Вода, склад її молекули, поширеність в природді.Вода як розчинник

Опис документу:
Даний урок можна використати при вивченні складу води, її фізичних властивостей,значення води в природі та житті людини.

Відображення документу є орієнтовним і призначене для ознайомлення із змістом, та може відрізнятися від вигляду завантаженого документу. Щоб завантажити документ, прогорніть сторінку до кінця

Перегляд
матеріалу
Отримати код Поділитися

Тема: Вода, склад її молекули, поширеність у природі, фізичні властивості . Вода як розчинник.

Мета:

  • Освітня : поглибити знання учнів з курсу природознавства про поширеність води в природі та її фізичні властивості; показати що вода є гарним розчинником; показати міжпредметні зв’язки хімії з іншими науками.

  • Розвивальна: розвивати практичні навички за певними ознаками розрізняти воду серед інших рідин, доводити присутність води у кристалогідратах; розвивати навички вибирати головне й аналізувати науковий текст.

  • Виховна: виховувати в учнів креативні здібності , вміння висловлювати свою думку, шукати асоціативні зв’язки між предметами і явищами, потребу у нових знаннях.

Наскрізні змістові лінії

Громадянська відповідальність

Очищення води на водоочисних станціях та в домашніх умовах

Здоров’я і безпека

Кислотні дощі

Екологічна безпека і сталий розвиток

Проблема чистої води. Охорона водойм від забруднення. Значення води та водних розчинів у природі та житті людини.

Підприємливість і фінансова грамотність

Очищення води на водоочисних станціях та в домашніх умовах

Раціональне використання водних ресурсів

Розв’язування розрахункових задач на визначення масової частки розчиненої речовини

Тип уроку: Вивчення та поглиблення нового матеріалу.

Комплекс засобів навчання: прилад для електролізу води, стакани, цукор , пісок, кольорові розчини; таблиця розчинності кислот, основ ,солей у воді; мультимедійна презентація «Кругообіг води в природі».

Основні терміни й поняття: вода, фізичні властивості, вода – розчинник.

Хід уроку

1.Мотивація навчальної діяльності

Сьогодні ми починаємо вивчати важливу тему. Ця речовина є на двох планетах Сонячної системи:

на планеті Земля- вона в рідкому стані і на цій планеті є життя . На планеті Марс – тільки у вигляді пари й льоду , життя на цій планеті поки що не знайдено.

Антуан де Сент –Екзюпері про цю речовину сказав «У тебе немає ні смаку, ні кольору , ні запаху, тебе неможливо описати, тобою насолоджуються, не відаючи, що ти таке! Не можна сказати, що ти необхідна для життя! Ти саме життя.»

Так що ж це за речовина, яку будемо вивчати в даній темі? В цьому нам допоможе розгаданий кросворд.

О

В

Е

С

К

О

Л

О

С

Д

Н

І

П

Р

О

К

А

Л

И

Н

А

1.Корм для коней?

2. Суцвіття злакових?

3. Головна річка України?

4. Символ України?

2.Актуалізація опорних знань.

Що вам відомо про цю речовину? Складання асоціативного куща.

Поширення води в природі.

  • Вода найпоширеніша речовина на нашій планеті поверхні Землі вкриває вода.

Глянемо на глобус……

- 97% води – це вода морів та океанів, і лише 3% прісна вода.

- Вода річок , озер, ставків становить приблизно 0,3%.

- Вода міститься в природі в трьох агрегатних станах .

- У живих організмах від 50%-99% води.

Цікаві факти про воду

Найбільша крапля дощу була розміром 9,4 см. Такі краплі падали на США.

Найдовший дощ безперервно йшов в Індії майже два роки.

Найбільша градина важила один кг і 2 гр. упала вона на Бангладеш.

Айсберг може танути цілих 10 років.

Вода оспівана в піснях, з нею пов’язано багато обрядів, прислів’їв, казок.

Учні читають вірші, прислів’я, загадують загадки про воду, розповідають казки.

