Використання коуч-інструментів при вивченні теми "Трудове право"

Опис документу:
Вивчення теми побудовано на мотивуючій взаємодії, коли викладач створює спеціальні умови, спрямовані на розкриття особистісного потенціалу учня для досягнення ним значних для нього цілей. Дана тема вивчається в курсі Основи правових знань в професійних закладах

Відображення документу є орієнтовним і призначене для ознайомлення із змістом, та може відрізнятися від вигляду завантаженого документу. Щоб завантажити документ, прогорніть сторінку до кінця

Перегляд
матеріалу
Отримати код Поділитися

Тема: Трудове право

Мета: навчальна:ознайомити учнів з основами трудового права, порядком прийому та звільнення з роботи;

розвивальна:розвивати вміння працювати з опорною схемою;

виховна:виховувати повагу до праці, розуміння важливості праці для формування сутності людини та її розвитку.

Методична:використання принципів та інструментів педагогічного коучингу:

-цитата;

-захлоплення;

-надихнути;

-правила роботи в групі;

-привернення уваги;

-створення контакту;

-дирижерська пауза;

-змоделювання результату;

-інтрига;

-дослідження;

-розминка;

-зворотний зв’язок.

Обладнання: Конституція України, витяги з Кодексу законів про працю України, опорні схеми «Право на працю», «Трудовий договір». «Праця неповнолітніх», «Порядок звільнення», «Трудова дисципліна»

Основні поняття: трудовий договір, прогул.

Тип уроку: вивчення нового матеріалу.

Хід уроку

І. Організаційний момент уроку

ІІ. Актуалізація опорних знань. Цитати:

Хоча б над тобою було сто вчителів – вони будуть безсилі, якщо ти не зможеш сам змусити себе до праці і сам вимагати її від себе. В Сухомлинський

 

Праця – це одне з найчистіших і найшляхетніших джерел емоційного стану, радості діяння, творення. Думка, що народжена, збуджена, витончена в праці, стає радісною, оптимістичною. В.Сухомлинський

 

Усе, що робиш, треба робити добре Ф.Бекон

 

Дія є найвиразнішим розкриттям людини. Г.-В. Ф. Гегель

 

Недостатньо хотіти, треба і робити ЙВ Гете

 

Життя нічого не дає без праці. Горацій

 

Щоб прийшло на землю сподіване щастя, треба великої праці М.Коцюбинський

 

Праця – найкращий шлях до того, щоб любити життя. Е.Ронан

 

Чого не хочемо робити, того, врешті, не можемо Сенека

 

 

Привернення уваги: Цитати роздруковані і ви повинні обрати ту, яка найбільше підходить до нашого уроку.

Вправа: Очікування (учні записують свої очікування від уроку)

ІІІ. Вивчення нового матеріалу

Трудове право України

Розповідь вчителя по опорній схемі

1. Відносини, які регулюються трудовим правом (відносини, які стосуються найманої праці).

2. Джерела трудового права (Кодекс законів про працю України, закони України).

3. Неприпустимість погіршення становища працівника порівняно з нормами законодавства.

Обєднання в групи.

Правила роботи в групі (розробляють методом «мозкового штурму)

Група 1.

Трудовий договір (Опорна схема)

1. Висловіть думку щодо того, які умови цікавитимуть працівників на роботі.

2. Розподіліть наведені умови на групи — умови, які можуть бути загальними для всіх, хто працює на підприємстві (початок та закінчення змін, загальний вихідний день тощо), та індивідуальні, що стосуються конкретного працівника (посада, заробітна плата, строк роботи тощо); ті, без яких неможливо починати роботу (місце роботи, посада, кваліфікація, час початку роботи, зарплата), та додаткові, яких може і не бути в конкретному договорі (строк роботи, пільги тощо).

Поняття «трудовий та колективний договори»

Трудовий договір — це договір між працівником та роботодавцем, за яким працівник зобов’язується виконувати роботу, визначену в договорі, а роботодавець зобов’язується виплачувати працівникові заробітну плату і забезпечувати належні умови праці.

Завдання

Ознайомтеся зі ст. 24 Кодексу законів про працю та висловіть думку, чому саме в цих випадках передбачено обов’язкове укладання трудового договору в письмовій формі.

Група 2.

Укладання трудового договору.

Розіграти ситуацію.

1. Види трудових договорів (на невизначений термін, строковий, на час виконання певної роботи).

2. Вік, з якого можливе укладання трудової угоди.

Завдання: Ситуація:

1. Уявіть себе директорами підприємств.

2. Назвіть ті документи, які вони бажали б отримати від працівника, якого приймають на роботу.

Документи, необхідні для прийому на роботу: (паспорт (або свідоцтво про народження — до 16 років), трудова книжка, за потреби — документ про наявність кваліфікації або необхідної освіти (посвідчення водія, диплом лікаря тощо), дозвіл батьків (для осіб до 16 років).

Неприпустимість вимагання будь-яких інших документів, а також відомостей щодо партійності, національності, прописки під час влаштування на роботу.

Група 3: Порядок припинення трудового договору

1. Порядок звільнення за ініціативою працівника (строк подання заяви, право відкликати заяву про звільнення).

2. Порядок звільнення за ініціативою адміністрації (підстави, порядок

звільнення тощо).

3. Обов’язки адміністрації при звільненні працівника (вчасно розрахуватися з працівником та видати трудову книжку, відповідальність адміністрації за затримку звільнення або видачі трудової книжки).

Ознайомтеся зі ст. 36, 40, 41 КЗпП і визначте, в яких випадках трудовий договір може бути припинений.

ІV. Закріплення вивченого матеріалу

Бесіда -Зворотний зв'язок

1. Назвіть види трудових угод.

2. Назвіть документи, які необхідно надати для вступу на роботу.

3. Назвіть підстави звільнення з роботи за ініціативою адміністрації.

Розв’язання юридичних задач.

Встановити, чи допущено порушення в цих ситуаціях.

1. 17-річний випускник школи звернувся з проханням прийняти на роботу токарем. Директор фірми запропонував йому подати паспорт, трудову книжку, характеристику зі школи та документ про закінчення середньої школи. Крім того, він попередив, що має намір призначити хлопцеві випробування строком на 1 місяць.

2. 23-річна громадянка Л. працювала на фабриці ткалею. Після трьох років роботи вона подала заяву про звільнення. Через десять днів її викликав начальник відділу кадрів та запропонував переписати заяву про звільнення, указавши причину звільнення. У разі відмови зробити це вона не може бути звільнена.

У.Підсумок уроку: Захисти обраний епіграф уроку та підсумуй очікування

VІ. Домашнє завдання

Опрацювати § 27 підручника.

Зверніть увагу, свідоцтва знаходяться в Вашому особистому кабінеті в розділі «Досягнення»

Всеосвіта є суб’єктом підвищення кваліфікації.

Всі сертифікати за наші курси та вебінари можуть бути зараховані у підвищення кваліфікації.

Співпраця із закладами освіти.

Дізнатись більше про сертифікати.

До ЗНО з ФІЗИКИ залишилося:
0
3
міс.
0
2
дн.
0
6
год.
Готуйся до ЗНО разом із «Всеосвітою»!