Сьогодні о 18:00
Вебінар:
«
Побудова дисципліни у ЗДО: профілактика проблемної поведінки
»
Взяти участь Всі події

Виховання відчуття ритму у молодших школярів

Фізичне виховання та спорт

Для кого: Дошкільнята (5-6 років), 1 Клас, 2 Клас, 3 Клас, 4 Клас

29.07.2021

75

2

0

Опис документу:
Актуальність: Ритм впливає на всі без винятку життєві функції людського організму, починаючи від скорочення клітин, від дихання та биття серця і закінчуючи найвищими нервовими процесами, які відбуваються у нашому мозку. Мета: висвітлення основних методичних підходів до виховання почуття ритму в молодших школярів та надання практичних рекомендацій щодо організації методів спрямованих на виховання почуття ритму у початковій школі
Перегляд
матеріалу
Отримати код
Опис презентації окремими слайдами:
ВИХОВАННЯ ВІДЧУТТЯ РИТМУ У МОЛОДШИХ ШКОЛЯРІВ Сергєєв Олександр Андрійович * См. инструкции в примечаниях к слайдам. Перечисляя участников проекта, ...
Слайд № 1

ВИХОВАННЯ ВІДЧУТТЯ РИТМУ У МОЛОДШИХ ШКОЛЯРІВ Сергєєв Олександр Андрійович * См. инструкции в примечаниях к слайдам. Перечисляя участников проекта, разделяйте их запятыми или маркерами.

ВСТУП Актуальність: Ритм впливає на всі без винятку життєві функції людського організму, починаючи від скорочення клітин, від дихання та биття серц...
Слайд № 2

ВСТУП Актуальність: Ритм впливає на всі без винятку життєві функції людського організму, починаючи від скорочення клітин, від дихання та биття серця і закінчуючи найвищими нервовими процесами, які відбуваються у нашому мозку. Порушення узгодженої ритмічної організації призводить до десинхронізації одних процесів в організмі відносно інших. Прискорений ритм життя, проблеми екології, перенапруження у навчанні - гостро позначається на дитячому організмі та призводить до дисгармонії ритмів. Виходячи з вище висловленого можна зазначити, що виховання відчуття ритму у молодших школярів є досить актуальною темою для дослідження. Мета: висвітлення основних методичних підходів до виховання почуття ритму в молодших школярів та надання практичних рекомендацій щодо організації методів спрямованих на виховання почуття ритму у початковій школі

Відчуття ритму - здатність точно відтворювати просторові, часові, силові, швидкісносилові і просторово-часові параметри рухів значною мірою обумовл...
Слайд № 3

Відчуття ритму - здатність точно відтворювати просторові, часові, силові, швидкісносилові і просторово-часові параметри рухів значною мірою обумовлює ефективність різноманітних рухових дій Вставьте карту колонии (нарисуйте ее, начертите от руки или создайте в PPT — проявите свои творческие способности!) Используйте команду "Вставка" -> "Рисунки" для вставки фотографий. Используйте команду "Рисовать" для цифрового рукописного ввода. Используйте команду "Вставка" -> "Фигуры", если вы хотите создать ее в PPT. Все горы, города и деревни, водоемы и водоводы, достопримечательности и другие элементы должны быть четко отмечены.

Психологічні особливості 1 Відчуття музичного ритму по своїй психологічній природі завжди активне. Не можна просто слухати ритм, коли він його твор...
Слайд № 4

Психологічні особливості 1 Відчуття музичного ритму по своїй психологічній природі завжди активне. Не можна просто слухати ритм, коли він його творить. 2 Сприймання музичного ритму ніколи не буває лише слухом. Цей процес завжди буває слухо-емоційним. 3 Емоційній характер сприймання ритму робить його важливим засобом емоційного впливу на почуття людини. 4 Переживання акцентів – це переживання активності, почуття діяльності, внутрішньої пульсації, моторної сили. 5 Ритм пов’язує окремі елементи процесу у єдине ціле, що надає структурі даного процесу внутрішню завершеність та визначеність. Верхний колонтитул Верхний колонтитул Верхний колонтитул 1 2 3 Каковы правила и законы вашей колонии? Подумайте, что помогает поселенцам оставаться в безопасности и вести здоровую, счастливую жизнь. В каждой фигуре: укажите название правила или закона; опишите, почему этот закон важен для колонии и поселенцев; объясните последствия нарушения этого правила или закона. Чтобы добавить фигуры, сначала щелкните последнюю фигуру, а затем выберите "Работа с рисунками SmartArt" -> "Дизайн" -> "Добавить фигуру после".

