Анотація: у статті розглядається питання виховання моральних цінностей молодших школярів у контексті Нової української школи на основі літературної спадщини В. О. Сухомлинського. Аналізуються педагогічні ідеї видатного українського педагога, спрямовані на формування гуманістичних якостей особистості, доброти, чесності, справедливості, відповідальності та поваги до інших. Висвітлюються методи інтеграції морально-етичних уроків у навчальний процес, використання творчих завдань, інтерактивних читань, емоційно-ціннісного сприйняття текстів та рефлексивних практик для розвитку емпатії й усвідомлення учнями життєвих цінностей. Представлені інноваційні методики виховання на основі творів В. О. Сухомлинського, включаючи театралізацію, дискусійні клуби, роботу з інтерактивними ілюстраціями та проєктні діяльності, що сприяють активному засвоєнню моральних орієнтирів. Підкреслюється важливість створення морально сприятливого освітнього середовища в початковій школі, яке формує особистість учня через осмислення літературних образів і життєвих ситуацій.