Сьогодні о 18:00
Вебінар:
«
Особливості адаптації та модифікації освітнього процесу в контексті інклюзивного навчання
»

Збірник корекційних вправ для розвитку психічних процесів у дітей із затримкою психічного розвитку

Психологія

07.04.2020

462

17

0

Опис документу:
В С Т У П В методиці педагогічної роботи з учнями із затримкою психічного розвитку значне місце займають ігрові форми та нестандартні вправи. У запропонованому збірнику дібрано завдання, що сприяють формуванню різних інтелектуальних функцій, розвивають сприймання й орієнтацію у просторі. Цей посібник поділений на такі розділи : І. Математичні головоломки. ІІ. Вправи з сірниками. ІІІ. Ігри для мовознавців. ІV. Завдання для географів. V. Питання від Незнайки.
Перегляд
матеріалу
Отримати код

Збірник корекційних вправ

для розвитку психічних процесів у дітей із затримкою психічного розвитку

В С Т У П

В методиці педагогічної роботи з учнями із затримкою психічного розвитку значне місце займають ігрові форми та нестандартні вправи.

У запропонованому збірнику дібрано завдання, що сприяють формуванню різних інтелектуальних функцій, розвивають сприймання й орієнтацію у просторі.

Цей посібник поділений на такі розділи :

І. Математичні головоломки.

ІІ. Вправи з сірниками.

ІІІ. Ігри для мовознавців.

ІV. Завдання для географів.

V. Питання від Незнайки.

Мета посібника – дати вчителям, вихователям групи продовженого дня додатковий матеріал для роботи на уроках, під час самопідготовки та у вільний час.

Вправи та завдання сприяють розвитку психічних процесів учнів, їхніх пізнавальних здібностей, допомагають дитині оволодіти вмінням аналізувати, порівнювати.

З М І С Т

І. Математичні головоломки.

1. Математичні автобуси .................................................................1-2

2. Кицька на паркані............................................................................ 3

3. Детективи, за роботу....................................................................... 4

4. Дон Кіхот........................................................................................... 5

5. Геометричні побудови.............................................................. 6 – 10

ІІ. Вправи із сірниками.

  1. Сірникова хатинка.................................................................... 11

  2. Поміркуй................................................................................... 12

  3. Переклади сірник..................................................................... 13

ІІІ. Ігри для мовознавців.

  1. Цікаві слова.................................................................................. 14

  2. Утвори нові слова.................................................................15 – 17

  3. Дірявий конверт........................................................................... 18

  4. Знайди зайве......................................................................... 19 – 20

  5. Фразеологізми в зоопарку........................................................... 21

  6. Відомі словосполучення.............................................................. 21

ІV. Завдання для географів.

  1. Столиці світу................................................................................ 23

  2. Кольорові моря............................................................................ 24

V. Питання від Незнайки.

1. Подарунок для вовчика............................................................... 25

2. Морський сканворд..................................................................... 26

3. Шкільні зошити........................................................................... 27

4. Новий колір .................................................................................28

5. Танцюючі чоловічки................................................................... 29

6. Криве дзеркало............................................................................ 30

7. Домалюй............................................................................... 31 – 33

8. Казкові герої ................................................................................34

9. Порахуй........................................................................................ 35

10. Хто у лісі.................................................................................... 36

11. Дивись уважно .................................................................... 37 -38

12. Знайди тінь .................................................................................39

13. Вагончики................................................................................... 40

14. Відшукай відмінності........................................................ 41 – 46

Математичні автобуси перевозять числа.

Знайди закономірність і відгадай число, яке запізнилось на рейс.

  • 1 -

Знайди закономірність і відгадай число, яке запізнюється до школи.

  • 2 -

Знайди

закономірність

і заміни знак питання

потрібним числом

  • 3 -

Перед тобою таблиця, яка містить числа від 1 до 25. Але в ній всього 16 чисел, розташованих хаотично. Віднайди пропущені числа.

1

18

5

9

3

13

22

6

8

19

7

21

25

10

4

15

  • 4 –

Розмісти числа так, щоб добуток будь яких трьох чисел на одній прямій дорівнював 60 і ти переможеш вітряк!

  • 5 -

  • 6 –

  • 7 -

  • 8 -

З якої фігури не можна скласти куб?

  • 9 -

  • 10 –

  • 11 -

  • 12 -

  • 13 -

Придумай нове слово, що буде закінченням першого і початком другого.

Б

У

Р

М

У

С

А

Н

Т

Р

О

Р

Г

І

Р

А

М

Б

У

Л

Ь

О

В

І

Р

К

У

О

С

Л

А

В

Б

У

Н

Д

А

Т

Ю

Л

Ь

А

М

А

Н

А

М

И

Л

Я

Р

Т

Р

И

Р

  • 14 -

З кожного слова візьми тільки другий склад і запиши нове слово.

БОЛОТО, КОНТОРА______________________

ОВОЧІ, КОРОВА, ГЛИНА________________

ПОГОДА, МОЛОТОК, СОВА_______________

ОСОКА, КОРОВАЙ, РУКА_________________

БУДИНОК, ВИТИНАНКА, ШИНА___________

  • 15-

З кожного слова візьми останній склад і утвори нове слово.