Вікові особливості формування відчуття ритму Період з 7-11 років є найбільш спокійним у розвитку вищої нервової діяльності дитини. У цей час нервов...
Слайд № 5

Вікові особливості формування відчуття ритму Період з 7-11 років є найбільш спокійним у розвитку вищої нервової діяльності дитини. У цей час нервові процеси мають уже значну силу і урівноваження всі види внутрішнього гальмування виражені досить добре. Це обумовлює велику пластичність центральної нервової системи і постійне удосконалення координаційних здібностей дітей. Молодший шкільний вік характеризується також активним розвитком аналізаторних систем. Особливо активний розвиток відмічається у віці від 8 до 11-12 років, особливо – розвиток рухового аналізатора. Як показали чисельні дослідження, різні сторони рухової діяльності досягають рівня високого розвитку до 13-14 років. Розвиток рухових функцій до цього часу пов’язаний в основному, із завершенням формування рухового аналізатора.

Для удосконалення відчуття ритму необхідно: звертати увагу не лише на раціональне переміщення різних частин тіла, але й на послідовність і величину...
Слайд № 6

Для удосконалення відчуття ритму необхідно: звертати увагу не лише на раціональне переміщення різних частин тіла, але й на послідовність і величину зусиль; на чергування напруження і розслаблення м’язів; на початкових етапах удосконалення орієнтуватись на прості вправи, а складні розділяти на частини; - вибірково удосконалювати окремі елементи ритму (напрямок, швидкість, точність і величину прикладених зусиль тощо); - використовувати різноманітні світлові та звукові сигнали, що виконують роль ритмолідерів; - активізувати психічні процеси шляхом застосування ідеомоторного тренування. При цьому необхідно орієнтуватися на точне відтворення подумки основних характеристик рухових дій; удосконалювати вміння орієнтуватись у просторі шляхом тренування довільної уваги, яка полягає у здатності виділити з усіх різноманітних подразників ті, що є значними для орієнтації в конкретній ситуації. Верхний колонтитул Верхний колонтитул Верхний колонтитул Задумайтесь над приведенными выше вопросами и дайте на них ответы. Что еще вы можете добавить в отношении экономики и торговли?

ПРАКТИЧНІ ВПРАВИ СПРЯМОВАНІ НА РОЗВИТОК ВІДЧУТТЯ РИТМУ У МОЛОДШИХ ШКОЛЯРІВ Вправа «Ритм дихання» Мета: сприяти відчуттю ритму дихання, єднанню з на...
Слайд № 7

ПРАКТИЧНІ ВПРАВИ СПРЯМОВАНІ НА РОЗВИТОК ВІДЧУТТЯ РИТМУ У МОЛОДШИХ ШКОЛЯРІВ Вправа «Ритм дихання» Мета: сприяти відчуттю ритму дихання, єднанню з навколишнім простором. Універсальна фізкультхвилинка «Хто живе у нас в квартирі?» Один, два, три, чотири. (плескаємо в долоні) Хто живе у нас квартирі? (крокуємо на місці) Раз, два, три, чотири, п'ять. (стрибки на місці) Всіх я зможу перерахувати: (крокуємо на місці)   Папа, мама, брат, сестра, (плескаємо в долоні) Кішка Мурка, два кошеня, (нахили тулуба) Мій цвіркун, щеня і я - (повороти тулуба) Ось і вся моя сім'я. (плескаємо в долоні) Верхний колонтитул Верхний колонтитул Верхний колонтитул Вставьте значок или фотографию Вставьте значок или фотографию Вставьте значок или фотографию Используйте элементы SmartArt, чтобы определить структуру правительства и руководства: Кто руководит колонией (исполнительная власть)? Каковы обязанности этих людей? Кто принимает законы (законодательная власть)? Кто обеспечивает соблюдение правил (судебная власть)? Существуют ли другие ветви правительства? Если да, то что это за ветви и какие функции они исполняют? Чтобы добавить фигуры, сначала щелкните фигуру слева, а затем выберите "Работа с рисунками SmartArt" -> "Дизайн" -> "Добавить фигуру после". Повторите эти действия для фигуры справа. Вы также можете переименовать ветви!

