Використання інтерактивних методів навчання в початковій школі з метою розвитку ключових компетентностей молодшого школяра

Інтерактивні методи навчання

Для кого: Дорослі

27.07.2021

51

3

0

Опис документу:
Зміни життя в сучасному світі вимагають і змін мети та призначення сучасної освіти. Знижується функціональна значущість і привабливість традиційної організації навчання, передача «готових» знань від викладача до слухача перестає бути основним завданням навчаль­ного процесу. Важливо викликати інтерес до навчальної теми, перетворювати аудиторію пасивних спостерігачів на активних учасників заняття. Інтерактивні методи навчання на сьогодні є актуальним способом роботи викладача в аудиторії.
Перегляд
матеріалу
Отримати код
Опис презентації окремими слайдами:
Адреса досвіду: м. Харків, Основ'янський район, Харківська загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів №7 Харківської міської ради Харківської області Авт...
Слайд № 1

Адреса досвіду: м. Харків, Основ'янський район, Харківська загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів №7 Харківської міської ради Харківської області Автор досвіду: Бараницька Ольга Павлівна, вчитель початкових класів Харківської загальноосвітньої школи І-ІІІ ступенів №7 Харківської міської ради Харківської області. Використання інтерактивних методів навчання в початковій школі з метою розвитку ключових компетентностей молодшого школяра. 1

Інтерактивні методи допомагають: - посилити активність класу; -встановити взаємозв'язок між усіма учасниками навчального процесу. Термін "інтеракти...
Слайд № 2

Інтерактивні методи допомагають: - посилити активність класу; -встановити взаємозв'язок між усіма учасниками навчального процесу. Термін "інтерактивність"означає взаємодію 2

Взаємодія між учителем і учнями заснована на паритетності. 3
Слайд № 3

Взаємодія між учителем і учнями заснована на паритетності. 3

Переваги інтерактивного навчання Мотивація освітньої діяльності; Творча активність учнів Самостійність учнів Патиретність відносин Засвоєння матері...
Слайд № 4

Переваги інтерактивного навчання Мотивація освітньої діяльності; Творча активність учнів Самостійність учнів Патиретність відносин Засвоєння матеріалу збільшується у 5-8 разів Інтеграція навчання Врахування здібностей учнів 4

5
Слайд № 5

5

В наш час нам відомо чотири групи методів з різноманітними прийомами роботи. 6
Слайд № 6

В наш час нам відомо чотири групи методів з різноманітними прийомами роботи. 6

Використання інтелект – карт   Ментальні карти — це техніка візуалізації мислення і альтернативного запису.     Мета карт : -запам'ятовування матер...
Слайд № 7

Використання інтелект – карт   Ментальні карти — це техніка візуалізації мислення і альтернативного запису.     Мета карт : -запам'ятовування матеріалу, -передача інформації, -прояснення якогось питання.          7

Поради Тоні Бьюзена з техніки створення ментальних карт: 1. Слова на гілках. 2. На лінії тільки одне слово. 3. Довжина лінії =довжині слова 4. Кращ...
Слайд № 8

Поради Тоні Бьюзена з техніки створення ментальних карт: 1. Слова на гілках. 2. На лінії тільки одне слово. 3. Довжина лінії =довжині слова 4. Краще друковані букви. 5.Часто використовувати малюнки і символи. 8

Можливості карт знань дозволяють: - поліпшити пам'ять, нагадати факти, слова і образи; - генерувати ідеї; - надихнути на пошук рішення; - аналізува...
Слайд № 9

Можливості карт знань дозволяють: - поліпшити пам'ять, нагадати факти, слова і образи; - генерувати ідеї; - надихнути на пошук рішення; - аналізувати результати або події; - підсумовувати інформацію; організувати взаємодію між учнями в груповій роботі або рольових іграх. 9

Зразок ментальної карти 10
Слайд № 10

Зразок ментальної карти 10

11
Слайд № 11

11

12
Слайд № 12

12

Кубик Блума 13
Слайд № 13

Кубик Блума 13

Ігровий “Кубик Блума” Ігровий “Кубик Блума”– це нова розробка , яка спрямована на розвиток критичного мислення в учнів. 14
Слайд № 14

Ігровий “Кубик Блума” Ігровий “Кубик Блума”– це нова розробка , яка спрямована на розвиток критичного мислення в учнів. 14

В основі таксономії Блума: - перші три, найпростіші рівні — це знання, розуміння та застосування. - наступні три, найвищі рівні — це аналіз, синтез...
Слайд № 15

В основі таксономії Блума: - перші три, найпростіші рівні — це знання, розуміння та застосування. - наступні три, найвищі рівні — це аналіз, синтез та оцінювання. 15

На сторонах кубика зазначені питання: Назви (предмет, колір, явище, форму, розмір, героя...) – перевірка базових знань. 16
Слайд № 16

На сторонах кубика зазначені питання: Назви (предмет, колір, явище, форму, розмір, героя...) – перевірка базових знань. 16

Чому (опиши процес, що відбувається з предметом, явищем, героєм...) – визначення причинно-наслідкових зв'язків теми. 17
Слайд № 17

Чому (опиши процес, що відбувається з предметом, явищем, героєм...) – визначення причинно-наслідкових зв'язків теми. 17

Поясни (ти справді думаєш, що... ти впевнений, що...) – різносторонній підхід до поставленого питання. 18
Слайд № 18

Поясни (ти справді думаєш, що... ти впевнений, що...) – різносторонній підхід до поставленого питання. 18

Поділись (поділись, що ти відчуваєш,коли..., чому ти вибрав...) – розкриває емоційний стан учня, вчить висловлювати власні емоції. 19
Слайд № 19

