

Заняття 32

Діагностика пізнавальної сфери

Вправа «Привітання»

Мета: розвиток мовленнєвих навичок, запам’ятання дитиною імен.

Привітання з дитиною, проговорювати своє ім’я та звертатися до дитини по імені.

Гра-тест словника

Мета: виявити рівень словникового розвитку дитини.

Обладнання. Вісім рівноцінних наборів слів.

Набори слів

  1. Велосипед, цвях, лист, парасолька, хутро, герой, качатися, з’єднувати, кусати, гострий.

  2. Літак, молоток, книжка, плащ, пір’я, друг, плигати.

  3. Автомобіль, віник, блокнот, чоботи, луска, боягуз, бігти, зв’язувати, щипати, колючий.

  4. Автобус, лопата, альбом, капелюх, пух, ябеда, вертітися, розв’язувати, чесати, м’який.

  5. Мотоцикл, щітка, зошит, черевики, шкура, ворог, спотикатися, збирати, погладжувати, шорсткий.

  6. Пароплав, граблі, посилка, пальто, волосся, нероба, їхати, розрізати, розкидати, твердий.

  7. Човен, ганчірка, ручка, рукавиця, шкіра, ледар, повзати, приліпити, жувати, липкий.

  8. Самокат, викрутка, журнал, хустка, кігті, умілець, кружляти, відриватися, складний, мокрий.

Інструкція

«Уяви, що ти зустрівся з Лунтіком , який погано знає слова. Він попросив тебе пояснити, що таке «велосипед».

Гра «Прощання»

Мета: розвиток мовленнєвих навичок, запам’ятання імен педагогів.

Хід вправи

По черзі проговорювати: до побачення та своє ім’я (слова супроводжувати не різкими рухами)

Гра- тест короткочасної пам’яті та умовиводів.

Мета: визначити рівень короткочасної смислової пам’яті.

Інструкція.

«Тобі подобається слухати різні історії? Зараз я прочитаю твір, а ти запам’ятай, щоб повторити.

Були собі три хлопчики: Микола, Петрик та Іван. Микола нижчий за Петрика, Петрик нижчий за Іванка. Повтори!».

«А хто з них найвищий? Дмитро високий?»

Гра «Карлючка»

Мета: зняття імпульсивності, агресивних станів.

Хід гри

Психолог на аркуші паперу малює невеличку карлючку. Потім передає аркуш дитині, завдання полягає в тому, щоб доповнити карлючку так, аби вийшов предмет, або тварина, тобто те, що має значення.

Гра «Прощання»

Мета: розвиток мовленнєвих навичок, запам’ятання імен педагогів.

Хід вправи

По черзі проговорювати: до побачення та своє ім’я (слова супроводжувати не різкими рухами)

Відображення документу є орієнтовним і призначене для ознайомлення із змістом, та може відрізнятися від вигляду завантаженого документу.