Сьогодні о 16:00
Вебінар:
«
Розвиток читання у дошкільному віці. Посібники серії «Розглядай та пізнавай»
»
Взяти участь Всі події

Значення інклюзивної освіти для дітей, батьків та соціуму.

Опис документу:

В запропонованій статті висвічується велике значення інклюзивної освіти, її принципів, розвитку для дітей, батьків та суспільства в цілому. Розкривається значення важливості формування поняття цінності людини, незважаючи на її здібності, починаючи з дитячого віку.

Перегляд
матеріалу
Отримати код

Значення інклюзивної освіти для дітей, батьків та соціуму.

Ще нещодавно термін «інклюзивна освіта» був малознайомий багатьом членам суспільства, а деяким, навіть, незнайомий. Але інклюзивна освіта впевнено крокує вперед, змінює освітню філософію, пристосовує школи до діток з особливими освітніми потребами. Інклюзивне навчання потребує змін на всіх рівнях. І головний принцип – виключення будь-якої дискримінації дітей. Система освітніх послуг повинна забезпечити право дітей на освіту та право здобувати її за місцем проживання. Інклюзивне навчання передбачає перебування дитини з тими чи іншими порушеннями в масовому загальноосвітньому класі ( для дітей шкільного віку ), психолого-педагогічний супровід, забезпечення належних умов для навчання, виховання, корекційно-розвиткової роботи. Важливе місце в інклюзивній формі навчання займає корекційно-розвиткова робота. Своєчасна корекція психофізичного, мовленнєвого розвитку – це важливий захід запобігання труднощам у навчанні, поштовх для психічного розвитку дитини в цілому, для становлення повноцінної , гармонійної особистості.

Важливе значення інклюзивного навчання важко переоцінити. Всі здобувачі освіти можуть навчатися різними методами, розкривати свої індивідуальні здібності, пізнавати світ, брати участь у житті класу, громади, вчитися толерантності, поважати різні здібності інших, створювати дружні стосунки. Завдяки інклюзії долається низький соціальний і академічний рівень дітей з особливостями здоров’я. Інклюзивна освіта дає великі можливості і в навчальному, і в соціальному плані. Навчальні цілі підлаштовуються під здібності та потреби здобувачів освіти з особливостями здоров’я. Завдяки цьому кожна дитина почуває себе рівною, значимою. Діти навчаються в дуже комфортних умовах, отримують ефективний психолого-педагогічний супровід процесу навчання, мають змогу укріплення і охорони здоров’я, проходять адаптацію до шкільного навчання, соціалізуються. Завдяки інклюзивному навчанню розвиваються сильні сторони дитини. Всі діти навчаються разом і поважають різні здібності інших. Діти створюють дружні стосунки, позитивно впливають один на одного.

У батьків, які мають дітей з особливостями розвитку, з’явилася можливість вибору навчального закладу. Діти можуть навчатися за місцем проживання, краще адаптуватися до життя в суспільстві. Діти почувають себе комфортно в звичайних класах, не бояться спілкуватися з іншими учнями та дорослими. Дуже добре проходить соціалізація таких діток. В реальному житті вони не будуть почувати себе ізольованими. Саме тому, що хороша соціальна адаптація діток є однією з багатьох переваг інклюзії, батьки і наполягають на зарахуванні їхніх дітей до загальноосвітніх шкіл. Батьки мають можливість активно включитися в навчально-виховний процес, разом з дитиною проходити всі етапи шкільного життя, отримувати інформацію про розвиток своїх дітей, одержувати підтримку з боку педагогів та інших батьків.

Інклюзивна освіта відіграє не менш важливу роль і в житті дітей без особливих потреб. Діти вчаться толерантно ставитися до людей, які відрізняються від них, співчувати іншим, допомагати, співпрацювати, підтримувати дружні стосунки.

Інклюзія дозволяє побудувати здорове, толерантне суспільство, яке дозволяє кожному, незалежно від здібностей, наявності особливостей у розвитку, віку, статі, робити свій внесок у його розбудову, розвиток. Таке суспільство поважає і цінує кожну людину за те, що вона може робити, незважаючи на те, що вона не може. Принципи інклюзії повинні стати частиною нашої культури, затвердитись не тільки у шкільному середовищі, а і у всьому суспільстві.

Відображення документу є орієнтовним і призначене для ознайомлення із змістом, та може відрізнятися від вигляду завантаженого документу.