Живучи і працюючи, люди поступово навчилися ставити перед собою певні цілі й свідомо добивалися їх реалізації. У боротьбі за існування, долаючи труднощі, напружуючи сили чи стримуючись, людина виробила в собі різні якості волі.
Конструктор уроків
Живучи і працюючи, люди поступово навчилися ставити перед собою певні цілі й свідомо добивалися їх реалізації. У боротьбі за існування, долаючи труднощі, напружуючи сили чи стримуючись, людина виробила в собі різні якості волі.
НАВЧАЛЬНІ ЦІЛІ ЗАНЯТТЯ:
Ознайомитись, мати уяву (- 1):
поняття про волю a (І);
мотив a (І);
самовиховання a (І);
самооцінка a (І);
стрес a (І).
Знати, засвоїти (-2):
свобода волі а (ІI);
етапи вольової дії а (ІI);
гіпобулія а (ІI);
гіпербулія а (ІI);
абулія а (ІI);
ступор а (ІI);
види стресу а (ІI);
стадії стресу а (ІI);
розлади емоційно-вольової сфери а (ІI);
чинники стресу а (ІI).
Оволодіти навичками, технікою виконання (-3):
дослідження вольової регуляції а (ІIІ);
дослідження емоційного відшукування (емпатії) а (ІIІ);
діагностики емоційного стану особи а (ІIІ);
надання поради, як керувати своїм емоційним станом а (ІІI).
Вміти досліджувати експериментально, клінічно (-4):
рольова гра «Телефон довіри» а (VI)
ВИХОВНА ЦІЛЬ:
Виховувати у студентів керувати власним емоційним станом.
4. МІЖДИСЦИПЛІНАРНА ІНТЕГРАЦІЯ:
№ п/п | Дисципліни | Знати | Вміти |
1. | Попередні (забезпечуючі) дисципліни | ||
Культурологія | Емоційні стани | Наводити приклади емоційних реакцій | |
2. | Наступні дисципліни, ті що забезпечуються | ||
Клінічні дисципліни | Значення одягу для ефективного спілкування. | Діагностувати емоційні стани | |
Медична етика та деонтологія. | Поняття моральних якостей особистості | Визначати власні переживання та ставлення до інших людей і до суспільства вцілому | |
3. | Внутрішньопредметна інтеграція: між темами даної дисципліни | ||
Психологічні основи спілкування. | Емоційні стани | Складати тези розмови для рольової гри «Телефон довіри» |
ЗМІСТ ТЕМИ ЗАНЯТТЯ
а) розгорнутий текст змісту теми (додається);
б) структурно-логічна схема змісту теми (додається).
ПОЧУТТЯ |
Різновиди за характером їх впливу на діяльність: — стенічні — астенічні | Різновиди за характером їх переживань: — настрої — афекти — пристрасті — стреси — фрустрації | Різновиди за їх суспільною сутністю (вищі почуття): — моральні — інтелектуальні — естетичні — праксичні |
В О Л Я
Види вольових дій: Структура вольових дій
мимовільні — прості
довільні — складні
Вольові якості людини: Структура складної вольової дії:
— цілеспрямованість — потяг
— самостійність — бажання
— ініціативність — воління
— витримка — боротьба мотивів
— самовладання — прийняття рішення
— наполегливість — дія виконання
— рішучість
ПЛАН ТА ОРГАНІЗАЦІЙНА СТРУКТУРА ПРАКТИЧНОГО ЗАНЯТТЯ
№ п/п | Основні етапи заняття, їх функції та зміст | Навчальні цілі в рівнях засвоєння | Методи контролю і навчання | Матеріали метод- забезпечення, контроль, інструкції, обладнання | Розподіл часу в хв.. або % |
1. | Підготовчий етап | ||||
1. Організація заняття. | 5 хв. | ||||
2. Визначення навчальних цілей, мотивація
| a (ІІ) | ||||
3. Контроль вихідного рівня знань, вмінь, навичок. | |||||
| а (ІI) | Усне фронтальне опитування Ситуативні вправи | Питання Графологічний диктант Задачі | ||
| а (ІІ) | ||||
| а (ІІ) | ||||
| a (ІІ) | ||||
| a (ІІ) | ||||
| a (ІІ) | ||||
2. | Основний етап | 60 хв. | |||
4. Формування професійних вмінь і навичок (додається перелік практичних завдань). | |||||
Оволодіти:
| a (ІIІ) | Ситуативні вправи | |||
Провести. | Тест | Тест | |||
| a (ІIІ) | ||||
Визначити
| a (ІІІ) | Рольова гра | |||
3. | Заключний етап | 15 хв. | |||
5. Контроль і корекція рівня професійних вмінь і навичок | Усне опитування | ||||
| |||||
6.Підведення підсумків (теоретичного, практичного, організаційного) | |||||
| |||||
Сучасні психологічні проблеми біоетики | |||||
8.Навчальна література: Основна:
| |||||
Допоміжна:
|
Урок не містить жодного завдання. Додайте завдання.
