Конспект уроку у 1 класі з інтегрованого предмету «Я досліджую світ»

Опис документу:
Хід уроку 1. Ранкове коло. 2. Ознайомлення з темою дня та очікуваними результатами. 3. Метод «Асоціативний кущ». 4. Гра «Розшифруй і прочитай». 5. Музична фізкультхвилинка. 6. Вправа «Входження в картину» 7. Літературна студія (артикуляційна зарядка) 8. Вправа «Читання з передбаченням» 9. Мистець-ка студія 10. Рефлексія. «Щоденник вражень»

Відображення документу є орієнтовним і призначене для ознайомлення із змістом, та може відрізнятися від вигляду завантаженого документу. Щоб завантажити документ, прогорніть сторінку до кінця

Перегляд
матеріалу
Отримати код Поділитися

Тема (проблемне запитання). Як упізнати літо?

Освітні галузі, які задіяні:

  • Природнича;

  • Мовно – літературна;

  • Технологічна.

Очікувані результати навчання:

  • Знає і називає ознаки літа у живій та неживій природі;

  • Читає правильно та виразно вголос різні тексти (загадки, вірші, казки);

  • Розповідає про свої враження (емоції) від змісту прочитаного;

  • Зіставляє пережиті під час читання почуття та емоції із власним емоційно – чуттєвим досвідом;

  • Вирізняє у казці образні вислови й пояснює, які саме образи вони допомагають уявити;

  • Прогнозує орієнтовний зміст тексту за заголовком;

  • Прогнозує, який має бути виріб;

  • Розміщує елементи виробу на площині.

Предмети, що інтегруються: природознавство, образотворче мистецтво, українська мова.

Обладнання: смайлики для настрою; коробки з пазлами «Літо» для роботи в групах; плакат «Літо» (асоціативний кущ); малюнки з ознаками літніх місяців; картина «Зустрічайте літо в гаї серед квітів»; символ уроку – пані Літо; завдання із журналу «Джміль» (№5 – 6, 2019); відеоматеріали, пластилін.

Зміст уроку:

І. Ранкова зустріч.

Очікувані результати:

  • Створити позитивну атмосферу в учнівській спільноті;

  • Створити спокійний і розважливий настрій для виконання інших завдань; відчуття єдності, радості;

  • Навчити говорити впевнено; слухати співрозмовника;

  • Тренувати навчальні навички, що сприяють розвитку мовленнєвих навичок, доброти і емпатії.

  1. Вітання.

Гра «Ми йдемо до сонечка» (Діти утворюють коло, тримаючись за руки).

Ми йдемо до сонечка, ля-ля-ля (йдуть по колу).

Щоб погрітись трішечки, ля-ля-ля (плескають в долоні).

Нумо, дітки, не баріться (піднімають руки до сонечка).

І до сонця усміхніться (усміхаються).

Долоньки всі разом з’єднайте (беруться за руки).

Весело покружляйте (кружляють).

А тепер присіли – встали (присідають і підводяться).

Усміхнулись, заспівали: ля-ля-ля.

Вправа «Комплімент».

(Учні говорять компліменти одне одному).

Ігровий тренінг «Мій настрій».

  • Прислухайтеся до своїх почуттів і оберіть той смайлик, що відповідає вашому настрою.

  1. Групове заняття.

Гра «Броунівський рух» (діти об’єднуються в групи по четверо).

  • Тепер кожна група обирає собі зручне місце для роботи. У вас в коробках є пазли. Складіть картинку і ви дізнаєтесь, про яку пору року говоритимемо сьогодні.

  • Діти (відповідають). Це літо.

  • Вчитель. Чудово! Гарно попрацювали! А як ви упізнали літо?

Відгадування загадок.

  1. Хто це лісом зараз ходить?

Розмаїття ягід родить.

Тепло. Раді всі звірята.

А в пташок – вже пташенята. (Літо)

  1. Сонце пече,

Липа цвіте,

Вишня поспіває.

Коли це буває? (Влітку)

  1. У садках – смачна малина,

Аґрус, яблука, ожина.

