Сьогодні о 18:00
Вебінар:
«
Навчання на природі: пригоди просто неба
»
Взяти участь Всі події
Урок:

Езоп – відомий поет, засновник жанру байки. Особливості змісту та побудови байок Езопа

Опис уроку (учням цей опис не показується):

Тема: Езоп – відомипоет, засновник жанру байки.
Мета: ознайомити учнів з відомостями про легендарного поета, засновника жанру байки, показати особливості змісту та побудови байок Езопа; розвивати усне мовлення та навички виразного читання учнів, їх творчі здібності, сприяти вихованню морально-етичних якостей.
Обладнання: репродукція картини Д. Веласкеса «Езоп», виставка книжок Езопа, ілюстрації до його байок.

Зміст уроку

Гра «Відгадай слово».

Повчальна частина байки.

Принцип побудови байки.

Короткий твір алегоричного змісту.

Надання явищам рис людини.

Найвідоміший український байкар.
Зображення предмета шляхом натяків.
Вивчення нового матеріалу.

Слово вчителя. А зараз ми перенесемося в Давню Грецію, звідки бере початок байка, ознайомимося з основоположником байки – Езопом, ім’я якого оповите легендами.

Повідомлення учня про Езопа. Першою згадкою імені Езопа в античній літературі є відомий уривок в оповіданні Геродота про Єгипет (440 р. до н.е.). Геродот згадує Езопа мимохіть: він був рабом.

Іадмона, побував на острові Самосі, за щось його вбили в Дельфах і дельфійці змушені були платити за нього викуп. Ці відомості були тільки вірогідними, і навколо них починають створюватися легенди. Тому достовірних відомостей не маємо. Підраховано, що в байках Езопа

діють вісімдесят тварин, така ж кількість богів та міфічних персонажів.

Бесіда за картиною Веласкеса «Езоп».

Слово вчителя. Природа не наділила Езопа вродою, але дала йому неоціненний скарб – розум і прекрасну душу. Прочитаємо слова, прочитані на дошці: «Він – раб, але мудріший за вільних, він некрасивий, а вищий за красенів» (Бабрій). Про розум байкаря складено багато легенд.

Учні розповідають легенди про Езопа («Про море», «У в’язниці», «Легка ноша»). Потім читають афоризми, записані на дошці («Коли хтось неспроможний досягти чогось, посилається на обставини». «Справжніх друзів пізнають у біді». «Не слід зневажати нічого, щоб не довелось шкодувати».)

Мікрофон. Яким постає Езоп з наших розповідей?

Відповіді учнів (Мав дар слова, невеликий на зріст, некрасивий, розумний, вражав дотепністю, справжній мудрець, був рабом, але мав вільну дішу не насміхався, а вчив і т. д.).
Виразне читання байки «Крук і лисиця».

Бесіда за запитаннями:

1.Чому Лисиця вихваляла Крука?
2.Чому Крук повірив Лисиці?
3.Які людські вади втілено в образах байки? З’ясуйте алегорію.
4.Як ви розумієте мораль?
Робота над байкою «Вовк та ягня».

Записати в зошити:

Подія: Ягня прийшло до струмка напитися.

Герої: Вовк – уособлення зухвалості, вседозволеності, Ягня – уособлення беззахисної людини.

Мораль: справедливість несумісна з кривдою.
Читання байки «Мурашка і Цикада» та байки Л. Глібова «Коник-стрибунець».
Що є спільного в байках?
Прочитайте мораль байок.
Якими людськими вадами наділені герої байок?
Висловте своє ставлення до їх поведінки.
Самостійна робота в групах. Читання байок «Лисиця та виноград», «Хліборобові діти», «Хлібороб і змія». Учні записують в зошити персонажів і людські риси, які вони уособлюють, роблять висновки. Наприклад, Хлібороб – добра й чуйна людина, Змія – підступна, невдячна людина. Висновок: негідники не змінюють своєї поведінки навіть тоді, коли їм роблять добро.
Закріплення вивченого.

Гра «Назви байку».

Учитель читає прислів’я, учні називають байку, мораль якої асоціюється з даним прислів’ям.