Щоб додати завдання, оберіть категорію завдання на панелі запитань.
№1:
Вільне введення тексту
Що таке емоція?
Як розрізняють емоції за типом переживань?
Як розрізняють емоції за рівнем спрямованості?
Як розрізняють емоції за тонусом організму?
Чим викликаються емоції?
Назвіть форми переживання емоцій.
Охарактеризуйте настрій, як загальний емоційний стан.
Охарактеризуйте стан афекту.
В чому виявляється стан фрустрації?
Назвіть різновиди почуттів за їх суспільною сутністю.
Чи можуть виникати вищі емоції самі по собі?
Назвіть порушення емоцій і почуттів.
Дайте визначення воля, свобода волі.
Назвіть якості волі.
Назвіть етапи вольової дії.
Розлади волі.
Назвіть стадії стресу. .
Як називаються компоненти стресу?
Як називаються фактори стресу?
Види стресу.
№2:
Вільне введення тексту
Графологічний диктант:
Почуття – це загальна активна форма переживання організмом своєї життєдіяльності?
Астенічні емоції посилюють активність, спонукають до діяльності?
Чи правильне визначення стресу? Стрес – сильне короткочасне збудження, що виникає раптово і оволодіває людиною так сильно, що людина не контролює свої дії?
Емоції і почуття впливають на психічний стан людини?
Пристрасть – сильне, тривале почуття, яке захоплює думки і прагнення людини, буває рушійною силою дій і вчинків?
Афект – своєрідний емоційний стан, характерною ознакою якого є дезорганізація свідомості та діяльності у стані безнадійності?
Інтелектуальне почуття – це переживання людиною свого ставлення до діяльності?
Воля людини виробляється в процесі суспільно-історичного розвитку?
Алкоголь має виключно негативний вплив на психіку під час переживання стресу?
Основним наслідком пост травматичного стресу є те, що травмуючи подія руйнує ієрархію цінностей і призводить до знецінення життя свого та інших?
Апраксія – порушення цілеспрямованої дії при збереженні елементарних рухів, що складають її?
Гіпербулія – патологічне порушення психічної регуляції дій?
Фізіологічний стрес припускає наявність постійного значного фізичного й морального навантаження на людину, у результаті якого її нервово-психологічний чи фізіологічний стан є надзвичайно напруженим?
Ейфорія — це піднесений настрій, стан вдоволення і безтурботності, що не відповідає об'єктивним обставинам?
№3:
Вільне введення тексту
Задачі:
Що є характерною ознакою складних емоцій, в результаті чого вони виникають?
Емоції визначають якісну і кількісну характеристику поведінки, а також забезпечують селективність сприймань. Поясніть як це спричиняє активну діяльність людини.
З яким структурним компонентом пов’язана природа емоцій і почуттів?
Чим можна пояснити, що тривале розлучення близьких людей завжди супроводжується стійкими негативним переживаннями?
Чому людина в горі відчувається легше, коли виплачеться?
В яких випадках оцінка вчинків людини може стимулювати її волю?
Гостра реакція на стрес триває: кілька хвилин, кілька годин, кілька днів, кілька місяців, до року?
Як за допомогою дихання можна знизити дію стресорів.
МАТЕРІАЛИ МЕТОДИЧНОГО ЗАБЕЗПЕЧЕННЯ ЗАНЯТТЯ
7.1. Матеріали контролю для підготовчого етапу заняття (а І – а ІІ):
а) Питання для усного фронтального опитування;
б) графічні малюнки;
в) бесіда;
г) мозковий штурм;
д) графологічний диктант.