Фрукти й зелень соковита –

Це смачні дарунки… (Літа).

  1. Розквітають в луках квіти,

Зеленіють в лісі віти.

Все зелене, молоде…

За весною, що іде? (Літо)

  1. Обмін інформацією.

  • Прочитати вірш, що він вам нагадав?

Літо, літо, літо золоте

Випиває роси

Та з пшениченьки плете

Українські коси.

Виглядає з-поміж віт

Вишнями в садочку,

Одяга на цілий світ

Сонячну сорочку.

А.Загрудний

Вправа «Крісло автора»

Діти пригадують приємні хвилини літа в своєму житті.

  1. Щоденні новини.

  • Сьогодні… (день, число, місяць)

  • Погода…

  • А до літа залишилось… днів.

ІІ. Ознайомлення із темою дня та очікуваними результатами (2 хв).

Вправа «Мої очікування».

  • Сьогодні ми будемо впізнавати літо, називати його ознаки; відшукувати ці ознаки у різних текстах; розповідати про свої враження, зіставляти, прогнозувати, пояснювати зв’язки, опираючись на свій власний досвід.

ІІІ. Метод «Асоціативний кущ».

(Ознаки літа у живій і неживій природі).

ЛІТО

ІV. Гра «Розшифруй і прочитай».

  • Прочитай місяці літа (на екрані)

ЛИПЕНЬЧЕРВЕНЬСЕРПЕНЬ

(використання ілюстрацій з ознаками місяців)

ЧЕРВЕНЬ – дозрівають у лісах суниці,

спіють у садочку полуниці.

Червоненькі жменями збираю.

Хто ж фарбує ягідки? Не знаю.

У червні: сонце піднімається високо; дні довгі, а ночі – короткі; небо блакитне, чисте; квітнуть квіти; достигають ягоди.

ЛИПЕНЬ – Вирують бджоли і гудуть.

Над білим цвітом липи.

Який це місяць надворі?

То ж кожен скаже… (Липень)

У липні: спекотні дні, теплі ночі; переважно без опадів; частими бувають грози; буйно цвітуть луки; тривають сінокоси; достигають зернові.

СЕРПЕНЬ – Дині, гарбузи, томати:

Смакувати, смакувати…

От і літечка кінець,

Осінь йде вже навпростець.

У серпні: дні помітно скорочуються; ночі стають прохолоднішими; весь місяць тривають жнива; наливаються овочі і фрукти; вода в річках прохолодна; з’являється перше жовте листя.

V. Фізкультхвилинка (на екрані з музичним супроводом).

VІ. Продовження роботи.

Літні явища у житті рослин.

ЦВІТІННЯРОСЛИНУТВОРЕННЯПЛОДІВДОЗРІВАННЯНАСІННЯДОЗРІВАННЯЯГІД

Літні явища в житті тварин.

НАРОДЖЕННЯПОТОМСТВА.

ВИГОДОВУВАННЯПОТОМСТВА.

ВИХОВАННЯПОТОМСТВА.

VІІ. Вправа «Входження в картину».

  • Розгляньте красуню Літо на картині «Зустрічайте Літо в гаї серед квітів». Яка вона? (журнал «Джміль», №5 – 6, 2019)

  • Уявіть себе на картині – «увійдіть у неї».

  • Уважно розгляньте пані Літо (демонструю малюнок пані Літо). Доберіть із хмарки слова, що описують цю пані (ст.2, журнал «Джміль», №5, 2019)

  • Які незвичайні прикраси наділа красуня?

  • Гойдається Літечко на квітчаній гойдалці, ледь не до хмар злітає… Розгойдує її хлопчик – помічник.

  • А чим зайняті інші помічники?

  • Чи потрібен улітку дощик?

  • Може, краще обійтися без нього?

  • Ні! Радо підставляють свої голівки під краплинки квіти – ромашки та дзвоники. Без води рослини потерпатимуть від спеки й зів’януть.

