Гра - найважливіший супутник дитинства, в процесі її діти починають наслідувати дорослим, пробувати свої сили, фантазувати, експериментувати. Гра надає дітям величезні можливості фізичного, естетичного та соціально-комунікативного розвитку. Конструювання - найважливіший для дошкільника вид продуктивної діяльності з моделювання як реально існуючих, так і придуманих самими дітьми об'єктів. У цьому сенсі унікальним явищем в світі ігор для дітей усього світу, що дозволяє без проблем спілкуватися всім на одному універсальному мові - мові гри, є конструктор ЛЕГО. Найбільшою його цінністю є те, що він дає дитині можливість не тільки зібрати іграшку, але і грати з нею, видозмінюючи і перетворюючи її, виходячи з власного задуму або необхідності доповнення ігровий обстановки. Гра з дрібними деталями, що входять в набори ЛЕГО, не тільки сприяє розвитку моторної вмілості, а й стимулює розвиток активної мови, уяви, конструктивних і творчих здібностей. Конструктивна діяльність дуже тісно пов'язана з розвитком мови, т. д. Спочатку з дитиною проговорюється, що він хоче побудувати, з яких деталей, чому, скільки і т. д. Що в подальшому допомагає дитині самій визначити кінцевий результат роботи. Набір ЛЕГО, як показує практика, може використовуватися з певними поставленими цілями у всіх вікових групах дитячого садка. У молодшій групі - це гарне дидактичний посібник для індивідуальної роботи вихователя з дітьми. У середній групі - це універсальне посібник для організації самостійної діяльності вихованців у групі. А в групах старшого дошкільного віку цей набір знову стає корекційно - розвиваючих інструментом вихователя групи і педагогів-фахівців (психолога, логопеда, музичного керівника, інструктора з фізкультури) Наприклад, широке використання тематичного комплекту ЛЕГО «Транспорт» дозволяє нам наочно продемонструвати вихованцям історію виникнення і розвитку транспорту від чотириколісного воза, старовинних моделей авто до автомобілів майбутнього; обігравати дорожні ситуації; моделювати і аналізувати проблемні ситуації, як на вулиці, так і в побуті.
Застосування в роботі ЛЕГО сприяє згуртуванню дитячого колективу, формування почуття симпатії один до одного, т. д. У дітей формується вміння спільно вирішувати завдання, розподіляти ролі, пояснювати важливість даного конструктивного рішення. Конструктор ЛЕГО стимулює пізнавальну ініціативу вихованців і дає їм в руки зручні інструменти, за допомогою яких можна втілити свої ідеї в практичний результат. За допомогою наборів ЛЕГО діти можуть розігрувати свої історії, відтворювати і знову переживати життєві ситуації, що залишили слід в пам'яті.
В даний час існує проблема виховання і навчання дітей відповідно до їх підлогою. Адже хлопчика і дівчинку ні в якому разі не можна виховувати однаково. Вони по-різному дивляться і бачать, слухають і чують, по-різному говорять і мовчать, почувають і переживають. Необхідно постаратися зрозуміти і прийняти наших хлопчиків і дівчаток такими, якими вони є ... різними і по-своєму прекрасними, якими їх створила природа. Метою гендерного підходу в педагогіці є виховання дітей різної статі однаково здатних до самореалізації і розвитку своїх потенціалів і можливостей в сучасному суспільстві. Соціальні зміни привели до руйнування тенденції стереотипів чоловічої та жіночої поведінки. У зв'язку з цим, виховання дітей з урахуванням гендерних особливостей необхідно своєчасно і повноцінно розвивати дівчаток і хлопчиків в ігровій діяльності, тому що прийняття ролі і виконання в ній чоловічих і жіночих соціальних функцій лежить в основі цієї роботи. Вирішити дану проблему можна за допомогою конструктора ЛЕГО. З його допомогою діти під керівництвом дорослого і за власною ініціативою розгортають різноманітні сюжети. Застосування конструктора ЛЕГО - це стимул до цікавої, емоційно -забарвленої спільної діяльності вихователя і дітей. Робота з конструктором ЛЕГО допомагає в організації змістовної діяльності в просторово-розвиваючої середовищі групи: для хлопчиків - тематичні набори «Транспорт», «Ферма» і ін.; для дівчаток - «Кафе», «Дочки - матері» і ін. Хочеться відзначити, що застосування ЛЕГО - технологій дозволяє кожній дитині працювати у власному темпі, переходячи від простих завдань до більш складних. Використання різних конструкторів ЛЕГО, дозволяє в повній мірі забезпечити підтримку ініціативи і самостійності дітей в специфічних для них видах діяльності, а так само створює широкі можливості для вибору матеріалів, видів активності учасників спільної діяльності та спілкування. Конструктор ЛЕГО сприяє підтримці вільної самостійної гри дітей, стимулює бажання до досліджень, інтерес до творчості. Ці універсальні конструктори, які в формі пізнавальної гри дозволяють учасникам народжувати нові ідеї, втілювати в реальність те, що могло б вирішувати поставлені завдання, бачити продукт своєї діяльності, створювати простір, в яких можна з задоволенням грати, змінюючи й удосконалюючи ігрову обстановку. Світ, який відкриває перед дитиною конструктор ЛЕГО настільки захоплюючий і захоплюючий, що, граючи з ним, малюк крім усього іншого отримає ще масу задоволення і позитивних емоцій.