8 клас. Практична робота №2. Розв′язування експериментальних задач

Хімія

Для кого: 8 Клас

12.04.2020

7084

222

2

Опис документу:
Мета: закріпити знання правил техніки безпеки при роботі в кабінеті хімії; формувати уміння правильного поводження з речовинами і лабораторним обладнанням; поглибити знання про фізичні й хімічні властивості основних класів неорганічних сполук ; експериментально визначити рівень засвоєння знань про речовини.
Перегляд
матеріалу
Отримати код
Опис презентації окремими слайдами:
Практична робота №2 8 клас Розв′язування експериментальних задач
Слайд № 1

Практична робота №2 8 клас Розв′язування експериментальних задач

Мета: закріпити знання правил техніки безпеки при роботі в кабінеті хімії; формувати уміння правильного поводження з речовинами і лабораторним обла...
Слайд № 2

Мета: закріпити знання правил техніки безпеки при роботі в кабінеті хімії; формувати уміння правильного поводження з речовинами і лабораторним обладнанням; поглибити знання про фізичні й хімічні властивості основних класів неорганічних сполук ; експериментально визначити рівень засвоєння знань про речовини.

Речовини та обладнання: Штатив з пробірками Спиртівка Хлоридна кислота Натрій гідроксид Натрій карбонат Натрій хлорид Аргентум(І)нітрат Лакмус Мідь...
Слайд № 3

Речовини та обладнання: Штатив з пробірками Спиртівка Хлоридна кислота Натрій гідроксид Натрій карбонат Натрій хлорид Аргентум(І)нітрат Лакмус Мідь Вода

Завдання 1. Інструктаж з правил безпеки під час роботи в хімічному кабінеті З правилами техніки безпеки ознайомлений(-на) і зобов‘язуюсь їх повніст...
Слайд № 4

Завдання 1. Інструктаж з правил безпеки під час роботи в хімічному кабінеті З правилами техніки безпеки ознайомлений(-на) і зобов‘язуюсь їх повністю виконувати. _______(підпис)

Інструктаж з техніки безпеки Без указівки вчителя не змішуйте не відомі вам речовини. Речовини не можна брати руками й перевіряти їх на смак. Особл...
Слайд № 5

Інструктаж з техніки безпеки Без указівки вчителя не змішуйте не відомі вам речовини. Речовини не можна брати руками й перевіряти їх на смак. Особливої обережності дотримуйтесь під час роботи з кислотами й лугами. Якщо кислота або луг випадково потрапить на руки чи одяг, то негайно змийте їх великою кількістю води. Під час розведення кислот водою завжди пам'ятайте чітке правило: під час змішування слід повільно тонким струменем наливати кис­лоту у воду, а не навпаки. Завжди користуйтеся тільки чистим лабораторним посудом. Залишки речовин не висипайте і не вливайте назад у посудину з чис­тими речовинами.

Слайд № 6

Завдання 2. Визначте, у якій з пробірок міститься розчин кислоти, лугу та води.
Слайд № 7

Завдання 2. Визначте, у якій з пробірок міститься розчин кислоти, лугу та води.

Дослід. Хід роботи: У пробірки з досліджуваними речовинами додаю кілька крапель лакмусу. Спостереження, висновки: У першій пробірці фіолетове забар...
Слайд № 8

Дослід. Хід роботи: У пробірки з досліджуваними речовинами додаю кілька крапель лакмусу. Спостереження, висновки: У першій пробірці фіолетове забарвлення лакмусу змінилося на рожеве, отже у цій пробірці є кислота. У другій пробірці – синє забарвлення, отже там є луг. У третій пробірці індикатор не змінив свого забарвлення, отже там є вода.

Завдання 3. Визначте, у якій з пробірок міститься натрій карбонат, а у якій – натрій хлорид.
Слайд № 9

Завдання 3. Визначте, у якій з пробірок міститься натрій карбонат, а у якій – натрій хлорид.

