! В а ж л и в о
Приклад завдання з олімпіади Українська мова. Спробуйте!

Використання сервісів Google for Education для формування творчої особистості учнів

Опис документу:
Одним з ключових напрямків зміни в системі освіти є створення інформаційно-освітніх середовищ, як особливі системи, які об'єднують викладачів, студентів, учнів та їх батьків, будь-які спільноти, що мають відношення до освіти. Мета цієї публікації – показати методику практичного використання Google-сервисів у процесі опанування учнями навчальної інформації з дисциплін «Хімія» та «Екологія». Матеріали розробки розкриває методику впровадження Інтернет-технологій у навчальний процес.

Відображення документу є орієнтовним і призначене для ознайомлення із змістом, та може відрізнятися від вигляду завантаженого документу. Щоб завантажити документ, прогорніть сторінку до кінця

Перегляд
матеріалу
Отримати код Поділитися

Використання сервісів Google for Education як системи управління навчанням для формування творчої особистості учнів

Морозова Олена Григорівна

Викладач вищої категорії, «Старший викладач»,

заступник директора з навчальної роботи

Чорноморського морського коледжу

Одеського національного морського університету

вул. Праці, 15, м. Чорноморськ, 68001

095 893 76 88

meg1502@outlook.com

Державний освітній стандарт пред'являє високі вимоги до сучасного учня. Короткі терміни, великі обсяги інформації і жорсткі вимоги до знань та умінь учня — ось сучасні умови освітнього процесу.

Одним з ключових напрямків зміни в системі освіти є створення інформаційно-освітніх середовищ, які представляють собою особливі системи, які об'єднують викладачів, студентів, учнів та їх батьків, будь-які спільноти, що мають відношення до освіти. Цьому сприяє і наявність у членів освітнього процесу вражаюче різноманіттям функцій ІТ обладнання.

Мультимедіа - технології інтегрують у собі потужні розподілені освітні ресурси, вони можуть забезпечити середовище формування і прояв ключових компетенцій, до яких відносяться в першу чергу інформаційна й комунікативна. Мультимедіа і телекомунікаційні технології відкривають принципово нові методичні підходи в системі освіти.

Мета цієї публікації – показати методику практичного використання Google-сервисів у процесі опанування учнями навчальної інформації з дисциплін «Хімія» та «Екологія». Матеріали розробки розкриває методику впровадження Інтернет-технологій у навчальний процес.

Ефективним інструментом побудови інформаційно-освітнього середовища в навчальному закладі є розроблений компанією Google пакет сервісів Google Apps для освіти, що дозволяє організувати ефективну взаємодію всіх учасників освітнього процесу, спланувати спільну роботу, грамотно розподілити ресурси і забезпечити необхідними інструментами вирішення різноманітних навчальних завдань:

1) можливість навчатися, коли і де завгодно, використовувавши програму Google for Education;

2) Google for Education пропонує програми, інструменти і тренінги, які можуть допомогти як учням, так і викладачам в роботі;

3) Google Market place крім звичайних сервісів пропонує найрізноманітніші програми для ПК, планшетів і телефонів для бізнесу, організації часу, зв'язку і спілкування, а також для освіти. Тут багато додатків для математиків, філологів, біологів, хіміків і фізиків;

4) для наших допитливих учнів веб-сервіси роблять процес гнучким і захоплюючим, вони можуть брати участь в проектах разом зі своїми однодумцями з усього світу, не кажучи вже про свою групу;
5) нам, захопленим викладачам, дається можливість запросити до класу космонавта або вченого, показати дітям шедеври Лувру або захоплюючий експеримент. Такі сервіси, як Google+ і Google Планета Земля допоможуть нам пробудити живий інтерес до наших предметів;
6) адміністраторам допоможуть вдосконалити навчальний процес, надавши учням і викладачам сучасну платформу Google Apps для взаємодії, а так само більш ефективно організувати роботу в навчальному закладі, підвищити її продуктивність.

Тобто, Google Apps for Education - це звичний багатьом набір сервісів Google, але доступний в домені .edu. Той же поштовий сервіс Gmail, те ж хмарне сховище Drive, ті ж сервіси по створенню таблиць, документів, презентацій і сайтів (Sheets, Docs, Slides і Sites).