7.2. Матеріали методичного забезпечення основного етапу заняття (а ІІІ):
а) кейс-метод;
б) робота в групах.
7.3. Матеріали контролю для заключного етапу (а ІV):
а) рольова гра;
б) тест.
7.4. Матеріали методичного забезпечення самопідготовки студентів:
а) орієнтовна карта для організації самостійної роботи студентів.
СПИСОК ЛІТЕРАТУРИ:
а) Навчальної:
Основної:
Максименко С.Д., Соловієнко В.О. «Загальна психологія», Навчальний посібник – К., 2000
Іванюшин О.Я. «Професійна етика в медицині» - Київ. Либідь, 1994
Допоміжної:
Єренкова Н.В. «Етика праці средньогого медичного працівника» - К., Здоров’я, 1987
Лемон «Питанння професійної етики і моралі» - ВООЗ Європейське регіональне бюро – Канада, 1996
«Практикум з медичної психології» Навчальний посібник під редакцією В.Л. Гавенко, — Харків, 2002
ІНФОРМАЦІЙНІ РЕСУРСИ
Наукові та електронні бібліотеки в Україні
www.nbuv.gov.ua – Національна бібліотека України ім. В.І. Вернадського
www.alpha.rada.kiev.ua – Національна парламентська бібліотека
www.library.if.ua – Національна бібліотека наукових видань
ЕТАЛОН ВІДПОВІДЕЙ
НА ЗАДАЧІ
Активну діяльність людини спричиняє вибір значущих об’єктів.
Природа емоцій і почуттів пов’язана з потребами.
Стійкі негативні переживання при тривалому розлученні близьких людей пояснюються емоційною прив’язаністю.
Людина в горі відчувається легше, коли виплачеться тому, що плач – вихід негативних емоцій.
Оцінка вчинків людини може стимулювати її волю у випадках успіху у діяльності і схвалення.
Гостра реакція на стрес триває кілька днів.
За допомогою дихання можна знизити дію стресорів таким чином: вдих швидко, видих повільно – викликає зниження тонусу центральної нервової системи, нормалізує тиск, знімає емоційне напруження
КРИТЕРІЇ ОЦІНЮВАННЯ
КІЛЬКІСТЬ ПОМИЛОК | ОЦІНКА |
0 – 1 | “5” |
2 – 3 | “4” |
4 – 5 | “3” |
6 І БІЛЬШЕ | “2” |
ЕТАЛОН ВІДПОВІДІ
НА ГРАФОЛОГІЧНИЙ ДИКТАНТ
№ питання | відповідь | № питання | відповідь |
1. | НІ | 8. | ТАК |
2. | НІ | 9. | НІ |
3. | НІ | 10. | ТАК |
4. | ТАК | 11. | ТАК |
5. | ТАК | 12. | НІ |
6. | НІ | 13. | НІ |
7. | НІ | 14. | ТАК |
КРИТЕРІ ОЦІНЮВАННЯ
КІЛЬКІСТЬ ПОМИЛОК | ОЦІНКА |
0 – 1 | “5” |
2 – 5 | “4” |
6 – 9 | “3” |
10 І БІЛЬШЕ | “2” |
ТЕСТ САМОПЕРЕВІРКИ:
«ЧИ СТІЙКІ ВИ ДО СТРЕСУ?»
Інструкція:
Дайте відповіді на запитання за слідкуючою схемою:
«дуже», «не особливо», «ні в якому разі».
Чи дратує Вас:
Зім'ята сторінка газети, яку ви хочете прочитати?
Жінка „у віці", одягнена як молоденька, дівчинка?
Надмірна близькість співрозмовника?
Жінка, яка курить на вулиці?
Коли якась людина кашляє у Ваш бік?
Коли хтось гризе нігті?
Коли хтось сміється невлад?
Коли хтось намагається учити Вас, що і як потрібно робити?
Коли кохана вами людина постійно запізнюється?
Коли в кінотеатрі той, хто спить перед вами, увесь час вертиться і коментує сюжет фільму?
Коли вам намагаються переказати книгу, яку ви тільки збираєтеся прочитати?
Коли вам дарують непотрібні речі?
Голосна розмова у суспільному транспорт!?
Надто сильний запах парфумив (одеколону)?
Людина, яка жестикулює під час розмови?
Колега, який часто вживає іноземні слова?