Сидячи зайця не спіймаєш.

Сильні та багаті рідко винуваті.

Як вовка не годуй, все в ліс дивиться.

Що посієш, те й пожнеш.

Один в полі не воїн.

Хто в ліс, а хто по дрова.
Робота з ілюстраціями до байок Езопа. Добір до них текстів з творів.
Узагальнююча бесіда за запитаннями:

Яка структура прочитаних байок?

Які прийоми застосовує автор, передаючи людські риси в образах тварин?

Доберіть епітети до слова байка. (сучасна, дійова, актуальна, життєва, смілива, цікава тощо).
Домашнє завдання: виразне читання байок Езопа, намалювати ілюстрації до байок.

Вміст уроку:

Урок не містить жодного завдання. Додайте завдання.

Щоб додати завдання, оберіть категорію завдання на панелі запитань.

1:

Тестування

Езоп, байки.
1 жовтня 2021
5 0
Аватар профіля Свинаренко Наталія Леонідівна
48
Аватар профіля Свинаренко Наталія Леонідівна
Зарубіжна література
6 клас
10 379 291 0
48

2:

Вільне введення тексту

  1. Яка структура прочитаних байок?

  2. Який прийом застосовує автор, передаючи людські риси в образах тварин?

  3. Доберіть епітети до слова «байка». (сучасна, дійова, злободенна, смілива, життєва).

  4. Що називається байкою?

Рефлексія від 0 учнів

Сподобався:

0 0

Зрозумілий:

0 0

Потрібні роз'яснення:

0 0
Рекомендуємо

Повчальний характер і художні особливості збірки Григорія Сковороди «Байки харківські»

Повчальний характер і художні особливості збірки Григорія Сковороди «Байки харківські»

440

Аватар профіля Пономарьова Наталія Вячеславівна
Українська література
9 клас

20 грн

Е. По - засновник жанру детективу у світовій літературі. Захопливий сюжет повісті "Золотий жук"

Е. По - засновник жанру детективу у світовій літературі. Захопливий сюжет повісті "Золотий жук"

247

Аватар профіля Тулінова Ірина Олександрівна
Зарубіжна література
7 клас

50 грн

Особливості побудови й опрацювання векторних зображень

Особливості побудови й опрацювання векторних зображень

116

Аватар профіля Лизько Валентина Степанівна
Інформатика
7 клас

40 грн

Андрій Малишко. „Пісня про рушник”. Відомий український поет і його пісні, що стали народними.

Андрій Малишко. „Пісня про рушник”. Відомий український поет і його пісні, що стали народними.

384

Аватар профіля Лизько Валентина Степанівна
Українська література
7 клас

33 грн

Ці жанри, жанри, жанри...

Ці жанри, жанри, жанри...

177

Аватар профіля Коваль Олена Олександрівна
Мистецтво
6 клас

58 грн

Схожі уроки

Абсолютизація творчості та творчої особистості у романі "Портрет Доріана Грея"

Абсолютизація творчості та творчої особистості у романі "Портрет Доріана Грея"

676

Аватар профіля Білецька Оксана Вікторівна
Зарубіжна література
1 клас та 10 клас

М. Гоголь. "Ревізор" Історія п"єси. Образи чиновників.

М. Гоголь. "Ревізор" Історія п"єси. Образи чиновників.

500

Аватар профіля Білецька Оксана Вікторівна
Зарубіжна література
9 клас

Віктор Гюго «Собор Паризької Богоматері».

Віктор Гюго «Собор Паризької Богоматері».

7169

Аватар профіля Свинаренко Наталія Леонідівна
Зарубіжна література
10 клас

М.Гоголь "Шинель". Образ Башмачкіна

М.Гоголь "Шинель". Образ Башмачкіна

1045

Аватар профіля Бабенко Ольга Миколаївна
Зарубіжна література
9 клас

"Ревізор".Творча історія пєси.Образи чиновників.

"Ревізор".Творча історія пєси.Образи чиновників.

1186

Аватар профіля Пальок Марія Іванівна
Зарубіжна література
9 клас