Календарне планування ,,Природознавство'', 3 клас (для дітей з інтелектуальним порушенням)

Опис документу:
Інклюзія. Початкова школа. Календарно-тематичне планування ,,Природознавство'', 3 клас. Складене для учнів із особливими освітніми потребами, а саме інтелектуальне порушення розвитку. Розраховане на І семестр, 30 уроків.

Відображення документу є орієнтовним і призначене для ознайомлення із змістом, та може відрізнятися від вигляду завантаженого документу. Щоб завантажити документ, прогорніть сторінку до кінця

Перегляд
матеріалу
Отримати код Поділитися

ТРЕТІЙ КЛАС

68 годин ( 2 години на тиждень)

К-сть

год.

Зміст навчального матеріалу

Навчальні досягнення учнів

Спрямованість корекційно-розвивальної роботи та очікувані результати

1

2

Вступ.

Що вивчає природознавство. Для чого вивчають науку про природу. Поняття про живу та неживу природу.

Організація спостережень за природою. План опису погоди сьогоднішнього дня. Фенологічні спостереження. Правила поведінки під час проведення екскурсій і практичних робіт. Екскурсія: ознайомлення з елементами живої та неживої природи. Спостереження за осінніми змінами в природі.

Учень:

знає: що вивчає природознавство;

називає: ознаки живої і неживої природи;

правила поведінки в природі;

вміє: доглядати за кімнатними рослинами;

Сенсомоторний розвиток: розвивати аналізуюче спостереження за об’єктами живої і неживої природи;

пізнавальна діяльність: формувати пізнавальну активність у вивченні природи; вміння розкривати причинно-наслідкові зв’язки природних явищ.

особистісний розвиток: формувати позитивне ставлення до природи.

2

8

Жива природа

Тема 1. Пори року

Літні явища в неживій природі. Осінні явища в неживій природі. Рослини влітку та восени. Дозрівання плодів і насіння. Зміна в забарвленні листя; листопад.

Дикі й домашні (свійські) тварини влітку та восени. Перелітні птахи. Підготовка звірів до зимівлі.

Праця людей улітку та восени. Догляд за посівами, збирання врожаю.

Зима. Зимові явища в неживій природі. Зміни в живій природі. Умови зимівлі рослин і тварин помірного поясу. Турбота людей про природу взимку.

Весняні явища в неживій природі. Зміни в живій природі навесні: бруньки набубнявіли, перші весняні квіти, приліт птахів. Праця людей навесні.

Практичні роботи: 1.Посадка дерев восени.

2. Підгодівля птахів узимку.

3. Догляд і спостереження за кімнатними рослинами.

4.Весняні роботи на пришкільній ділянці.

Екскурсії:

1. Восени на найближчі поля, городи, садово-дачні ділянки (спостереження за роботою людей).

2. До зимового лісу.

3. У поле ( на луку, в парк, сад, до річки) з метою спостереження за станом природи навесні.

Кожна частина теми „Пори року” вивчається у відповідну пору року, крім літа, яке вивчається восени. Вчитель відводить час для вивчення даної теми на тому уроці, на якому вважається за потрібне.

Учень:

називає: характерні ознаки неживої природи в різні пори року (температура повітря, опади);

характерні ознаки живої природи в різні пори року (рослин, тварин, птахів);

розповідає: про працю людей в природі в різні пори року;

про турботу людей про живу природу в різні пори року;

дотримується правил:

поведінки в природі; під час проведення екскурсій.

Сенсомоторний розвиток:

формувати аналізуюче спостереження за об’єктами неживої і живої природи, за природними явищами;

пізнавальна діяльність: вчити розкривати причинно-наслідкові зв’язки природних явищ; порівнювати природні об’єкти в різні пори року (рослини влітку – восени; взимку – навесні); поведінку тварин в різні пори року;

особистісний розвиток: розвивати позитивні емоції у ставленні до природи та вміння їх висловлювати; прагнення оберігати природу.

3

20

Тема ІІ. Рослинний світ

Рослини – частина живої природи. Будова рослини (корінь, стебло, листок, квітка).

Різноманітність рослинного світу. Рослини – мешканці суші.

Водні рослини.

Ліс. Листяні, хвойні та мішані ліси. Рослини лісів даної місцевості.

Охорона лісів.

Луки. Рослини лук. Праця людей на луках.

Червона книга України. Ознайомлення з назвами рослин, що занесені до Червоної книги України.

Дерева, кущі, трави. Дикорослі та культурні рослини. Що потрібно рослинам для життя (умови життя рослин, догляд за кімнатними рослинами). Як людина створює сприятливі умови для життя культурних рослин.

Розмноження рослин. Утворення плодів і насіння. Використання людиною дикорослих і культурних рослин.

Поле. Види культурних рослин, які вирощує людина на полях. Зернові культури (жито, ячмінь, пшениця, кукурудза, гречка та ін.). Технічні культури даної місцевості (льон, соняшник, цукровий буряк). Овочеві культури (капуста, цибуля, морква).

Інші культури (хміль, картопля, виноград).

Садівництво. Дерева саду (яблуня, груша, слива, вишня, абрикос). Праця людей у саду. Спостереження за працею людей.

Практичні роботи:

1. Збирання плодів і насіння.

2. Збирання гербарію рослин даної місцевості.

3.Виставка домашніх рослин учнів класу.