КЛЮЧ.
Нарахуйте собі по 3 бали за відповідь «ДУЖЕ», по 1 балу за відповідь «НЕ ОСОБЛИВО», та 0 балів за відповідь «НІ В ЯКОМУ РАЗІ»
Порахуйте суму:
Більше 40 балів. Вас не віднесеш до числа терплячих і спокійних людей. Вас дратує все, навіть речі незначні. Стійкість до стресу низька. Ваше здоров'я в небезпеці й час терміново ним зайнятися.
Від 12 до 40. Поки ситуація не надто тривожна, але вже необхідно звернути увагу на підвищення стійкості до стресу.
11 і менше. Ви досить спокійна людина, реально дивитеся на життя. Або цей тест недостатньо вичерпний і Ваші найбільш уразливі якості у ньому не проявилися. Принаймні, із повною впевненістю про Вас можна сказати: «Ви не та людина, яку можна легко вивести з рівноваги».
Вплив емоційних переживань і почуттів на стан людини
Зміни в системі кровообігу. Пов'язані з прискоренням або сповільненням ритму серцебиття. Коли людина переживає сильне захоплення або гнів, можна помітити почервоніння обличчя й очей від надмірного припливу крові. Якщо людина чимось стурбована, відбувається звуження кровоносних судин і виникає спричинена цим блідість шкіри обличчя і т. п. У період емоційного піднесення дихання стає глибшим і повільнішим. При неочікуваній появі збудника людина часто відчуває, що в неї перехоплює дихання.
Зміна ширини зіниць. Розширення зіниць спостерігають під час переживання болю, гніву чи емоційного піднесення. Коли людина спокійна й відпочиває, зіниці звужуються.
Шкірна реакція полягає в появі так званої гусячої шкіри під час переживання сильного, важкого для опанування страху.
Розлад функцій шлунка та кишечника - розлад системи травлення.
Напруження м'язів і їх тремтіння - настає в моменти сильного хвилювання.
Ейфорія — це піднесений настрій, стан вдоволення і безтурботності, що не відповідає об'єктивним обставинам. Характеризується мімічним і загальним руховим пожвавленням, психомоторним збудженням. Часто ейфорія виникає на початкових стадіях алкогольного сп'яніння, під час наркозу, у разі захворювань, пов'язаних із кисневим голодуванням (туберкульоз, анемія).
Дисфорія — пригнічений настрій, що характеризується дратівливістю, ворожістю, похмурістю, підвищеною чутливістю до дій оточуючих, схильністю до вибухів агресії. У клініці дисфорія спостерігається у хворих на епілепсію внаслідок органічних уражень головного мозку, а також при деяких формах психопатій.
Емоційна лабільність — характеризується легким і швидким переходом від піднесеного до пригніченого настрою. Часто емоційна лабільність спостерігається у разі серцево-судинних захворювань.
Амбівалентність почуттів — неузгодженість, суперечливість кількох емоційних ставлень до певного об'єкта, що їх відчуває людина одночасно.
Апатія — стан, який характеризується емоційною пасивністю, байдужістю, спрощенням почуттів, відсутністю інтересу до навколишніх явищ, подій та ослабленням спонук. Він іноді виникає внаслідок органічних уражень головного мозку, слабоумства, а також тривалого соматичного захворювання у як правило хворих на шизофренію.
СТАДІЇ СТРЕСУ.
1. Стадiя тривоги – виникає з появою подразника, що викликає стрес. Викликає ряд фiзiологiчних змін (прискорюється подих, трохи пiднiмається тиск, підвищується серцебиття) та змінюються психiчнi функції (підсилюються порушення, вся увага концентрується на подразнику, виявляється підвищений особистісний контроль ситуації).
2. Стадiя опору – настає у випадку, якщо фактор, що викликав стрес, продовжує діяти. Тодi організм захищається вiд стресу, витрачаючи "резервний" запас сил, з максимальним навантаженням на всі системи організму.
3. Стадія виснаження – якщо подразник продовжує діяти, то відбувається зменшення можливостей протистояння стресові, тому що виснажуються резерви людини. Знижується загальний опір організму. Стрес "захоплює" людину i може привести його до хвороби.
ВИДИ СТРЕСУ.
