Конспект заняття "Скринька казок"

Опис документу:
Заняття з розвитку мовлення для дітей середнього віку з використанням прийомів мнемотехнік та круга Луллія

Відображення документу є орієнтовним і призначене для ознайомлення із змістом, та може відрізнятися від вигляду завантаженого документу. Щоб завантажити документ, прогорніть сторінку до кінця

Перегляд
матеріалу
Отримати код Поділитися

Заклад дошкільнї освіти №31 “Малятко”

Конспект заняття з розвитку мовлення
«Скринька казок»

(з використанням прийомів мнемотехніки (мнемотаблиць) та круга Луллія)

в середній групі

підготувала вихователь

І.М.Яворська


Завдання:

Навчальні Повторити і закріпити назви і зміст відомих дітям казок.

Розвиваючі Розвивати вміння уважно слухати питання і відповідати на них. Формувати вміння передавати зміст казок за допомогою мнемотаблиці.Розвивати увагу та пам'ять за допомогою виконання елементів кінеозологічних вправ та круга Луллія.Розвивати акторські здібності.

Виховні Виховувати чуйне, добре ставлення до казкових героїв, бажання допомогти їм у важкій ситуації.

Матеріали: Картинки персонажів казки "Колобок", мнемотаблиця до казки “Колобок”,чарівна скринька, лист, мішечок з казковими предметами,чарівна паличка, дидактична гра круг Луллія « Казковий герой», персонаж в ролі Василиси Премудрої,атрибути до постановки казочки “Рукавичка”

ХІД ЗАНЯТТЯ

Організаційний момент

Привітання

Діти заходять до групової кімнати

Вих

-Добрий день малята .

Ви сьогодні всі проснулись?

Мамі зранку посміхнулись?

Встало вранці ясне сонце,

Зазирнуло у віконце.

Ми до нього потяглися,

За промінчики взялися.

Будем дружно присідати,

Сонечко розвеселяти.

Промінь падає в долоні -

Другу посміхнись.

Очі у небес бездонні -

За руки візьмись.
Руки вгору підняти пора,

Скажемо ми всім «Ура!»

Ігрова ситуація
Вих:

- Діти,а чи полюбляєте ви казки ?А які казки ви знаєте? Я їх теж дуже люблю,

адже саме казочка веде нас в світ чарівних пригод та історій .

-Діти ,а звідки беруться казочки?(Їх складають письменники ,народ)

Дидактична гра “Підскажи слово”

- Якщо в казці є чудо ,то вона ...(чудова)

-Якщо в казці є загадка ,то вона...(загадкова)

-Якщо в казці є мудрість ,то вона ...(мудра)

-Якщо в казці є дива ,то вона ...(дивовижна)

-Якщо в казці є добро,то вона...(добра)

Вих:

Сьогодні у нас в групі з самого ранку відбуваються справжні дива, до нас потрапила ось ця велика скринька,а на ній лежав лист.

Діти проходять до скриньки і вихователь пропонує розміститися навколо скрині на килимок та зачитує зміст листа

Текст листа

Дорогі мої малята , я добра Василиса Премудра , з чарівного Тридесятого королівства,звертаюся до вас за допомогою.В нашому королівстві правила всіма злагода,добро та дружба. Всі казкові жителі проживали у мирі ,доки не з''явився злий чаклун і своїми витівками всіх пересварив.Мою чарівну паличку чаклун викрав і поставив перед мною тяжкі завдання ,а я ні як не можу сама впоратися

Вих

-Діти ,ми не можемо залишити Василису без допомоги,відчинемо скриню і подивимося,які завдання підготував чаклун

Вихователь дістає конверт з загадками та набір картинок казковиих персонажів

-Нам потрібно швидко відгадати загадку і знайти її зображення на картинці

На кожну дитину роздається набір карток з зображенням казкових героїв ,діти після кожної загадки показують відповідну до відгадки картинку

Дидактична гра “Обери картинку”

На сметані замісили,
На вікні охолодили,
Круглий бік, скок-скок –
Покотився… (Колобок)


Хто у лісі проживає,

Хто руда й пухнаста,

Дуже хитру вдачу має,

Може курку вкрасти?

Вовку сірому сестричка —

Знають всі, що це — … (лисичка).

Довгі вуха, куций хвіст,

Невеличкий сам на зріст,

На городі побував,

Там капусти пожував.

Довгі лапи: скік та скік;

Ми погнались, а він втік. (заєць)

Ходить хмуро між дубами,

Хижо клацає зубами,

Весь, як є, — Жорстока лють,

Очі в нього так і ллють.

ось, примовк.

Грізний звір цей, звісно, … (вовк)

Влітку медом ласував,

Досхочу малини мав.

А як впав глибокий сніг,

Позіхнув і спати ліг.

Бачив чи не бачив сни,

А проспав аж до весни. (ведмідь)

-Швидко і вірно ми впоралися,що ж це за герої,з якої казочки вони завітали? Та в чарівній скрині для нас є дещо

(Педагог дістає та на дошці прикріплює мнемотаблицю до казки

і діти працюють за нею).

Робота з мнемотаблицею до казки “Колобок”

-А тепер згадаємо цю казку по чарівній табличці.
Від кого втік колобок? Покотився по доріжці і кого зустрів? Що сказав зайчик, побачивши колобка? Як же перехитрив колобок зайчика? Кого ще зустрів в лісі колобок? Кого останнім зустрів колобок? Що ж трапилося з колобком, коли він зустрівся з лисичкою? Лисичка яка? (Хитра, зла) . Чому вона зла? Скількох звірят зустрів у лісі Колобок ?Молодці. Цю казку ви знаєте добре.