VІІІ. Літературна студія (артикуляційна зарядка)

  • А зараз ми завітаємо у літературну студію. Здійснимо літню прогулянку зі звуковими ефектами. Настав час літніх розваг. Читаємо віршовану пригоду – додаємо звукові ефекти – тренуємо дикцію! (ст.10, журнал «Джміль», №5 – 6, 2019)

  • Зіставте пережиті під час читання почуття та емоції з власним досвідом. Коли у вас був такий піднесений настрій?

ІХ. Вправа «Читання з передбаченням».

- Прочитайте заголовок: «Казка про зайчика і пори року». Як ви думаєте, про що йтиметься у казці?

Літо

Весна пішла, а Зайчик сидів і гірко плакав, нічого не помічаючи навкруги. А вже почалося ЛІТО! Пташки, які зустрічали весну радісною піснею, притихли в своїх гніздах, висиджуючи майбутніх пташенят. Зайчик вирішив, що ліс завмер, очікуючи якогось лиха, і дуже налякався. У розкішних пишних шатах Літо було напрочуд привабливе. Воно підійшло до Зайчика і привітно посміхнулося. − Чому ти плачеш, маленький Зайчику? − Тому що пішла Весна, і тепер я не їстиму зелену ніжну травичку з молодими листочками кульбаби. − Спробуй мою, літню. Вона ще соковитіша і солодша. Влітку ти зможеш поласувати і кульбабою, і цикорієм, і пижмом, конюшиною, люцерною. Згодом дозрівають соняшники, злаки, кавуни і гарбузи. Хіба тебе це не радує? − Ні! − рішуче відповів Зайчик. − Я не знаю, що таке „конюшина” і „гарбузи”, і я зовсім не хочу ані бачити їх, ані куштувати! Поверніть мені весну. І Зайчик знову заплакав. Літо підняло його сильними руками і притисло до грудей, які пашіли червневим сонячним теплом. − Відпусти, відпусти, − пручався Зайчик. − Мені гаряче! Я не люблю тебе! − А ти схожий на маленького кенгуру, яких я бачило, мандруючи у далеких південних краях, − сміючись відповіло Літо. − І лапки в тебе такі ж міцні, як у них. А стрибати через струмок ти вмієш? Зайчик навіть плакати перестав і задумався. Літо поставило його на вкритий буйною зеленню берег тихого лісного струмка. З того часу, як пішла Весна, струмки у лісі стали вужчими і вже не дзюркотіли так весело, наздоганяючи один одного. Зайчик обережно підійшов до води. Потім відійшов. І раптом відштовхнувся сильними задніми лапками і стрибнув... Він легко перелетів на той бік струмка. Всі друзі Зайчика − білки, птахи, бурундуки та їжачки – заплескали, вітаючи його стрибок гучними криками. Зайчик був страшенно задоволений собою. Він стрибнув туди й назад ще декілька разів і весело засміявся. Білочка показала йому перший літній гриб-сироїжку, а бурундук почастував соковитими бруньками. Зайчику це дуже сподобалося. Тепер він не тікав від Літа, а ходив за ним услід, відкривав все нові й нові таємниці його комори і придумував нові розваги. Звірята просили Літо розповісти про далекі країни, де воно мандрувало, і про чудернацьких звірів, які там мешкають. Вони хотіли знати, що там росте і як там живуть люди. Літо розповідало і навіть обіцяло взяти із собою деяких звірів і птахів, коли знову вирушить у мандрівку, щоб і вони змогли на власні очі побачити всі чудеса далеких теплих країв. Зайчик дуже виріс за літо. Він так радів і спеці, і літньому дощику, що вже не уявляв, як можна жити інакше. Навкруги було стільки всього смачненького... Зайчик ніжився серед польових квітів, зарості яких ховали його так, що лише вушка стирчали, вдихав запах свіжого сіна і спостерігав, як дозрівають на городах кавуни і гарбузи. Він задоволено потягнувся і подумав: „Так, не дарма на світі є Літо!” І саме в цей момент Літо підійшло до нього і сказало: − Мій час вичерпався. Я вирушаю в нову подорож у південні краї. − Як? Ні! Цього не може бути! − заволав Зайчик, високо підстрибнувши від обурення. − Ти не можеш нас покинути! − Так треба. Осінь йде вслід за мною. Я уступаю їй місце. − Не хочу, не хочу, не хочу!!! − верещав Зайчик. − Не хочу ніякої осені! Я хочу, щоб завжди було літо! Літо лагідно засміялося. Його сміх був схожий на солов’їні трелі у червневий вечір, на шепіт теплого дощику в спекотний липневий полудень, на лагідний шелест листя і сяйво зір у серпневу ніч. − Ми ще побачимося, Зайчику, − пообіцяло воно. − Я повернуся.