3.Вивчення нового матеріалу

Вода складається з Гідрогену та Оксигену. Її хімічна формула H2O. Довести це можна зробивши аналіз води.

Дослід 1 . Розклад води постійним електричним струмом.

2H2O 2H2 + O2

При температурі 25000C розкладається приблизно 11% води, а при 1000 0С-лише 0,03%.

Фізичні властивості води.

H 2 O - рідина, без кольору, смаку і запаху,t0C плавлення =00С , t0C кипіння = 1000С,

Ƿ( H 2 O)=1000 кг/м3 = 1г/см3 або 1г/мл при +40С.

Лід має густину 0,917 г/см3 тому він спливає на поверхню води.

Які розрахунки можна зробити за формулою H 2 O ?

1.Знаходження відносної молекулярної маси

Mr (H2O)= 1·2+16=18

2.Знаходження масових часток елементів в речовині

%(H)=2 ˸ 18·100%=11,11%

% (O)= 100%- 11,11% =88,89%

3.Знаходження масових співвідношень між атомами в молекулі води

m (H) ˸ m (O)= 2 ˸ 16= 1 ˸ 8

4. Знаходження співвідношень між атомами в молекулі:

N (H) ˸ N (O) = 2 ˸ 1

Вода гарний розчинник!

Дослід 2. Розчинення цукру та солі у воді.

Дослід 3. Демонстрація кольорових розчинів

  • Розчин перманганату калію;

  • Розчин біхромату амонію;

  • Розчин сульфату купруму (II);

  • Розчин сульфату нікелю;

  • Розчин роданіду феруму(III);

  • Розчин фенолфталеїну у натрій гідроксиді.

Дослід 4. Вода , що не витікає з стакана.

Для досліду потрібно: стакан з водою, тканина.

Дослід 5. Плаваюча картоплина.

Для досліду потрібно: стакан з водою, ложка, кухонна сіль.

Дослід 6. Перетворення води на «молоко».

Для досліду потрібно: розчин натрій сульфату та розчин барій хлориду.

Дослід 7. Перетворення води на «газировку».

Для досліду потрібно: розчин натрій карбонату та розчин хлоридної кислоти.

Дослід 8. Перетворення води на «кров».

Для досліду потрібно розчин феруму (III) хлориду та розчин калій роданіду.

Вода в природі здійснює кругообіг. Перегляд медіа - фільму «Кругообіг води в природі».

4. Узагальнення та систематизація знань.

На урок завітав учень 5-А класу Гегедош Богдан, який поставив запитання про воду учням 7-го класу.

Запитання від Чомучок:

1.Чому південні моря більш солоні, ніж північні?

2.Чому в Криму немає холодних, морозних зим?

3. Чому, коли влітку тривалий час жарко, риби задихаються від нестачі кисню?

4. Чому в акваріум не можна наливати воду, яку прокип’ятили?

5.Чому товстий шар води має блакитний колір?

Учні дають відповіді на запитання, їм допомагає вчитель.

5.Підсумки уроку, домашнє завдання.

Сьогодні на уроці ми дізналися багато цікавого про воду. Ще більше ми дізнаємось на слідуючих уроках. Закінчити наш урок я хочу словами:

Моя вода, тебе люблю я! Ти свята!

Шануєш ти людей , і землю, й квіти.

Моя вода! Ти- чудо! Ти життя!

Тебе я буду берегти,

Завжди любити!

Домашнє завдання:

Опрацювати §25-26. Виконати завдання 186-187. Написати твір-мініатюру «Вода-чарівниця».

Зверніть увагу, свідоцтва знаходяться в Вашому особистому кабінеті в розділі «Досягнення»

Курс:«Організація ефективної діяльності соціального педагога в закладі освіти»
Мельничук Вікторія Олексіївна
30 годин
590 грн
590 грн

Всеосвіта є суб’єктом підвищення кваліфікації.

Всі сертифікати за наші курси та вебінари можуть бути зараховані у підвищення кваліфікації.

Співпраця із закладами освіти.

Дізнатись більше про сертифікати.