Сьогодні о 18:00
Вебінар:
«
Критика і розвиток. Як не знищити мотивацію
»
Взяти участь Всі події

«Відновлення та зміцнення психічного здоров’я вихованців санаторної школи шляхом побудови освітньо-реабілітаційного простору»

Педагогіка

Для кого: Дорослі

05.03.2020

181

0

0

Опис документу:
Реалії та суперечності, з якими людство вступило у третє тисячоліття, зумовлюють переосмислення сутності освіти. У Законі України «Про освіту» визначена мета освіти: «всебічний розвиток людини як особистості та найвищої цінності суспільства, її талантів, інтелектуальних, творчих і фізичних здібностей, формування цінностей і необхідних для успішної самореалізації компетентностей, виховання відповідальних громадян, які здатні до свідомого суспільного вибору та спрямування своєї діяльності
Перегляд
матеріалу
Отримати код

Комунальний заклад

«Харківська санаторна школа № 11»

Харківської обласної ради

Тема: «Відновлення та зміцнення психічного здоров’я вихованців санаторної школи шляхом побудови освітньо-реабілітаційного простору»

Укладачі:

Чубинська Віра Петрівна – директор санаторної школи №11

Ломаненко Ніна Володимирівна – заступник директора з виховної роботи

Горбачова Поліна Степанівна – заступник директора з навчально-виховної роботи

Бойко Людмила Федорівна – заступник директора з медичної роботи

Левченко Ольга Вікторівна – практичний психолог

Соковіков Сергій Олександрович – вчитель трудового навчання

Реалії та суперечності, з якими людство вступило у третє тисячоліття, зумовлюють переосмислення сутності освіти. У Законі України «Про освіту» визначена мета освіти: «всебічний розвиток людини як особистості та найвищої цінності суспільства, її талантів, інтелектуальних, творчих і фізичних здібностей, формування цінностей і необхідних для успішної самореалізації компетентностей, виховання відповідальних громадян, які здатні до свідомого суспільного вибору та спрямування своєї діяльності на користь іншим людям і суспільству». Це стало підставою до визначення державою на концептуальному рівні соціалізаційних завдань сучасної освіти, а саме: створення ефективного, доступного та доброзичливого освітнього середовища, спрямованого на розвиток дитини, її інтеграцію у соціальний простір (Постанова Кабінету Міністрів України 30.05.2018 № 453 «Про затвердження Державної соціальної програми «Національний план дій щодо реалізації Конвенції ООН про права дитини» на період до 2021 року»).

Сьогодення ставить виклик перед санаторною школою: як допомогти дитині з психоневрологічними захворюваннями компетентно обрати свій життєвий шлях та ефективно інтегруватися в суспільство?

Це питання вирішується (за Концепцією «Нова українська школа») у спільній діяльності педагога та лікаря й учнів, педагога та лікаря й батьків, педагога й лікаря, що передбачає взаєморозуміння, єдність інтересів і прагнень з метою особистісного розвитку школярів. Найціннішим надбанням педагогіки партнерства є те, що її цілі, зміст близькі не лише педагогам-реформаторам, а й дітям, які навчаються для того, щоб оволодіти життєвою компетентністю. У контексті педагогіки партнерства школа має стати інститутом збереження й зміцнення фізичного, психічного, морального, духовного здоров'я дитини

Зазначене дозволяє стверджувати, що дослідження питання побудови освітньо-реабілітаційного простору для відновлення та зміцнення психічного здоров’я вихованців є актуальним.

На цій основі у санаторній школі-інтернаті сформована нова педагогічна технологія – педагогіка співдружності, у центрі якої – дитина з її інтересами та духовним світом.

Тема досвіду роботи – «Відновлення та зміцнення психічного здоров’я вихованців школи-інтернату шляхом побудови освітньо-реабілітаційного простору».

Мета: забезпечення ефективного інноваційного розвитку санаторної школи-інтернату для виховання компетентної, соціально-адаптованої особистості.

Для досягнення мети були визначені завдання:

  • розвиток сучасного освітньо-реабілітаційного простору закладу освіти на основі педагогіки партнества-співдружності;

  • відновлення та зміцнення психічного здоров’я учнів – основного чинника виховання компетентної, соціально-адаптованої особистості;

  • взаємодія усіх складових структури освітньо-реабілітаційного простору для успішної соціалізації вихованців.

Реалізацію поставленої мети бачимо через визначення, розвиток та підтримку індивідуальної освітньо-реабілітаційної траєкторії вихованців шляхом партнерства у школі співдружності.

Очікувані результати:

  • аналіз роботи лікувально-реабілітаційного комплексу щодо відновлення та зміцнення психічного здоров’я вихованців в освітньо-реабілітаційному просторі санаторної школи-інтернату;

  • використання та поширення ідей педагогіки партнерства-співдружності у побудові взаємовідносин між учасниками освітньо-реабілітаційного процесу;

  • визначення рівня соціалізації вихованців як результату побудови освітньо-реабілітаційного простору.

Відображення документу є орієнтовним і призначене для ознайомлення із змістом, та може відрізнятися від вигляду завантаженого документу.