і отримати безкоштовне
свідоцтво про публікацію
Предмети »
  • Всеосвіта
  • Бібліотека
  • Значення розчинів у природі й життєдіяльності людини. Поняття про дисперсні системи, колоїдні та істинні розчини.

Значення розчинів у природі й життєдіяльності людини. Поняття про дисперсні системи, колоїдні та істинні розчини.

Перегляд
матеріалу
Отримати код

Тема: Значення розчинів у природі й життєдіяльності людини. Поняття про дисперсні системи, колоїдні та істинні розчини.

Мета: формувати поняття про розчини як багатокомпонентні системи. Ознайомити з класифікацією розчинів. Показати значення розчинів у природі та життєдіяльності людини. Сформувати поняття про дисперсні системи.

Обладнання: мультимедійна презентація до уроку, підручник «Хімія. 9 кл.» Н.М. Буринська, духи, лак в аерозольній упаковці, балончик із фарбою, аерозоль «Інгаліпт», 3 склянки з водою, крейда, цукор, олія.

Тип уроку: вивчення нового матеріалу.

Хід уроку

І. Мотивація навчальної діяльності.

В житті ви не раз зустрічалися із поняттям «розчин». Що ви розумієте під цим поняттям?

Мета уроку: з’ясувати, що таке розчин та дисперсна система; яке значення вони мають у житті людини; познайомитися з класифікацією дисперсних систем.

ІІ. Вивчення нового матеріалу.

Вид роботи «Мозковий штурм»

Якщо одна речовина сильно подрібнена і рівномірно розподілена в іншій речовині, то виникає дисперсна система.

Дисперсні системи оточують нас всюди. Наведіть приклади.

Дисперсійними називають такі фізико-хімічні системи , в яких диспергована (подрібнена) речовина перебуває у вигляді дуже дрібних частинок в іншій речовині (дисперсійному середовищі) с. 24 підручника.

Диспергавані речовини можуть перебувати в різних агрегатних станах. Яких? (газ, рідина, тверда речовина)

Дисперсійне середовище також може бути в різних агрегатних станах.

Усі ці дисперсні системи можна класифікувати за їх зовнішнім виглядом, властивостями, розмірами частинок.

Аерозолі – дисперсні системи, що містять подрібнені частинки (тверді або рідкі) розподілені у газовому середовищі.

Наприклад, туман, дим, лак для волосся, балон з отрутохімікатами, «Інгаліпт», парфуми.

Дуже велику роль мають в житті людини дисперсні системи, де середовищем є не газ, як у аерозолях, а вода. Такі системи, залежно від розмірів частинок поділяють на три групи.

Заповніть схему. Скористайтеся інформацією таблиці 3 с. 23

Визначте вид дисперсної системи:

  1. Молоко – емульсія

  2. Суміш води та олії – емульсія

  3. Кава – суспензія

  4. Розчин солі у воді – істинний розчин

  5. Оцет – істинний розчин

  6. Сироп «Бісептол» - суспензія.

З’ясуємо, яке значення мають дисперсні системи у нашому житті. Запишіть схему і наведіть до неї приклади.

ІІІ. Узагальнення й систематизація знань

  1. Що називається дисперсною системою?

  2. Що таке диспергована речовина?

  3. Що таке дисперсійне середовище?

  4. Які дисперсні системи ви знаєте?

Прокоментуйте вірші:

  1. Завжди будем пам’ятати,

Щоб воду мінеральну мати

Потрібно СО2 нам розчиняти.

А щоб людину з стану непритомності підняти,

Треба водний розчин амоніаку застосувати.

(СО2 та NH3 - істинні розчини, які застосовує людина)

  1. Щоб каву, чай посолодити.

Потрібно цукор розчинити.

І їжу ми не зможемо зварити

Без того, щоб її не посолити.

(цукор та сіль утворюють істинні розчини, які використовуються на кухні)

Яка дисперсна система утворюється, якщо у воді перемішати:

  1. Бензин (емульсія)

  2. Оцет (істинний розчин)

  3. Крейду (суспензія)

  4. Кухонну сіль (істинний розчин)

  5. Глину (суспензія)

  6. Лимонну кислоту (істинний розчин)

  7. Олію ( емульсія)

Домашнє завдання:

§ 4, 6 (с. 31-33) – вивчити

§5 – прочитати

Відображення документу є орієнтовним і призначене для ознайомлення із змістом, та може відрізнятися від вигляду завантаженого документу

Опис документу:
Ознайомити з класифікацією розчинів. Показати значення розчинів .
  • Додано
    13.08.2018
  • Розділ
    Хімія
  • Клас
    9 Клас
  • Тип
    Конспект
  • Переглядів
    338
  • Коментарів
    0
  • Завантажень
    8
  • Номер матеріала
    SM552436
  • Вподобань
    0
Курс:«Створення та ведення власного блогу на платформі WordPress»
Левченко Ірина Михайлівна
24 години
1000 грн
490 грн

Бажаєте дізнаватись більше цікавого?


Долучайтесь до спільноти

«Методичний
тиждень 2.0»
Головний приз 500грн
Взяти участь