"ЗДІБНОСТІ ТА ІНТЕРЕСИ – ЇХ РОЛЬ В РЕАЛІЗАЦІЇ ОСОБИСТОСТІ. ВИБІР ПРОФЕСІЇ".

Опис документу:
Мета уроку: - дати учням поняття про здібності та інтереси як важливі процеси пізнавальної діяльності, основи формування та розвитку інтелекту; - показати їх роль на кожному етапі розвитку особистості учня, їх взаємозв’язок та взаємовплив; - навчити не тільки досліджувати рівень розвитку своїх здібностей, кола інтересів, а й вчити аналізувати, співставляти результати та трактувати їх як основу для вибору професії; - вивчення правильності вибраного шляху в майбутньому.

Відображення документу є орієнтовним і призначене для ознайомлення із змістом, та може відрізнятися від вигляду завантаженого документу. Щоб завантажити документ, прогорніть сторінку до кінця

Перегляд
матеріалу
Отримати код Поділитися

ЗДІБНОСТІ ТА ІНТЕРЕСИ – ЇХ РОЛЬ В РЕАЛІЗАЦІЇ ОСОБИСТОСТІ.

ВИБІР ПРОФЕСІЇ.

Розробила: Кузнецова.О.В, викладач психології.

Мета уроку: - дати учням поняття про здібності та інтереси як важливі процеси пізнавальної діяльності, основи формування та розвитку інтелекту;

  • показати їх роль на кожному етапі розвитку особистості учня, їх взаємозвязок та взаємовплив;

  • навчити не тільки досліджувати рівень розвитку своїх здібностей, кола інтересів, а й вчити аналізувати, співставляти результати та трактувати їх як основу для вибору професії;

  • вивчення правильності вибраного шляху в майбутньому.

Наочність: дошка з ок(опорні конспекти) до теми, розроблені учнями; діагностична методика Климова (карта інтересів), ДДО ( за Климовим), діагностичний тест “Здібності учня”, діаграми та графіки до науково-дослідницької роботи творчої групи учнів.

Хід уроку.

І. Актуалізація опорних знань учнів.

1. Мотивація уроку.

2.Слово вчителя, практичного психолога школи.

В умовах сучасної дійсності для молодої людини найважливішим є усвідомлення того, що вона буде робити в цьому житті, ким вона буде, в чому себе проявить. Кожна з них мріє обрати те, що їй ближче до душі, до серця. Це те, заради чого людина на протязі багатьох років навчається в школі. Саме тут, в стінах школи, вона має визначитися у виборі професії, бо від правильності зробленого вибору залежить майбутнє кожного випускника. Сьогодні життя ставить учнів в умови свідомого вибору свого призначення, такого, при якому кожний з них міг би не тільки максимально реалізувати себе, а ще й досягти високих позитивних результатів своєї праці. Сама історія вивчення даної проблеми підтверджує той факт, що “справжню насолоду приносить лише та праця, яка обирається за власним бажанням, відповідно до інтересів, покликання, здібностей особистості”. Виходячи з цього, дуже важливо, щоб кожний учень зрозумів це ще навчаючись в школі. Він повинен реально оцінювати ситуацію вибору тієї чи іншої сфери діяльності, враховуючи спроможність виконувати конкретні дії.

Наприклад, в Японії, якщо здатність людини до певного виду діяльності складає менше, ніж 70%, то вона не отримує ані роботи, ані посади. Отже, саме життя вносить свої корективи у вирішення даної проблеми. Очевидно одне: сучасна молодь житиме в умовах ринку праці, в умовах жорстокої конкурентної боротьби, де все буде залежати від її професійної майстерності, активності, від її позиції життєвої. В кінці кінців вона сама має себе захистити. Але щоб це було реально можливим, сучасний випускник повинен самовизначитись, свідомо та правильно зробити свій вибір. Як це зробити практично? Для цього необхідно вивчити в першу чергу те, що формує певні профорієнтаційні наміри кожної людини: коло її інтересів, намірів, бажань, можливостей, здібностей.