Крім того, при створенні аккаунта в Google Apps for Education в навчальному закладі користувачі отримують солідні гарантії безперебійної роботи і додаткові бонуси:

  • Доступ до Google Classroom (вбудована в сервіс система управління навчанням);

  • Отримання поштового шкільного домену (замість @ gmail.com адреси будуть закінчуватися на @ назва закладу.edu);

  • Додатковий обсяг доступного місця всередині Gmail і Drive;

  • Відсутність реклами;

  • Цілодобова технічна підтримка по телефону та електронною поштою (хоча команда Google обіцяє безперебійну роботу на 99,9%);

  • Безпека передачі та зберігання даних;

  • Можливість адміністрування всіх створених в освітньому домені акаунтів.

Як сказав учитель і технічний координатор з Америки Ерік Кернс: «Нові технології дозволяють подолати бар'єри традиційної освіти і трансформувати навчальний процес. Використання сервісу Google Клас дозволить викладачам забути про стопки зошитів». Недаремно про Google Клас розробники Google кажуть: «Це ваш центр управління навчальним процесом. У ньому можна створювати курси, роздавати і перевіряти завдання, коментувати роботи учнів швидко, зручно і просто». Інтерактивний сервіс Classroom дозволить викладачеві при формуванні завдання вибрати спільне використання документа або автоматичне створення копії для кожного учня; побачити, хто закінчив виконання завдання, а хто ні; надати зворотний зв'язок і задати питання студентам в режимі реального часу як в класі, так і поза ним. Учні в інтерактивному режимі можуть познайомитися з завданнями і матеріалами в папках на Google Drive, які створюються автоматично для кожного завдання і кожного учня. Відкривати доступ до завдань можна як групі, так і учням окремо, в файлах тестових завдань викладач може залишити зауваження. Учням також доступне спілкування безпосередньо як з викладачем, так і з одногрупниками.

Роботу з Classroom можна описати у вигляді етапів, неодноразово пройдених зі студентами та учнями ЧМК ОНМУ. Отже, перше - це вхід в систему. При виборі іконки Classroom в верхньому правому кутку із сервісів Google, ми потрапляємо безпосередньо на курси Classroom. Тут ви побачите курси ваші і ваших колег, якщо вас запросили до них. Клікаємо по обраному курсу та потрапляємо власне у сам курс. На сторінці є назва курсу, зліва невелика дошка оголошень і стрічка, в якій розміщуються завдання, код курсу, необхідний для входу запрошених до нього. При налаштування класу для кожної групи створюється свій код, який учні можуть використовувати для приєднання до спільноти. Цей процес усуває необхідність створення попередніх реєстрів. Коли викладач використовує Google Classroom, папка «Клас» автоматично створюється на його диску Google з новими вкладеннями для кожного створюваного класу. Також папка «Клас» створюється на сторінці учнів Google-диска з вкладеними папками для кожного класу, до якого вони приєднуються.

У стрічці блочно відображаються завдання з необхідними поясненнями, дата здачі матеріалів в верхньому рядку завдання, трохи нижче кількість виконаних і невиконаних робіт, а також посилання на завдання, в даному випадку на Google форму і на відповіді в таблицях. При створенні завдання у вигляді Google-документа, платформа буде створювати і поширювати індивідуальні копії документа для кожного учня в класі(групі). При створенні завдання викладач вказує термін виконання роботи. Коли учень надає завдання до початку терміну, на його документі з'являється статус «Перегляд», що дозволяє викладачам робити сортування. Коли учні приступили до своєї роботи, викладач може забезпечити зворотний зв'язок в той момент, коли учень знаходиться в статусі «Перегляд» («Viewing»). Коли робота повертається учневі, він знову перемикається в статус «Редакція» («Edit») і продовжує роботу над документом. І викладачі, і учні можуть бачити всі завдання на головному екрані Google Classroom. Це дозволяє контролювати роботу відразу в декількох класах. Завдяки поєднанню класних оголошень, створених викладачем, і інтегрованою можливостю коментування завдань, у викладачів та учнів завжди є можливість підтримувати зв'язок і бути в курсі статусу кожного завдання.

Нижче видно листування з учнями за даним завданням(Мал.1).

Малюнок 1 Скріншот робочої сторінки Classroom

Для перевірки виконаних завдань використовуються Google форми. Google форми створюються звичайним чином. Є можливість перемішувати питання для кожного, хто відповідає. Також можна перемішувати і варіанти відповідей на них, без можливості повторно відповідати і після певного часу закрити форму для відповідей, що робить більш індивідуальним процес опитування. Відповіді формуються автоматично в таблицях Excel. Нічого незвичайного, але перевіряти такі простирадла проблематично. Для полегшення перевірки можна використовувати невеликі червоні трикутнички по полю документа. Внизу праворуч зараз відкрито вікно попередження про неприпустимість змісту комірки. Це говорить про те, що дана відповідь невірна(мал.2).

