+ Додати матерiал
і отримати
безкоштовне
свідоцтво
! В а ж л и в о
Предмети »

Властивості основних класів неорганічних сполук

Відображення документу є орієнтовним і призначене для ознайомлення із змістом, та може відрізнятися від вигляду завантаженого документу

Перегляд
матеріалу
Отримати код Поділитися

План-конспект уроку №

Клас: І-М Дата:

Розділ : Основні класи неорганічних сполук

Тема уроку: Властивості основних класів неорганічних сполук

Мета уроку:

Навчальна:

Узагальнити й систематизувати знання учнів про будову, номенклатуру, класифікацію, фізичні та хімічні властивості основних класів неорганічних сполук. Продовжити формувати вміння складати формули хімічних сполук за назвами, складати хімічні реакції на основі хімічних властивостей оксидів, кислот, основ та солей. Продовжувати формувати уявлення про генетичні зв’язки між класами неорганічних сполук. Закріпити вміння визначати тип реакцій. Формувати вміння розв’язувати розрахункові задачі. Закріпити уявлення про індикатори та їх використання. Перевірити знання техніки безпеки при роботі з хімічними речовинами

Розвиваюча:

продовжити розвивати вміння порівнювати, аналізувати, узагальнювати, систематизувати, виконуючи завдання на уроці. Розвивати уявлення про класи неорганічних сполук та взаємозв’язки між ними.

Виховна:

Формувати уявлення наукового світогляду, різноманітності органічних речовин

Обладнання : періодична система хімічних елементів Д.І.Менделєєва, таблиця розчинності кислот, основ , солей у воді

Базові поняття та терміни:

Оксиди, кислоти, основи, солі, індикатори

Тип уроку: застосування знань, вмінь й навичок

Вид уроку: урок-змагання

Методи і методичні прийоми:

пояснювально-ілюстративні—бесіда, розповідь, пояснення, обговорення, узагальнення; практичні—розв’язування задач і вправ, хімічний експеримент

Хід уроку

п/п

Зміст уроку

Методи і методичні прийоми

І.

Організація учнів класу

Вкінці уроку Ви зможете:

  • Розрізняти й називати сполуки

  • Складати формули сполук за назвами й навпаки

  • Класифікувати речовини

  • Пояснювати фізичні та хімічні властивості оксидів, кислот, основ, солей

  • Складати хімічні рівняння, визначати їх тип

  • Розв’язувати експериментальні та розрахункові задачі

  • Робити висновки про застосування речовин

Постановка цілей уроку

ІІ.

Застосування знань, вмінь та навичок

Тема уроку: Розв’язування вправ та задач

Наш мозок по природі наділений

невтомною жагою пізнавати істину״
Ціцерон

Учні класу об’єднуються в групи по 4-5 осіб. В групі діти обирають капітана, який керує роботою всієї групи. Кожна команда отримує відповідне завдання. Перемогу отримає та команда, яка найкраще й найшвидше справиться з усіма завданнями. За кожний конкурс команда отримує бали від 1 до 5. За результатами гри визначають переможців і нагороджують оцінками

1. Розминка

  1. До складу кислот завжди входить:

а) атоми Гідрогену; б) атоми Оксигену;

в) молекули водню; г) атоми Сульфуру.

  1. Формула магній оксиду:

а) MgCl2; б) MgO;

в) Mg(OH)2; г) MgO2.

  1. Найпоширеніший оксид у природі:

а) Fe2O3; б) Al2O3;

в) CaO; г) H2O.

  1. Вкажіть розчинну у воді сіль:

а) аргентум хлорид; б) барій сульфат;

в) кальцій нітрат; г) купрум сульфід.

  1. Знайдіть відповідність між назвою речовини та її формулою:

а) берилій гідроксид; 1) MnO2

б) силікатна кислота; 2) Be(OH)2

в) манган (ІV) оксид; 3) KHSO3

г) калій гідрогенсульфіт. 4) H2SiO3

2. «Вибери речовину »

  1. Виписати окремо і назвати кислоти і основи:

Mg(OH)2, BaO, HPO3, Na2CO3, Ca3(PO4)2, Cr2O3, Ca(OH)2, SO3.

  1. Виписати окремо і назвати оксиди і солі:

SO3, H2SiO3, H2CO3, Ba(OH)2, P2O5, MgCl2, LiOH, Pb(NO3)2.

3.Хімічні властивості»

  1. З якими речовинами буде взаємодіяти сульфатна кислота: H2O, Al2O3, HCl, Na, CaCO3, Na2SO4.

  2. З якими речовинами буде взаємодіяти натрій гідроксид:

CO2 ,H3BO3, CuSO4, Na2SO4, H2O, HPO3

4. «Хімічні реакції»

  1. Напишіть рівняння реакцій за поданими схемами. Вкажіть тип реакцій:

а) Mg + HBr→ б) Na2SO4 + BaCl2

в) Zn + P г) Fe(OH)3

д) BaO + H2O → е) Cr2O3 + H2SO4

5.«Ланцюжок»

FeFe2O3FeCl3Fe(OH)3Fe2(SO4)3Fe

6.Хто швидше

Кожна команда отримує дві задачі. Це завдання учні виконують спільно. Задачі треба вирішити треба правильно й максимально швидко.

