Звіт "Стан викладання хімії"

Опис документу:
Викладання хімії зорієнтовано на впровадження оновлених базових навчальних програм, реалізації потенціалу особистості учня і набуття ним потреби в системному саморозвитку. Нормативними документами, які визначають викладання хімії, є державний стандарт базової і повної середньої освіти, навчальна програма з хімії, методичні рекомендації щодо викладання хімії, критерії оцінювання навчальних досягнень учнів у системі загальної середньої освіти

Відображення документу є орієнтовним і призначене для ознайомлення із змістом, та може відрізнятися від вигляду завантаженого документу. Щоб завантажити документ, прогорніть сторінку до кінця

Перегляд
матеріалу
Отримати код Поділитися

Стан викладання хімії

Хімію в школі викладає Горечка Мар’яна Іванівна - вчитель І кваліфікаційної категорії.

Викладання хімії зорієнтовано на впровадження оновлених базових навчальних програм, реалізації потенціалу особистості учня і набуття ним потреби в системному саморозвитку.

Нормативними документами, які визначають викладання хімії, є державний стандарт базової і повної середньої освіти, навчальна програма з хімії, методичні рекомендації щодо викладання хімії, критерії оцінювання навчальних досягнень учнів у системі загальної середньої освіти, Положення про навчальний кабінет, правила безпеки під час проведення навчально-виховного процесу в кабінетах хімії.

Викладання хімії здійснюється за навчальною програмою «Хімія, 7-11 кл.: Програми для загальноосвітніх навчальних закладів (Київ: «Перун», 2005)». Учні забезпечені підручниками, які відповідають діючій програмі:

Підручник

Автор

Клас

Видавництво

Рік видання

Хімія

Лашевська Г.А.

7

Генеза

2007

Хімія

Ярошенко О.Г.

8

Освіта

2008

Хімія

Лашевська Г.А.

9

Генеза

2009

Хімія

Попель П.П., Крикля Л.С.

10

Академія

2010

Хімія

Буринська Н.М. Величко Л.П.

11

Київ Ірпінь

2000

Викладання хімії ведеться в хімічному кабінеті, що значно допомагає на уроці, оскільки кабінет оснащений всією необхідною наочністю. У підсобному приміщенні наявні хімічні реактиви, але їх кількість недостатня. Тому що деякі з них застарілі і непридатні для проходження рівнянь реакцій. Достатнім є рівень забезпечення вивчення хімії навчально-наочними посібниками, роздатковим матеріалом, матеріалами для проведення тематичних оцінювань, які вчителька виготовила і придбала за власні кошти.

Відповідно до діючої програми та з урахуванням вимог до тематичного оцінювання складено календарні плани, при підготовці поурочних планів, які характеризуються систематичністю та раціональністю, педагогом використовуються методичні посібники і розробки уроків. На достатньому рівні вчитель забезпечений методичною літературою, постійно слідкує за її новинками, виписує періодичні видання та працює над опрацюванням їхніх публікацій. Через систему колективних форм роботи, здійснює самоосвітню роботу.

Шляхом оптимального поєднання традиційних форм і методів навчання , елементів власного педагогічного досвіду робить навчання цікавим. різноманітним,ефективним і демократичним. Майстерно створює і підтримує атмосферу творчої та напруженої праці. Вдало поєднує навчальний матеріал з практичним життєвим досвідом. Значну увагу приділяє хімічному експерименту,відпрацюванню практичних умінь і навичок,формулюванню самостійності у здобутті нових знань.

Однак, вивчення рівня навчальних досягнень школярів дає підстави стверджувати, що лише 26% засвоїли основні поняття програми на достатньому та високому рівні. Учні відчувають труднощі при розв’язанні задач на складання хімічних реакцій, рівнянь окисно-відновних реакцій, реакції іонного обміну. Основну роль в засвоєнні матеріалу на уроці відіграє сконцентрованість учнів, яка в більшості учнів відсутня, частина учнів не вміє творчо мислити, самостійно поповнювати знання, не вміють розв’язувати проблемні питання. Ці труднощі мають як об’єктивний так і суб’єктивний характер.

Які питання гарно засвоїли

Які питання засвоїли недостатньо глибоко

7 клас. Хімія.

Визначення понять «молекула», «атом», «проста речовина», «складна речовина»; формули хімічних елементів періодичної системи; визначення валентності

Якісний та кількісний склад речовин; визначення формул речовин за валентністю

9 клас. Хімія.

Ступені окиснення, типи реакцій

Записи окисно – відновних реакцій; задачи на швидкість реакції; задачи не дорішують

11 клас. Хімія.

Формули органічних речовин, фізичні та хімічні властивості цих речовин

Не до кінця правильно дописують рівняння у схемах перетворення;Не повністю вирішують задачі

Через відсутність комп′ютерів в хімічному кабінеті, недостатньо використовуються можливості Інтернету, комп’ютерних технологій, відеотехніки. Але вчитель націлює учнів на самоосвітню діяльність, що передбачає впровадження інформаційних технологій у вивченні хімії. Оскільки в класах невелика кількість учнів вчитель часто використовує власний компютер для демонстрації проведення лабораторних робіт. Це робить урок цікавішим і в цей час учні максимально сконцентровані, урок проводиться з досить позитивними результатами.

Зверніть увагу, свідоцтва знаходяться в Вашому особистому кабінеті в розділі «Досягнення»

Курс:«Розвиток ключових компетентностей педагога Нової української школи в умовах безперервної освіти»
Вікторія Вікторівна Сидоренко
30 годин
590 грн

Всеосвіта є суб’єктом підвищення кваліфікації.

Всі сертифікати за наші курси та вебінари можуть бути зараховані у підвищення кваліфікації.

Співпраця із закладами освіти.

Дізнатись більше про сертифікати.