і отримати безкоштовне
свідоцтво про публікацію
Предмети »
  • Всеосвіта
  • Бібліотека
  • Конспект уроку хімії в 11 класі (профіль біолого-хімічний) з теми "Поняття про біотехнологію."

Конспект уроку хімії в 11 класі (профіль біолого-хімічний) з теми "Поняття про біотехнологію."

Перегляд
матеріалу
Отримати код

5

Урок № 113-114 11 профіль

Тема уроку: Успіхи у вивченні і синтезі білків. Поняття про біотехнологію.

Мета уроку: ознайомити учнів з головними напрямами розвитку біотехнологій; формувати в учнів поняття про сучасний рівень вивчення білків як природних полімерів; розвивати критичне мислення, навички навчально-дослідної діяльності, вміння слухати і вступати в діалог, брати участь в колективному обговоренні проблем, аналізувати, порівнювати, узагальнювати, робити висновки, оволодіння навичками співпраці, що вимагає спільної роботи в групах, формувати комунікативну компетенцію учнів; виховувати бережне ставлення до живого, усвідомлене, шанобливе і доброзичливе ставлення до іншої людини та його думки.

Унаочнення: ноутбук, презентація з теми, капелюшки різного кольору, картки-завдання.

Очікувані результати: учні розуміють рівні організації білків, типи зв’язків, що забезпечують їх структуру, головні напрями розвитку біотехнології.

Хід уроку:

І. Організаційна частина, створення ситуації психологічного комфорту 1 хв.

Напевно, багатьом відома книга «Пригоди Аліси в Країні чудес» Льюїса Керролла.

Згадався один епізод, коли Аліса заблукала і не знала в яку сторону звернути, а потім звертається за допомогою до Чеширского Кота:

- Скажіть, будь ласка, куди мені звідси йти? - запитує Аліса.

- А куди ти хочеш потрапити? - відповів Кіт.

- Мені все одно... - сказала Аліса.

- Тоді все одно куди і йти, кудись прийдеш - відмітив Кіт.

Для того, щоб потрапити туди, куди потрібно, треба мати мету. А мета ваша зараз- міцні знання для здачі ЗНО і подальшого будування вашого життя. Тож я бажаю вам плідної праці на уроці для здійснення вашої мети.

ІІ. Актуалізація опорних знань. 1 хв.

1.Бесіда:

  1. Які елементи входять до складу органічних речовин?

  2. Як їх називають?

  3. До складу яких речовин входить нітроген?

  4. Що таке амінокислоти?

  5. Які вони бувають?

  6. Перелічте незамінні амінокислоти?

  7. Які функціональні групи входять до складу амінокислот?

  8. Які хімічні властивості амінокислот?

  9. Якими зв’язками утворені пептиди?

  10. Запишіть рівняння утворення дипептиду аланіну та гліцину (на дошці).

  11. Яка роль амінокислот в природі?

2.Обговорити в групах і відповісти усно на питання: 5 хв.

1. Чому лікарі рекомендують «збивати» температуру хворого, якщо вона перевищує 38 °С? (З-за можливої теплової денатурації білків).

2. Чому з звареного яйця ніколи не з'явиться курча? (Білки яйця незворотно втрачають структуру з-за теплової денатурації).

3. Чому на упаковці прального порошоку з ензимами стоїть обмеження по температурі для прання 40 градусів?

4.Чому не можна сушити шкіряне взуття, притуливши до батареї?

5. Навіщо маринують м'ясо для шашлику?

6. На чому базується використання спирту як дезинфікуючого засобу?( викликає денатурацию білків бактерій).

3. Презентація та розв’язання власних кроссенсів по групах. 7 хв.

Тож тема нашого уроку «Поняття про біотехнологію».

ІІІ. Вивчення нового матеріалу.

1.Біотехнологія 15 хв.

це «всі види робіт, при яких із сировинних матеріалів за допомогою живих організмів виробляються ті або інші продукти»(термін введений в 1917 р венгерським інженером Карлом Ереки). Мабуть, найдавнішим біотехнологічним процесом було бродіння. Опис процесу приготування пива виявлений. під час розкопок Вавилона на дощечці, що датується приблизно 6 тисячоріччям до н. е. Роботи Луї Пастера в галузі мікробіології, Олександра Флемінга по отриманню пенициліну, отримання гормону інсуліну та соматотропіну, виведення сортів рослин та порід трансгенних тварин-це приклади використання біотехнології.

В якості об'єктів біотехнології можуть виступати клітин мікроорганізмів, тварин і рослин, трансгенні тварини і рослини, а також багатокомпонентні ферментні системи клітин і окремі ферменти.

Головні напрями біотехнології:

-біоенергетика(біогаз, біопаливо),

-сільськогосподарська(отримання кормового білка, амінокислот, вітамінів, ферментів, сприяють підвищенню засвоюваності кормів, добрива); та промислова біотехнологія (ліки,продукти),

-біотехнології в нафтовій промисловості,

-генна інженерія.