Хронічний стрес припускає наявність постійного (чи такого, що існує тривалий час) значного фізичного й морального навантаження на людину (тривалий пошук роботи, постійний успіх, з’ясування стосунків), у результаті якого її нервово-психологічний чи фізіологічний стан є надзвичайно напруженим.
Гострий стрес — стан особи після події чи явища, у результаті якого вона втратила психологічну рівновагу (конфлікту з начальником, сварки з близькими людьми).
Фізіологічний стрес виникає від фізичного перевантаження організму і (чи) впливу на нього шкідливих факторів навколишнього середовища (зависока чи занизька температура в робочому приміщенні, сильні запахи, недостатня освітленість, підвищений рівень шуму).
Психологічний стрес є наслідком порушення психологічної стійкості особистості із цілого ряду причин: ображеного самолюбства, образи, роботи, що не відповідає кваліфікації. Крім того, такий стрес може бути результатом психологічного перевантаження особи: виконання занадто великого обсягу робіт та відповідальності за якість складної й тривалої роботи.
Варіантом психологічного стресу є емоційний стрес, що виникає в ситуаціях загрози, небезпеки, образи.
Інформаційний стрес виникає в ситуаціях інформаційних перевантажень чи від інформаційного вакууму.
Практичні поради при догляді за хворими
з виявленою емоційною лабільністю
1. Уважно спостерігайте за мімікою, пантомімікою, поглядом, силою і тембром голосу хворих. Навчіться визначати їх емоційний стан.
2. Навчіться розпізнавати психологічні маски страху.
3. Відволікайте хворого від важких думок і переживань. Старайтесь викликати якнайбільше стенічних та позитивних емоцій і всіляко боріться з астенічними .емоціями.
4. Навчіться регулювати свій емоційний стан. Виховуйте й вдосконалюйте в собі моральні почуття і вищі емоції.
5. Навчіться розрізняти нестриманість хворих, зумовленою астенізацією нервової системи, та їх невихованість. Адекватно корегуйте поведінку таких пацієнтів.
6. Виробляйте і розвивайте у собі здатність до емпатії та потребу в ній. Навчіться відчувати емоційний стан хворого і співпереживати з ним.
7. Будьте тактовним, оцінюючи душевний стан хворого. Смійтесь разом із ним, коли це доречно, але ніколи - над ним.
8. Якщо у хворого розвинувся неадекватний емоційний стан, який впливає на діагностично-лікувальний процес і заважає іншим хворим (страх, депресія, дисфорія тощо), про це необхідно повідомити лікаря.
ПРИНЦИПИ СТАВЛЕННЯ ДО ЖИТТЯ, ЯКІ СПРИЯТЛИВО ВПЛИВАЮТЬ НА МОТИВАЦІЙНУ САМОРЕГУЛЯЦІЮ.
уміння відрізнити головне від другорядного,
збереження внутрішнього спокою в різних ситуаціях,
емоційна зрілість і стійкість,
знання засобів впливу на події,
уміння підходити до проблеми з різних точок зору,
готовність до будь-яких неочікуваних подій,
сприйняття дійсності такою, якою вона є, а не такою, яку хотілося б бачити,
намагання шукати нові, змістовніші мотиви життєдіяльності, 9) розвиток спостережливості,
уміння бачити перспективу життєвих подій,
намагання зрозуміти інших,
уміння вибирати позитивний досвід з подій, які сталися.
ОРІЄНТОВНА КАРТА ДЛЯ САМОСТІЙНОЇ РОБОТИ СТУДЕНТІВ З ЛІТЕРАТУРОЮ ПО ТЕМІ : «ПСИХОЛОГІЧНІ ПРОБЛЕМИ ЛІКУВАЛЬНОГО ПРОЦЕСУ ТА СУЧАСНОЇ БІОЕТИКИ».
№ п/п | ОСНОВНІ ЗАВДАННЯ | ВКАЗІВКИ |
1. | Мати уявлення про сучасні психологічні проблеми біоетики. | Знати проблеми, питання, якими займається сучасна білетика (аборт, сурогатне материнство, евтаназія, клонування, трансплантація органів,,,) |
2. | Знати термінологію: внутрішня картина хвороби, мієлогенії (ятрогенії, егогенії, егротогенії). | Розуміти причини виникнення мієлогеній. |
3. | Мати уявлення про психогенні та соматогенні реакції. | Визначати причини та профілактику виникнення психогеній та соматогеній. |
4. | Знати про магнітні збурення. | Визначати психічний стан людини під час магнітних збурень. |
5. | Засвоїти принципи співбесіди з пацієнтом | Навчитись брати інтерв’ю один у одного |
Життєва притча про злість
Мудрий самурай навчав бойовому мистецтву молодих учнів. Він ділився з ними своїми вміннями та досвідом. Одного разу під час занять до них завітав молодий воїн, який користувався поганою славою. Він «прославився» своїми зухвалістю і жорстокістю.