Задача 1.

48г барій оксиду взаємодіє з водою. Яку масу баритової води можна добути?

Задача 2.

Який об’єм повітря необхідний для спалювання 4,8г магнію?

7.Експеримент

В трьох пронумерованих пробірках міститься вода, розчин натрій гідроксиду та сульфатна кислота. Як експериментально розрізнити ці речовини?

8.Чорна скринька

  • У цьому ящику є речовина, яку вважають ″милістю господньою, символом добробуту й миру у східних народів."

  • Ні, це не милість господня, а кара божа. Скільки всього живого згубила ця речовина! Через неї навіть море стало мертвим.”

  • Без неї не можуть жити люди, не може обійтися металургія, її використовують під час виготовлення кераміки, без неї не було б шкіряних чобітків. Вона використовується у сільському господарстві, медицині, побуті. Від неї залежить склад крові."

Так що ж знаходиться у цьому ящику?

(Відповідає представник тієї команди, який перший підняв руку. Показують NaCl.)

Якщо не хочете бути кволі,

Ви вживайте багато солі.

Вона вам заспокоїть нерви,

Дасть для спорту сили, резерви!”

Пояснення

Виконання завдань

Підведення підсумків виконаних завдань

ІV.

Контролююча частина

1

  1. Встановіть відповідність між оксидом і гідратом:

    1

    СаО

    А

    Н2СO3

    2

    P2O5

    Б

    NaOH

    3

    Na2O

    В

    Н2SO3

    4

    ZnO

    Г

    Ca(OH)2

    5

    SO2

    Д

    КОН

    6

    CO2

    Е

    Н2SO4

    Є

    Zn(OH)2

    Ж

    HРO3

    З

    H3РO4

  2. Складіть рівняння за схемою:

MgMg OMgBr2Mg(OH)2MgSO4 Mg

  1. Скільки потрібно взяти г міді, щоб при її взаємодії з киснем одержати 16 г купрум (II) оксиду?

2

1. Встановити відповідність між оксидами і його гідратом

1

Fe2O3

А

Н2СO3

2

P2O5

Б

NaOH

3

K2O

В

Н2SO3

4

FeO

Г

Fe(OH)2

5

SO3

Д

КОН

6

CO2

Е

Н2SO4

Є

Fe(OH)3

Ж

HРO3

З

H3РO4

  1. Записати рівняння реакцій таких перетворень:

CuCuOCuCl2Cu(OH)2CuOCu

  1. Скільки газу утвориться при взаємодії 2,3 г натрію з водою?

3.

1. Встановіть відповідність між оксидом і гідроатом:

1

СаО

А

Н2СO3

2

P2O5

Б

NaOH

3

Na2O

В

Н2SO3

4

ZnO

Г

Ca(OH)2

5

SO2

Д

КОН

6

CO2

Е

Н2SO4

Є

Zn(OH)2

Ж

HРO3

З

H3РO4

2.Здійснити перетворення, вказати тип реакцій

KK2OKOHK2CO3CaCO3CO2

3. Скільки купрум(ІІ) оксиду можна добути при термічному розкладі 4,9г купрум(ІІ)гідроксиду?

4

1.Встановити відповідність між оксидами і його гідратом

1

Fe2O3

А

Н2СO3

2

P2O5

Б

NaOH

3

K2O

В

Н2SO3

4

FeO

Г

Fe(OH)2

5

SO3

Д

КОН

6

CO2

Е

Н2SO4

Є

Fe(OH)3

Ж

HРO3

З

H3РO4

2. Здійснити перетворення, вказати тип реакцій

СО2→СаСО3→СаО→Са(ОН)2→СaSO4

3. Обчислити масу солі, що утвориться при взаємодії 40г натрій гідроксиду з хлоридною кислотою.

Письмова самостійна робота

V.

Повідомлення д/з

1.Повторити § 10-14, опрацювати конспект

2. Підготувати публікацію про застосування солей

Запис на дошці

Опис документу:
Розробка містить завдання практичного характеру для вивчення властивостей класів неорганічних сполук.Пропонуються завдання у формі квесту, який дає змогу узагальнити і перевірити, а також скоригувати знання і вміння учнів з теми. Такий урок варто проводити на застосуання і узагальнення знань з цієї теми

Зверніть увагу, свідоцтва знаходяться в Вашому особистому кабінеті в розділі «Досягнення»

Курс:«Використання веб-квестів в освітньому процесі»
Левченко Ірина Михайлівна
36 годин
590 грн
590 грн

Бажаєте дізнаватись більше цікавого?


Долучайтесь до спільноти