Трансгенні рослини — це ті рослини, яким «пересадили» гени інших організмів(картопля з геном проліска-холодостійка).

Трансгенні тварини — найчастіше використовуються свині. Існують свині з людськими генами: їх вивели як донорів людських органів. Японські генні інженери ввели в геном свиней ген шпинату, який виробляє фермент, здатний перетворювати жирні насичені кислоти на лінолеву — ненасичену жирну кислоту.

Зелені світні свині — трансгенні свині, виведені групою дослідників з Національного університету Тайваню шляхом уведення в ДНК ембріона гена зеленого флуоресцентного білка, запозиченого у флуоресціюючої медузи. Поросята світяться зеленим кольором у темряві й мають зеленкуватий відтінок шкіри й очей на денному світлі.

Развиток напрямів сучасної біотехнології:

Розглядаємо й коментуємо зв’язок біотехнологій з іншими науками.

3. Рефлексія.

Шість капелюшків критичного мислення. Пропонується обговорити питання «Плюси та мінуси біотехнології» 13 хв.

Білий капелюх-факти

Біотехнологія- це «всі види робіт, при яких із сировинних матеріалів за допомогою живих організмів виробляються ті або інші продукти»(термін введений в 1917 р венгерським інженером Карлом Ереки). В якості об'єктів біотехнології можуть виступати клітин мікроорганізмів, тварин і рослин, трансгенні тварини і рослини, а також ферменти.

Головні напрями біотехнології:

-біоенергетика (виробництво біогазу),

-сільськогосподарська біотехнологія (отримання кормового білка, кормів, добрива);

-промислова біотехнологія (ліки, продукти),

-біотехнології в нафтовій промисловості,

-генна інженерія.

Жовтий капелюх-позитивний

За допомогою методів біотехнології можна вирішити

-проблему нестачі харчових продуктів, -білкового голоду, -підвищення врожайності сільськогосподарських культур, -виведення нових порід тварин, сортів рослин,

-отримання штучних органів, -переробки сміття на біогаз, охорони довкілля та економії природних джерел енергії.

Чорний капелюх- негативний

В результаті генної інженерії отримають генно-модифіковані сорти рослин та породи тварин. Використання таких продуктів потребує обережності, бо може мати негативний вплив на організм людини. Цей вплив ще не досліджено, бо наслідки з’являться лише в п’ятому поколінні, а ми лише перше.

Зелений капелюх- творчій

Величезна проблема в Україні-пошкодження картоплі колорадським жуком.

Якби вивели сорт, що не пошкоджується, було б здорово.

Червоний капелюх-емоційний

Мені особливо сподобались зелені свині, що світяться на сонці та картопля, яку можна саджати в лютому.

Синій капелюх- підсумки.

Методи біотехнології мають багато переваг і дають користь для людини та господарства, але треба бути дуже обережному в дослідженнях, щоб не нашкодити генетичному апарату самої людини.

Рефлексія. Намалюйте на стікері ваш настрій, відчуття від уроку та наклейте на дошці у вигляді первинної структури білка. 1 хв.

Підсумки уроку. 1 хв

Підбиваючи підсумок уроку, ще раз повторюємо, що поняття «життя» і «білок» нерозривно пов'язані. Щоб відповісти на питання «Що таке життя?», потрібно знати, що таке білки. Наскільки різноманітні білки, настільки складне, загадкове і багатолике саме життя. Слова Гете – тому підтвердження: «Я завжди говорив і не втомлююся повторювати, що світ не міг би існувати, якщо б був так просто влаштований».

Домашнє завдання. Прочитати §44, підготувати диференційовані завдання- повідомлення про досягнення в галузі біотехнології, кросворд з теми, кроссенс з теми уроку. Тести ЗНО-розділ «Типи хімічного зв’язку»-повторити теорію та розв’язати тести.

Відображення документу є орієнтовним і призначене для ознайомлення із змістом, та може відрізнятися від вигляду завантаженого документу

Опис документу:
Метою уроку хімії в 11 класі (профіль біолого-хімічний) з теми "Поняття про біотехнологію" є розвиток критичного мислення учнів шляхом використання прийому "Шість капелюшків критичного мислення".
  • Додано
    10.08.2018
  • Розділ
    Хімія
  • Клас
    11 Клас
  • Тип
    Конспект
  • Переглядів
    128
  • Коментарів
    0
  • Завантажень
    2
  • Номер матеріала
    GT606831
  • Вподобань
    0
Курс:«Інтегрований курс «Мистецтво»: теоретико-прикладний аспект»
Просіна Ольга Володимирівна
36 годин
1400 грн
590 грн

Бажаєте дізнаватись більше цікавого?


Долучайтесь до спільноти

«Методичний
тиждень 2.0»
Головний приз 500грн
Взяти участь