Цей воїн любив провокувати оточуючих. Він обирав собі жертву і посипав її добірною лайкою. Оскаженілий противник після цього намагався покарати кривдника. Проте лють, яка його при цьому долала, затуманювала мислення. Засліплений нею, противник допускав помилку за помилкою і в результаті задиристий воїн легко його долав.
Ось і цього разу воїн почав ображати самурая. Однак той не звертав на це ніякої уваги, а продовжував спокійно передавати науку своїм учням. Задирака знову і знову намагався образити наставника, але той залишався незворушним. Зрештою задирака пішов геть у крайньому роздратуванні, так і не домігшись від самурая бажаної люті.
Коли агресор пішов, учні запитали у самурая, чому той терпів нападки непроханого гостя? Адже можна було викликати його на бій і провчити кривдника.
На це мудрий самурай відповів: «До ненависті, заздрості і образ потрібно ставитися як до подарунку, який не можна прийняти. Якщо ти не приймаєш подарунок, то кому він належить?»
«Він належить своєму колишньому хазяїну», — відповіли учні.
«Точно так само заздрість і ненависть, поки ти не приймеш, залишаються з тим, хто їх приніс», — підсумував мудрий самурай.
Основна думка: Кожен з нас стикається з грубістю, але лише невелика частина людей вміє правильно реагувати на злість, образи і ненависть. Щоб зберегти своє психологічне здоров'я, потрібно навчитися гідно виходити з таких ситуацій, навіть коли емоції беруть гору.
Слід пам'ятати, що найчастіше грублять і ображають люди нещасні. Тому робити те ж саме у відповідь або ображатися сенсу немає.
ВИСЛОВИ ВІДОМИХ ЛЮДЕЙ ПО ТЕМІ ЗАНЯТТЯ
«Не варто ненавидіти ворогів. Емоції заважають думати.» (Маріо Пьюзо)
«Той, хто бажає позбавити людину емоцій, мотивуючи тим, що вони є небезпечними, подібний до тих, хто бажав би випустити з людини всю кров, виходячи з того, що вона є причиною крововиливу в мозок.» (Вольтер)
«Емоції — шлях до ненависті, ненависть — шлях до війни». (Сімура Дандзо)
«Воля - головний дарунок природи». (Леонардо да Вінчі)
«Воля – цілеспрямованість, поєднана із правильним міркуванням...» (Платон)
«Воля наша, як і наші м'язи, міцніє від діяльності, що постійно посилюється не даючи їм вправи, ви неодмінно матимете слабкі м'язи і слабку волю».
(К.Д. Ушинський)
«Людина без принципів і без волі схожа на корабель, у якого немає керма і компаса, він міняє свій напрям з кожною зміною вітру.» (С.Смайлс)
«Людина не вибирає свою хворобу, але вона вибирає стрес – і саме стрес вибирає хворобу» (Ірвін Ялом)
«Стрес появляється від того, що ви, знаючи як поступити вірно, робите навпаки». (Ларі Уінгет)
«Чи доводилося вам бачити дуб в стані стресу, або дельфіна, що перебуває в похмурому настрої, жабу, яка страждає заниженою самооцінкою, кішку, яка не може розслабитися, або птицю, обтяжену образою? Повчіться у них вмінню миритися з цим». (Екхарт Толле)
«Самовиховання як внутрішнє життя колективу починається з того, що людська неповторність притягає, приваблює, пробуджує бажання наслідувати». (В. Сухомлинський)
«Свобода – це лише одна сторона цілісного феномена, позитивний аспект якого – бути відповідальним. Свобода особистості може перейти у просте свавілля, якщо вона не переживається з точки зору відповідальності» (В. Франкл)
Рефлексія від 0 учнів
Сподобався:
Зрозумілий:
Потрібні роз'яснення: