і отримати безкоштовне
свідоцтво про публікацію
Взяти участь
Поспішайте взяти участь у вебінарі Особливості вивчення англійської мови у 1 класі за методом асоціативних символів.
До початку вебінару залишилось:
3
Дня
3
Години
16
Хвилин
30
Секунд
Предмети »
  • Всеосвіта
  • Бібліотека
  • Значення розчинів у природі й життєдіяльності людини. Поняття про дисперсні системи, колоїдні та істинні розчини.

Значення розчинів у природі й життєдіяльності людини. Поняття про дисперсні системи, колоїдні та істинні розчини.

Перегляд
матеріалу
Отримати код

Тема: Значення розчинів у природі й життєдіяльності людини. Поняття про дисперсні системи, колоїдні та істинні розчини.

Мета: формувати поняття про розчини як багатокомпонентні системи. Ознайомити з класифікацією розчинів. Показати значення розчинів у природі та життєдіяльності людини. Сформувати поняття про дисперсні системи.

Обладнання: мультимедійна презентація до уроку, підручник «Хімія. 9 кл.» Н.М. Буринська, духи, лак в аерозольній упаковці, балончик із фарбою, аерозоль «Інгаліпт», 3 склянки з водою, крейда, цукор, олія.

Тип уроку: вивчення нового матеріалу.

Хід уроку

І. Мотивація навчальної діяльності.

В житті ви не раз зустрічалися із поняттям «розчин». Що ви розумієте під цим поняттям?

Мета уроку: з’ясувати, що таке розчин та дисперсна система; яке значення вони мають у житті людини; познайомитися з класифікацією дисперсних систем.

ІІ. Вивчення нового матеріалу.

Вид роботи «Мозковий штурм»

Якщо одна речовина сильно подрібнена і рівномірно розподілена в іншій речовині, то виникає дисперсна система.

Дисперсні системи оточують нас всюди. Наведіть приклади.

Дисперсійними називають такі фізико-хімічні системи , в яких диспергована (подрібнена) речовина перебуває у вигляді дуже дрібних частинок в іншій речовині (дисперсійному середовищі) с. 24 підручника.

Диспергавані речовини можуть перебувати в різних агрегатних станах. Яких? (газ, рідина, тверда речовина)

Дисперсійне середовище також може бути в різних агрегатних станах.

Усі ці дисперсні системи можна класифікувати за їх зовнішнім виглядом, властивостями, розмірами частинок.

Аерозолі – дисперсні системи, що містять подрібнені частинки (тверді або рідкі) розподілені у газовому середовищі.

Наприклад, туман, дим, лак для волосся, балон з отрутохімікатами, «Інгаліпт», парфуми.

Дуже велику роль мають в житті людини дисперсні системи, де середовищем є не газ, як у аерозолях, а вода. Такі системи, залежно від розмірів частинок поділяють на три групи.

Заповніть схему. Скористайтеся інформацією таблиці 3 с. 23

Визначте вид дисперсної системи:

  1. Молоко – емульсія

  2. Суміш води та олії – емульсія

  3. Кава – суспензія

  4. Розчин солі у воді – істинний розчин

  5. Оцет – істинний розчин

  6. Сироп «Бісептол» - суспензія.

З’ясуємо, яке значення мають дисперсні системи у нашому житті. Запишіть схему і наведіть до неї приклади.

ІІІ. Узагальнення й систематизація знань

  1. Що називається дисперсною системою?

  2. Що таке диспергована речовина?

  3. Що таке дисперсійне середовище?

  4. Які дисперсні системи ви знаєте?

Прокоментуйте вірші:

  1. Завжди будем пам’ятати,

Щоб воду мінеральну мати

Потрібно СО2 нам розчиняти.

А щоб людину з стану непритомності підняти,

Треба водний розчин амоніаку застосувати.

(СО2 та NH3 - істинні розчини, які застосовує людина)

  1. Щоб каву, чай посолодити.

Потрібно цукор розчинити.

І їжу ми не зможемо зварити

Без того, щоб її не посолити.

(цукор та сіль утворюють істинні розчини, які використовуються на кухні)

Яка дисперсна система утворюється, якщо у воді перемішати:

  1. Бензин (емульсія)

  2. Оцет (істинний розчин)

  3. Крейду (суспензія)

  4. Кухонну сіль (істинний розчин)

  5. Глину (суспензія)

  6. Лимонну кислоту (істинний розчин)

  7. Олію ( емульсія)

Домашнє завдання:

§ 4, 6 (с. 31-33) – вивчити

§5 – прочитати

Відображення документу є орієнтовним і призначене для ознайомлення із змістом, та може відрізнятися від вигляду завантаженого документу

Опис документу:
Ознайомити з класифікацією розчинів. Показати значення розчинів .
  • Додано
    13.08.2018
  • Розділ
    Хімія
  • Клас
    9 Клас
  • Тип
    Конспект
  • Переглядів
    543
  • Коментарів
    0
  • Завантажень
    9
  • Номер матеріала
    SM552436
  • Вподобань
    0
Курс:«Малюк у світі економіки та фінансів»
Часнікова Олена Володимирівна
36 години
1400 грн
590 грн

Бажаєте дізнаватись більше цікавого?


Долучайтесь до спільноти

«Методичний
тиждень 2.0»
Головний приз 500грн
Взяти участь