Вправа «Коло друзів» Зміст: в.п.: ноги нарізно, м’яч у правій руці хватом знизу, рука піднята трішки вище пояса, ліва рука розташована на рівні з п...
Слайд № 8

Вправа «Коло друзів» Зміст: в.п.: ноги нарізно, м’яч у правій руці хватом знизу, рука піднята трішки вище пояса, ліва рука розташована на рівні з правою долонею вверх. 1 – передача м’яча в ліву руку; 2 – передача м’яча в праву руку сусіда ліворуч хватом зверху. Тобто дитина одночасно передає м’яч сусіду ліворуч та приймає м’яч від сусіда праворуч. Верхний колонтитул Как называется гимн вашей колонии? Напишите текст песни, а если вас посетило вдохновение, используйте компьютерную программу или живые инструменты, чтобы записать к ней музыку! Чтобы вставить звуковой файл, нажмите "Запись" -> "Звук" -> "Звуковой файл на моем компьютере" и выберите файл.

Вправа «Стриб-скок» Мета: виховувати відчуття ритму, удосконалювати навичку виконання стрибків на місці, поглиблювати спостережливість до себе та з...
Слайд № 9

Вправа «Стриб-скок» Мета: виховувати відчуття ритму, удосконалювати навичку виконання стрибків на місці, поглиблювати спостережливість до себе та звуків природи. Зміст: в.п.: ноги разом, руки вниз. Перший такт: 1 – стрибок у широку стійку, руки в сторони; 2–3 – стрибок у зімкнуту стійку, руки вниз. Повторити 2 рази. Другий такт: 1 – стрибок у широку стійку, руки в сторони; 2 – стрибок у зімкнуту стійку, руки вгору; 3 – повторити стрибок у положенні зімкнутої стійки, руки вгору. Повторити 2 рази. Третій такт: так само як перший такт. Повторити 2 рази. Також із метою набуття дітьми вміння відчуття ритму доцільно виконувати різні види стрибків у русі: 1. Короткий, короткий, довгий. 2. Стрибки галопом. 3. Комбінований (короткий – довгий, короткий – короткий, довгий – короткий). Верхний колонтитул Верхний колонтитул Верхний колонтитул Задумайтесь над описанными выше ситуациями и дайте ответы на вопросы. Что еще вы можете добавить в отношении транспорта?

Вправа «Хоровод» Дружній хоровод: З далечини ми прийшли, дуже вправними були, Бо стрибали ми галоп і ходили топ-топ-топ. Знов галоп, галоп, галоп, ...
Слайд № 10

Вправа «Хоровод» Дружній хоровод: З далечини ми прийшли, дуже вправними були, Бо стрибали ми галоп і ходили топ-топ-топ. Знов галоп, галоп, галоп, Знову топ, топ, топ, топ, топ. (1 куплет) Дім побачили ми враз, Побудований для нас. І тепер ми визначаєм, Чи усе нам вистачає. (2 куплет) Тримай міцно руки, бо всі ми разом. Тримай міцно руки, бо всі ми гуртом. У нашому колі важливі усі. Ніколи нікого не втратимо ми! (3 куплет)

Комплекс вправ «Чарівний обруч» Вставьте изображение цветка-символа колонии Вставьте изображение птицы-символа колонии Вставьте изображение флага к...
Слайд № 11

Комплекс вправ «Чарівний обруч» Вставьте изображение цветка-символа колонии Вставьте изображение птицы-символа колонии Вставьте изображение флага колонии Вставьте изображение знаменитости Вставьте изображение дерева-символа колонии Подпись Подпись Подпись Подпись Подпись Повеселитесь с этим слайдом! Используйте бумагу для рисования или рукописный ввод, чтобы нарисовать флаг, цветок, птицу, дерево и главную знаменитость колонии! Если вы рисуете на бумаге, сфотографируйте ее и вставьте снимок. Если вы используете цифровой рукописный ввод, откройте вкладку "Рисование" и приступайте!