Вих:

Діти,а щ це в нашій скрині шевелиться,штовхається.Це якийсь мішечок,а на ньому написано завдання
(В мішку знаходяться загублені речі казкових персонажів ,потрібно назвати казкового героя ,якому вони належать та назву казочки)

Дидакична гра”Чарівний мішечок”

Рушник та мило- “Мийдодір”

Червоний капелюх -”Червоний апелюшок”

Кришталевий черевичок-”Попелюшка”

Пір'я-”Кривенька качечка”

Яйце -”Курочка Ряба”

Борошно -”Колобок”

Рукавиця-”Рукавичка”

Посуд-”Федорине горе”

Люстерко- “Білосніжка”

Пурпурва квітка - “Пурпурова квіточка”

Шкарлупа горіха-”Дюймовочка”

Термометр та вітаміни-Лікар Айболіт

Добре,нарешті ми всі речі віддамо їхнім господарям в потрібну казочку.

Діти ви напевно втомилися,а давайте трішки відпочинемо

Виконання елементів комплексу кінезологічних вправ з музичним супроводом
Вправа «Дерево».

Сидячи навпочіпки, сховайте голову в коліна, обхопіть коліна руками. Ви – насіннячко, яке поступово проростає і перетворюється в дерево. Повільно піднімайтеся на ноги, потім розпрямляйте тулуб, витягайте руки вгору. Напружте тіло і потягніться вгору. Подув вітер: розгойдуйте тіло, імітуючи дерево.

Вправа «Веселі ніжки» (на килимках)

Лежачи на спині, підніміть ноги разом і пишіть ними в повітрі візерунки,намалюєм сонечко з промінчиками,хмаринку,повітряну кульку,маленького метелика...

Вправа «Дружимо»

Вправа в парах: станьте один навпроти одного, доторкніться долонями долонь партнера. Здійснюйте рухи, аналогічні велосипеду.

-Згадайте ,малята ,Василиса в листі писала,що жителі Тридесятого королевства пересварилися між собою,бо кожен має свою вдачу, настрій,емоції.Діти ,а які бувають казкові герої вдачею (злий,добрий,сумний,веселий,хитрий).

А розібратися нам в цьому допоможе цей чарівний круг з нашої скрині

( круг Луллія на тему “Казковий герой” має 3 кола поділені на сектори, на першому зображення сюжетів казок,друге- відповідні казкові персонажі,третє-картинки емоції)

Дидактична гра”Навпаки”

Дидактична гра “Казковий герой”(круг Луллія)

-Потрібно доповнити мої висказування словам протилежним за змістом,знайти данного персонажа на картинці кола та підібрати правильні сектори на інших колах,в якй казці живе персонаж ,та які має емоції

-Мачуха була злою,а Попелюшка ...(доброю)

-Колобок був чесний,довірливий, а Лисичка ...(хитрою)

  • Мишенята були ледачі,а Півник ...(працьовитий,добрий)

  • Буратіно був веселий ,а П'єро...(сумний)

  • Червона Шапочка була доброю ,а Вовк....(злий)

Вих:

Погляньте діти,в самом куточку скрні лежить чарівна паличка Василиси як же нам її повернути?

Звучить музика в групу заходить Василиса Премудра

  • Добрий день ,малята ,я Василиса Премудра,бачу,що всі завдання злого Чаклуна ви виконали правильно та знайшли мою чарівну паличку,дякую вам. Зараз паличкой махну,чари вмить я зупиню .Нехай в казковому Тридесятому королівстві панує дружба,добро і радість .

А чи не бажаєте ви,діти,самі потрапити в казкове царство,зараз всі заплющемо оченята візьмемося за руки промовимо :

Раз,два,три казка в гості поспіши “

Діти переодягаються в казкових героїв

Василиса:

Казку в гості кличуть люди,

так ведеться споконвік
Рік, який почнеться з чуда

буде щедрим цілий рік.
Всі гарнесенько сідайте

казку слухать починайте.
Чарівною паличкою махну,

казку нашу розпочну.

Постановка вихованцями казки “Рукавичка на новий лад”

Рефлексія.

- А тепер я пропоную всім стати в коло і поділитися своїми враженнями. Ми передаємо чарівну паличку один одному і ділимося думками. Починайте свої пропозиції такими словами, як «мені сподобалося....», «я запам'ятав....», «я вдома батькам розповім про......», «мені не сподобалося.......»

( Діти передають м'яч і діляться своїми враженнями)
Вих
- А мені сподобалося якими ви активними,талановитими,добрими,веселими були на сьогоднішньому занятті і я хочу вам сказати спасибі!

Зверніть увагу, свідоцтва знаходяться в Вашому особистому кабінеті в розділі «Досягнення»

Всеосвіта є суб’єктом підвищення кваліфікації.

Всі сертифікати за наші курси та вебінари можуть бути зараховані у підвищення кваліфікації.

Співпраця із закладами освіти.

Дізнатись більше про сертифікати.

Приклад завдання з олімпіади Українська мова. Спробуйте!
До ЗНО з АНГЛІЙСЬКОЇ МОВИ залишилося:
0
4
міс.
0
3
дн.
2
2
год.
Готуйся до ЗНО разом із «Всеосвітою»!