НАСОС, ГУСКА _____________________

КУРКА, НОРА, ДИВАН_______________

МОЛОКО, ВІДРО, КАРТИНА__________

ГУМА, ОРЛИ, ВІКТОРИНА ____________

ХАТА, ШУРМА, ГОРА _________

  • 16 -

Є така професія – із відомих слів робити нове.

З кожного слова візьми тільки перший

склад і запиши зашифроване слово.

ДОШКА, РОБІНЗОН, ГАЗОН ____________

МОЛОКО, НЕРОБА, ТАРІЛКА ___________

КОЛОСОК, РОМАШКА, ВАЗОН ___________

БАТІГ, РАНОК, БАНКІР _________________

КАРТОПЛЯ, ТИМОФІЙ, НАРОД __________

  • 17 -

Уявляєш, один конверт на пошті виявився дірявим! Слова висипались із нього і перемішались. Збери їх по парах, з’єднуючи олівцем. До слова, що лишилось без пари, добери пару сам.

МЕТАЛ СОБАКА

ГОЛУБ КОНВАЛІЯ

ТВАРИНА ЯЛИНКА

КВІТКА ЯБЛУКО

ДЕРЕВО ПТАХ

ЗАЛІЗО

  • 18 –

  • 19 -

Склади слова і викресли зайве.

  • 20 -

Замість крапок вставте назви тварин.

Злий як ....

Упертий як ...

Хитрий як ...

Колючий як ...

Надутий як ...

Німий як ...

Брудний як ...

  • 21 -

Знайди такі пари слів, щоб утворилися відомі словосполучення.

Азбука

Ейфелева

пісня

Ахіллесова

зграя

колесо

Морзе

сльози

фортуни

кінь

вовча

Аладіна

лампа

лебедина

Троянський

вежа

крокодилячі

п’ята

  • 22 -

Вчителька попросила

Богдана назвати міста-столиці.

Учень перерахував 15 міст.

Знайдіть помилку!

  • 23 -

Якого кольору море? Згадай, які бувають „кольорові” моря?

  • 24 -

Вовчик отримав на день народження багато подарунків. Користуючись малюнками як підказками, впиши їх назви в таблицю. У клітинках із цифрами прочитай назву подарунка, який приготувала для брата сестра.

1

2

3

4

5

6

  • 25 -

Знайди слова в сканворді.

Читай в будь-якому напрямі, тільки не по діагоналі.

РОМ

Л

О

М

П

А

С

Р

О

Е

К

К

А

С

К

Н

М

Т

А

Р

Н

А

Р

И

С

П

І

Т

А

Т

К

Н

Я

Ж

Р

А

Б

Л

Я

М

П

О

А

Ш

Т

А

Ж

І

Н

Н

Т

М

А

Ж

К

А

О

Г

А

Р

Д

І

Я

Д

Р

  • 26 -

  • 27 -

Сергійко змішав фарби і отримав нові кольори.

Назви їх.

  • 28 -

Здогадайся, які букви заховані за „танцюючими чоловічками”, і ти дізнаєшся, хто надіслав записку молодому детективу.

офер

клй й

які

фейта

ряль

лі ар

горі

зи а

ерце

  • 29 -

-30 –

- 31 -

Знайди однакові малюнки!!!

- 32 -

- 33 -

У дев’яти клітинках зображено дев’ять казкових героїв, по три в кожній. Відшукай такі три клітинки, у яких можна побачити всіх героїв.

  • 34-

- 35 -

  • 36 –

Дивись уважно!

  • 37 -

  • 38 -

Яка тінь правильна?

  • 39 -

Знайди у потяга два однакових вагончика.

  • 40 -

  • 41 -

  • 42 -

  • 43 -

  • 44 -

  • 45 -

- 46 -

Л І Т Е Р А Т У Р А

  1. Бріцина О.Ю., Довженко Г.Д., Шумада Н.С. Український фольклор. Хрестоматія. – К.: Освіта, 1997 р. – 752с.

  1. Івашко О.В. Словниковий дивосвіт. – Х.: Країна мрій, 2005 р. – 352с.

  1. Никитин Б.П. Развивающие игры. – М.: Педагогіка, 1985 р.

  1. Огієнко Г.М., Філіпова Н.А., Богданова Л.Ф., Кириченко Н.М. Країна знань. – Х.: Науково – методичний центр, 2005 р. – 208с.

  1. Сойко Н. Українські прислів’я, приказки, загадки . – К .: Школа, 2001 р. - 176 с.

  1. Столяр А.А. Давайте поиграем. – М.: Просвищение, 1997г. - 79 с.

  1. Чак Є. З біографії слова. – К.: Веселка 1999р.

  1. Швайко П.С. Игры и игровые упражнения для развития речи. – М.: Просвещение, 2000 г.

- 47 -

Відображення документу є орієнтовним і призначене для ознайомлення із змістом, та може відрізнятися від вигляду завантаженого документу.