Дослід 1. Хід роботи: Розчини з досліджуваними речовинами ділю на дві пробірки. В одну пару пробірок додаю 1 мл розчину хлоридної кислоти. Спостере...
Слайд № 10

Дослід 1. Хід роботи: Розчини з досліджуваними речовинами ділю на дві пробірки. В одну пару пробірок додаю 1 мл розчину хлоридної кислоти. Спостереження, висновки: У першій пробірці виділився газ. 2HCI + Nа2СО3 = 2NаCl + СО2↑ + H2О Вуглекислий газ – це безбарвний газ, без смаку і запаху. Кислоти взаємодіють з солями менш сильних кислот при умові виділення газу або утворення осаду - спільна властивість усіх кислот. У другій пробірці змін не відбулося, отже там є розчин натрій хлориду, бо хлоридна кислота не взаємодіє зі своїми солями. HCI + NаCl ≠

Дослід 2. Хід роботи: В іншу пару пробірок додаю кілька крапель розчину аргентум(І)нітрату. Спостереження, висновки: У першій пробірці випав білий ...
Слайд № 11

Дослід 2. Хід роботи: В іншу пару пробірок додаю кілька крапель розчину аргентум(І)нітрату. Спостереження, висновки: У першій пробірці випав білий сирнистий осад. AgNO3 + NаCl = AgCI↓ + NaNO 3 Утворення осаду аргентум(І)хлориду – якісна реакція на хлоридну кислоту та її солі. У другій пробірці змін не відбулося, отже там є натрій карбонат, бо між цими солями реакція не відбувається так як умовою є утворення осаду чи виділення газу.

Завдання 4. Здійсніть хімічні перетворення за такою схемою: Сu → CuO → CuCI2 → Cu(OH)2
Слайд № 12

Завдання 4. Здійсніть хімічні перетворення за такою схемою: Сu → CuO → CuCI2 → Cu(OH)2

Дослід 1. Хід роботи: Прожарюю мідний дріт в полум‘ї спиртівки. Спостереження, висновки: Поверхня дроту вкрилася чорним нальотом. 2Cu + O2 = 2CuO Ч...
Слайд № 13

Дослід 1. Хід роботи: Прожарюю мідний дріт в полум‘ї спиртівки. Спостереження, висновки: Поверхня дроту вкрилася чорним нальотом. 2Cu + O2 = 2CuO Чорний наліт – нова речовина купрум(ІІ) оксид.

Дослід 2. Хід роботи: Занурюю мідний дріт в пробірку з розчином хлоридної кислоти. Спостереження, висновки: Поверхня дроту очистилася, а в пробірці...
Слайд № 14

Дослід 2. Хід роботи: Занурюю мідний дріт в пробірку з розчином хлоридної кислоти. Спостереження, висновки: Поверхня дроту очистилася, а в пробірці утворився блакитний розчин. CuО + 2НСІ = CuСІ2 + Н2О Купрум(ІІ)хлорид – розчинна сіль блакитного кольору. Кислоти взаємодіють з основними оксидами, розчиняючи їх.

Дослід 3. Хід роботи: Доливаю у пробірку 2 мл розчину натрій гідроксиду. Спостереження, висновки: У пробірці утворився синій осад. CuСІ2 + 2NаОН = ...
Слайд № 15

Дослід 3. Хід роботи: Доливаю у пробірку 2 мл розчину натрій гідроксиду. Спостереження, висновки: У пробірці утворився синій осад. CuСІ2 + 2NаОН = 2NаСІ + Cu(ОН)2↓ Купрум(ІІ)гідроксид – нерозчинна основа у вигляді синього осаду. Луги взаємодіють із розчинними солями при умові виділення газу або утворення осаду.

Загальні висновки: Під час виконання практичної роботи ми: поглибили знання про фізичні й хімічні властивості основних класів неорганічних сполук; ...
Слайд № 16

Загальні висновки: Під час виконання практичної роботи ми: поглибили знання про фізичні й хімічні властивості основних класів неорганічних сполук; експериментально визначили рівень засвоєння знань про речовини; самостійно склали план проведення досліджень, спрогнозували передбачувані результати та підтвердили їх достовірність за допомогою експерименту.

Відображення документу є орієнтовним і призначене для ознайомлення із змістом, та може відрізнятися від вигляду завантаженого документу.