Малюнок 2. Скріншот сторінки Excel з відповідями.

Сформувати таку перевірку можна, як і в звичайному файлі Excel. Для цього потрібно виділити стовпець правою клавішею миші, потім прокрутити глибоко вниз пропоновані функції, знайти «Перевірка даних», клікнути по ній курсором і в діалоговому вікні задати параметри перевірки. Кожна неправильна відповідь буде виділена таким червоним трикутником. Підрахуйте кількість правильних відповідей і можете виставляти оцінку за тест.

Кількість балів в верхньому рядку можна вибирати самостійно(мал. 3). Нижче зліва розташований список учнів з полями для виставлення оцінок. Велике біле поле показує статус роботи учня і, якщо є, прикріплені файли. При відповідях в Google формах зазвичай прикріплювати файли немає необхідності, але учень може прикріпити додатково виконану роботу: презентацію, доповідь, реферат, повідомлення та ін. В інших завданнях таке прикріплення обов'язково. Всі прикріплені файли можна відкрити, перевірити і написати рекомендації, виставити оцінку.

Малюнок 3. Скріншот сторінки з оцінками за роботу учнів

Отже, ще раз, алгоритм роботи з Classroom:

  1. для викладача:

- створіть курс;

  • запросіть учнів, відправте код курсу або додайте їх самі. Ви також можете імпортувати потрібну групу з Google Груп в контактах, які є у програмі і Календарі;

  • створіть перше завдання;

  • працюйте з ним;
    2) для учнів:

  • приєднатися до курсу, всі матеріали будуть завжди під рукою, тому що Classroom є в додатках для Андроїда, тобто для планшетів і смартфонів;

  • можна запитувати і відповідати в режимі реального часу. Виконувати завдання з задоволенням, використовуючи будь-яку довідкову інформацію;

  • можна прикріплювати будь-які файли, посилання і фотографії.

У Google Classroom є кілька основних переваг перед іншими подібними рішеннями. По-перше, це «перевірені часом» сервіси, які об'єднані в рамках однієї програми. По-друге, велика призначена для користування Google Classroom аудиторія, адже через популяризацію Android у багатьох потенційних учасників проекту вже є все необхідне, щоб почати працювати з Google Classroom.

Області застосування сервісів Classroom на уроках хімії та екології:

  • он-лайн тестування при перевірці вивчених матеріалів програми предмету;

  • он-лайн оцінювання робіт учнів з моментальним виставленням оцінок, які можна побачити, використовуючи додаток для смартфона або планшета;

  • підготовка до контрольних робіт та уроків узагальнення;

  • прийом та оцінювання рефератів, презентацій;

  • створення документів загального користування з можливістю корегування матеріалів учнями.

Взагалі-то, впровадження нових технологій - це не самоціль. Ми хочемо, що б діти набували навичок, які допоможуть їм сьогодні і в майбутньому.

Джерела інформації:

  1. Courses // https://education.microsoft.com/gettrained/courses

  2. Google for Education // https://www.google.com/intl/ru/edu/

  3. Абасов З.А. Педагогічні технології і інновації в учбовій діяльності школярів//Шкільні технології. – 2000. – № 2. –. 57-61.

  4. Морозова О. Використання мультимедійних технологій на уроках хімії. //Профтехосвіта. – 2012. – № 9. – с.49 - 54.

Зверніть увагу, свідоцтва знаходяться в Вашому особистому кабінеті в розділі «Досягнення»

Курс:«Емоційна ефективність учителя: теорія і практика»
Швень Ярослава Леонідівна
36 годин
590 грн
590 грн

Всеосвіта є суб’єктом підвищення кваліфікації (лист МОН № 4/2181-19 від 30.09.2019 р.).

Всі сертифікати за наші курси та вебінари можуть бути зараховані у підвищення кваліфікації.

Співпраця із закладами освіти.

Дізнатись більше про сертифікати.

Підвищення кваліфікації: як створити дієвий механізм
Підвищення кваліфікації: як створити дієвий механізм
Підвищення кваліфікації: вчителі самі вирішуватимуть, де навчатись
Підвищення кваліфікації: вчителі самі вирішуватимуть, де навчатись