+ Додати матерiал
і отримати
безкоштовне
свідоцтво
! В а ж л и в о

Якою має бути дошкільна освіта – розповідає експертка МОН

Ключові тези з виступу Нерянової Світлани про проблеми і перспективи розвитку дошкільної освіти в Україні.

В Україні понад 1 300 000 тисяч дітей здобувають дошкільну освіту. Ця ланка в освіті є чи не найважливішою серед усіх інших. Однак, як і в будь-якій іншій системі чи підрозділі є певні проблеми, які потребують найшвидшого вирішення. Про «недоліки», пріоритети та вирішені задачі в дошкільній освіті розповіла Світлана Іванівна Нерянова, начальниця відділу дошкільної освіти директорату дошкільної та шкільної освіти МОН. 

 Які ж пріоритети ставить країна в дошкільній освіті : 

  • створення умов для здобуття дітьми, зокрема з ООП, дошкільної освіти;
  • прогнозування, забезпечення розвитку дошкільної освіти та мережі закладів дошкільної освіти незалежно від типів і форми власності відповідно до освітніх запитів населення;
  • підвищення якості дошкільної освіти.

 Проблеми в дошкільній освіті: 

  • Недостатнє фінансування закладів дошкільної освіти (фінансуються з місцевих бюджетів);
  • невідповідність мережі закладів дошкільної освіти потребам населення (33 тисячі дітей в Україні стоять в черзі на влаштування до дитячих садків);
  • переповнені групи (особливо в містах);
  • низька заробітна плата педагогів і технічного персоналу (найнижча в освітній галузі).
  • закриття закладів дошкільної освіти в ОТГ причиняє соціальне напруження;
  • діти з віддалених сіл не мають змоги отримати якісну дошкільну освіту в умовах освітнього закладу або за допомогою фахівців (охоплення дітей 3-5 років закладами дошкільної освіти – 56,2%);
  • реорганізація та закриття санаторних, спеціальних груп, що призводить до порушення прав дітей з особливими освітніми потребами на здобуття якісної дошкільної освіти.

 Методичне забезпечення дошкільної освіти: 

Важливо, щоб було підґрунтя, з якого вихователь міг би обирати, що йому найбільше подобається. Тож, МОН рекомендує:

  • 11 комплексних програм;
  • 26 парціальних;
  • 20 програм і посібників;
  • Понад 200 методичних посібників і літератури.

 Задачі, що вирішувались: 

  • за період з 2016 до 01.08.2019 року в Україні для дітей дошкільного віку створено 85 497 додаткових місця в закладах освіти;
  • підвищено оклади педагогічних працівників закладів дошкільної освіти на 10% з 1 вересня 2019 року;
  • відпустка вихователів закладів дошкільної освіти всіх типів становитиме 56 календарних днів з 1 січня 2020 року;
  • з 2019 року запроваджено субвенцію для дітей з ООП, які здобувають дошкільну освіту в інклюзивних групах;
  • у 2018-2019 роках МОН було підтримано і проведено моніторингові дослідження щодо якості дошкільної освіти в Україні, дослідження проводилось за фінансової підтримки ЮНІСЕФ та Інститутом освітньої аналітики.

 Прийнятні нормативно-правові акти: 

  • Внесено зміни до Ліцензійних умов впровадження освітньої діяльності закладами освіти, якими спрощено умови ліцензування приватних закладів дошкільної освіти та передбачено ліцензування фізичних осіб-підприємців.
  • Унормовано облік дітей дошкільного віку;
  • Затверджено Порядок організації діяльності інклюзивних груп у закладах дошкільної освіти.
  • Першочергові завдання на 2019-2020 навчальний рік:
  • Створення додаткових місць для дітей дошкільного віку в закладах освіти;
  • Підвищення кості дошкільної освіти (затвердження Концепції забезпечення якості дошкільної освіти);
  • Соціальний захист педагогів закладів дошкільної освіти (зменшення тижневого навантаження вихователів до 25 годин);
  • Фінансова підтримка молодих спеціалістів.

Якщо вам сподобалась тема пані Світлани, ви можете переглянути запис повністю: https://youtu.be/S-sVVtqo4tg?t=2384

Усі перезентації та інші матеріали спікерів ви можете завантажити одним архівом на сторінці конференції


З цієї теми вас також зацікавить: 

У світі існує не лише олів'є і шуба: Євген Клопотенко про нове харчування;

Підсумки онлайн-конференції «Всеосвіти»: відео;

Підвищення кваліфікації учителів: як створити дієвий механізм. 

Приклад завдання з олімпіади Українська мова. Спробуйте!
Підвищення кваліфікації: як створити дієвий механізм
Підвищення кваліфікації: як створити дієвий механізм
Підвищення кваліфікації: вчителі самі вирішуватимуть, де навчатись
Підвищення кваліфікації: вчителі самі вирішуватимуть, де навчатись