Коли людина знає коло своїх інтересів та рівень їх розвитку, рівень розвитку своїх здібностей та індивідуальні психологічні особливості, вона реально може оцінити свої можливості у тій чи іншій діяльності, тобто вона може конкретно знайти ту сферу професійної діяльності, де зможе максимально себе реалізувати і відбутися як особистість. Групи учнів заздалегідь отримали творчі завдання з даної теми.

CloudCloud

  • розглядають з наукової точки зору поняття "інтереси" (форма виявлення пізнавальної потреби, яка забезпечує спрямованість особистості на головну мету в діяльності);

  • виявляють їх роль у становленні особистості учня;

  • доводять на прикладах (через свої дослідження) їх роль у формуванні профорієнтаційних намірів старшокласників.

(кожний член групи виступає із своїми міркуваннями).

  • розглядають з наукової точки зору поняття "здібності" (індивідуально-психологічні особливості, що є умовою успішного виконання тієї чи іншої продуктивної діяльності)

  • розглядають загальні та спеціальні здібності, їх рівень розвитку та вплив на самореалізацію особистості;

ІІ. Робота над проблемною темою уроку.

  • рCloudазом з вчителем досліджують і розглядають взаємозв’язок, взаємовплив інтересів та здібностей;

  • спостерігають, як відбувається розвиток їх та як формуються основи для свідомого вибору професій.

Учні за допомогою складеної схеми показують, як відбувається цілеспрямований розвиток здібностей, інтересів під час навчання в школі, що впливає на формування та розвиток інтелекту учнів та яку роль відіграють здібності та інтереси під час усвідомленого їх вивчення як індивідуальних особливостей старшокласниками.

Cloud

впливають на розвиток!

CloudCloud

Формують ч/з навчання

Cloud

В результаті:

розвивається

пам’ять увага інші психічні процеси

мислення мовлення - свідомо

(під керівництвом

вчителя)

Cloud

CloudCloud

Cloud

Cloud

В результаті – здійснюється розвиток рівнів:

мислення свідомо

пам’яті інтелект росте

мовлення

на І місце виступають

CloudCloud

самовизначаються у виборі

основа творчий (індивідуальний) підхід

для свідомого до кожного учня

вибору професій

(Творча група учнів послідовно показує роль здібностей, інтересів, поетапний їх розвиток)

ІCloudCloudІІ. Обговорення результатів досліджень учнів.

  • д

    (Дослідницька робота групи показала велику відповідальність та серйозне ставлення до результатів кожного учня)

    ілиться результатами проведених в класі досліджень по вивченню рівня розвитку здібностей, (Діагностичний тест “Здібності учня”), вивчення кола інтересів та використання ДДО (диференційно-діагностичний опитувальник інтересів) за методикою Е.Климова;

  • аналізуючи отримані результати, виясняють, чи співпадає рівень розвитку здібностей з картою інтересів та як фокусує ДДО ту чи

  • іншу конкретну професійну діяльність кожного учня.

ІV. Узагальнення.

1. Рефлексія.

- Що мені особисто дали ці дослідження (на даному етапі)?

2. Поради психолога.

Такі дослідження варто проводити вже у 9 класі. Є можливість свідомо та цілеспрямовано розвивати та поглиблювати ті знання, які відповідають можливостям, намірам, бажанням учнів, їх здібностям та інтересам. Це є важливим етапом самовдосконалення учнів та свідомою підготовкою їх до вибору професії).

Cloud

Cloud

3.

3. Захист власної дослідницької роботи творчої групи учнів.

  • захищає науково-дослідницьку роботу з теми “Фактори, що впливають на вибір професії старшокласників”

(Міні-захист НДР творчої групи учнів)

VCloud. Домашнє завдання.

Визначте коло професій, близьких вашому вибору (індивідуально, за результатами дослідження ).

Зверніть увагу, свідоцтва знаходяться в Вашому особистому кабінеті в розділі «Досягнення»

Курс:«Цифрові практики Нової української школи: створення освітнього відеопроєкту»
Ілляхова Марина Володимирівна
30 годин
590 грн

Всеосвіта є суб’єктом підвищення кваліфікації.

Всі сертифікати за наші курси та вебінари можуть бути зараховані у підвищення кваліфікації.

Співпраця із закладами освіти.

Дізнатись більше про сертифікати.