Учень:

знає: будову рослини;

характерні ознаки дерев, кущів, трав’янистих рослин;

умови життя рослин;

особливості розмноження рослин;

які рослини називаються дикорослими, культурними;

називає: рослини лісів, лук даної місцевості;

зернові та технічні культури даної місцевості;

дерева саду;

наводить приклади: використання людиною дикорослих і культурних рослин; рослин даної місцевості, які занесені до Червоної книги України;

вміє: доглядати за рослинами саду та городу;

визначати за характерними ознаками декілька рослин лісу, луки, зернові, технічні, овочеві рослини, дерева саду.

дотримується правил: поведінки у природі

Сенсомоторний розвиток:

розвивати аналізуюче спостереження за об’єктами рослинного світу; вчити досліджувати природні об’єкти застосовуючи різні органи відчуття (зору, слуху, нюху, дотику);

пізнавальна діяльність: вчити порівнювати рослини (дерева, кущі, трав’янисті рослини); узагальнювати рослини на основі понятійної ознаки ( дикорослі –культурні, зернові – технічні тощо);

класифікувати рослини; розкривати причинно-наслідкові зв’язки у природі ( вплив неживої природи на рослини);

особистісний розвиток: розвивати позитивні емоції у ставленні до природи; формувати прагнення оберігати та збагачувати рослинний світ

Тема ІІІ. Тваринний світ

Різноманітність тварин. Тварини – частина живої природи. Як спостерігати за тваринами.

Тварини – мешканці суші. Заєць. Їжак. Лисиця.

Тварини – мешканці водойм. Риби. Земноводні (жаба озерна).

Птахи. Осілі та перелітні птахи. Гніздування птахів.

Комахи (муха домашня, бджола медоносна, лісові комахи).

Комахи – шкідники поля, саду (колорадський жук, білан капустяний, попелиця).

Приручення тварин. Свійські тварини. Кіт. Собака. Корова. Свиня. Вівця. Кури. Качки.

Охорона тварин. Ознайомлення з назвами тих тварин, які занесені до Червоної книги України.

Екскурсії:

1. На тваринницьку ферму чи птахофабрику.

2. До зоопарку.

Учень:

знає: які тварини називаються дикими, свійськими;

які птахи називаються осілі, перелітні; яку роль відіграють тварини в житті та господарській діяльності людини;

наводить приклади: тварин мешканців суші, водойми, птахів, осілих і перелітних птахів; комах; комах – шкідників с/г; тварин – занесених до Червоної книги України;

вміє: спостерігати за тваринами у різні пори року; доглядати за домашніми тваринами; боротися з комахами – шкідниками саду і городу;

дотримується правил поведінки у природі.

робить висновки: чому необхідно оберігати тваринний світ.

Сенсомоторний розвиток: розвивати аналізуюче спостереження за об’єктами тваринного світу;

Пізнавальна діяльність: порівнювати тварини ( заєць - лисиця, лисиця-їжак тощо); тварини мешканці-водойми і мешканці суші; птахи, комахи; групувати тварини ( дикі-свійські тварини; осілі-перелітні птахи тощо); класифікувати тварини; формувати уміння розкривати причинно-наслідкові зв’язки (пристосування тварин до середовища існування; до сезонних змін у природі).

Особистісний розвиток: формувати бажання охороняти тваринний світ; висловлювати позитивні емоції у ставленні до природи.

5

12

Тема ІV. Організм людини й охорона здоров’я. Особиста гігієна.

Людина – частина живої природи. Органи руху. Попередження порушень постави.

Органи травлення. Харчування і здоров’я.

Органи кровообігу. Перша допомога під час кровотеч.

Органи дихання. Значення санітарного стану класних кімнат для запобігання захворювань.

Органи чуття (зір, слух, нюх, смак, дотик). Шкіра. Інфекційні захворювання шкіри. Гігієна тіла.

Вплив нікотину й алкоголю на організм людини.

Що таке ВІЛ-інфекція, як уберегтися від СНІД-у.

Узагальнююче повторення курсу.

Організація спостережень за природою і працею людей влітку. Завдання на літо.

Учень:

знає: органи організму людини, що вивчалися на уроках; як уберегтися від СНІД-у; про шкідливий вплив на організм людини алкоголю і нікотину; як запобігати ушкодження органів чуття;

називає: органи руху, травлення, кровообігу, дихання, чуттів;

розповідає: як правильно харчуватися; про дотримання санітарного стану у класній кімнаті; як попереджувати порушення постави;

вміє: надати першу допомогу під час кровотеч; дотримуватися гігієни тіла.

Пізнавальна діяльність: вчити розкривати причинно-наслідкові зв’язки ( залежність здоров’я людини від харчування; санітарного стану довкілля);

Особистісний розвиток: формувати прагнення вести здоровий спосіб життя.

Зверніть увагу, свідоцтва знаходяться в Вашому особистому кабінеті в розділі «Досягнення»

Всеосвіта є суб’єктом підвищення кваліфікації.

Всі сертифікати за наші курси та вебінари можуть бути зараховані у підвищення кваліфікації.

Співпраця із закладами освіти.

Дізнатись більше про сертифікати.

Приклад завдання з олімпіади Українська мова. Спробуйте!
До ЗНО з НІМЕЦЬКОЇ МОВИ залишилося:
0
3
міс.
1
4
дн.
1
6
год.
Готуйся до ЗНО разом із «Всеосвітою»!