Поділись (поділись, що ти відчуваєш,коли..., чому ти вибрав...) – розкриває емоційний стан учня, вчить висловлювати власні емоції. 19

Придумай (що буде,якщо..., придумай, як...) – розвиток стратегії мислення 20
Слайд № 20

Придумай (що буде,якщо..., придумай, як...) – розвиток стратегії мислення 20

Запропонуй (запропонуй, де..., запропонуй, як..., що, якщо...) –окреслення учнем власних ідей стосовно поставленого питання 21
Слайд № 21

Запропонуй (запропонуй, де..., запропонуй, як..., що, якщо...) –окреслення учнем власних ідей стосовно поставленого питання 21

Як використовувати на уроці? 1. Вчитель визначає тему уроку та формує коло питань, на які діти мають відповісти. 2. Вчитель на уроці підкидає кубик...
Слайд № 22

Як використовувати на уроці? 1. Вчитель визначає тему уроку та формує коло питань, на які діти мають відповісти. 2. Вчитель на уроці підкидає кубик. Сторона, яка випаде, вкаже, на яке питання слід відповідати. Рекомендують, щоб питання починалося з першого слова на грані кубика. 22

РОМАШКА ЗАПИТАНЬ (або ромашка Блума) Мета цього методу – навчити учнів усвідомленого та цілеспрямованого формулюванню запитань різного типу. 23
Слайд № 23

РОМАШКА ЗАПИТАНЬ (або ромашка Блума) Мета цього методу – навчити учнів усвідомленого та цілеспрямованого формулюванню запитань різного типу. 23

24
Слайд № 24

24

Прості (буквальні) запитання –назвати деякі факти, згадати і видати інформацію. Їх часто використовують при традиційних формах контролю. “Що?”, “Де...
Слайд № 25

Прості (буквальні) запитання –назвати деякі факти, згадати і видати інформацію. Їх часто використовують при традиційних формах контролю. “Що?”, “Де?”, “Коли?”, “Як?” 25

Уточнюючі запитання - ставлять, щоб отримати інформацію, якої немає в повідомленні. “Чи так це?”, “ А так можна?”, “Як треба?” 26
Слайд № 26

Уточнюючі запитання - ставлять, щоб отримати інформацію, якої немає в повідомленні. “Чи так це?”, “ А так можна?”, “Як треба?” 26

Практичні запитання – для встановлення взаємозв’язку між теорією і практикою. „Як би ви повелися на місці героя? ”, “Як можна застосувати …?”, Що м...
Слайд № 27

Практичні запитання – для встановлення взаємозв’язку між теорією і практикою. „Як би ви повелися на місці героя? ”, “Як можна застосувати …?”, Що можна зробити з …?“, ”Де ви в звичайному житті можете спостерігати …? “. 27

Інтерпреційні (синтезуючі) запитання - починається зі слова „Чому?” 28
Слайд № 28

Інтерпреційні (синтезуючі) запитання - починається зі слова „Чому?” 28

Оціночні запитання - спрямовані на з’ясування критеріїв оцінки тих чи інших подій, явищ, фактів. “Чому щось добре, а що погано?”, “Чим один урок ві...
Слайд № 29

Оціночні запитання - спрямовані на з’ясування критеріїв оцінки тих чи інших подій, явищ, фактів. “Чому щось добре, а що погано?”, “Чим один урок відрізняється від іншого?”, “Як ви ставитеся до вчинку головного героя?” 29

Творчі запитання - містять частку “б”. “Що змінилося б …”, “Що буде, якщо …?”, “Як ви думаєте, як буде розвиватися сюжет в оповіданні після …? “. 30
Слайд № 30

Творчі запитання - містять частку “б”. “Що змінилося б …”, “Що буде, якщо …?”, “Як ви думаєте, як буде розвиватися сюжет в оповіданні після …? “. 30

Організація роботи за цим методом передбачає: 1). Вчитель готує «ромашку» з кількістю пелюсток згідно з кількістю учнів/пар/груп, які будуть формул...
Слайд № 31

Організація роботи за цим методом передбачає: 1). Вчитель готує «ромашку» з кількістю пелюсток згідно з кількістю учнів/пар/груп, які будуть формулювати запитання. 2) Учням пропонується обрати одну з пелюсток і сформулювати запитання саме того типу, який вказано на пелюстці, до тексту/теми, з яким працюємо на уроці. 3) Складається список запитань, на які учні мають знайти відповіді, працюючи на уроці. 31

Зразок ромашки Блума 32
Слайд № 32

Зразок ромашки Блума 32

Настільні ігри за методикою Блума 33
Слайд № 33

Настільні ігри за методикою Блума 33

Використання в навчально-виховному процесі інтерактивних методів навчання призводить до того, що: - діти спостерігають, аналізують, використовують ...
Слайд № 34

Використання в навчально-виховному процесі інтерактивних методів навчання призводить до того, що: - діти спостерігають, аналізують, використовують інформацію в різних ситуаціях; - володіють прийомами запам’ятовування, творчою уявою, мисленням; великий словниковий запас; вільно висловлюють свої думки; - у роботі задіяні всі учні; - діти вчаться працювати в команді; - кожен учень має можливість висловлювати свою думку; - створюється «ситуація успіху»; - за короткий час опановується багато нового матеріалу. 34

Дякую за увагу! У роботі використовувались матеріали з інтернет - ресурсів. 35
Слайд № 35

Дякую за увагу! У роботі використовувались матеріали з інтернет - ресурсів. 35

Відображення документу є орієнтовним і призначене для ознайомлення із змістом, та може відрізнятися від вигляду завантаженого документу.