  • Чи справдилось ваше передбачення?

  • Які образні вислови сподобались?

  • Чи допомогли вони уявити про що йдеться у казці?

Х. Мистецька студія.

Творча робота: зліпити зайчиків з пластиліну – робота в парах, поселити їх в казковому лісі - колективна робота).

ХІ. Рефлексія. «Щоденник вражень».

  • Висловіть письмово свою думку: як упізнати літо.

Самоаналіз уроку

У самоаналізі хочу ще раз спинитися на своїй діяльності.

А) Початок дня.

Щоденно проводжу ранкове коло. Лише від зарядженого позитивом ранку залежить подальші мої дії з учнями. Ранкове коло створює в здобувачів освіти позитивний емоційний настрій, налаштовує на роботу, підтримує стан внутрішньої психо – фізіологічної активності, відкритості. Залучаю всіх учнів до навчального процесу. Моя усмішка, перші слова, жести, рухи, ритм серця свого я знаходжу в очах, душах, думках своїх учнів.

У ранковій зустрічі для привітання використовую різні ігри, щоб підняти емоційний стан кожної дитини.

Гра «Броунівський рух» допомагає швидко об’єднатись у невеликі групи. А «Крісло автора» - вільно висловити свою думку.

Б) Самостійне формулювання теми та очікувань учнями.

Важливо, щоб учні були співтворцями уроку, допомагали мені формулювати не лише тему, а й мету уроку. Цьому допомогли мені використані загадки та метод «Асоціативний кущ». Відеоматеріали, ілюстрації допомогли з’ясувати які є місяці, які їхні ознаки. Звичайно, не можна не опиратись на набутий вже досвід школярів.

В) Колір уроку.

Намагаюсь урок зробити неповторним, яскравим. Вправа «Входження в картину» саме і допомогла з’ясувати кольори літа, колір цілого уроку.

Г) Символ уроку.

Виготовила силует пані Літо, вишуканої, елегантної, що дало багато позитиву до уроку.

Ґ) Рубрика «Літературна студія».

Вона дає змогу відпрацьовувати навички читання вголос, з інтонацією, відповідною дикцією. Тут діти часто перетворюються на телеведучих, створюють своє інтерв’ю. використана заочна прогулянка на уроці дала багато позитивних емоцій та гарного літнього настрою.

Д) Розвиток критичного мислення.

Провела вправу «Передбачення» . Ця вправа стимулює пізнавальну активність учнів. Це одна із стратегій розвитку критичного мислення.

Е) Рубрика «Мистецька студія»

ЇЇ використовую для розвитку в дітей фантазії та уяви.З усього почутого і побаченого на уроці, зі створених позитивних емоцій, учні створюють колективну роботу, якій передує індивідуальна або в парі. Це вид діяльності згуртовує, дозволяє креативити.

Є) «Щоденник вражень»

Звичайно, як без нього! Учні письмово висловлюють своє бачення вивченої проблеми.

Це не весь перелік цікавих завдань. Мої очікування на уроці здійснилися. Здійснилося моє передбачення: діти розв’язали поставлену проблему. Адже від вчительського професіоналізму йдемо до креативності учня!

  • 10.08.2019
  • Особливості організації освітнього процесу у 2019/2020 навчальному році
  • Інші методичні матеріали
  • 133
  • 0
  • 6
  • Стежити

Зверніть увагу, свідоцтва знаходяться в Вашому особистому кабінеті в розділі «Досягнення»

Курс:«Воркшоп як інноваційна освітня технологія»
Швень Ярослава Леонідівна
36 годин
590 грн