ВИСНОВОК Розвиток відчуття ритму як сенсорної основи життєдіяльності є одним із джерел життєвого тонусу людини, запорукою її мобільності, орієнтаці...
Слайд № 12

ВИСНОВОК Розвиток відчуття ритму як сенсорної основи життєдіяльності є одним із джерел життєвого тонусу людини, запорукою її мобільності, орієнтації в просторі. Як відомо, ритм відіграє значну роль у різних видах діяльності дітей. Основною вимогою щодо організації ритмічних вправ є дотримання індивідуального підходу до дітей з порушеннями. Це відноситься до дозування вправ, методів і прийомів навчання, способів активізації дітей. В результаті написання курсової роботи я проаналізував наукову літературу, набув теоретичних знань, з’ясував які саме практичні вправи слід застосовувати для розвитку відчуття ритму у дітей молодшого шкільного віку. Отримані знання знадобляться мені в майбутній професійній діяльності. Верхний колонтитул Верхний колонтитул Верхний колонтитул Задумайтесь над описанными выше ситуациями и дайте ответы на вопросы. Что еще вы можете добавить в отношении транспорта?

СПИСОК ВИКОРИСТАНИХ ДЖЕРЕЛ Шиян Б. М. Теорія і методика фізичного виховання школярів. Частина 1. / Б. М. Шиян. – Тернопіль : Навчальна книга – Богд...
Слайд № 13

СПИСОК ВИКОРИСТАНИХ ДЖЕРЕЛ Шиян Б. М. Теорія і методика фізичного виховання школярів. Частина 1. / Б. М. Шиян. – Тернопіль : Навчальна книга – Богдан, 2012. – 272 с. Р 1. Басенко А. Ботмерівська гімнастика – танець духу й здорового тіла / Антоніна Басенко // Вінниччина. – 2014. – 5 грудня. – С. 14. Шевченко О. В. Ритміка і хореографія з основами гімнастики художньої / О. В. Шевченко, А. О. Мельнік. – Кіровоград: ПП «Центр оперативної поліграфії «Авангард», 2012. – 252 с.. Тарасенко Г. С. Паросток. Методика гуманістичного виховання молодших школярів засобами природи. 1-4 класи : посібник для вчителя / Г. С. Тарасенко. – Тернопіль : Навчальна книга – Богдан, 2003. – 144 с. Коджаспиров Ю. Г. Функциональная музыка в подготовке спортсменов / Ю. Г. Коджаспиров. – М.: Физкультура и спорт, 1987. – 64 с. Пророков О. Танцювальні елементи на уроках фізкультури та впозаурочній роботі. –Тернопіль: Підручники та посібники, 2009. – 64 с. Самойлова Н. А. Возрастные изменения чувства ритма и методика его воспитания у школьниц на уроках физической культуры: автореф. дис. канд. пед. наук / Н. А. Самойлов. – М., 1985. – С. 12-13. Самойлова Н. А. Возрастные изменения чувства ритма и методика его воспитания у школьниц на уроках физической культуры: автореф. дис. канд. пед. наук /Н. А. Самойлов. – М., 1985. – С. 12-13. Білокопитова Ж. А. Гімнастика: краса і здоров’я / Ж. А. Білокопитова, Л. М. Мовчан, Н. А. Жербакова. – К.: Здоров’я, 1991. – 104 с. Особенности психологических состояний младших щкольников в учебной деятельности // Вопросы психологии. – 1998. – № 4. – С. 42–53. Круцевич Т. Ю. Теорія і методика фізичного виховання. – Ч. 1 / Т. Ю. Круцевич. – К. : Олімп. л-ра. – 2008. – 366 с. Линець М. М. Основи методики розвитку рухових якостей : навч. посіб. / М. М. Линець. – Львів : Штабар, 1997. – 207 с.

Відображення документу є орієнтовним і призначене для ознайомлення із змістом, та може відрізнятися від вигляду завантаженого документу.